abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 13:54:59 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_180767352
Mijn huisdieren, net als denk ik vele (huis)dieren hebben het enorm warm. We hebben wat dingetjes gekocht om ze te helpen verkoeling te zoeken maar wellicht zijn er hier ook nog mensen met goede tips om de beestjes nog wat extra te helpen.

Ik heb al de koelmatjes van de action waar de katjes op kunnen liggen.

En ook voor de katten heb ik een hondenzwembadje gekocht (ook action), ik heb de helft van de bovenrand geknikt zodat de katten er makkelijker bij/in kunnen. Ik heb er wat balletjes in gegooid en overweeg weer robofishjes te kopen om ze wat extra te stimuleren om met het water te spelen.
In ieder geval Loes en Cooper vinden het erg lekker en drinken er ook veel uit.

Ik heb overal bakjes water staan om ze wat extra te stimuleren te drinken. Ik leng ook het natvoer wat extra aan met water.

De ventilatoren die we hebben staan vallen ook in de smaak, ze liggen regelmatig met dichte oogjes vooraan om wat wind te vangen.

Ons konijnenhok hebben we ook binnen bereik van frisse lucht van de ventilator gezet en voor het konijntje hebben we een icepod gekocht. Die vind hij erg lekker dus ik denk dat ik er 1 extra ga bestellen zodat er steeds 1 in de vriezer kan en 1 in zijn kooi.

Extra tips en foto's B-) zijn welkom!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:06:08 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180767645
Gooi ze af en toe ff in een ijskoud bad of onder de douch! Me hond althans vind dat heerlijk
#KICKOUTZP
pi_180767934
Mijn hond is doodsbang voor de tuinslang (labrador) maar koelmatje over haar heen leggen lijkt ze wel te waarderen. Verder is ze zo gek als een deur want ze gaat met haar zwarte vacht gewoon vol in de zon liggen tot zwaar hijgen aan toe :{
pi_180768101
Hier twee langharige katten. Ze hebben het warm.
Ik had een koelmat gekocht, maar dat materiaal was minder sterk dan ik had gedacht. Binnen 24 uur was die lek. We hebben 's nachts de deur en de ramen op een kier en 's morgens zo vroeg mogelijk alles open en dan de ventilator voor de deur om zoveel mogelijk koele lucht naar binnen te krijgen.
Verder, als we er bij zijn, staat de ventilator aan, dat lijken ze wel te waarderen, maar ze gaan er niet te dicht bij liggen.
pi_180768218
Mijn kat is niet goed snik. Want doet niks anders dan rondrennen en speeltjes voor mij neerleggen die ik dan weer moet weggooien.
Ja, ik heb een kat die apporteert. :@
Denk dat ik hem maar te koop zet op MP.
Voor 900 duizend miljard of zo.
pi_180768550
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:
Mijn kat is niet goed snik. Want doet niks anders dan rondrennen en speeltjes voor mij neerleggen die ik dan weer moet weggooien.
Ja, ik heb een kat die apporteert. :@
Denk dat ik hem maar te koop zet op MP.
Voor 900 duizend miljard of zo.
Kun je een goeie airco van kopen! 👍

Onze katten apporteren ook, maar niet met dit weer...
pi_180768650
Ik hé een labrador dus dat maakt het leven nu een stuk makkelijker. We hebben een zwembad neergezet. Daar zwemt hij nu naar gelieve in om vervolgens druipend naar binnen te lopen. Hij heeft een koel halsband om, heb een koelmat liggen met van die gel doe reageert op druk. Die dingen die je nat moeten maken vind hij vreselijk. En verder staan er ventilators. En verder natuurlijk water in zijn bak al is het water in het zwembad veel lekkerder :')
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator vrijdag 27 juli 2018 @ 15:00:33 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_180768988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik hé een labrador dus dat maakt het leven nu een stuk makkelijker. We hebben een zwembad neergezet. Daar zwemt hij nu naar gelieve in om vervolgens druipend naar binnen te lopen. Hij heeft een koel halsband om, heb een koelmat liggen met van die gel doe reageert op druk. Die dingen die je nat moeten maken vind hij vreselijk. En verder staan er ventilators. En verder natuurlijk water in zijn bak al is het water in het zwembad veel lekkerder :')
Heb je die mat al lang?

Ik heb zitten kijken naar die matten maar ik lees veel dat ze snel stuk gaan en dat spul erin schijnt behoorlijk giftig. Dus vond het steeds beetje eng om te bestellen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  roze vrijdag 27 juli 2018 @ 15:01:41 #9
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_180769022
Ik doe er niet zoveel aan eerlijk gezegd.. mijn kat zoekt zelf wel de chille plekken op en verder staat er een extra waterbakje in huis zodat ze sneller bij water is.
Your beauty never ever scared me.
pi_180769150
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:00 schreef senesta het volgende:

[..]

