Wat maar weer laat zien dat RBR vooral puur vermogen tekort komt, in de race gaat het gat met Haas weer flink zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
P5/6 voor RBR (op snelheid) was wel te verwachten, maar Haas zat er toch wel heel dicht op.
Dat laatste maakt de Q wel erg tof ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wat maar weer laat zien dat RBR vooral puur vermogen tekort komt, in de race gaat het gat met Haas weer flink zijn.
Wel bizar hoe dicht Mercedes en Ferrari inmiddels bij elkaar zitten, in de kwalificatie lijk de coureur lijkt momenteel bepalend ipv de auto.
Gelukkig gaat het niet alleen meer tussen de Mercedes coureurs.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wat maar weer laat zien dat RBR vooral puur vermogen tekort komt, in de race gaat het gat met Haas weer flink zijn.
Wel bizar hoe dicht Mercedes en Ferrari inmiddels bij elkaar zitten, in de kwalificatie lijkt de coureur momenteel bepalend ipv de auto.
Toto zegt het ook, alleen labiele Lewis zit nog in de ontkenningsfase.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Op Sky wordt gezegd dat het eraf bonken en keihard gas blijven geven van HAM zijn problemen veroorzaakt heeft. Ofwel: zelf wagen gesloopt.
De Renault-motor komt vooral piekvermogen tekort. Maar op brandstofverbruik doet ie volgens mij nauwelijks onder voor Ferrari of Mercedes. Vandaar dat Red Bull in de race toch wat beter mee kan komen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wat maar weer laat zien dat RBR vooral puur vermogen tekort komt, in de race gaat het gat met Haas weer flink zijn.
Wel bizar hoe dicht Mercedes en Ferrari inmiddels bij elkaar zitten, in de kwalificatie lijkt de coureur momenteel bepalend ipv de auto.
Hulkenberg, Saint en Max waren ook niet bijzonder veel sneller in P3 dan in P2 in vergelijking met Mercedes en Ferrari. Ik hoop maar dat de Renault party mode een begin is voor de ontwikkeling naar iets dat vergelijkbaar is zoals Ferrari en Mercedes dit hebben en geen zoethoudertje ofzo.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:23 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wat maar weer laat zien dat RBR vooral puur vermogen tekort komt, in de race gaat het gat met Haas weer flink zijn.
Wel bizar hoe dicht Mercedes en Ferrari inmiddels bij elkaar zitten, in de kwalificatie lijkt de coureur lijkt momenteel bepalend ipv de auto.
Vergeet het maar.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:40 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Hulkenberg, Saint en Max waren ook niet bijzonder veel sneller in P3 dan in P2 in vergelijking met Mercedes en Ferrari. Ik hoop maar dat de Renault party mode een begin is voor de ontwikkeling naar iets dat vergelijkbaar is zoals Ferrari en Mercedes dit hebben en geen zoethoudertje ofzo.
Dat is natuurlijk onzin. Het lijkt me duidelijk dat Ferrari niet veel vermogen meer tekort komt op Mercedes, en zijn er misschien zelfs al voorbij, maar dat is natuurlijk nooit het verschil tussen wel en geen vol gas. Het wijst er vooral op dat de Mercedes in deze afstelling in zo'n bocht een stuk beter ligt, al kan een verschil in hoe het vermogen vrijkomt er ook nog in meespelen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
De Ferrari is een flinke bak sneller dan de Mercedes nut. Zelfs zodanig dat Bottas volgas het stadion in moest en daarna ook de laatste bocht volgas nam. Vettel remde bij het stadion in en liftte voor de laatste bocht.
Heeft Rosberg dat echt gezegd? Wat een held, neemt echt geen blad voor de mondquote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vergeet het maar.
Zelfs Rosberg zei het hardop: Renault belooft vanalles maar levert het nooit.
En het is Sainz
Zou jij niet gewoon eens kunnen proberen om net te doen alsof het je ook maar ene flikker interesseert?quote:
denk het laatste. Ze moeten alles aangrijpen om hem aan die 5de titel te helpen natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou Hamilton nog straf krijgen voor het aanduwen van zijn auto, of gaat Whiting morgen daarvoor compenseren met weer een onnodige SC?
elektriciteit is de toekomstquote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:37 schreef Fir3fly het volgende:
Lichtelijk offtopic maar er is een nieuw ronderecord voor een elektrische auto op het TT circuit... een 1:43. Meer dan tien seconden langzamer dan zelfs MotoGP .
