Maar.
Daarnet las ik een email die hij naar zichzelf had gestuurd. Met daarin een attachement.
Die attachement was een afscheidsbrief.
Ditmaal gaat hij ECHT zelfmoord plegen.
Ik ben me rotgeschrokken, zit helemaal te trillen.
Wat moet ik nu doen?
Tegen goed vrienden vertellen? Een goede vriend van hem?
Maar ja, dat kan niet, want dan weten ze allemaal dat ik zijn
email gehackt heb. En als hij daar zelf achter komt, dan is
het helemaal met me gedaan. Dan is dat nooit meer goed te
praten. Maar wat als het dalijk helemaal met hem gedaan is
en ik het had kunnen voorkomen? Of wat als hij weer eens aandacht
wou trekken en hij het helemaal niet van plan was, en zo
tegen iedereen vertelt hoe asociaal ik ben dat zn email gehackt heb en al.
HELP ME!!!!!!
WAT MOET IK DOEN!!!!!!
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:19 schreef D-Devil het volgende:
print de afscheidsbrief en stop hem anoniem bij zijn ouders in de bus.
bel iig 112 NU stuur die naar izjn huis.. vertel ze dat je het weet.. je hoeft nie teens verdere uitleg te gevn, maar stuur iemand NU:
Staat erin da thij het nu meteen doet ?
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:20 schreef BoRRuHG het volgende:
Bel z'n ouders en leg de boel uit.
quote:En wat moet ze 112 dan uitleggen? Ik heb iemands e-mail adres gehackt, en een e-mail doorgelezen waarin staat dat hij zelfmoord wil plegen?
Op zaterdag 28 december 2002 16:21 schreef DarkElf het volgende:
verspil je tijd niet achter de pc maar bel zijn ouders of 112 en leg de boel uit
pick your choice
quote:Ohja. Nah, we wachten dan maar even af.
Op zaterdag 28 december 2002 16:23 schreef Oxazepam het volgende:
Het kan trouwens ook zo zijn dat hij die brief voor zichzelf geschreven heeft alleen maar om z'n ellende van zich af te schrijven en dat hij 'm wil bewaren voor als hij ooit eventueel misschien zelfmoord zou willen plegen.
quote:he ik verzin ook maar iets, net alsof ik precies zou weten wat je moet doen
Op zaterdag 28 december 2002 16:24 schreef Farzin het volgende:[..]
En wat moet ze 112 dan uitleggen? Ik heb iemands e-mail adres gehackt, en een e-mail doorgelezen waarin staat dat hij zelfmoord wil plegen?
en verder: als iemand echt dood wilt lukt het hem heus wel
quote:Dat klopt, maar meestal "mislukt" het en dat is aandacht trekken in veel gevallen. Maar ja met vrienden bereik je ook niet altijd alles denk ik. Het is een moeilijke kwestie, ik zou eerst vrienden inschakelen.
Op zaterdag 28 december 2002 16:26 schreef Oxazepam het volgende:
Ik vind ouders inlichten een zeer slecht plan, want misschien krijgt hij daardoor juist nóg meer problemen en daarbij is het zo dat als iemand écht zelfmoord wil plegen, dat toch wel doet.
samen iets gaan doen ofzo...
dan denkt hij er niet aan en kan je misschien meer te weten te komen en helpen
quote:Mee eens.
Op zaterdag 28 december 2002 16:26 schreef Oxazepam het volgende:
Ik vind ouders inlichten een zeer slecht plan, want misschien krijgt hij daardoor juist nóg meer problemen en daarbij is het zo dat als iemand écht zelfmoord wil plegen, dat toch wel doet.
quote:Maar ze hebben altijd ruzie met elkaar, dus ik denk niet dat hij er vrolijker van wordt door met haar af te spreken. Ook is het niet verstandig als een ondeskundig iemand, iemand die écht serieuze zelfmoordplannen heeft dat uit z'n hoofd probeert te praten.
Op zaterdag 28 december 2002 16:28 schreef ASSpirine het volgende:
Als je hem persoonlijk kent zou je misschien nu met hem afspreken in de stadsamen iets gaan doen ofzo...
dan denkt hij er niet aan en kan je misschien meer te weten te komen en helpen
Als ik jou was had ik meteen de ouders ingelicht denk niet dat ze dat erg vinden dat jij die mail gelezen hebt daar in tegen doe je niks dan zul je hier nog veel spijt van krijgen denk ik ( als ie tenminste doet wat ie zegt ) verder snel een echte vent zoeken want wat heb je aan dit soort zielige figuren:?
quote:-5 Spam
Op zaterdag 28 december 2002 16:40 schreef JayAvenger het volgende:
Licht hem in over The Singularity!
...of bedoel je dit serieus?
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:41 schreef Jipje het volgende:
Bel hem zelf, vraag wat er aan de hand is, en als ie het werkelijk van plan is, dan zal ie je alleen maar dankbaar zijn dat je zijn account gehackt hebt! waarschijnlijk...en als jij em ervan af weet te houden natuurlijkSucces iig...
Ik vind dat velen van jullie wel heel erg simpel over zelfmoord denken.
leven is de keus van de persoon zelf, niet van iemand die stiekum zijn mail leest bijv
[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 28-12-2002 16:59]
quote:Ik kreeg ook een vieze smaak in mijn mond toen ik dit topic las. Jij verwoordt precies waarom.
Op zaterdag 28 december 2002 16:58 schreef bop het volgende:
als die kerel zelfmoord wil plegen, laat hem dan toch lekker. Je bent nu alleen maar bezig om iets voor jezelf beter te maken, namelijk je gevoel. Je hebt eerder ook niks om hem gegeven, dus waarom nu ineens wel? Je bent alleen bang dat je zelf later spijt krijgt. Je bent gewoon ontzettend hypocriet!!!! Zelfs nu vind je jezelf belangrijker dan die kerel, ongelooflijk. Je moet je gewoon met je eigen zaken bemoeien!
quote:1. Waarschijnlijk zullen jullie dus niet meer ruzie maken
Op zaterdag 28 december 2002 16:18 schreef YvonnePonne het volgende:Een jongen en ik (hij is een loser) hebben altijd ruzie.
blabla
Ditmaal gaat hij ECHT zelfmoord plegen.
blabla
WAT MOET IK DOEN!!!!!!
Probeer zoveel mogelijk mensen te waarschuwen, zou ik toch maar doen!
Je kunt over alles bellen, en hoeft dus niet persè in de problemen te zitten om contact op te nemen.
Je kunt bellen om je hart te luchten, je zorgen te delen of om raad te vragen.
Hierbij kun je anoniem blijven, geheimhouding is verzekerd.
Je kunt er dag en nacht, 24 uur per dag terecht.
Daarnaast beschikt de S.O.S telefonische hulpdienst over informatie en
adressen van andere hulpverlenende instanties.
Telefoonnummer van S.O.S telefonische hulpdienst:
Er nu een landelijk nummer; als men dat gebruikt wordt men automatisch naar de dichtstbijzijnde THD doorgeschakeld. Dat nummer is:
0900-0767 (5 eurocent p/m
Ik kreeg ook een vieze smaak in mijn mond toen ik dit topic las. Jij verwoordt precies waarom.
Probeer eerst eens te kijken waarom hij dit nou doet en telkens die aandacht probeert op te zoeken, hij zal vast een mooi zielig verhaal rond zich zelf hebben opgebouwd waardoor hij makkelijk en vijlig in zijn slachtoffer rol zich kan bewegen. Als iedereen waar hij mee omgaat en hem hier lekker bij helpt maak je het hem erg makkelijk.
Ga eerst is wat doen voordat je straks zelfmedelijde krijgt van o hij heeft het echt gedaan. Want ja het kan heeeeeel erg lang nee zijn en in eens misschien wel per ongeluk is het plots gebeurd. en heb je je zelf een mooi schuld gevoel op de hals gehaald. Doe er nu iets aan betrek hem er bij met de vrienden kring en ga dieper op het probleem in waarom hij aandacht zoekt of zich soms zo gedraagt.
Maar nu ben jij hem aan het beoordelen door hem een loser te noemen. Nou de loser ben je zelf zeker op dit moment. Althans zo gedraag je je nu. Pak je kans om is echt dieper naar een ander persoon te kijken en doe er iets aan. Soms moet het licht bij die gene aan om de kei harde antwoorden te horen maar veroordeel hem niet hij moet er wel wat mee kunnen. Je kan roepen maar doe GVD dan ook is wat niet alleen voor je zelf maar ook voor een ander.
Waar het om gaat is dit, samen met een vriendin (waar hij veel mee praat, maar die langzaamaan ook moe van zijn gezeur wordt) gaan we vanavond met hem praten. Hij vertrouwt haar. Ik ga naar haar, we nodigen hem ook uit, dan biecht ik eerlijk op dat ik dat gelezen heb en gaan we erover praten. Dat hy ECHT hulp moet zoeken en dat ie het zijn ouders moet vertellen.
Meer kunnen we niet doen...
quote:Dat is wel een van de beste dingen denk ik.
Op zaterdag 28 december 2002 18:16 schreef YvonnePonne het volgende:
quote:Goed zo meid! Ik wens je veel succes en sterkte! En laten we hopen dat alles toch nog goed af loopt!!!
\
[knip]
quote:Zo is dat!
Op zaterdag 28 december 2002 18:23 schreef YvonnePonne het volgende:
Dank je.
En we mogen elkaar dan wel niet, dat wil toch niet zeggen dat ik het niet erg vind alssie zelfmoord pleegt?
Maar bedenk je wel goed, dat jij nu alles eraan doet wat binnen jouw mogelijkheden ligt. Laat je verder geen schuldgevoelens aanpraten hoor!
quote:
dan biecht ik eerlijk op dat ik dat gelezen heb
Als hij zelfmoord wil plegen, is dat zijn goed recht.
Bovendien klink je niet als iemand die in staat is hem tot steun te zijn.
quote:Zijn ouders hebben ook nog een goed recht om wat langer van hun zoon te genieten.
Op zaterdag 28 december 2002 18:28 schreef SCH het volgende:
Volgens mij moet je je er helemaal niet mee bemoeien.Als hij zelfmoord wil plegen, is dat zijn goed recht.
Bovendien klink je niet als iemand die in staat is hem tot steun te zijn.
quote:Als ik de posts van en het gedrag van de topicstarter bekijk, dan komt deze mij als iemand in een zogenaamde " puber " leeftijd voor.
Op zaterdag 28 december 2002 18:36 schreef SCH het volgende:
Hoezo hebben die ouders dat recht? Hij is hun eigendom niet. Ik ken de situatie niet maar ik vind niet dat je iemand ten koste van alles van suicide af moet houden. Dat kan ook heel egocentrisch zijn.
De " vriend / kennis " zal dus hoogstwaarschijnlijk ook in deze leeftijd zitten.
Op deze leeftijd hebben héél veel mensen dips/ rare gedachten... het hoort bij het ontwikkelen.. het aftasten van de wereld en het leren kenne van jezelf. Je gaat ontzettende veranderingen door.
Ik denk dat iemand in deze leeftijdscategorie meestal NIET in staat is te bepalen of de rest van zijn leven niets waard is. Ik vind dat je hem het uit te vinden NIET mag onthouden.
Als een volwassen persoon serieus niet meer wil leven... dan kan ik me jouw standpunt iets beter voorstellen.
DIt kan net zo goed een puber jochie zijn dat het over 2,5 jaar heel anders allemaal kan zien en een fantastisch leven en gemoedstoestand tegemoet gaat...
Op deze leeftijd geen zelfmoord laten plegen.. STEUNEN !! erdoorheen trekken... !!
en over een paar jaar zie je wel verder !
Mirage
quote:Je haalt me de woorden uit de mond.
Op zaterdag 28 december 2002 18:42 schreef Mirage het volgende:[..]
Als ik de posts van en het gedrag van de topicstarter bekijk, dan komt deze mij als iemand in een zogenaamde " puber " leeftijd voor.
De " vriend / kennis " zal dus hoogstwaarschijnlijk ook in deze leeftijd zitten.
Op deze leeftijd hebben héél veel mensen dips/ rare gedachten... het hoort bij het ontwikkelen.. het aftasten van de wereld en het leren kenne van jezelf. Je gaat ontzettende veranderingen door.
Ik denk dat iemand in deze leeftijdscategorie meestal NIET in staat is te bepalen of de rest van zijn leven niets waard is. Ik vind dat je hem het uit te vinden NIET mag onthouden.
Als een volwassen persoon serieus niet meer wil leven... dan kan ik me jouw standpunt iets beter voorstellen.
DIt kan net zo goed een puber jochie zijn dat het over 2,5 jaar heel anders allemaal kan zien en een fantastisch leven en gemoedstoestand tegemoet gaat...
Op deze leeftijd geen zelfmoord laten plegen.. STEUNEN !! erdoorheen trekken... !!
Mirage
quote:Sorry, hier moet ik even op reageren. De betreffende jongen is over 1,5 maand 21 en zit zijn hele leven al in de knoop met zichzelf.
Op zaterdag 28 december 2002 18:42 schreef Mirage het volgende:[..]
Als ik de posts van en het gedrag van de topicstarter bekijk, dan komt deze mij als iemand in een zogenaamde " puber " leeftijd voor.
Mirage
quote:Ik zie al dat ik mijn password van hotmail als afscheid neerleg.
Op zondag 29 december 2002 00:08 schreef YvonnePonne het volgende:
Overigens hebben ik en een vriendin net met hem gepraat. Hij gaat nu ook professionele hulp zoeken en zal niet langer hulp van ons afwijzen... Hij was niet zo heel erg boos op me. Hij had een briefje in zn kamer gelegd met daarop zn paswoord en het was eik ook de bedoeling dat mensen dat zouden vinden alssie dood was. Dusja. Het was een goed gesprek.
Grappig dat het je uberhaupt wat kan schelen
quote:Zoals ik al eerder zei, wil je dan nog niet dattie doodgaat. Kijk, we hebben een vriendengroep waar we beide inzitten, en ruzie is dan een groot woord, we hebben meningsverschillen en kunnen niet goed met elkaar opschieten. We botsen. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik dit zomaar laat gebeuren??? Tuurlijk niet...
Op zondag 29 december 2002 11:55 schreef KingCold het volgende:
Een jongen en ik (hij is een loser) hebben altijd ruzie. Hij is echt zo'n hopeloos geval en blablabla.Grappig dat het je uberhaupt wat kan schelen
Je hebt goed gehandeld en het heeft (zo lijkt het in ieder geval) vrij goed uitgepakt ook.
quote:Ben het niet met je eens..
Op zaterdag 28 december 2002 18:42 schreef Mirage het volgende:Als ik de posts van en het gedrag van de topicstarter bekijk, dan komt deze mij als iemand in een zogenaamde " puber " leeftijd voor.
quote:idd weet je al meer
Op zaterdag 28 december 2002 16:24 schreef Bastard het volgende:
Bel vrienden, schakel mensen in.. bedenk maar zo dat het niet voor niks is dat je zn account gehacked hebt.
quote:Eerlijk gezegd wil het dat nou juist WEL zeggen!
Op zondag 29 december 2002 19:35 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
Zoals ik al eerder zei, wil je dan nog niet dattie doodgaat. Kijk, we hebben een vriendengroep waar we beide inzitten, en ruzie is dan een groot woord, we hebben meningsverschillen en kunnen niet goed met elkaar opschieten. We botsen. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik dit zomaar laat gebeuren??? Tuurlijk niet...
Het is niet meer dan logisch dat als iemand die jou niet mag en die jij ook niet mag, zin heeft om 'zich uit het gemeentebestand te laten schrappen', je dat "niet zo heel erg vindt? Ik snap wel dat je vw politieke correctheid naar de buitenwereld toe speelt dat je het erg vind.
quote:Sorry hoor, maar het komt ook nogal huichelachtig over om eerst aan te geven dat je de betreffende persoon haat om dan vervolgens te smeken om hulp bij het redden van die desbetreffende persoon, wees dan consequent.
Op zondag 29 december 2002 19:52 schreef thoth het volgende:
Ik heb het topic zo eens door zitten lezen en ik moet toch even kwijt dat ik het jammer vind dat je je geroepen voelt om je te verdedigen vanwege enkele uitspraken.
quote:Waar zegt ze dat ze hem haat? Nergens, ze mag hem alleen niet al te, maar dat is volkomen geen reden om hem dood te willen.
Op maandag 30 december 2002 11:07 schreef KingCold het volgende:[..]
Sorry hoor, maar het komt ook nogal huichelachtig over om eerst aan te geven dat je de betreffende persoon haat om dan vervolgens te smeken om hulp bij het redden van die desbetreffende persoon, wees dan consequent.
quote:Er is een heel groot verschil tussen haat en botsen met elkaar of niet mogen.
Op maandag 30 december 2002 11:07 schreef KingCold het volgende:[..]
Sorry hoor, maar het komt ook nogal huichelachtig over om eerst aan te geven dat je de betreffende persoon haat om dan vervolgens te smeken om hulp bij het redden van die desbetreffende persoon, wees dan consequent.
quote:Jezus, weer zo'n iemand die de boel maar half leest...
Op vrijdag 3 januari 2003 19:32 schreef Freakjuh het volgende:
euhm..
als jij het zo'n hopeloos geval vind..
waarom lees je dan in godsnaam ze mails..
en btw..
wat moet je op dit topic terwijl je er beter langs kan gaan en hem tegen houden..
btje dom..
quote:Hmm, ik heb hem er eigenlijk nog niet over gesproken,
Op zaterdag 4 januari 2003 01:05 schreef moonglade het volgende:
hoe is het nu met hem?
heeft hij al hulp?
quote:Heb jij je lolbroek aangetrokken?
Op zaterdag 4 januari 2003 01:09 schreef Artfull-Devlin het volgende:
Je kunt hem ook helpen? Voorleggen wat de beste manier zal zijn? Slaappillen, polsen doorsnijden, enz
quote:Een totaal irrelevantie optie, dat wel.
Op zaterdag 4 januari 2003 01:14 schreef Artfull-Devlin het volgende:
Nee, ik noem alleen de mogelijke opties, en deze was nog niet genoemd,...
Red die jongen zijn leven!
Wellicht vergeeft hij het je nooit, maar anders zul jij het jezelf nooit vergeven.
Iemand's leven is uiteindelijk belangrijker dan je vriendschap met dat persoon. Oh wacht, je zei dat je hem een loser vond: nou, dan moet je hem al helemaal het leven redden, ongeacht wat hij achteraf van je zou vinden, want dat maakt dan allemaal toch geen fuck uit.
Je hebt zijn mail toch al zitten lezen. Nu komt hij er alleen maar achter, maar dat verandert toch niet dat je het uberhaupt gedaan hebt.
Doe er dus tenminste wat goeds mee.
Voordat je de rest van je leven met een schuldgevoel zit.
quote:Kut, je hebt me door...
Op zaterdag 4 januari 2003 01:24 schreef Artfull-Devlin het volgende:
Hej, heb jij het verhaal niet verzonnen, omdat JIJ graag aandacht wil:D
quote:Meen je dat...
Op zaterdag 4 januari 2003 01:27 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
Kut, je hebt me door...
quote:Nee allicht niet...
Op zaterdag 4 januari 2003 01:28 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Meen je dat...
quote:Wat denk je zelf?
Op zaterdag 4 januari 2003 01:34 schreef Henk-E het volgende:
Post die brief eens even!!!
quote:Nog even afgezien van de vraag of de topicstarter wel serieus was (wat erg twijfelachtig is) even een serieuze reactie op wat jij schreeft:
Op zaterdag 4 januari 2003 01:44 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Als hij zelfmoord wil plegen, doet hij dat toch.
Laat dat soort mensen toch gewoon met rust en bemoei je met je eigen zaken.
Je zou je eigen advies maar eens een keer oplossen als je zelf zo'n situatie tegenkwam, en je er dan voor de rest van je leven mee moeten leven.
Een persoon kan een loser zijn, of bijvoorbeeld een patser of een racist enz. Het is gewoon een beschrijving die je gebruikt. Het is niet netjes maar geeft wel het beste beeld van zo'n persoon.
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 03:01 schreef dfr0st het volgende:
Wat iedereen aan het zeggen is over dat de topicstarter heeft gezegd dat die goser een loser is vind ik zo ondoordacht.Een persoon kan een loser zijn, of bijvoorbeeld een patser of een racist enz. Het is gewoon een beschrijving die je gebruikt. Het is niet netjes maar geeft wel het beste subjectieve
beeld van zo'n persoon.
Greetzzz
quote:hellemaal mee eens meteen doen anders help je weer een trein machinist aan een trauma (niet lullig bedoelt) maarja wel erg onethisch dat bespioneren.
Op zaterdag 28 december 2002 16:19 schreef D-Devil het volgende:
Je moet zijn vrienden of een goede vriend inlichten, of print de afscheidsbrief en stop hem anoniem bij zijn ouders in de bus.
gr Filmgek
quote:dus jij weet hoe hij denkt erg knap van je! Zelfs al heeft hij het erover betekent niet dat hij geen aandacht verdient! Of dat niemand niet met hem moet praten! vindt dit wel een beetje harteloos
Op zaterdag 4 januari 2003 07:52 schreef AngelBabe het volgende:
Niet gauw dat ik ergens op reply,maar goed.Het enige wat deze gast aan het doen is is aandacht vragen.Hij zit met zichzelf in de knoop en hij weet niet wat ie met zichzelf aan moet.hij heeft het over zelfmoord.Hij praat er ook met iedereen over.Als hij dit daadwerkelijk zou doen dan hield hij zijn mond en deed hij het gewoon.En neem dit maar van mij aan.Heb het zelf geprobeerd en niemand die er iets van wist.Zoiets vertel je tegen niemand.Je bent altijd de vrolijkheid zelve.Dus neem het maar niet zo serieus.In de gaten houden kan altijd.Maar voor mij is dit puur aandacht vragen.Greetzzz
gr Filmgek
quote:Het is niet harteloos bedoeld hoor.En ook weet ik niet hoe hij denkt.Ik zeg alleen dat hij aandacht vraagt om een of andere redenen.Maar zelfmoord,denk het niet.meer een schreeuw om hulp.En daarom zeg ik het kan geen kwaad om hem toch in de gaten te houden.Ik ga uit van mijn ervaring wat zelfmoord betreft.
Op zaterdag 4 januari 2003 08:40 schreef Filmgek het volgende:[..]
dus jij weet hoe hij denkt erg knap van je! Zelfs al heeft hij het erover betekent niet dat hij geen aandacht verdient! Of dat niemand niet met hem moet praten! vindt dit wel een beetje harteloos
gr Filmgek
Hoe dan ook, je moet er wat aan doen dus name your poison.
Als je er bij toeval achterkomt dat iemand dat van plan is (want ik heb de indruk dat je gewoon voor de lol hebt ingebroken in zijn e-mail, niet bewust om hem te beschermen of zo) dan is het toch logisch dat je dat wil voorkomen, ook al kun je niet zo goed met die jongen overweg.
Ik weet ook niet goed hoe je erop kunt reageren, eerlijk gezegd. 112 bellen is wel moeilijk als je niet weet wanneer hij het van plan is en die brief naar zijn ouders sturen lijkt me zeker geen goed idee. Misschien kun je het met een van je andere vrienden bespreken die hem ook goed kent en samen beslissen wat de beste aanpak is. Zolang je het niet aan iedereen vertelt moet dat toch kunnen, lijkt me.
*zucht*
quote:Dat kan je dan wel bij zoveel topics neerzetten, want het gaat vaak genoeg over persoonlijke dingen van een derde die zelf niet op Fok zit. Alsof ze hem met volledige naam en pasfoto hier genoemd heeft of zo.
Op zaterdag 4 januari 2003 17:06 schreef frank_woei het volgende:
Zoiets hoor je niet te posten op een publieke forum (naar mijn mening) Ga die jongen helpen ipv dit rond te strooien en anderen op te fokken.*zucht*
quote:Daarom postte ik die brief hier ook niet, wat Henk-E vroeg.
Op zaterdag 4 januari 2003 17:12 schreef Angeles het volgende:[..]
Dat kan je dan wel bij zoveel topics neerzetten, want het gaat vaak genoeg over persoonlijke dingen van een derde die zelf niet op Fok zit. Alsof ze hem met volledige naam en pasfoto hier genoemd heeft of zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |