abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180678999
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, daar heb je nu niks meer aan. Dat had men eigenlijk aan het begin van de opleiding moeten leren. Maar ik heb het toen ook geleerd voor een tamelijk klein verslagje (zaten veel formules in en die kan je prachtig opmaken in LaTeX) en was blij dat ik er toen die tijd in gestoken heb (en eerlijk is eerlijk, zoveel tijd was ik er nou ook niet aan kwijt)
Als je echt formules moet weergeven, dan is Word wel echt k*t ja. Maar als TS gewoon een alphastudie doet, dan is opmaak gewoon een leuke feature en niet echt prioriteit nummer 1.
Somebody that I used to know
  maandag 23 juli 2018 @ 18:34:45 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180679659
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, daar heb je nu niks meer aan. Dat had men eigenlijk aan het begin van de opleiding moeten leren. Maar ik heb het toen ook geleerd voor een tamelijk klein verslagje (zaten veel formules in en die kan je prachtig opmaken in LaTeX) en was blij dat ik er toen die tijd in gestoken heb (en eerlijk is eerlijk, zoveel tijd was ik er nou ook niet aan kwijt)
Toen ik studeerde was het er nog niet, maar we werden wel gedrillt in het schrijven van papers en aan welke regels je je moest houden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180689926
Ik heb twee keer een thesis nagekeken die in Latex was geschreven, en sindsdien een briefje opgehangen dat alles wat in Latex is geschreven, niet wordt nagekeken. Het is lastig om commentaar toe te voegen, je kunt niet hacken in de opmaak.

Ja, het ziet er beter uit in Latex, maar de rest van de wereld ziet het nut er niet van in. Wat dat betreft blijf ik toch iemand van de praktijk. Word is niet ideaal, maar voldoet.

Om jezelf van de rest van de wereld te isoleren, omdat je universiteit graag elitair gefreubel stimuleert (Latex? Nee, LaTeX, chchchch, het is zo pretentieus), is eigenlijk van de gekke.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lyrebird op 24-07-2018 05:48:59 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180689972
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 05:43 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb twee keer een thesis nagekeken die in Latex was geschreven, en sindsdien een briefje opgehangen dat alles wat in Latex is geschreven, niet wordt nagekeken. Het is lastig om commentaar toe te voegen, je kunt niet hacken in de opmaak.
Ik mag hopen dat ze een pdf aanleverden, waar je dan je commentaar in kon toevoegen... anders waren ze nogal dom ;) De platte code is idd nogal lastig na te kijken als je het niet dagelijks doet.

Dat je de opmaak niet direct kan hacken is precies de bedoeling. Staat ook nadrukkelijk in de handleidingen. 99% van de mensen die denken dat ze kunnen typesetten e.d. kunnen dat namelijk helemaal niet zonder concessies te doen aan de leesbaarheid.

quote:
Ja, het ziet er beter uit in Latex, maar de rest van de wereld ziet het nut er niet van in.
Wetenschappelijke tijdschriften worden nog altijd erg gelukkig als je LaTeX aanlevert :P
Maar het grote voordeel van LaTeX is eigenlijk dat je gedwongen wordt om inhoud en structuur voor looks te laten gaan -in plaats van omgekeerd.

quote:
Om jezelf van de rest van de wereld te isoleren, omdat je universiteit graag elitair gefreubel stimuleert (Latex? Nee, LaTeX, chchchch, het is zo pretentieus), is eigenlijk van de gekke.
Het is nog veel erger dan je denkt - de T, E en X zijn eigenlijk Griekse letters...
pi_180689980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 05:56 schreef Kassamiep het volgende:
Wetenschappelijke tijdschriften worden nog altijd erg gelukkig als je LaTeX aanlevert :P
Maar het grote voordeel van LaTeX is eigenlijk dat je gedwongen wordt om inhoud en structuur voor looks te laten gaan -in plaats van omgekeerd.
In de beta-bladen waar ik in publiceer worden ze ook langzaam wakker, en worden LaTeX templates niet langer geupdate.

quote:
Als beta was en is LaTeX toch echt 10x makkelijker dan word ;) Overigens is het nog veel erger dan je denkt - de T, E en X zijn eigenlijk Griekse letters
Ik ben er mee bekend. En daar laat ik het bij, voordat ik mod-onwaardige statements ga plaatsen. :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 24 juli 2018 @ 06:21:33 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180690027
Word kan veel meer dan de meeste mensen denken (mits je niet de goedkoopste versie hebt).

Voor de citaten:
- tekstvak gebruiken, wel leren hoe dat moet. Tip: pas doen als de rest van de tekst af is.
- een stijl voor de citaattekst definiėren
- kijk of de functie begininitiaal iets voor je is.
- kijken hoever je komt met de citaten op tabblad verwijzigen (is misschien niet wat je voor ogen hebt)
pi_180690148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 05:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat je de opmaak niet direct kan hacken is precies de bedoeling. Staat ook nadrukkelijk in de handleidingen. 99% van de mensen die denken dat ze kunnen typesetten e.d. kunnen dat namelijk helemaal niet zonder concessies te doen aan de leesbaarheid.

[..]

In Word kun je ook prima “semantisch” te werk gaan met opmaakstijlen enzo. Al sinds Word 2007 wordt dat ook nadrukkelijk aangemoedigd.

En in LaTeX ben je echt in de aap gelogeerd als je bijv. de opmaak van de bronnenlijst moet aanpassen. Dan moet je Bibtex programmeren met zo’n volledig stack-gebaseerde programmeertaal, verschrikkelijk.

Als je dus een scriptie schrijft en niet van een tijdschrift de stijlen aangeleverd krijgt, en dus toch zelf ook de opmaak moet doen, dan kan Word dus best wel eens handiger zijn.
pi_180690155
OT: Ik had in mijn scriptie geen citaten. :D

Maar ik zou een citaat van een hele alinea denk ik gewoon cursief hebben gemaakt.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 19:06:58 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180703098
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 06:58 schreef Igen het volgende:
OT: Ik had in mijn scriptie geen citaten. :D

Maar ik zou een citaat van een hele alinea denk ik gewoon cursief hebben gemaakt.
Inspringen, cursief en een nummering erbij, in bronvermelding de referentie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')