20e...quote:
Ik typ die naam echt haast altijd fout 😶.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vergeet het maar.
Zelfs Rosberg zei het hardop: Renault belooft vanalles maar levert het nooit.
En het is Sainz
Rosberg had het over de laatste jaren. En dat klopt gewoon. Ze kondigen iedere keer met veel bombarie eea en dan komt het of niet of het stelt veel minder voor dan aangekondigd.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:46 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ik typ die naam echt haast altijd fout 😶.
Maar dat Renault nooit levert vind ik onzin, pas sinds een jaar of 5 komen komen ze echt te kort. Alle teams en motorleveranciers hebben periode dat ze niet goed genoeg zijn, Ferrari is al 10 jaar geen wereldkampioen geworden en vanaf 2011 tot vorig jaar kwamen ze ook veel te kort daarvoor.
Kloptquote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:48 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Startpositie ja, gekwalificeerd als 15e
Hoezo letterlijk gekocht? Hun motor is gewoon zoveel beter dat ze zich dat kunnen veroorloven.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:43 schreef Montelly het volgende:
We mooi dat party modus gewoon even zes tiende af kan snoepen. Kampioeneschap wordt hiermee letterlijk gekocht.
Dit, het is de Formule 1, de koningsklasse van dr autosport, kan je niet mee met de rest dan heb je er niks te zoeken.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:58 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hoezo letterlijk gekocht? Hun motor is gewoon zoveel beter dat ze zich dat kunnen veroorloven.
Of je krijgt een mee-doe bonus van de FIA.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:01 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Dit, het is de Formule 1, de koningsklasse van dr autosport, kan je niet mee met de rest dan heb je er niks te zoeken.
Apart dat er geen geel was dan, sowieso had dat rondje van Vettel niet geteld mogen worden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Oh...
Geen geel van toen Ericsson daar stond is nog dubieuzer...
Sorry, ik heb echt geen idee welk punt je probeert te maken en hoe dit een reactie is op mijn post.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:01 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Dit, het is de Formule 1, de koningsklasse van dr autosport, kan je niet mee met de rest dan heb je er niks te zoeken.
Maar de Renault motor wordt wel steeds beter, de betrouwbaarheid is dit jaar veel beter geworden. Ze komen dit jaar nog wel teveel snelheid te kort om kampioen mee te kunnen worden, maar de motor is wel goed genoeg om van de 10 races tot nu toe er 3 mee te winnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rosberg had het over de laatste jaren. En dat klopt gewoon. Ze kondigen iedere keer met veel bombarie eea en dan komt het of niet of het stelt veel minder voor dan aangekondigd.
mensen zie meer progressie in de Honda motorquote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:06 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Maar de Renault motor wordt wel steeds beter, de betrouwbaarheid is dit jaar veel beter geworden. Ze komen dit jaar nog wel teveel snelheid te kort om kampioen mee te kunnen worden, maar de motor is wel goed genoeg om van de 10 races tot nu toe er 3 mee te winnen.
Vooral sinds Red Bull de Honda deal bekend maakte overdrijven veel mensen dat Renault te weinig progressie maakt en velen verwachten dat met een Honda motor in de RB Max volgend jaar mee kan stijden voor de wereldtitel.
Vorig jaar was Toro Rossontoch echt beter met de renault motor dan McLaren met de Honda. Tot nu toe heeft Toro Rosso Honda dit jaar veel minder punten dan Mclaren Renault, vorig jaar was Toro Rosso Renault nog veel beter dan Mclaren Honda.
Neuh dat is volgens mij puur hoop.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mensen zie meer progressie in de Honda motor
Ik denk dat Honda de beste keuze is voor de toekomst, ook omdat Renault uiteindelijk met hun eigen team willen winnen. Maar ik vind het zeer onzeker of Red Bull volgend jaar met deze motor direct zo snel is als Ferrari en Mercedes.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Neuh dat is volgens mij puur hoop.
Redbull had niet echt een keuze, Honda is op dit moment niet veel slechter dan Renault, maar wel progressie laten zien. Renault kan de ambitie van RB sowieso niet aan, dan maar een gokje, misschien lukt het met Honda wel. Lukt het niet, dan is er niks verloren
pff en stoffel 20equote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:07 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ik denk dat Honda de beste keuze is voor de toekomst, ook omdat Renault uiteindelijk met hun eigen team willen winnen. Maar ik vind het zeer onzeker of Red Bull volgend jaar met deze motor direct zo snel is als Ferrari en Mercedes.
En of de Honda nu niet veel slechter is dan Renault zie ik graag eens terug in de resultaten. Vandaag was Toro Rosso weer 17e en 18e in de kwalificatie, Alonso 11e.
Alonso heeft het al voor hem opgenomen omdat uit de data zou blijken dat Stoffel neerwaartse druk mist ten opzichte van Alonso. Ze kunnen de oorzaak van de problemen op dit moment niet vinden ...quote:
Hoe lang bouwt Renault deze motor al? 6 jaar, waar Honda hem pas 3 jaar bouwt met nog een design wijziging erin.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Neuh dat is volgens mij puur hoop.
Redbull had niet echt een keuze, Honda is op dit moment niet veel slechter dan Renault, maar wel progressie laten zien. Renault kan de ambitie van RB sowieso niet aan, dan maar een gokje, misschien lukt het met Honda wel. Lukt het niet, dan is er niks verloren
dus het chassis is kapot?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alonso heeft het al voor hem opgenomen omdat uit de data zou blijken dat Stoffel neerwaartse druk mist ten opzichte van Alonso. Ze kunnen de oorzaak van de problemen op dit moment niet vinden ...
https://www.motorsport.co(...)n-1-off-1062329/?s=1quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toto zegt het ook, alleen labiele Lewis zit nog in de ontkenningsfase.
ik vermoed dat er daar iets moet zijn ja, maar ik weet niet of McLaren hem al een nieuw chassis gegeven heeftquote:
Banaanvraag gedaan wegens hoogverraad en potentieel herrieschopper.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:16 schreef TehRocks het volgende:
Maar even een weekendje hier discussieren over F1; allicht een week geband op de subreddit
Ben geen Max-fan, alvast een waarschuwing.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Banaanvraag gedaan wegens hoogverraad en potentieel herrieschopper.
Hoogverraad staat alquote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:20 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Ben geen Max-fan, alvast een waarschuwing.
RB rijdt met iets meer neerwaartse druk en kan daardoor in de bochten iets terugwinnen, maar in de snelle secties verliezen ze zomaar 0,6 seconde. Dat komt niet door die paar km's die ze aan topsnelheid missen. Hoe eerder je op topsnelheid bent, hoe beter namelijk. En juist daar komt het verschil in pk's tot uitdrukking.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:23 schreef TehRocks het volgende:
Even over de Renault motor; die is niet zo best, maar niet zo slecht als Red Bull alleen laat lijken. Max miste tov Hulk 7 km door de speed trap, dat geeft ook wel aan dat de Red Bull flink wat meer drag heeft dan anderen. Natuurlijk produceert die wagen enorm veel downforce maar het blijkt toch ook dat dit een significant nadeel brengt op rechte stukken. Weet alleen niet of Max en Hulk met dezelfde PU spec rijden.
Ik bedoel ook dat je niet moet gaan roepen dat je een verschrikkelijke kutmotor hebt als je zelf de meest draggy auto/setup van het veld hebt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
RB rijdt met iets meer neerwaartse druk en kan daardoor in de bochten iets terugwinnen, maar in de snelle secties verliezen ze zomaar 0,6 seconde. Dat komt niet door die paar km's die ze aan topsnelheid missen. Hoe eerder je op topsnelheid bent, hoe beter namelijk. En juist daar komt het verschil in pk's tot uitdrukking.
Mja dat is nodig om het gebrek aan pk’s te compenseren.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:41 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Ik bedoel ook dat je niet moet gaan roepen dat je een verschrikkelijke kutmotor hebt als je zelf de meest draggy auto/setup van het veld hebt.
RB optimaliseert echt wel voor elke race. Kans is groot dat als ze met minder downforce rijden ze per ronde nog meer inleveren. Niet voor niets zitten ze er tijdens races vaak wel goed bijquote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:41 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Ik bedoel ook dat je niet moet gaan roepen dat je een verschrikkelijke kutmotor hebt als je zelf de meest draggy auto/setup van het veld hebt.
Niet persé, elk circuit is anders. Circuits hebben nou eenmaal veel rechte stukken (vooral met de vele bochten die dit jaar volgas zijn) en daar moet je ook je setup op aanpassen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:48 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Mja dat is nodig om het gebrek aan pk’s te compenseren.
Nee natuurlijk, het is een beest van een auto. Vond alleen dat verschil in speedtrap interessant om aan te kaarten.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
RB optimaliseert echt wel voor elke race. Kans is groot dat als ze met minder downforce rijden ze per ronde nog meer inleveren. Niet voor niets zitten ze er tijdens races vaak wel goed bij
Ze zijn elke race een seconde sneller dan Renault of McLaren. Die met dezelfde power unit rondrijden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:41 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Ik bedoel ook dat je niet moet gaan roepen dat je een verschrikkelijke kutmotor hebt als je zelf de meest draggy auto/setup van het veld hebt.
En dat zegt dus helemaal niets. Renault rijdt met minder downforce en is dus sneller op het rechte stuk maar is ook minder snel over een volledige ronde.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:52 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Nee natuurlijk, het is een beest van een auto. Vond alleen dat verschil in speedtrap interessant om aan te kaarten.
Natuurlijk zegt het wel wat, het geeft aan dat die RB flink veel de topsnelheid mist en dat andere autos die topsnelheid wel kunnen halen. Kan trouwens ook gewoon dat Hulk een tow kreeg en ik totaal geen punt heb.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat zegt dus helemaal niets. Renault rijdt met minder downforce en is dus sneller op het rechte stuk maar is ook minder snel over een volledige ronde.
En ondanks die topsnelheid zijn ze een stuk langzamer dan de Red Bulls.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 21:08 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt het wel wat, het geeft aan dat die RB flink veel de topsnelheid mist en dat andere autos die topsnelheid wel kunnen halen. Kan trouwens ook gewoon dat Hulk een tow kreeg en ik totaal geen punt heb.
Het doet mij bij het uitkomen van de bochten heel veel denken aan de Formule E of de LMP1.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 21:33 schreef Fiorano het volgende:
Opvallend was het geluid van de Ferrari's bij het opkomen van het rechte stuk. Vrij raspend ofzo. Verder teveel succes supporters op Hockenheim... Irritante schreeuwers en Max verafgoden...
Het was vooral bij de 'echte' Ferrari's trouwens, veel meer dan de Hazen en Saubers.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het doet mij bij het uitkomen van de bochten heel veel denken aan de Formule E of de LMP1.
Je kunt dit jaar heel goed horen wanneer de opgeslagen energie losgelaten wordt. Dit komt vermoedelijk doordat de motoren verschrikkelijk efficiënt zijn geworden. Bij Renault hoor je het ook een beetje, maar bij Mercedes dan weer helemaal niet.
Yup, de Ferrari is echt de dominante auto nu.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:46 schreef Fer het volgende:
Dat rauwe is het uitschakelen van 2 of 3 cilinders, pompen dan alleen maar lucht.
Maar de power is enorm, Haas en LeClerc profiteren er lekker van.
Ook die onboards van Ziggo waren duidelijk. Bottas overal volgas erin, terwijl Vettel moest liften. De Ferrari komt harder aan en heeft teveel power voor die bochten.
Lijkt me wat voorbarig...quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Yup, de Ferrari is echt de dominante auto nu.
Leclerc.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:46 schreef Fer het volgende:
Dat rauwe is het uitschakelen van 2 of 3 cilinders, pompen dan alleen maar lucht.
Maar de power is enorm, Haas en LeClerc profiteren er lekker van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |