Dit zei de verkoper van Suzuki ookquote:Op vrijdag 27 juli 2018 01:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje oude lullen auto.
Thanks! Deze top-3 had ik ook gelzen. De Dacia die goed scoort tussen de Europese auto's, dat is wel mooi. Ik kom oorspronkelijk uit hetzelfde land als de Dacia en heb de late communistische zooi tot en met de Nova nog meegemaakt. Vanaf de Logan is het bergopwaarts gegaan met het automerk, met dank aan de overname door Renault.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 08:17 schreef enlightenedwizza het volgende:
Misschien dat je hier nog iets aan hebt, zonder het uiterlijk mee te nemen in he beoordeling:
https://www.consumentenbo(...)os-meest-betrouwbaar
Dat zijn dan de fossielen die in de Geweldige Yaris rijdenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 07:59 schreef Meike26 het volgende:
Er zijn twee auto's die echt aan de top staan wat betreft trage/irritante/onberekenbare rijders (mijn eigen top 5 dan, de overige 3 wil nog wel eens wisselen)
Toyota Yaris
Opel Corsa
Blijf er uit de buurt, die dingen zijn bezetenDagelijks dat ik met ze te maken heb, van overdreven langzaam door een bocht tot het voorrang verlenen aan herfstblaadjes en mieren..
Het is de eerste automaat die ik zal hebben, dus dat zou je mazzel kunnen noemen. Waarom is CVT wennen?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:16 schreef Ivo1985 het volgende:
Yaris Hybrid van mijn ouders rijdt prima. Alleen een Cvt is wel even wennen bij het optrekken.
CVT kan je zo instellen dat je altijd bij het ideale toerental rijdt qua power. Daardoor verandert het geluid niet bij het optrekken of afremmen, waardoor je qua geluid niet het idee hebt dat je sneller of langzamer gaatquote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:08 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Het is de eerste automaat die ik zal hebben, dus dat zou je mazzel kunnen noemen. Waarom is CVT wennen?
Klopt! Er zijn echter wel mensen die een rechter been missen en op zoek zijn naar een occasion, omdat men het vaak een gedoe vindt een nieuwe auto te kopen en deze om te laten bouwen. De omgebouwde auto's behouden hun prijs wel heel goed naar wat ik gezien heb toen ik rondkeek naar de mogelijkheden.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 09:21 schreef vosss het volgende:
[..]
De vraag is of zo een aangepaste auto ook wel waarde heeft/blijft houden.
Dan moet je net een koper vinden die hetzelfde been niet heeft zegmaar.
Ik heb ook geen idee of het een ingrijpende aanpassing is van de auto in kwestie of dat deze, als TS hem ooit wil verkopen, betrekkelijk eenvoudig weer origineel gemaakt kan worden.
Ik zou zeggen Yaris, om dezelfde reden als jij zegt, maar als het echt een ingrijpende aanpassing is die niet zomaar eventjes weer makkelijk om te draaien is dan lijkt me dat je het stukje waardevastheid eigenlijk wel overboord kan gooien. Dan zou ik voornamelijk kijken naar betrouwbaarheid.
Ik heb jaren in een Corsa gereden, en die wilde gewoon écht niet harder. Hoe hard je dat ook wil als bestuurderquote:Op vrijdag 27 juli 2018 07:59 schreef Meike26 het volgende:
Er zijn twee auto's die echt aan de top staan wat betreft trage/irritante/onberekenbare rijders (mijn eigen top 5 dan, de overige 3 wil nog wel eens wisselen)
Toyota Yaris
Opel Corsa
Blijf er uit de buurt, die dingen zijn bezetenDagelijks dat ik met ze te maken heb, van overdreven langzaam door een bocht tot het voorrang verlenen aan herfstblaadjes en mieren..
Haha, dank je wel voor je reactie! Die Beetle is inderdaad wel heel erg mooi...quote:Op vrijdag 27 juli 2018 10:24 schreef reeybehn het volgende:
Ik zou die Beetle nemen man. Beetje yolo toch, en je wil toch een leuke auto rijden zeker nu je het zonder rechter been gaat moeten doen.
Je kan wel de meest verstandige keus nemen, dat is misschien de yaris, maar word je daar echt gelukkig van? Wat kan jou die paar rottige tientjes aan onderhoud schelen.. die Volkswagen blijft echt wel een goed aantal jaar heel zonder te veel gedoe.
Ik mag mijn linker been niet gebruiken op het conventionele rechter gaspedaal. Dat is bij wet verboden en als ik een ongeluk zou krijgen, zou ik zwaar de lul zijn. Ik kan dus niet in een gewone auto gaan rijden. De aanpassingen zijn gaspedaal links of gas en rem aan het stuur. Ik kies voor het eerste.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 15:33 schreef vannelle het volgende:
Toch ff 1 vraagje:
Waarom zou je niet kunnen proefrijden in een automaat? Kee, je hebt maar 1 been maar meer benen heb je in een automaat ook niet nodig.
En wat voor aanpassing moet er dan gebeuren? Gas en rem bij het stuur misschien?
Serieuze vraag, ik begrijp het echt niet.
Of is dit een eis van het CBR?
Hoeveel euro extra is de Beetle je op jaarbasis waard? Als je per maand zonder probleem graag 20 euro extra uitgeeft om in een Beetle te rijden en het verwachte verschil is 200 euro per jaar, dan kan het min of meer uit...quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:16 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Haha, dank je wel voor je reactie! Die Beetle is inderdaad wel heel erg mooi...
Niks te willen, dit is wettelijk vastgelegd. Ik moet het gaspedaal links hebben, mag uitsluitend in een automaat rijden en kring een aantekening op mijn bestaande rijbewijs dat er het één en ander mankeert aan mijn anatomie, waardoor ik een aangepaste auto moet hebben.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:15 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Opzich maakt dat toch ook niet uit? Met je rechtervoet ga je toch ook naar het rempedaal dat links zit? Dus dan kan je in principe toch met je linkervoet ook wel naar het rechterpedaal toe gaan?
Snap Vannelle zijn vraag dus heel goed. Ben benieuwd
Ook al begrijp ik natuurlijk wel de voorkeur van de TS, die geeft al aan het gaspedaal links te willen hebben.
Jij begrijpt hetquote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
Doe maar voor de garp eens proberen of je met je verkeerde voet gas kunt geven op koppelen. Kun je vergeten he.
Qua looks zou ik de Swift doen, dat vind ik een leuk ogend karretje met nog een beetje pit, zeker de sporty versie is zeker niet lelijk. Een Yaris vind ik een vrij saai allemansvriendje. Brengt je naar waar je heen moet, en dawast.
Waarom ga je dan niet gewoon voor een Dacia Sandero met easyR automaat?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:53 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Thanks! Deze top-3 had ik ook gelzen. De Dacia die goed scoort tussen de Europese auto's, dat is wel mooi. Ik kom oorspronkelijk uit hetzelfde land als de Dacia en heb de late communistische zooi tot en met de Nova nog meegemaakt. Vanaf de Logan is het bergopwaarts gegaan met het automerk, met dank aan de overname door Renault.
Ja, leuk. Een gerobotiseerde handbak met enkele koppeling. Dan zitten de pedalen ook nog steeds verkeerd om.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:28 schreef balmoralmartijn het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet gewoon voor een Dacia Sandero met easyR automaat?
Gaat het omwisselen van de pedalen dan het gemakkelijkst bij VW Beetle? Lijkt mij niet, omdat die juist, als een van de weinige, een staand gaspedaal heeft.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, leuk. Een gerobotiseerde handbak met enkele koppeling. Dan zitten de pedalen ook nog steeds verkeerd om.
Als het omwisselen van pedalen op iedere auto kan (en de financiën lukken), pak dan die Beetle met DSG.
Dit. Bij snel optrekken gaat de motor dus naar het toerental met het maximale vermogen en blijft daar op staan. Hou je het gaspedaal wat meer in bedwang, blijft het toerental ook lager.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
CVT kan je zo instellen dat je altijd bij het ideale toerental rijdt qua power. Daardoor verandert het geluid niet bij het optrekken of afremmen, waardoor je qua geluid niet het idee hebt dat je sneller of langzamer gaat
Oké, bedankt voor je uitleg. Ik dacht dus serieus dat het niet uit zou maken omdat je een automaat sowieso maar met 1 been bedient. Tenminste, als je het doet zoals het hoort.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:18 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Ik mag mijn linker been niet gebruiken op het conventionele rechter gaspedaal. Dat is bij wet verboden en als ik een ongeluk zou krijgen, zou ik zwaar de lul zijn. Ik kan dus niet in een gewone auto gaan rijden. De aanpassingen zijn gaspedaal links of gas en rem aan het stuur. Ik kies voor het eerste.
Ik denk dat je aanname verkeerd is want is gebaseerd op een situatie waarin je een "gezond" persoon in de auto zet.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
Doe maar voor de garp eens proberen of je met je verkeerde voet gas kunt geven op koppelen. Kun je vergeten he.
Omdat ik geen Fransoos wil.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:28 schreef balmoralmartijn het volgende:
[..]
Waarom ga je dan niet gewoon voor een Dacia Sandero met easyR automaat?
Tja, ik wil graag een auto die heel vriendelijk is in het onderhoud. Ik heb ervaring met Toyota. Suzuki staat vandaag de dag hoog aangeschreven. Europeanen bungelen onder deze Japanners in de ranglijst, dus dat is een beetje waarom ik de Beetle leuk vind om naar de kijken, maar twijfel over de prijs-kwaliteitverhouding.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hoeveel euro extra is de Beetle je op jaarbasis waard? Als je per maand zonder probleem graag 20 euro extra uitgeeft om in een Beetle te rijden en het verwachte verschil is 200 euro per jaar, dan kan het min of meer uit...
Is in de Yaris, de Swift en de Beetle mogelijk! Geïnformeerd en wel. Alledrie de garages brengen de auto zelf naar de garage waar het ombouwen plaats zal vinden en haalt 'm ook weer op. Suzuki heeft als extra service ook dat als er iets na het ombouwen iets mis is met het aangepaste deel van de auto, ze de auto zelf naar de ombouwgarage brengen en er weer ophalen. Dat vind ik wel tof.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 09:17 schreef Sounddragon het volgende:
|k zou sowieso vóórdat je iets gaat kopen, contact opnemen met het bedrijf dat de aanpassing moet gaan doen om te overleggen wat er mogelijk is. Ik denk dat elke auto wel aan te passen is;de aanpassing is denk ik puur mechanisch, maar ik kan me voorstellen dat het in de ene auto makkeljker te doen is als in de andere, dat kan wellicht schelen in de kosten. (geen idee of je vergoeding/subsidie krijgt voor dat soort dingen) ik ga er even vanuit dat je het zelf mag bekostigen.
Graag gedaan! Mijn vader gaat mee om te rijden.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 18:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oké, bedankt voor je uitleg. Ik dacht dus serieus dat het niet uit zou maken omdat je een automaat sowieso maar met 1 been bedient. Tenminste, als je het doet zoals het hoort.
Kun je dan voor een proefrit niet iemand meenemen die rijdt zodat je zelf kan ervaren hoe de auto is?
[..]
Ik denk dat je aanname verkeerd is want is gebaseerd op een situatie waarin je een "gezond" persoon in de auto zet.
Sowieso gaat er al niet gekoppeld worden want dit topic gaat duidelijk over een automaat.
Buiten dat is het een kwestie van aanleren en wennen.
Waarom zou handgas en de rem op het stuur beter zijn terwijl dat iets is waar je ook duidelijk een leerweg en gewenning voor nodig hebt?
In alle situaties moet hij/zij wennen dus wat dat betreft zie ik het punt absoluut niet.
Ik wist alleen niet dat zonder rechterbeen gas en rem omgedraaid moeten worden in een auto en ik begrijp dat ook niet.
Want beide pedalen zijn te bereiken en juist met je linkerbeen is conventioneel meer kracht te zetten op het rempedaal omdat die meer in lijn zit met het linkerbeen.
Maar blijkbaar kun je daar aan wennen..... Want het is verplicht....... Ik begrijp dat echt niet.
En nee, ik zit niet te trollen of zo. Het is gewoon vreemd vind ik.
Wat ik wél een goeie van je vind is je tip om van tevoren contact op te nemen met het bedrijf die de aanpassing moet doen. Kan een hoop moeilijkheden, gezeur en extra kosten wellicht voorkomen.
Dat mag je vragenquote:Op zaterdag 28 juli 2018 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
Wat was er met je been aan de hand, dat ie geamputeerd moest worden, als ik vragen mag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |