abonnement Unibet Coolblue
pi_180802710
Mijn achterdeur heeft een driepunter slot welke je door middel van de klink omhoog pas op slot kunt draaien.

Nu gaat dit elke dag een stukje moeilijker. Die sluiting dmv de deurklink omhoog doen lukt bijna niet meer. En daardoor kan hij dus ook niet op slot...

Als ik de deur los heb kan de deur klink zonder problemen omhoog en in het slot gedraaid worden.
Maar zodra de deur dicht zit krijg je de klink dus vaak niet correct omhoog en dus niet in het slot gedraaid.

Iemand tips hoe dit zelf op te lossen ipv een dure slotenmaker te laten komen?
Ik vermoed dat dit mogelijk met de warmte te maken heeft?
  zaterdag 28 juli 2018 @ 22:53:11 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_180802729
Beetje WD40 doet wonderen
Tics van je petten.
pi_180802772
Onze deuren gingen de afgelopen weken ook steeds moeilijker; komt wel weer goed!
pi_180802814
Hmmm morgen eens ergens vandaan toveren en proberen. Ik weet dat 't bij de buurman niet werkte. Zij hebben alleen een dure slotenmaker laten komen dat probeer ik te voorkomen.
pi_180802815
Ik krijg deze week mijn voordeur amper open met zo'n 3 punts slot. Vermoed de warmte.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180802856
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 22:55 schreef Queller het volgende:
Onze deuren gingen de afgelopen weken ook steeds moeilijker; komt wel weer goed!
Fijn om te weten.
Alleen wordt het lastig als ik em een keer echt niet dicht krijg terwijl ik weg moet. Dan probeer ik het liever net voor te zijn als ik er iets tegen kan doen.

MN huis niet afsluiten is ook geen optie natuurlijk.
pi_180806874
Probeer met een vijl het slotgat íets ruimer te maken, kan een hoop verschil maken.
Want onbelast draait het slot en de sleutel toch gewoon?
pi_180807074
Valt er niks aan te stellen?
Feel the fuzz!
pi_180807091
Ik gebruik in dat soort gevallen kruipolie. Werkt mieters!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180807198
Deur is wat krom getrokken door de hitte.Je moet denk es gaan kijken naar nastelbare sluitkommen. Uitfrezen of vijlen werkt wel, maar als in de winter de deur weer recht trekt sluit ie minder goed.
Misschien dit wat? https://www.deurbeslag.nl/sloten/s2-flexikom-bijzetkom.html
Eerst ff kijken of ie hol of bol is getrokken.Deur een donkere kleur trouwens?

[ Bericht 5% gewijzigd door Oledanmaarweer op 29-07-2018 07:51:40 ]
pi_180807266
De sluitplaat en sluitkommen zijn meestal toch te stellen bij 3 punt sloten.

Zie:
Naast dit filmpje zie je ook het eea over onderhoud.
pi_180807346
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 08:06 schreef benkruk het volgende:
De sluitplaat en sluitkommen zijn meestal toch te stellen bij 3 punt sloten.

Dit zijn goede nastelbare sluitkommen. Maar die worden lang niet altijd toegepast helaas.
pi_180807443
De oplossing is de deur altijd in de sluiting te hebben (ook als je thuis bent). Dat voorkomt blijvende vervorming door verschil in temperatuur en vochtgehalte tussen buiten en binnen.
pi_180807491
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 08:06 schreef benkruk het volgende:
De sluitplaat en sluitkommen zijn meestal toch te stellen bij 3 punt sloten.

Zie:
Naast dit filmpje zie je ook het eea over onderhoud.
Ik heb ook een buva slot. Ga ik straks eens naar kijken of dit het voor nu kan verhelpen.
pi_180807497
Bekijk eens of je slijtplekken kan zien op de sluitkommen, kun je zien waar hij moeilijk gaat.
.
pi_180807621
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 08:50 schreef Fer het volgende:
Bekijk eens of je slijtplekken kan zien op de sluitkommen, kun je zien waar hij moeilijk gaat.
De bedoeling is dat het, tot op zekere hoogte, moeilijk gaat omdat je de deur in de sluitrubbers trekt doordat de haken taps toelopen. Als je geen slijtplekken hebt is het niet goed afgesteld.
pi_180809024


https://imgur.com/a/ghkyUi6

Omdat ie 't plaatje niet zelf laat zien..

Ik heb hem nu iets bij kunnen stellen maar loopt nog niet soepel. Meer bijstellen is niet mogelijk.

Dus zonder dat ik moet gaan bijvijlen zit er niets anders op dan hopen dat ik hiermee voorlopig uit de voeten kan of kijken of het bijvijlen zelf lukt.
pi_180809424
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:52 schreef Lingue het volgende:
[ afbeelding ]

https://imgur.com/a/ghkyUi6

Omdat ie 't plaatje niet zelf laat zien..

Ik heb hem nu iets bij kunnen stellen maar loopt nog niet soepel. Meer bijstellen is niet mogelijk.

Dus zonder dat ik moet gaan bijvijlen zit er niets anders op dan hopen dat ik hiermee voorlopig uit de voeten kan of kijken of het bijvijlen zelf lukt.
Niks aan doen, veel heter dan dit zal het niet worden en als je de sluiting nog ruimer maakt gaat het in de winter lopen rammelen.
pi_180810071
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:22 schreef Deshain het volgende:

[..]

Niks aan doen, veel heter dan dit zal het niet worden en als je de sluiting nog ruimer maakt gaat het in de winter lopen rammelen.
Ok, thnx! Dan even afzien en hopen dat het niet moeilijker wordt het sluiten.

Iig wel weer wat geleerd hoe ik zelf een slot kan bijstellen. Nooit geweten 8-)
pi_180810771
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 11:59 schreef Lingue het volgende:

[..]

Ok, thnx! Dan even afzien en hopen dat het niet moeilijker wordt het sluiten.

Iig wel weer wat geleerd hoe ik zelf een slot kan bijstellen. Nooit geweten 8-)
En het is zo simpel, je moet het alleen even weten. :7
  zondag 29 juli 2018 @ 18:54:08 #21
23384 RC2
Not me, broken when i got here
pi_180818717
Bij ons nieuwbouwhuis is er al twee keer een monteur langs geweest die plastic plaatjes achter de scharnieren heeft gezet. De deuren een paar mm oid naar elkaar toe. Steeds per scharnier plaatje erachter. Was paar minuten werk. Zou het zelf kunnen als goede maat plaatjes heb.
Who wants to live forever anyway...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')