Het talent van vorig jaar was Kim Busch. Benieuwd of ze dit EK weer wat moois kan laten zien in de estafette. Het talent van de jaren daarvoor was Marrit Steenbergen. Zij doet niet mee vanwege blessures en vormdip.quote:Op zondag 29 juli 2018 10:50 schreef Remzz het volgende:
Ik volg het zwemmen wat minder de laatste tijd hoeveel kans hebben we op medailles? Was er een jaar terug niet een heel jong talent dat mee deed in de 4x 100 meter?
Kromo dekt zichzelf al aardig in:quote:Op maandag 30 juli 2018 14:14 schreef VoMy het volgende:
Kromo maakt toch wel meer kans dan enkel op de 50 vrij? Die zwom niet al te lang geleden de WB-medailles nog bij elkaar alsof het niks was. Kan zo'n Jesse Puts niet een stap zetten nog?
En er zijn in het zwemmen toch altijd wel wazige estafette-onderdelen waar Michael Phelps zijn halve medaillespiegel aan te danken heeft, waar NL kans op maakt. Zeker nu ze ook gemixte estafettes doen.
Ik verwacht een tsunami aan goede berichten volgende week.
Wel realistisch, ze heeft Sjostrom en Blume niet verslagen op de belangrijkste momentenquote:Op dinsdag 31 juli 2018 20:29 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Kromo dekt zichzelf al aardig in:
https://www.nu.nl/sport-o(...)podium-halen-ek.html
Laatste serieuze wedstrijd eind juni, Sette Colli, werd ze 3e op 50 vrij en 4e op 100 vrij. Hele voorseizoen nog geen uitschieters.
Ja dacht eerst dat ze misschien voor een superpiek in augustus ging. Zeker omdat ze vorig jaar ineens weer zo’n sprong maakte in haar resultaten. Maar nu lijkt ze weer stil te staan en kan ze Sjostrom en Blume inderdaad niet meer verslaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 13:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wel realistisch, ze heeft Sjostrom en Blume niet verslagen op de belangrijkste momenten
Delno zwemt ook in de series. Toussaint is dit seizoen sneller geweest dan Neumann en van Vliet is niet verder gekomen dan een 56.8.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:24 schreef Riofan83 het volgende:
Kira Toussaint zwemt de 4x100 vrije slag. Verrassende keuze, had eerder Neumann, Van Vliet of Delno verwacht. Gaat het een mooie strijd worden tussen Nederland, Zweden, Denemarken en Italië denk ik.
https://www.eurovisionsports.tv/quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:33 schreef heywoodu het volgende:
Eurosport is er alvast niet live bij en de BBC is nog altijd aan het praten terwijl dag 2 van wat ze als een van de grootste evenementen ooit brengen is begonnen.
ES Player ookquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:35 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
https://www.eurovisionsports.tv/
Verschillende livestreams.
Gewoon dubbel openen in je webbrowserquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
ES Player ook![]()
Beetje irritant dat het gelijk is met het roeien nu, dat wil ik ook kijken
Edit: denk iets te relaxed gezwommen, zeker als je bijna sneuvelt als 3e Nederlandsequote:
Dit soort regelsquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:02 schreef Max23 het volgende:
Murdoch met de 3e tijd maar mag niet door, omdat nummers 1 en 2 ook Brit zijn
Ja daarom mocht Busch (6e tijd) ook niet door, Van Vliet en Kromo stonden net boven haar op 4 en 5quote:
Vooral dat er dan wel drie mee mogen doen, maar er halverwege de competitie één af moet hakenquote:
Ja, sneu voor d'r.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:05 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ja daarom mocht Busch (6e tijd) ook niet door, Van Vliet en Kromo stonden net boven haar op 4 en 5
Dat geldt in principe natuurlijk voor vrijwel elke sport, want voor zover ik weet heb je op elk kampioenschap in elke sport een maximum wat betreft het aantal startplekken per landquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:12 schreef VoMy het volgende:
Bij judo en surfen verleggen ze het probleem gewoon naar de kwalificatie, doordat je vaak maar 1 afgevaardigde per land per onderdeel mag sturen.
Inge Dekker gaat voor negen banen ipv een swim-off, ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:13 schreef Max23 het volgende:
Zweden uit de damesestafette
Geen Sjoestrom dus
Denemarken en Polen een swim-off
Er mogen er zelfs 4 meedoen. De regel van 2 per land is in 2006 voor EK langebaan afgeschaft. Op de kortebaan zelfs sinds 2003.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral dat er dan wel drie mee mogen doen, maar er halverwege de competitie één af moet haken
Voer dan gewoon een regel in dat er per land twee mee mogen doen aan één onderdeel.
Nou ja, het gaat me niet om het aantal wat mee mag doen, maar om het rare gedoe dat er X mogen starten op een onderdeel, maar er slechts X-y naar de halve finales mogen. Als er X mee mogen doen aan een onderdeel zouden er ook gewoon X door moeten mogen naar de volgende rondes.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:15 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Er mogen er zelfs 4 meedoen. De regel van 2 per land is in 2006 voor EK langebaan afgeschaft. Op de kortebaan zelfs sinds 2003.
De regel is er, de zwemmers weten het, dan moet je maar harder zwemmen.
Dat zou voor een estafette wel beter zijn jaquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inge Dekker gaat voor negen banen ipv een swim-off, ik ben benieuwd
Best wel aan elkaar gewaagdquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:33 schreef Pino112 het volgende:
Pijnenburg 49.34
Nyls 49.10
Kyle 49.07
Puts 49.27
Pijnenburg nog het snelst denk ik, bij de rest tel ik er wel een halve seconde op met de overnamequote:
Maar nu gaan wel de 2 "in vorm" doorquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral dat er dan wel drie mee mogen doen, maar er halverwege de competitie één af moet haken
Voer dan gewoon een regel in dat er per land twee mee mogen doen aan één onderdeel.
Pijn + 0.69quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:36 schreef Max23 het volgende:
[..]
Pijnenburg nog het snelst denk ik, bij de rest tel ik er wel een halve seconde op met de overname
Naast de vraag of het medisch gezien verstandig is om mee te gaan doen, denk ik ook niet dat hij een EK-waardige prestatie kan neerzetten. Je lichaam is zo verzwakt nadat je goed ziek bent geweest. Vind het ook verbazendwekkend dat ze hier überhaupt over nadenken. Tuurlijk is het verschrikkelijk dat je niet mee kan doen aan het EK zwemmen maar wees vooral blij dat je er nog zo goed vanaf bent gekomen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 11:19 schreef swimmie86 het volgende:
De coach van Pieter Timmers (of de bondscoach) heeft er nog hoop op dat hij de 50 vrij kan zwemmen na zijn hersenvliesontsteking.
Ik weet dat een ziekte bij iedereen anders verloopt, maar is dat niet heel snel?
Ranomi heeft weken moeten herstellen en ook weken niet gezwommen.
Precies. En uiteindelijk is het maar een EK, dan kun je beter herstellen en richten op het volgende écht grote toernooi, het WK.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:04 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Naast de vraag of het medisch gezien verstandig is om mee te gaan doen, denk ik ook niet dat hij een EK-waardige prestatie kan neerzetten. Je lichaam is zo verzwakt nadat je goed ziek bent geweest. Vind het ook verbazendwekkend dat ze hier überhaupt over nadenken. Tuurlijk is het verschrikkelijk dat je niet mee kan doen aan het EK zwemmen maar wees vooral blij dat je er nog zo goed vanaf bent gekomen.
Bij een hersenvliesontsteking kun je echt niet binnen een week weer presteren. Ik vraag me dus af of het niet gewoon iets anders is (en dat ze één en ander gruwelijk overdrijven).quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:04 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Naast de vraag of het medisch gezien verstandig is om mee te gaan doen, denk ik ook niet dat hij een EK-waardige prestatie kan neerzetten. Je lichaam is zo verzwakt nadat je goed ziek bent geweest. Vind het ook verbazendwekkend dat ze hier überhaupt over nadenken. Tuurlijk is het verschrikkelijk dat je niet mee kan doen aan het EK zwemmen maar wees vooral blij dat je er nog zo goed vanaf bent gekomen.
Maar nu kun je wel eventueel talenten meesturen op bepaalde afstanden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat me niet om het aantal wat mee mag doen, maar om het rare gedoe dat er X mogen starten op een onderdeel, maar er slechts X-y naar de halve finales mogen. Als er X mee mogen doen aan een onderdeel zouden er ook gewoon X door moeten mogen naar de volgende rondes.
Dat kan ook als drie per onderdeel gewoon het maximum is, zonder verder gedoe met afvallers na de series. Het gaat me dus helemaal niet om of het twee of drie of tachtig zwemmers per land maximaal zijn, maar om die rare regel 'Er mogen er drie meedoen, maar er mogen er slechts twee naar de volgende ronde'. Dat is gewoon heel raarquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Maar nu kun je wel eventueel talenten meesturen op bepaalde afstanden.
Begint om 18:00quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:56 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Altijd leuk de NOS praatspelen. We missen niet toevallig nu live zwemmen?
Hmm zap naar de NOSquote:
Oke, jammer.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee
[..]
Nee (als je de series bedoelt)
Ik dacht al dat ik gek werd. Zo'n oud wereldrecordquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bizarre keuze om het geboortejaar neer te zetten ipv het recordjaar.
Zwemmen heeft wel meer bizarre keuzes wat graphics betreft, zoals het altijd weer ontbreken van aanduidingen als 'PB' of 'NR'. Nog zoiets wat de atletiek toch beter voor elkaar heeft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bizarre keuze om het geboortejaar neer te zetten ipv het recordjaar.
Boh, geen gare Java-app op je desktop en niet die muffe officiële site, genotquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:25 schreef Pino112 het volgende:
http://84.33.2.63/glasgow2018/live/indexswimming.php
Livetiminggenot.
Mwah, Kromowidjojo is toch wel een leuke vrouw gebleven.quote:
Mooi he. Updatet iets sneller dan elke seconde. En is sneller dan de tv.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boh, geen gare Java-app op je desktop en niet die muffe officiële site, genot
FTFYquote:
Brons hoogst haalbare denk ik. Maar ze zei zelf al dat het moeilijk zou worden om het podium te halen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:25 schreef swimmie86 het volgende:
Ik weet het allemaal niet zo zeker meer.
Dat is ook altijd handig om even rekening mee te houden ja, pas op de live timing kijken als ze op TV aangetikt hebbenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mooi he. Updatet iets sneller dan elke seconde. En is sneller dan de tv.
Mooi dat ik toch ben teruggezapt naar "De Belg"quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:29 schreef swimmie86 het volgende:
De eerste race alweer gemist door de NOS. Wat een amateurisme.
Gruwelijk accent, tsja.quote:
Gewoon Eurosport joh, qua commentatoren vind ik zwemmen een van hun beste sporten, met de immer bescheiden en altijd wat lief overkomende Inge Dekkerquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:30 schreef DeLuna het volgende:
NOSverplicht naar de Belg moeten zappen
Oh is het olijke duo Nelson + Inge er weer?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon Eurosport joh, qua commentatoren vind ik zwemmen een van hun beste sporten, met de immer bescheiden en altijd wat lief overkomende Inge Dekker
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh is het olijke duo Nelson + Inge er weer?
Zap.quote:
Handig man. Home of Swimmingquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gewoon Eurosport joh, qua commentatoren vind ik zwemmen een van hun beste sporten, met de immer bescheiden en altijd wat lief overkomende Inge Dekker
Zapquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
quote:
quote:
Ik ben blij dat ik niet alleen sta in deze mening.quote:
Inge was die eerste keer toen volgens mij echt bizar verlegen en moest zelf ook enorm wennenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik moest wel een tijdje aan het olijke duo wennen, maar ze zijn echt leuk.
Vraag me toch altijd af wie bij de NOS bedenkt dat praten over Nederlanders boeiender is dan live sport....quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:30 schreef DeLuna het volgende:
NOSverplicht naar de Belg moeten zappen
Kromo zwom 20.13quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:34 schreef heywoodu het volgende:
https://www.europeanchamp(...)men-sfnl-000100-.htm
Wat een genot, de resultaten van de 50 vrij halve finales staan er nog niet. En op de live timing zijn ze weg. En ik wil er een berichtje van tikken.
Dat is helemaal niet waar.quote:
Jeetje, hij heeft het door.quote:
Arman Avsaroglu. Normaal voetbal bij de radio, maar nu ook zwemmen en beachvolleybalquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:36 schreef Szura het volgende:
Wie is die commentator bij de NOS ook alweer?
Owja. Beetje een volksmennertje.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Arman Avsaroglu. Normaal voetbal bij de radio, maar nu ook zwemmen en beachvolleybal
Duurde vanochtend ook lang voor het pdfje er stond, uitslag zelf was er al aardig snel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:34 schreef heywoodu het volgende:
https://www.europeanchamp(...)men-sfnl-000100-.htm
Wat een genot, de resultaten van de 50 vrij halve finales staan er nog niet. En op de live timing zijn ze weg. En ik wil er een berichtje van tikken.
Die stond er nu ook niet, de eerste halve finale stond nog op 'Live'.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Duurde vanochtend ook lang voor het pdfje er stond, uitslag zelf was er al aardig snel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
En daar betaal je dan 80 miljoen voor. (lol)quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vandaar dat hij niet meedoet met San Sebastian
Gesink gaat schroeienquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vandaar dat hij niet meedoet met San Sebastian
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En daar betaal je dan 80 miljoen voor. (lol)
Als dit haar beste vorm is moet ze misschien toch maar stoppenquote:
Ach, ze plaatst zich nog voor toernooien, ik neem aan dat ze er nog enig plezier uit haalt ookquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als dit haar beste vorm is moet ze misschien toch maar stoppen
Dat vindt ze zelf ook niet toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee joh. Vorig jaar in het World Cup-circuit zwom ze nog de ene wereldtijd na de andere. Dat kan niet ineens weg zijn. Minder toernooitje misschien of minder aan het toernooi begonnen. De tijden vallen voorlopig flink tegen maar het toernooi duurt nog even.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat krijg je zonder 200 meter semisquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:01 schreef DeLuna het volgende:
Nu al estafetteswe zijn net begonnen gek
Yupquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:09 schreef Szura het volgende:
Meh toch laten liggen bij die laatste wissel denk ik
Da's echt niet best nee.quote:
Ik zie nog geen rode draad eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:11 schreef Snowbomb het volgende:
Dit gaat denk ik beetje de rode draad van dit toernooi worden wat betreft Nederland.
Ik vind 'r ook niet afgetraind ogenquote:
Begin me nu wel af te vragen wat er aan de hand is met Kromo dit jaar. Als zelf haar start al matig is?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eerste 50 meter was matig van Kromo.
Korstanje?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:14 schreef swimmie86 het volgende:
48.87! Sjesus, die komt van 49.33 af.
Ze hebben wel veel te veel in deze weken geproptquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:20 schreef heywoodu het volgende:
Zo, mooi op tijd klaar voor het baanwielrennen
Over Kromo was ie dan weer heel mild, Grueter gaat er ff overheen en zegt waar het op staat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:24 schreef TheArt het volgende:
Vage analyse van Kenkhuis zeg. Is wel heel negatief, wat na deze race in mijn ogen echt ongepast is, en sowieso ook matig voorbereid als je niet eens weet hoe oud de gasten van de 4x100 zijn.
Anders had jij het Ek Synchroonzwemmen en Ek Golf ongetwijfeld op de voet gevolgd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Ze hebben wel veel te veel in deze weken gepropt. De helft gaat langs me heen.
Nee, ze is gewoon een keer niet in vorm. Komt volgend seizoen wel weer!quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:52 schreef TheVulture het volgende:
Al een verklaring van Kromo, of speelt ze verstoppertje?
Ja als je dan toch een toernooi niet in vorm mag zijn is het het EK, maar wel opvallend dat ze haar niet op het juiste moment in vorm hebben gekregen, los van factoren als ziekte ofzo... van haar seizoensopbouw zou je ondertussen toch wel redelijk een blauwdruk van moeten hebbenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:38 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Nee, ze is gewoon een keer niet in vorm. Komt volgend seizoen wel weer!
Morgen wordt helaas de 4x200 vrij gemengd gezwommen, maar de tijden die erbij staan zijn van de 4x100 vrij gemengd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 22:31 schreef heywoodu het volgende:
Wat is deze?
[ afbeelding ]
Zwemmen we morgen nou 4x200m vrij gemengd (in minder dan 3,5 minuut)? Of is dit de 4x100m vrij gemengd?
4x200 vrij gemengd. pls.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 22:31 schreef heywoodu het volgende:
Wat is deze?
[ afbeelding ]
Zwemmen we morgen nou 4x200m vrij gemengd (in minder dan 3,5 minuut)? Of is dit de 4x100m vrij gemengd?
Niet gemengd hoop ik?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En ik wacht al jaren op 4x200 wissel en die komt maar niet
Nee dat niet maar een estafette met 200 vlinder erin lijkt me echt genotquote:
Zulke dingen lijken me wel geinig voor de kleinere toernooien, kortebaan bijvoorbeeld, maar niet voor de echt grote kampioenschappen (WK en Spelen)quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:34 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee dat niet maar een estafette met 200 vlinder erin lijkt me echt genot
Wel weer een nieuwe medailjekans voor USA maar oke
Dat is correct en tevens juist.quote:
Dan zijn die twee van de volgende heat.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:37 schreef Max23 het volgende:
[..]
Er stonden niet meer landen in deze heat gepland
Ah, ik dacht dat die gewoon hun zwemmers nog niet bekend hadden gemaaktquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan zijn die twee van de volgende heat.
Zweden en Estland inderdaad. Waardoor we één diskwalificatie nodig hebben om San Marino in de finale te zienquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan zijn die twee van de volgende heat.
In Tokyo in elk geval nog niet, maar daarna zou het met de huidige trend zomaar kunnen.quote:
Mijn sport wat doe jequote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In Tokyo in elk geval nog niet, maar daarna zou het met de huidige trend zomaar kunnen.
Twee landen waren al uit het bad terwijl San Marino nog niet gefinisht was. Volgens BBC een DSQ waardquote:
quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Twee landen waren al uit het bad terwijl San Marino nog niet gefinisht was. Volgens BBC een DSQ waard
Zul je zien dat nú wel eens een plekje voor een reserve vrij komt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |