abonnement Unibet Coolblue
pi_180779452
Heren,

Help;) vandaag split airco gekocht met zo’n mooi quick connect systeem. Tenminste, dat denk je dan.... ben handig met klussen fus durfde ik wel aan.

Alles gemonteerd, leidingen getrokken. Zit dat connect systeem muur en muur vast. Het is de quickconnect met de grote zwarte hendel. Mannetje moet in vrouwje.

Alleen helaas. Muurvast. Ik zie ook op iedere messing leiding in de quickconnect een borgring zitten. Neem aan dat dat de bedoeling is. Anyway, geen beweging in te krijgen op die buitenunit.

weet iemand raad?? Met deze warme dagen, graag systeempje werkend........
pi_180779586
Een foto doet wonderen
pi_180779969
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:46 schreef Pchacker81 het volgende:
Heren,

Oe! hadden wij ook met dat ding... Maar ja, dame hè, dus ik zal me er niet mee bemoeien!
pi_180780006
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:07 schreef Queller het volgende:

[..]

Oe! hadden wij ook met dat ding... Maar ja, dame hè, dus ik zal me er niet mee bemoeien!
Please please please :):) Als je met die dingen kan omgaan dan ben je een echte heer :)
  PR/Manusje van alles zaterdag 28 juli 2018 @ 00:20:53 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_180780431
Ding dr in hendel naar beneden drukken
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_180780474
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ding dr in hendel naar beneden drukken
Dat :Y
pi_180780633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 00:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ding dr in hendel naar beneden drukken
Lijkt me ook
pi_180780794
Juist, alleen dat ding gaat er dus niet in. De koppeling op de buitenunit, muurvast. Duwen tot je een ons weegt, echt geen krimp!! Horen die borgringen erin te zitten? Of voorkomen die juist dat het werkt?

Zitten bij "jullie" er ook borgringen in?

Volgens een youtube video, moet het echt flexibel gaan, hier dus echt niet.
Hendel staat helemaal omhoog bij het inbrengen, duwen totdat je polsen breken. No way.
pi_180784700
Als je duwt tot je polsen breekt dan vouw je die zacht koperen leidingen zo tot een pretzel.

Die borgingen horen daar denk ik want die houden het vrouwtje op z'n plaats in de zwarte houder.

Het mannetje moet er eenvoudig in schuiven en vervolgens met die hendel borg je het stekker gebeuren.

Bedoel je dat ze niet in elkaar schuiven?

Duw je hem er wel goed om in? De leiding diameters zijn verschillend, dus de koppeling misschien ook. Als je hem verkeerd om zou monteren werkt het niet.

En de stekker zal wel afwijkend gevormd zijn ook.

Hoe ziet de binnenkant van het mannetje eruit? O-ringen? Zijn die misschien heel droog?

Doe eens een scherpe foto van die binnenkant als je wilt.

Merk en type airco?

Edit:
Volgens wat ik net heb moet je het onderste deel van het vrouwtje een borgingshuls naar ageren kunnen schuiven en kun je een stofkap verwijderen. Blijkbaar is dat zwarte dingen met die seegerringen een stofkap door eerst eraf moet. Dat is tenminste als het een Eurom is.

https://www.vanmelis.nl/f(...)FFile-1458213152.pdf

Aansluiting koelleiding AC12QiCH & AC18QiCH
Stap 1:
Verwijder de drie schroeven van de
afdekkap en neem de kap eraf. Verwijder
het beschermblokje uit de koppeling door
de borgingshuls naar achteren te schuiven,
zie afb.
Stap 2:
Nu kunnen de koelleidingen van de
binnen-unit aan de buiten-unit worden
gekoppeld. Verwijder daartoe het zwarte
stofkapje van de koelleidingen binnen-unit. Schuif nu de borgingshuls naar
achteren en steek de koppeling van de binnenunit met kracht volledig in die
van de buitenunit. Wanneer u nu de borgingshuls ontspant, dient deze de
beide koppelingen vast te klemmen. De
borgingshuls moet volledig terugvallen tegen
de koppeling binnen-unit, anders vernielt u de
koppeling!

[ Bericht 13% gewijzigd door Gieliovd op 28-07-2018 09:04:27 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_180785024
Ik ben eruit. Als je goed naar de foto kijkt, dan zie je dat dat ding niet goed is geleverd. Er zit al een mannetje in!!!! Waarvan de hendel is afgebroken en er geen slangen aan zitten. Das geen stofkap maar gewoon vanuit de fabriek een misser lijkt het te zijn. Dat ding zit muurvast en krijg je er met geen mogelijkheid uit zonder die hendel.
pi_180785274
Het ziet er anders heel erg uit als een stofkap... Dus als je die onderste kunststof kraag vastpakt en naar beneden trekt, dan komt die stofkap niet los?


Die aansluiting zijn heel kwetsbaar dus snap wel dat er een bescherming in zit.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 28 juli 2018 @ 10:11:48 #13
4330 PJ
Tja.....
pi_180786147
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:24 schreef Gieliovd het volgende:
Het ziet er anders heel erg uit als een stofkap... Dus als je die onderste kunststof kraag vastpakt en naar beneden trekt, dan komt die stofkap niet los?

Die aansluiting zijn heel kwetsbaar dus snap wel dat er een bescherming in zit.
Inderdaad: borgringen eraf, stofkap eraf. Dan connector erin en handle naar beneden.



[ Bericht 23% gewijzigd door PJ op 28-07-2018 10:18:48 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')