quote:
Op zondag 29 juli 2018 11:20 schreef Dven het volgende:[..]
Omdat introvert en extravert elkaar prima kunnen aanvullen. De één laat de ander wat afstand nemen en de ander neemt de één mee in een ontdekkingstocht. Het is allemaal geen hogere wiskunde ofzo. Ik ben als introvert nog nooit met een introvert geweest en heb daar absoluut ook geen oren naar. Laat me liever adopteren door een extravert type.
Niet dat jij trouwens een uitleg gegeven hebt waarom de twee niet samen gaan.
Ik denk dat een gematigd introvert (wat ik bv ben) en een gematigd extravert prima samen kunnen gaan, dus ga er nu niet iets van maken wat ik niet bedoel.
Maar je wil geen echte tegenstellingen. Een introvert wil tijd voor zichzelf. Een extravert wil sociaal contact. Als dat te ver uit elkaar ligt, dan zit de introvert op zeker moment geregeld alleen thuis en de extravert is op stap (wat een relatie niet ten goede komt als dat te vaak gebeurt), of ze passen zich aan elkaar aan en dan krijgt de introvert te weinig tijd alleen en de extravert te weinig sociaal contact.
Je hebt nu eenmaal gradaties. Van wat ik lees ben jij ook gematigd introvert. En bovendien al helemaal niet van de relaties (eigen woorden), dus ja.. voor beperkte tijd werkt het sowieso.
Maar als je liever een ander voorbeeld wil: iemand die heel zuinig met geld omgaat past niet bij iemand met een gat in de hand. Ook weer: iemand die wat zuiniger is en iemand die wat makkelijker geld uitgeeft, dat gaat prima samen en kan balans brengen, maar de echte tegenstelling gaat botsen.