abonnement Unibet Coolblue
pi_180831238
352.000 kijkers.
  maandag 30 juli 2018 @ 11:40:32 #127
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180831281
VPRO Zomergasten, ooit was het de hoogmis van de vaderlandsche publieke televisie die gansch het land aan den buis kluisterde ter verpoozing en die jan en alleman verleidde tot ellenlange vertogen en diepfilosofische levensrecensies. Maar anno 2018 is het verworden tot doorzichtig deuggelul voor het politiek correcte grachtengordelgeteisem.
pi_180831286
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2018 00:01 schreef Ringo het volgende:
Ik ben halverwege weer gaan kijken, zeker geen slechte avond, heur. Dat Charlie centraal stond, was wel duidelijk. Maar Romana zei zinnige dingen en had gelukkig geen last van al te hip cynisme.
Ik vond het toch wel opvallend dat ze blijkbaar als een heel normaal Rotterdams meisje is opgegroeid en vervolgens, iets minder normaal, een aanzienlijke carriere in de culturele sector heeft gemaakt, en dan nu ineens haar blanke vriendjes van toen 'wit' noemt.

En dan begon ze ook nog te zeiken over de 'witte' samenstelling van de TV-wereld, terwijl de generatie van Abbringh ook gewoon grotendeels blank is of voor blank wordt aangezien. Het zijn niet de huidige 15-jarigen uit Amsterdam en Rotterdam die de redacties in Hilversum bevolken, maar de 40-plussers uit heel Nederland, en die zijn gemiddeld een stuk blanker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180831645
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 11:38 schreef Tourniquet het volgende:
352.000 kijkers.
Niet slecht, als herhaling, uitgesteld kijken, etc er nog bij komt. In geval beter dan een aantal uitzendingen vorig jaar.
  Moderator maandag 30 juli 2018 @ 12:05:21 #130
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_180831672
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Niet slecht, als herhaling, uitgesteld kijken, etc er nog bij komt. In geval beter dan een aantal uitzendingen vorig jaar.
Mwah, wel vrij slecht, hoor. Het stond niet eens in de top 25 van gisteren terwijl de zomer toch gedomineerd wordt door herhalingen en matige programma's.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_180831674
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 11:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vond het toch wel opvallend dat ze blijkbaar als een heel normaal Rotterdams meisje is opgegroeid en vervolgens, iets minder normaal, een aanzienlijke carriere in de culturele sector heeft gemaakt, en dan nu ineens haar blanke vriendjes van toen 'wit' noemt.

En dan begon ze ook nog te zeiken over de 'witte' samenstelling van de TV-wereld, terwijl de generatie van Abbringh ook gewoon grotendeels blank is of voor blank wordt aangezien. Het zijn niet de huidige 15-jarigen uit Amsterdam en Rotterdam die de redacties in Hilversum bevolken, maar de 40-plussers uit heel Nederland, en die zijn gemiddeld een stuk blanker.
Ik vind positieve discriminatie wel een lastige discussie (ben er zelf ook slachtoffer van), maar ik zie wel symbolische waarde van meer zwart op televisie of toneel.

Maar goed ze gebruikt het woord wit en dan raken mensen getriggerd.
pi_180831708
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:05 schreef Mike het volgende:

[..]

Mwah, wel vrij slecht, hoor. Het stond niet eens in de top 25 van gisteren terwijl de zomer toch gedomineerd wordt door herhalingen en matige programma's.
Jawel toch? 16e?

En ook veel sport natuurlijk.
pi_180831978
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind positieve discriminatie wel een lastige discussie (ben er zelf ook slachtoffer van), maar ik zie wel symbolische waarde van meer zwart op televisie of toneel.
Het punt is dat je niet kunt zeggen dat ze ondervertegenwoordigd zijn als je het vergelijkt met een jongere leeftijdsgroep in de grote steden. Het probleem lijkt me dan ook eerder de onvertegenwoordiging van de rest van Nederland, en het is heel normaal voor normale Rotterdammers om dat te negeren.

quote:
Maar goed ze gebruikt het woord wit en dan raken mensen getriggerd.
Ik neem ook aanstoot aan politiek gemotiveerde taalverandering. Maar ik vond het opvallend omdat zij voor de rest helemaal geen Amerikaans slachtofferschap claimt zoals een actief deel van de antiracisme-activisten. Toen zij die belangrijke toneelprijs kreeg, en er overal werd benadrukt dat het de eerste zwarte winnaar was, alsof al die andere briljante zwarte actrices wegens racisme niet aanmerking kwam zei ze dat "ze zich nog nooit zo zwart had gevoeld". Dus waar is het misgegaan onder invloed van wat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 30 juli 2018 @ 12:39:28 #134
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_180832228
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jawel toch? 16e?

En ook veel sport natuurlijk.
Oeps, bedoelde idd de top 15. NPO1 had sport, maar NPO3, RTL4 en SBS6 zaten er ook allemaal boven.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_180832315
Ben nog even op zoek gegaan naar het AZC in Beverwaard... en ja hoor :
https://www.volkskrant.nl(...)k-gemaakt-~b2d12300/
  maandag 30 juli 2018 @ 12:43:17 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180832330
Maar als ik zo de diverse krantenrecensies lees, dekt mijn tijdens de uitzending gemaakte TT toch wel de lading van de avond.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180832481
Zondag topshow!
pi_180833370
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 11:40 schreef Voice_Over het volgende:
VPRO Zomergasten, ooit was het de hoogmis van de vaderlandsche publieke televisie die gansch het land aan den buis kluisterde ter verpoozing en die jan en alleman verleidde tot ellenlange vertogen en diepfilosofische levensrecensies. Maar anno 2018 is het verworden tot doorzichtig deuggelul voor het politiek correcte grachtengordelgeteisem.
Zeik niet, het was altijd al een elitair programma. De psuedorechtse sneeuwvlokjesgeneratie was er enkel nog niet.
Als het je niet bevalt, dan doe je gewoon wat ik doe. Je zet het programma na 10 minuten af als het je niet boeit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 30 juli 2018 @ 13:27:19 #139
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180833394
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zeik niet, het was altijd al een elitair programma. De psuedorechtse sneeuwvlokjesgeneratie was er enkel nog niet.
Als het je niet bevalt, dan doe je gewoon wat ik doe. Je zet het programma na 10 minuten af als het je niet boeit.
Ik zeg alleen maar wat ik van dat kutprogramma vind.
pi_180833465
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:27 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar wat ik van dat kutprogramma vind.
Ja, dat is de typische sneeuwvlokjsreactie: "Ja maar ik wil alleen maar m'n mening komen geven. Het is niet de bedoeling dat ik weerwoord krijg.". Ik geef aan wat er mis is met je mening, namelijk dat Zomergasten altijd al gewoon een elitair programma was in plaats van een volksprogramma dat plots elitair geworden zou zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 30 juli 2018 @ 14:20:41 #141
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180834526
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, dat is de typische sneeuwvlokjsreactie: "Ja maar ik wil alleen maar m'n mening komen geven. Het is niet de bedoeling dat ik weerwoord krijg.". Ik geef aan wat er mis is met je mening, namelijk dat Zomergasten altijd al gewoon een elitair programma was in plaats van een volksprogramma dat plots elitair geworden zou zijn.
Ik ben blij dat je dat ook zo ziet. Deze elitaire-witte-droge-wijn-020-interviews worden betaald door de belastingbetaler. Gezwets, interessant doen, pijnlijk kijken, intelligent zijn. Wat een deugfestijndrama.

Kijk, onbekende zomergasten zijn het probleem niet als die onbekende wel wat te vertellen heeft over zijn/haar vakgebied. Een natuurkundige, een wiskundige, psycholoog of archeoloog die een afwijkende kijk op de dingen heeft en met bijzondere fragmenten komt kan heel boeiend zijn. Maar acteurs en actrices zijn zelden interessant. Hebben vaak obligate fragmenten en niks interessants te melden. Nu een zwarte actrice ("omdat dat moet") die 3 uur lang over de belevenissen met haar autistisch zoontje wil vertellen.

Maar goed, we leven in het post-kijker tijdperk. Het maakt omroepen niet meer uit of er iemand kijkt. Je ziet het ook in de Amerikaanse filmindustrie. Films winnen prijzen waar niemand ooit van gehoord heeft.

Je ziet het zelfs met de protestindustrie. In een Fries dorp komen in het najaar rare snuiters protesteren: in het Engels met on-Nederlandse kledij. Kijk eens wat we doen tussen de blanke mensen (klik) foto! Kijk eens wat voor een televisie-uitzending we voorschotelen voor de blanke mensen met hun liefde voor het Sinterklaasfeest. Het maakt ze geen fuck uit of je kijkt, want zij deugen, ze hebben het beeld opgenomen.
  maandag 30 juli 2018 @ 14:26:02 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180834665
Zeikwijf, ga toch taartjes eten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator maandag 30 juli 2018 @ 14:40:59 #143
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_180835039
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:20 schreef Voice_Over het volgende:

Je ziet het ook in de Amerikaanse filmindustrie. Films winnen prijzen waar niemand ooit van gehoord heeft.

Even dit eruit gehaald, want dat vind ik toch altijd zo'n onzin. Kijk bv. naar de genomineerden voor een Oscar dit jaar:

quote:
The nine Best Picture nominees grossed $1.3 billion worldwide combined, with six of them edging past $100 million.
Die films worden gewoon massaal bekeken in de bioscoop en daarna nog op blu-ray/on demand.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_180835040
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:20 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je dat ook zo ziet. Deze elitaire-witte-droge-wijn-020-interviews worden betaald door de belastingbetaler. Gezwets, interessant doen, pijnlijk kijken, intelligent zijn. Wat een deugfestijndrama.
Omroepbestel, leer hoe het werkt. Wordt lekker lid van de Tros of WNL als VPRO programma's je niet bevallen.

quote:
Kijk, onbekende zomergasten zijn het probleem niet als die onbekende wel wat te vertellen heeft over zijn/haar vakgebied. Een natuurkundige, een wiskundige, psycholoog of archeoloog die een afwijkende kijk op de dingen heeft en met bijzondere fragmenten komt kan heel boeiend zijn. Maar acteurs en actrices zijn zelden interessant. Hebben vaak obligate fragmenten en niks interessants te melden. Nu een zwarte actrice ("omdat dat moet") die 3 uur lang over de belevenissen met haar autistisch zoontje wil vertellen.
Ja en als het je niet boeit, dan kijk je niet. Meestal kent Zomergasten een verscheidenheid aan gasten zodat er voor iedereen wat tussenzit.
Voor het proletariaat krijgen we volgende week Louis van Gaal bijvoorbeeld.
Het hele idee van Zomergasten is ook dat de gast de aflevering invult. Het concept is niet 'X vertelt over zijn of haar vakgebied'.

quote:
Maar goed, we leven in het post-kijker tijdperk. Het maakt omroepen niet meer uit of er iemand kijkt. Je ziet het ook in de Amerikaanse filmindustrie. Films winnen prijzen waar niemand ooit van gehoord heeft.
Wat een geneuzel, er is een hele markt voor het bereiken van een zo groot mogelijk publiek. Die kijken ook maar lekker naar Boer zoekt Vrouw of wat voor talentenjacht- of realitymeuk er nu ook weer hot is op de commerciėlen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180835146
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 13:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, dat is de typische sneeuwvlokjsreactie: "Ja maar ik wil alleen maar m'n mening komen geven. Het is niet de bedoeling dat ik weerwoord krijg.". Ik geef aan wat er mis is met je mening, namelijk dat Zomergasten altijd al gewoon een elitair programma was in plaats van een volksprogramma dat plots elitair geworden zou zijn.
Voor dat soort zeikfiguren is the voice een prima alternatief.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2018 14:46:18 ]
  maandag 30 juli 2018 @ 15:07:40 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180835528
De troll niet voeden!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 30 juli 2018 @ 15:37:50 #147
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180836025
quote:
13s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:07 schreef golfer het volgende:
De troll niet voeden!
Dus omdat ik bezwaar heb tegen dit soort deugprogramma's waar progressief Nederland opgewonden van raakt, ben ik een troll?
  maandag 30 juli 2018 @ 15:39:01 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180836048
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:37 schreef Voice_Over het volgende:

Dus omdat ik bezwaar heb tegen dit soort deugprogramma's waar progressief Nederland opgewonden van raakt, ben ik een troll?
Je korte postgeschiedenis zegt voldoende. :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 30 juli 2018 @ 15:44:07 #149
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180836141
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 15:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Je korte postgeschiedenis zegt voldoende. :W
Ik kijk volgende week naar Louis van Gaal. Interessante man die recht voor zijn mening uitkomt. Geen huilverhaal van een door de publieke diversiteitscommissie bij de haren erbij gesleepte donkere actrice.
  maandag 30 juli 2018 @ 16:05:04 #150
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_180836548
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 14:40 schreef Mike het volgende:

[..]

Even dit eruit gehaald, want dat vind ik toch altijd zo'n onzin. Kijk bv. naar de genomineerden voor een Oscar dit jaar:

[..]

Die films worden gewoon massaal bekeken in de bioscoop en daarna nog op blu-ray/on demand.
Geen waardeoordeel, maar het is wel zo dat in de laatste pakweg tien jaar de Oscarwinnaars voor beste film een stuk minder geld opbrengen dan in de jaren daarvoor (wat dus betekent dat ze minder worden bekeken). Zie: https://www.boxofficemojo.com/oscar/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')