Heb je die mat al lang?

Ik heb zitten kijken naar die matten maar ik lees veel dat ze snel stuk gaan en dat spul erin schijnt behoorlijk giftig. Dus vond het steeds beetje eng om te bestellen.
Sinds mei ofzo. Mijn schoonmoeder hem al meer dan een jaar. Maar onze Loebes ligt er alleen op doet er niks raars mee verder.
pi_180771571
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:01 schreef Amarantha het volgende:
Ik doe er niet zoveel aan eerlijk gezegd.. mijn kat zoekt zelf wel de chille plekken op en verder staat er een extra waterbakje in huis zodat ze sneller bij water is.
Dit dus. Water door natvoer doe ik sowieso geregeld (voorheen blaasgruis gehad), en meerdere drinkbakjes had ik al. En de tegelvloer blijft koel in huis. Hij komt ook af en toe binnen met vrij koele vacht, die heeft zo z'n plekjes waar ie, vermoed ik, lekker siësta houdt :+
  vrijdag 27 juli 2018 @ 16:39:43 #12
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180771678
Halflangharige katten hier, de kelder open gedaan en die krijgen ze goed gevonden. Verder een koelmat en een natte handdoek op de grond.

Buiten dat blijven ze toch eigenwijs en gaan ze gerust in de keuken liggen waar de zon op staat, wel in de schaduw maar toch.

Zo op het oog hebben ze er ook niet bijzonder veel last van volgens mij.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_180771902
Onze kat gedraagt zich niet anders als normaal en negeert de ventilator ook volkomen. Komt ook gerust bovenop je liggen :(
pi_180772168
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 14:17 schreef ChrisCarter het volgende:
Mijn hond is doodsbang voor de tuinslang (labrador) maar koelmatje over haar heen leggen lijkt ze wel te waarderen. Verder is ze zo gek als een deur want ze gaat met haar zwarte vacht gewoon vol in de zon liggen tot zwaar hijgen aan toe :{
Maar moet jij je hond dan niet in bescherming nemen door m daaruit te halen of schaduw te bieden?
pi_180772213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:46 schreef LurkJeRot het volgende:
Onze kat gedraagt zich niet anders als normaal en negeert de ventilator ook volkomen. Komt ook gerust bovenop je liggen :(
Hebben wij dezelfde kat? :D
De schootligperioden zijn nu wel korter, en ze gaat regelmatig languit op de vloer.

Kat2 komt af en toe binnen kijken of ik nog besta maar kiest liever voor boven- en onderwarmte van zon en en tegels in de tuin. :') Gelukkig is daar veel schaduw en die zoekt hij ook op.

Ik voer vers vlees en doe daar een extra klets water bij.

Ik ben bang dat, als ik vleesijsjes ga maken, kat1 ze opschrokt en dat ze er meteen uitkomen.
Dus gewoon lekker chill koelkastvoer voor ze.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180773959
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:57 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Maar moet jij je hond dan niet in bescherming nemen door m daaruit te halen of schaduw te bieden?
Wie zegt dat ik dat niet doe dan? :)

Alleen gaat ze zelf weer om de zoveel tijd de zon in. Ik ga haar niet elke minuut op de huid zitten.
pi_180774017
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat niet doe dan? :)

Alleen gaat ze zelf weer om de zoveel tijd de zon in. Ik ga haar niet elke minuut op de huid zitten.
Goed bezig dan. En van haar achterna zitten raakt ze waarschijnlijk nog extra gestresst ook
pi_180774052
Mij is altijd verteld dat je geen dingen over een hond heen mag leggen hooguit een natte handdoek tegen de buik of poten.
pi_180774146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 18:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mij is altijd verteld dat je geen dingen over een hond heen mag leggen hooguit een natte handdoek tegen de buik of poten.
Dit ja, maar voornamelijk bij oververhitte honden. Dan is het extra gevaarlijk.
  maandag 30 juli 2018 @ 17:10:39 #20
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180837901
Twee waterbakjes in huis, en nog 1 in de voortuin en een in de achtertuin.
Ook nog twee vogelbadjes in de struiken gehangen.
Verder krijgen alle 4 katten nog wat kattenmelk 's avonds.

Verder heb ik nog genoeg struiken in de tuin waaronder ze lekker in de schaduw kunnen liggen.
  maandag 30 juli 2018 @ 17:12:40 #21
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180837936
Heb een badje in de tuin waar de honden goed gebruik van maken. De kat wil niets met vochtige handdoeken e.d. te maken hebben. Die hangt gewoon wat rond in huis en in de schaduw.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')