abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180707596
Ik heb net een huis uit 1951 gekocht dat ik goed wil gaan isoleren. Er komt 15 cm isolatie op de zijmuur die grenst aan een padje van 140-150 cm breed met m'n buurman; een hoekhuis onderdeel van een rijtje nieuwbouw woningen (2 jaar oud).

Nu roept de buurman dat die grond van het pad van hem is en ik dus niet m'n muur mag isoleren ook al valt die isolatie laag ruim binnen de dakoverhang boven het pad.

Ik kan natuurlijk het kadaster de grens laten verificeren maar dat kost Euro 650. Volgens het kadaster is het een hele oude (minuten) grens en is de preciese grens nooit bepaald (geen veldwerk heet dat) en van ergens eind 1800.

Mijn vraag aan mensen die hier ervaring mee hebben: Mag je er van uit gaan dat toen dit huis werd gebouwd, men de toen bekende erfgrens (wat bij de toen bestaande woningen de erfgrens leek) in aanmerking nam en het dak NIET over de grens liet uitsteken of was het gebruikelijk de buitenmuur op de grens te zetten en het dak gewoon 30 cm boven het terrein van de buren te laten uitsteken??

Ik kan me niet niet voorstellen maar dit is wat de buurman beweert in feite.
pi_180707768
Volgensmij is het wel gebruikelijk dat het dak over de erfgrens steekt.
pi_180708102
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:42 schreef jatochneetoch het volgende:
Volgensmij is het wel gebruikelijk dat het dak over de erfgrens steekt.
Volgens mij niet.
pi_180708206
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:34 schreef wtkoos het volgende:
Volgens het kadaster is het een hele oude (minuten) grens en is de preciese grens nooit bepaald (geen veldwerk heet dat) en van ergens eind 1800.
Hoe weet de buurman dan wel al dat het zijn grond zou zijn?
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:59:57 #5
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180708233
In 1951 ... overhang of op de erfgrens, beiden kunnen. Ik zou de 650 euro er aan uit geven. Anders moet je zo lang je er woont horen dat dat pad van hem is. Ben je ook direct klaar met de discussie.

Meestal is een pad of brandgang gedeeld en bezit iedereen 1 zoveelste.
Dum de dum
pi_180708488
Beste Itam: dat is nu precies mijn punt: dat KAN hij niet weten. Maar hij DENK dat hij het weet omdat hij ooit landmeters aan het werk heeft gezien van het kadaster. Maar die hebben alleen de grens van zijn kavel met het pad naar achterom bepaald en de erfgrens met z'n buurman.

Wat er dan gebeurd is dat het resterende deel gewoon betegeld wordt tot mijn muur. Logisch. Maar de grens van waar precies mijn perceel begint is nooit bepaald.

Ja Fe203, ik denk meer en meer die kant want ik heb al per aangetekende brief te horen gekregen van hem die grond van hem is en ik m'n muur niet mag isoleren op 'zijn' grond.

Als je buurman Euro 8.50 uitgeeft aan zo'n brief om dat te vertellen vermoed ik dat schikken geen optie gaat worden... :-(. En dat om 15 cm x 8 m. net een m2......
pi_180708802
Wat staat er in de leveringsakte van je huis? Bij ons staan daar allemaal zaken in als erfdienstbaarheid (vrij normaal bij 2 onder 1 kap).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_180708814
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:07 schreef wtkoos het volgende:
Beste Itam: dat is nu precies mijn punt: dat KAN hij niet weten. Maar hij DENK dat hij het weet omdat hij ooit landmeters aan het werk heeft gezien van het kadaster. Maar die hebben alleen de grens van zijn kavel met het pad naar achterom bepaald en de erfgrens met z'n buurman.

Wat er dan gebeurd is dat het resterende deel gewoon betegeld wordt tot mijn muur. Logisch. Maar de grens van waar precies mijn perceel begint is nooit bepaald.

Ja Fe203, ik denk meer en meer die kant want ik heb al per aangetekende brief te horen gekregen van hem die grond van hem is en ik m'n muur niet mag isoleren op 'zijn' grond.

Als je buurman Euro 8.50 uitgeeft aan zo'n brief om dat te vertellen vermoed ik dat schikken geen optie gaat worden... :-(. En dat om 15 cm x 8 m. net een m2......
Ik heb medelijden met je, oprecht. Maar het lijkt mij dat dit de beste optie is, of hem 500 euro bieden om het alsnog te mogen doen (en dit even op papier zetten). Als goedkopere optie... In mijn geval overigens (geen overhang) is het pad achter van de achterburen, met (bij bouw) gesteld recht van overpad.
pi_180708845
En deel de kosten met m
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_180709582
bedankt investeerdertje :-).

Als je dit op papier wilt zetten, GOED op papier zetten zodat het rechtsgeldig is, dan moet je een erfdienstbaarheid opstellen. Dan ben je zo 800 euro kwijt bij notaris. En dan heeft hij jou het recht om grond te gebruiken waarvan we eigenlijk niet weten of die van hem is :-).....

Maar ik ga eerste een landmeetkundige zoeken die de grootte van z'n kavel precies kan bepalen. Dat zal niet zoveel kosten. Als dan blijkt dat er m2 ''over zijn'' (meer dan geregistreerd in kadaster), dan zit ik goed.

Dan kan ik alsnog voorstellen: joh, zullen we het kadaster e.e.a. officieeel laten verificeren en kosten delen?

Zo niet, dan ga ik gewoon m'n muur isoleren en als je het niet bevalt, dan mag JIJ aantonen, op JOUW kosten dat ik op jouw grond bouw....
pi_180709870
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:42 schreef wtkoos het volgende:
bedankt investeerdertje :-).

Als je dit op papier wilt zetten, GOED op papier zetten zodat het rechtsgeldig is, dan moet je een erfdienstbaarheid opstellen. Dan ben je zo 800 euro kwijt bij notaris. En dan heeft hij jou het recht om grond te gebruiken waarvan we eigenlijk niet weten of die van hem is :-).....

Maar ik ga eerste een landmeetkundige zoeken die de grootte van z'n kavel precies kan bepalen. Dat zal niet zoveel kosten. Als dan blijkt dat er m2 ''over zijn'' (meer dan geregistreerd in kadaster), dan zit ik goed.

Dan kan ik alsnog voorstellen: joh, zullen we het kadaster e.e.a. officieeel laten verificeren en kosten delen?

Zo niet, dan ga ik gewoon m'n muur isoleren en als je het niet bevalt, dan mag JIJ aantonen, op JOUW kosten dat ik op jouw grond bouw....
Dan heb je het wel over heel goed regelen, ik bedoel iets minder netjes heel goed regelen :) Maar ik snap waarom je liever de andere optie hebt.
pi_180713229
Geef die 650,- aan de buurman zodat je wel mag isoleren. Anders kun je altijd nog besluiten om vanuit de binnenkant te isoleren.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_180713308
de buurman denkt dat het zijn grond is, hij weet het zelf nog niet eens zeker.
ik zou voorstellen samen de kosten voor kadaster meting te delen zo heb je beide zekerheid en is gelijk de discussie en ergernis uit de lucht.

als hij dat niet wilt dan moet hij het maar aan tonen dat het zijn grond is, je kan roepen wat je wilt maar zonder onderbouwing heb je niks.
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:29:06 #14
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_180713428
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:34 schreef wtkoos het volgende:
Mijn vraag aan mensen die hier ervaring mee hebben: Mag je er van uit gaan dat toen dit huis werd gebouwd, men de toen bekende erfgrens (wat bij de toen bestaande woningen de erfgrens leek) in aanmerking nam en het dak NIET over de grens liet uitsteken of was het gebruikelijk de buitenmuur op de grens te zetten en het dak gewoon 30 cm boven het terrein van de buren te laten uitsteken??
Zelfs al was het toen gebruikelijk, dan nog is maar 'ergens vanuit gaan' nog steeds niet echt slim.

Je zou namelijk ook aan kunnen nemen dat de buurman wel weet waar 'ie het over heeft; hij heeft namelijk een nieuwbouwhuis met bijbehorende papieren en kadastergrenzen waarvan je kunt denken dat ze goed zijn uitgemeten.
Ik ga naar huis.
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:35:15 #15
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_180713487
normaal gesproken is zo'n gangpad 50/50 en zijn de bewoners samen verantwoordelijk voor het onderhoud. In de praktijk voelt niemand zich meer verantwoordelijk. Met scheve tegels, onkruid etc. als gevolg.
pi_180713532
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:29 schreef nietzman het volgende:

[..]

Zelfs al was het toen gebruikelijk, dan nog is maar 'ergens vanuit gaan' nog steeds niet echt slim.

Je zou namelijk ook aan kunnen nemen dat de buurman wel weet waar 'ie het over heeft; hij heeft namelijk een nieuwbouwhuis met bijbehorende papieren en kadastergrenzen waarvan je kunt denken dat ze goed zijn uitgemeten.
Ik zou het laten uitmeten, geen gezeik.
pi_180713739
Is het een pad waar een ieder over heen kan lopen ? Zo ja, dan is de kans groot dat dit gemeentegrond is. Neem aan dat je hier al gecheckt hebt ?

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een kavel uit 2016 grond zou krijgen onder het dak van een kavel uit 1951....
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:22:17 #18
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180714016
Heb je de buurman al gevraagd waarom hij er zo'n punt van maakt? Het is niet alsof hij die grond nu gebruikt of dat hij er last van heeft. Het is beter voor het milieu als jouw huis goed geïsoleerd is.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180714238
Voordat je meteen naar het kadaster gaat kun je al een redelijk nauwkeurige gratis bepaling doen.

- Ga naar Funda.nl
- Zoek een huis op wat tekoop staat bij jou in de buurt
- Klik op die advertentie
- Scroll naar beneden
- Klik op "kadastrale kaart"
- Verschuif de kadastrale kaart zo dat je jouw woning en die van je buren in beeld hebt
- Zoom in op het pad tussen jullie woning
- Kijk of de erfgrens gelijk loopt met jouw zijgevel of niet.

Hier (huizen van rond 1900) is een zelfde situatie en is bij splitsing van de percelen rekening gehouden met de dak-oversteek van 30cm. Met als resultaat dat het pad tussen de woningen van mij is, met uitzondering van de laatste rij tegels langs de gevel van de buurman. Deze situatie is op de kadastrale kaarten van Funda best goed te herkennen als je inzoomt.
pi_180714284
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:06 schreef MichelWuyts het volgende:
Geef die 650,- aan de buurman zodat je wel mag isoleren. Anders kun je altijd nog besluiten om vanuit de binnenkant te isoleren.
Ik zou die man die 650 euro niet gunnen, en het liever aan t kadaster uitgeven.
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:46:32 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180714320
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Voordat je meteen naar het kadaster gaat kun je al een redelijk nauwkeurige gratis bepaling doen.

- Ga naar Funda.nl
- Scroll naar beneden
- Verschuif de kadastrale kaart zo dat je jouw woning en die van je buren in beeld hebt

Hier (huizen van rond 1900) is een zelfde situatie en is bij splitsing van de percelen rekening gehouden met de dak-oversteek van 30cm. Met als resultaat dat het pad tussen de woningen van mij is, met uitzondering van de laatste rij tegels langs de gevel van de buurman. Deze situatie is op de kadastrale kaarten van Funda best goed te herkennen als je inzoomt.
TS stelt hier terecht dat kadaster het zelf niet perse correct heeft;

quote:
Volgens het kadaster is het een hele oude (minuten) grens en is de preciese grens nooit bepaald (geen veldwerk heet dat) en van ergens eind 1800.
Ergo; er moet een nieuwe meting worden gedaan. Tegenwoordig wordt het beetje bij beetje nauwkeuriger wanneer er nieuwbouw wordt gedaan waarbij er dan wel landmeting wordt gedaan. Kadaster geeft een goede indicatie maar het kan zomaar een meter afwijken
  woensdag 25 juli 2018 @ 10:46:59 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180714328
quote:
Dafuq? Paar stoten voor z'n kop bedoel je. :').
And so is the past
pi_180714658
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dafuq? Paar stoten voor z'n kop bedoel je. :').
Stel de buurman krijgt gelijk. Ben je het geld voor de meting kwijt en je kunt niet isoleren
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 25 juli 2018 @ 11:11:59 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180714688
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:10 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Stel de buurman krijgt gelijk. Ben je het geld voor de meting kwijt en je kunt niet isoleren
Mwah ik heb het gevoel dat die buurman lachend die 650 euro aan zou nemen en je dan nog niet laat isoleren. Dit soort zielige figuren gaan meestal all the way.
And so is the past
pi_180714880
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

TS stelt hier terecht dat kadaster het zelf niet perse correct heeft;

[..]

Ergo; er moet een nieuwe meting worden gedaan. Tegenwoordig wordt het beetje bij beetje nauwkeuriger wanneer er nieuwbouw wordt gedaan waarbij er dan wel landmeting wordt gedaan. Kadaster geeft een goede indicatie maar het kan zomaar een meter afwijken
Maar er is in 2016 een nieuwe kavelverdeling gemaakt voor de nieuwbouw. De grenzen van dat nieuwbouw perceel zullen op dat moment wél exact kadastraal zijn vastgelegd. Dat de andere grenzen van TS niet opnieuw zijn vastgelegd en daardoor minder nauwkeurig zijn is in deze niet zo van belang.
  woensdag 25 juli 2018 @ 11:41:49 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_180715220
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:07 schreef wtkoos het volgende:

Doe hem een voorstel die grond te kopen voor een EUR 2.000?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_180715318
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Doe hem een voorstel die grond te kopen voor een EUR 2.000?
Als je het wil kopen zal eerst vastgesteld moeten worden van wie het is ;)
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 12:03:16 #28
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_180715550
quote:
Waarmee je dus eigenlijk de buurman gelijk geeft en toegeeft dat die grond van hem is.
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:16:53 #29
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180715765
Volgens was zoiets bij de rijdende rechter geweest. Een dak mag beperkt over het erf van de buren steken. Maar in het geval van die aflevering was het wel >meter dus teveel.

TS moet even checken wat de wet erover zegt.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 25 juli 2018 @ 12:56:19 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_180716392
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 11:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je het wil kopen zal eerst vastgesteld moeten worden van wie het is ;)
Zie het als afkopen van het gezeur ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_180717259
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:39 schreef Ivo1985 het volgende:

- Ga naar Funda.nl
- Scroll naar beneden

Die omweg via Funda is niet nodig. Je kun ook direct en gratis de onderliggende website raadplegen. Zie post #17 hierboven ....
pi_180717273
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 12:16 schreef Zihuatanejo het volgende:

TS moet even checken wat de wet erover zegt.
Beste advies ooit
pi_180718999
OK. veel feedback. Ja, het lijkt raar dat zo'n grens niet bekend is maar volgens het kadaster is de grens aan de andere kant van het blok van 8 huizen geverificeerd is de bouwer vanuit daar gaan bouwen.

Het gekke is dat ze stellen dat zijn kavel 190 m2 meet maar de grens met mij is nooit vastgesteld. Hoeveel moeite was het nu geweest die grens ook even te checken?

Het zou inderdaad kunnen dat de grond bij hem hoort en mijn dak (24 cm) boven zijn grond uitsteekt. Als hij dat dus al jaren toe staat vind ik het te gek voor woorden dat hij me vervolgens niet een 12 cm dikke isolatie laat toevoegen, zeker omdat het pad tussen de 140 en 150 cm breed is !

Maar stel, het is zijn grond tot aan de muur: Dan vraag ik me af: als ik niet op z'n grond mag komen maar wel boven z'n grond..... dan laat ik de isolatie 10 cm boven de grond ophouden, ... is het dan wel goed?

En wie bepaalt zoiets?

Jammer dat het zo'n gedoe is.

Maar bedankt voor alle input.
pi_180728905
Beste mensen !!

Ik heb net nog een brilliant idee !! Misschien... :-)

Kan ik me misschien beroepen op verjaring? Ik (en de vorige eigenaren) hebben meer dan 20 jaar het dak in het kavel van de buren gehad. Niemand heeft ooit bezwaar aangekend.

Is dan die grond niet van mij geworden? Ik hoef het niet perse kadastraal te laten vastleggen maar ik mag toch aannemen dat de grond onder mijn dak bij mijn kavel hoort.

Zelfs als dat oorsponkelijk niet het geval was is het nu door verjaring wel het geval.

Wie is hier echt juridisch onderlegd? :-).
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:47:54 #35
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180729382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:30 schreef wtkoos het volgende:
Beste mensen !!

Ik heb net nog een brilliant idee !! Misschien... :-)

Kan ik me misschien beroepen op verjaring? Ik (en de vorige eigenaren) hebben meer dan 20 jaar het dak in het kavel van de buren gehad. Niemand heeft ooit bezwaar aangekend.

Is dan die grond niet van mij geworden? Ik hoef het niet perse kadastraal te laten vastleggen maar ik mag toch aannemen dat de grond onder mijn dak bij mijn kavel hoort.

Zelfs als dat oorsponkelijk niet het geval was is het nu door verjaring wel het geval.

Wie is hier echt juridisch onderlegd? :-).
Dude

Al je zelf bedachte tips en tricks enzovoorts gaan je niks opleveren. Die buurman blijft van mening dat het zijn pad is.

Dus laat het opmeten. Dan weet je waar je aan toe bent.

Heb je niet een foto van de situatie om eea duidelijk te maken? Het lijkt me sowieso ook sterk dat jouw buitenmuur op de erfgrens staat.
Dum de dum
pi_180729891
Ja, die buurman zal het er niet mee eens zijn. Maar als het door verjaring automatisch bij mij is komen te horen heeft ie geen poot om op te staan en bespaar ik me de kosten van kadaster. Bovendien, zelfs als kadaster concludeert dat muur erfgrens is dan zeg ik: ""was" want mijn dak zit al 60+ jaar in jullie erf.

Ja het lijkt me ook sterk maar het schijnt te voor te komen. En als ik even ruw de breedte van z'n gevels neem en de diepte van z'n kavel zou hij zo maar eens gelijk kunnen hebben. Maar het gaat natuurlijk maar om zo'n 1.5 m2 in totaal....

Ja, ik heb wel foto maar die staat niet online en dat moet met dit forum (een URL)....
pi_180730065
F
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:05 schreef wtkoos het volgende:
Ja, die buurman zal het er niet mee eens zijn. Maar als het door verjaring automatisch bij mij is komen te horen heeft ie geen poot om op te staan en bespaar ik me de kosten van kadaster. Bovendien, zelfs als kadaster concludeert dat muur erfgrens is dan zeg ik: ""was" want mijn dak zit al 60+ jaar in jullie erf.

Ja het lijkt me ook sterk maar het schijnt te voor te komen. En als ik even ruw de breedte van z'n gevels neem en de diepte van z'n kavel zou hij zo maar eens gelijk kunnen hebben. Maar het gaat natuurlijk maar om zo'n 1.5 m2 in totaal....

Ja, ik heb wel foto maar die staat niet online en dat moet met dit forum (een URL)....
Foto kun je uploaden via tinypic.com en dan krijg je een link die je hier kan delen.
Of saté?
pi_180730296
ahh ja... dat is 'm...

Hier dan.. huis rechts is van mij...
pi_180731338
pi_180732113
Wat een kansloze vent zeg, dat ie hier moeilijk om gaat doen.
pi_180732968
Wat een gezeik zeg. Gewoon doen ga maar procederen buurman.
pi_180732994
Daar kom je met alles behalve een auto alsnog doorheen.
pi_180736027
Vreemd dat hij een nieuwbouwhuis heeft en ze nooit exact hebben opgemeten wat de precieze grens is. Hier hebben ze dat na een jaar gedaan met een landmeter en iedere eigenaar moest aanwezig zijn om te ondertekenen wat van hem/haar was.

Als ik vergelijj naar hoe het bij mij is, zou het inderdaad kunnen zijn dat het hele stuk van je buurman is.

Maargoed, blijft een jankbal dat ie daarom moeilijk gaat doen.
  donderdag 26 juli 2018 @ 06:29:51 #45
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180736158
Hoe lang is dat pad er al? Staat het ingetekend op de kadasterkaart?
Als jouw buren, of de vorige buren, dat pad al 10 jaar te goeder trouw gebruiken dan hebben ze een recht van overpad verworven, en dan staan ze in beginsel in hun recht. Het maakt dan niet eens zo veel uit waar de erfgrens loopt.
Op maandag 30 december 2024 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Jij en Domni is een gevaarlijke combi... Dat rijmt *O*
pi_180736177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:29 schreef Domnivoor het volgende:
Hoe lang is dat pad er al? Staat het ingetekend op de kadasterkaart?
Als jouw buren, of de vorige buren, dat pad al 10 jaar te goeder trouw gebruiken dan hebben ze een recht van overpad verworven, en dan staan ze in beginsel in hun recht. Het maakt dan niet eens zo veel uit waar de erfgrens loopt.
Wat ik bedgreep is dat dat pad er 2 jaar geleden neergelegd is, samen met die nieuwbouw woningen.
  donderdag 26 juli 2018 @ 06:45:14 #47
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180736242
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 06:33 schreef 111210 het volgende:

[..]

Wat ik bedgreep is dat dat pad er 2 jaar geleden neergelegd is, samen met die nieuwbouw woningen.
Oh dat heb ik niet zo gelezen.
TS: was er al eerder een pad, al dan niet betegeld?
Op maandag 30 december 2024 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Jij en Domni is een gevaarlijke combi... Dat rijmt *O*
  Forum Admin donderdag 26 juli 2018 @ 07:21:43 #48
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180736416
quote:
Dat tegeltje 'eigen terrein' is veelzeggend. Wat ik niet snap dat je buurman dan niet zijn schutting verbreed heeft met een deur erin.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 26 juli 2018 @ 07:24:01 #49
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180736430
Er zit ook een put in dat pad, zou me niets verbazen als het vd gemeente is, of gedeeld. Laat kadaster maar komen.

Wanneer het van de man zou zijn, en uit 2016 opgeleverd? Dan had hij zijn tuin er ook wel bij getrokken medunkt.
Dum de dum
  Moderator donderdag 26 juli 2018 @ 08:00:48 #50
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180736649
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:14 schreef kovenant het volgende:
de buurman denkt dat het zijn grond is, hij weet het zelf nog niet eens zeker.
ik zou voorstellen samen de kosten voor kadaster meting te delen zo heb je beide zekerheid en is gelijk de discussie en ergernis uit de lucht.

als hij dat niet wilt dan moet hij het maar aan tonen dat het zijn grond is, je kan roepen wat je wilt maar zonder onderbouwing heb je niks.
Dit ja. Aan de andere kant, wanneer hij dat in eerste instantie niet wil aantonen en het later toch gaat doen en gelijk krijgt, kan jij de boel weer afbreken.

Lastige situatie. Zeker nadat ik de foto gezien heb, waar de fuck maakt die vent zich toch druk om :')

Sterkte TS...
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_180737069
Maar waarom geen spouwmuur isolatie of isolatie van binnenuit? Is toch veel mooier als een voorzetwand alleen aan de zijkant!
pi_180737274
Ik zou eens je koop acte nauwkeurig bestuderen, daar staat vaak een omschrijving in, in dit geval bijvoorbeeld is als "grond is eigendom tot de bouwmuur" of "grond loopt door tot half van het naast gelegen pad". of een van vele varianten hierop.

Meestal is het zo dat een pad tussen twee huizen OF half half is OF zelfs eigendom van de gemeente/overheid.

Zelf zou ik er niet vreemd van opkijken als het originele pad van muur tot muur liep en dat de bedoelde scheiding in het midden van het pad ligt, ofwel dat deel dat de buurman al ingepikt heft met de schutting met een nutteloos strookje van 50cm naast zijn huis.
pi_180737334
Kadaster laten komen, al die andere 'oplossingen' kan hij makkelijk in twijfel trekken of verzwak je je eigen positie mee omdat je impliciet toegeeft dat de grond van hem is
  Moderator donderdag 26 juli 2018 @ 09:25:16 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_180737473
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:21 schreef Pharkus het volgende:
Dat tegeltje 'eigen terrein' is veelzeggend.
Dit :X

Ik ben wel benieuwd naar wat het kadaster hiervan vindt, het kan maar zo zijn dat dit stukje gewoon is toegeëigend door de buurman. Aan de andere kant kan het ook zijn dat het echt van hem is, met recht van overpad...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180738044
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:21 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Dat tegeltje 'eigen terrein' is veelzeggend. Wat ik niet snap dat je buurman dan niet zijn schutting verbreed heeft met een deur erin.
Recht van overpad misschien?
pi_180738132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 07:24 schreef Fe2O3 het volgende:
Er zit ook een put in dat pad, zou me niets verbazen als het vd gemeente is, of gedeeld. Laat kadaster maar komen.

Wanneer het van de man zou zijn, en uit 2016 opgeleverd? Dan had hij zijn tuin er ook wel bij getrokken medunkt.
Ik denk idd eerder dat het gemeente grond is of van een VVE.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin donderdag 26 juli 2018 @ 10:26:56 #57
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180738435
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:00 schreef 111210 het volgende:

[..]

Recht van overpad misschien?
Zou kunnen, maar dan zou dat in de akte van de buurman moeten staan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_180738928
Dat "eigen terrein" kan er ook door de gemeente ingelegd zijn: heb je daar issues, dan moet je niet bij de gemeente zijn :D

Ik zou zeggen: doe gewoon verstandig en laar het meten. De buurman doet niet echt zijn best heel soepel over te komen en alles wat je gaat proberen om onder een meting uit te komen en je buurman een hak te zetten, zou hij prima kunnen aangrijpen om jou weer dwars te zitten. Dan gaat het pas geld (en frustratie) kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')