Demontage van een tijdelijk gebouw. (soort luxe portacabin)quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:06 schreef exlurker het volgende:
Denk dat het belangrijk is dat je aangeeft wat je precies gaat doen.
Een schilder gebruikt heel ander gereedschap dan een loodgieter of timmerman
Dient een werkgever niet voor veiligheidsmiddelen te zorgen?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:42 schreef borbit het volgende:
Omdat ik wat krap bij kas zit ga ik deze zomer werken in de bouw. Nou heb ik een eerste klusje en de bedoeling is dat ik zelf gereedschap meeneem. Ik heb een lijstje gekregen met welke elektrische gereedschappen en veiligheidsmiddelen ik precies moet hebben. Tot daar aan toe allemaal duidelijk.
Er staat ook "handgereedschappen". En ik weet niet zo goed wat ze hier precies mee bedoelen. Iemand een idee wat normaal is om mee te nemen aan niet elektrisch gereedschap naar een bouwplaats?
Ik heb de meeste dingen al wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:01 schreef markje1 het volgende:
[..]
Dient een werkgever niet voor veiligheidsmiddelen te zorgen?
-schroefmachine met bitset
-schroevendraaiers
-hamer
-waterpomptang
-kniptang
-beitel
-breekijzer
-mes
heb je wel een garantie dat je lang genoeg daar kan werken? Anders koop je nou voor een fors bedrag aan spullen en werk je er net lang genoeg om dat terug te verdienen.
In veel bouw-gerelataarde CAO's is vastgelegd dat de werkgever in plaats van de benodigde middelen ook maandelijks een vergoeding bovenop het salaris mag verstrekken. Deze vergoeding voor gereedschappen en veiligheidsmiddelen is belastingvrij.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:01 schreef markje1 het volgende:
[..]
Dient een werkgever niet voor veiligheidsmiddelen te zorgen?
-schroefmachine met bitset
-schroevendraaiers
-hamer
-waterpomptang
-kniptang
-beitel
-breekijzer
-mes
heb je wel een garantie dat je lang genoeg daar kan werken? Anders koop je nou voor een fors bedrag aan spullen en werk je er net lang genoeg om dat terug te verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |