abonnement Unibet Coolblue
pi_180808729


[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2018 22:35:27 ]
pi_180809069
ik ben bar slecht met mechanica maar wil best stagair zijn.
pi_180809102
kan je niet gewoon het object (of objecten) niet hoger plaatsen om niet gebukt te werk te gaan?
pi_180809214


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2018 22:35:40 ]
pi_180809308
Wat moet je precies gebukt doen?
pi_180809406
Een karretje met een bepaald tempo laten rijden over een rails is niet zo moeilijk, wat er tijdens de rit moet gebeuren maakt de complexiteit en ik denk dat je er weinig over kan zeggen zonder te weten wat er moet gebeuren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180809444
Denk dat ze in de industrie toch vaak voor een PLC kiezen voor dit soort dingen welicht incl freq regelaars voor aandrijving etc.
Do what you love, love what you do!
pi_180809479


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2018 22:35:50 ]
pi_180809759
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:26 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Een veer aandraaien die op 3 punten de ondergrond raakt, maar waarvan het middelste "aanraakpunt" tussen de 0.5 en 2mm los moet staan.

Op dit moment gebeurt het zo dat alles wordt aangedraaid, en vervolgens wordt nagedraaid (los) met een voelertje van 1 mm totdat dit voelertje er onderdoor past.

Tijdrovend en bijzonder slecht voor je rug.

[..]

Daar kan ik op een openbaar forum dus niets over zeggen. Vandaar dan ook mijn oproep aan mensen met kennis zin en tijd om dit verder via DM/PM te bespreken.

[..]

Kun je dit verder uitleggen? Begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
Nou als ik jou programmeertalen lees dan denk ik aan een microcontroller. Wat natuurlijk ook kan opzich.
Maar meestal (zoniet bijna altijd) gebruiken ze in de industrie PLC's voor machines. Nu ik je verhaal lees moet het blijkbaar heel nauwkeurig, nu kan dat nog met een PLC.

Maar het is een beetje afhankelijk van hoe en wat precies. Maar dacht aangezien je het over karretjes en rails had dat een oplossing met PLC makkelijker is.

Maar het kan beide.
Do what you love, love what you do!
pi_180810145
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:26 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Een veer aandraaien die op 3 punten de ondergrond raakt, maar waarvan het middelste "aanraakpunt" tussen de 0.5 en 2mm los moet staan.

Op dit moment gebeurt het zo dat alles wordt aangedraaid, en vervolgens wordt nagedraaid (los) met een voelertje van 1 mm totdat dit voelertje er onderdoor past.

Tijdrovend en bijzonder slecht voor je rug.

[..]

Daar kan ik op een openbaar forum dus niets over zeggen. Vandaar dan ook mijn oproep aan mensen met kennis zin en tijd om dit verder via DM/PM te bespreken.

[..]

Kun je dit verder uitleggen? Begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
een PLC is een fabrieks PC
  zondag 29 juli 2018 @ 14:11:15 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180812235
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:26 schreef -mosrednA het volgende:

[..]
Een veer aandraaien die op 3 punten de ondergrond raakt, maar waarvan het middelste "aanraakpunt" tussen de 0.5 en 2mm los moet staan.

Op dit moment gebeurt het zo dat alles wordt aangedraaid, en vervolgens wordt nagedraaid (los) met een voelertje van 1 mm totdat dit voelertje er onderdoor past.

Tijdrovend en bijzonder slecht voor je rug.
Klinkt ook een beetje als een flut-constructie dan?
Kun je dan niet beter die constructie dusdanig aanpassen dat er enerzijds minder afstelwerk nodig is (minder kritisch komt) en dat je er beter bij kunt qua montage?
ipv een moeilijk karretje fabriceren om een nog vervelendere handeling uit te voeren die misschien ook omzeild kan worden door een herontwerp.
pindazakje
pi_180831862
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Een karretje met een bepaald tempo laten rijden over een rails is niet zo moeilijk, wat er tijdens de rit moet gebeuren maakt de complexiteit en ik denk dat je er weinig over kan zeggen zonder te weten wat er moet gebeuren.
Klopt, een simpel karretje aandrijven kan (bijna) iedereen met iets als een raspberry pi, servo bordje en python. Zodra je cameraas nodig hebt om op je omgeving te reargeren, dan wordt het wat ingewikkelder. Maar niet onmogelijk of moeilijk.
pi_180831911
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:17 schreef devzero het volgende:

[..]

Klopt, een simpel karretje aandrijven kan (bijna) iedereen met iets als een raspberry pi, servo bordje en python. Zodra je cameraas nodig hebt om op je omgeving te reargeren, dan wordt het wat ingewikkelder. Maar niet onmogelijk of moeilijk.
GEEN RBERRY PLEASE.

gebruik gewoon een PLC of FPGA
pi_180832074
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:20 schreef tailfox het volgende:

[..]

GEEN RBERRY PLEASE.

gebruik gewoon een PLC of FPGA
Ik neem aan dat als TS de vraag hier op FOK! stelt, een FPGA programmeren ver buiten zijn ervaring zal liggen en een PLC ook niet in zijn budget zal zitten.
pi_180832095
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:20 schreef tailfox het volgende:

[..]

GEEN RBERRY PLEASE.

gebruik gewoon een PLC of FPGA
Waarom overigens een FPGA voor dit project? Is dat niet een beetje overkill of weet je meer over de situatie van TS?
pi_180832145
quote:
5s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:33 schreef devzero het volgende:

[..]

Waarom overigens een FPGA voor dit project? Is dat niet een beetje overkill of weet je meer over de situatie van TS?
FPGA's zijn leuk *O* maar goed TS wilt iets oplossen voor de zakelijke markt beter doe je het in een keer goed dan.
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:06 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

DM me maar zou ik zeggen. Als jij me op weg weet te helpen dan staat er zeker wat tegenover.

[..]

Nee, helaas niet. Zo'n 30 bedrijven ter wereld die hetzelfde doen maar nog geen 1 die het heeft verzonnen om dat te veranderen.

Als mijn idee zou lukken zou het al een wereldprimeur zijn. En niet alleen in dezr tak van de branche. Het bedrijf zou gelijk wereldwijd op de kaart staan.
pi_180832270
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:35 schreef tailfox het volgende:

[..]

FPGA's zijn leuk *O* maar goed TS wilt iets oplossen voor de zakelijke markt beter doe je het in een keer goed dan.

[..]

Een hamer is leuk, maar soms is een schroevendraaier voldoende :P TS vraagt iemand hier om iets voor hem te implementeren. Om dat wereldwijd te gaan invoeren is wel weer 50 stappen verder. Ik zou zeggen, probeer eerst een simpel prototype te maken en krijg een investeerder die wat geld er in stopt voor verdere ontwikkeling.
pi_180832353
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:41 schreef devzero het volgende:

[..]

Een hamer is leuk, maar soms is een schroevendraaier voldoende :P TS vraagt iemand hier om iets voor hem te implementeren. Om dat wereldwijd te gaan invoeren is wel weer 50 stappen verder. Ik zou zeggen, probeer eerst een simpel prototype te maken en krijg een investeerder die wat geld er in stopt voor verdere ontwikkeling.
Nouja een PLC krijgen en het goed doen lijkt mij voor de baas ook geen huge inverstering.
pi_180832390
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:44 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nouja een PLC krijgen en het goed doen lijkt mij voor de baas ook geen huge inverstering.
Hopen dan maar dat zijn baas ook in dit topic kijkt ;)
pi_180832449
quote:
16s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:45 schreef devzero het volgende:

[..]

Hopen dan maar dat zijn baas ook in dit topic kijkt ;)
het gaat om een besparing van 1,5 uur.

als TS 10 euro per uur kost is dat toch. 280+140 =420 euro per maand besparing.

dus ja als het project 500 euro kost zou de baas dom zijn dat niet te doen
pi_180832497
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:47 schreef tailfox het volgende:

[..]

het gaat om een besparing van 1,5 uur.

als TS 10 euro per uur kost is dat toch. 280+140 =420 euro per maand besparing.

dus ja als het project 500 euro kost zou de baas dom zijn dat niet te doen
En nog wereldwijd ook. Ik begrijp best wel dat er kosten kunnen worden bespaard door automatisering, maar als het zo makkelijk is, waarom is het nog niet gedaan dan?
pi_180832533
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:49 schreef devzero het volgende:

[..]

En nog wereldwijd ook. Ik begrijp best wel dat er kosten kunnen worden bespaard door automatisering, maar als het zo makkelijk is, waarom is het nog niet gedaan dan?
(omdat er waarschijnlijk al oplossingen voor zijn maar TS er niet van weet )
pi_180832560
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:51 schreef tailfox het volgende:

[..]

(omdat er waarschijnlijk al oplossingen voor zijn maar TS er niet van weet )
En de baas van TS dus ook niet. Maar goed, ik denk niet dat we daar ooit achter zullen komen,
pi_180832619
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:52 schreef devzero het volgende:

[..]

En de baas van TS dus ook niet. Maar goed, ik denk niet dat we daar ooit achter zullen komen,
zolang TS niet reageert is het sws gokken
pi_180832981
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:05 schreef tailfox het volgende:

[..]

een PLC is een fabrieks PC
en een auto een fiets met motor. :D _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')