abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juli 2018 @ 12:42:26 #1
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_180628238
Omdat ik wat krap bij kas zit ga ik deze zomer werken in de bouw. Nou heb ik een eerste klusje en de bedoeling is dat ik zelf gereedschap meeneem. Ik heb een lijstje gekregen met welke elektrische gereedschappen en veiligheidsmiddelen ik precies moet hebben. Tot daar aan toe allemaal duidelijk.

Er staat ook "handgereedschappen". En ik weet niet zo goed wat ze hier precies mee bedoelen. Iemand een idee wat normaal is om mee te nemen aan niet elektrisch gereedschap naar een bouwplaats?

[ Bericht 16% gewijzigd door borbit op 21-07-2018 13:00:31 ]
pi_180628578
Denk dat het belangrijk is dat je aangeeft wat je precies gaat doen.

Een schilder gebruikt heel ander gereedschap dan een loodgieter of timmerman
  zaterdag 21 juli 2018 @ 13:21:10 #3
68091 borbit
pi_180628880
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 13:06 schreef exlurker het volgende:
Denk dat het belangrijk is dat je aangeeft wat je precies gaat doen.

Een schilder gebruikt heel ander gereedschap dan een loodgieter of timmerman
Demontage van een tijdelijk gebouw. (soort luxe portacabin)
pi_180628952
Een combinatie tang, breekijzer, hamers, lompe schroevendraaiers, enz. ^O^
pi_180629005
- hamer
- handzaag
- sloopbeitel/wunderbar/koevoet
- verstelbare moersleutel/steeksleutel
- rolmaat
- mes

Kom je al een heel eind mee.
pi_180630334
Dopsleutelset met ratel en/of met een passende accuschroefmachine. Met verlengstukke.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180630512
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:42 schreef borbit het volgende:
Omdat ik wat krap bij kas zit ga ik deze zomer werken in de bouw. Nou heb ik een eerste klusje en de bedoeling is dat ik zelf gereedschap meeneem. Ik heb een lijstje gekregen met welke elektrische gereedschappen en veiligheidsmiddelen ik precies moet hebben. Tot daar aan toe allemaal duidelijk.

Er staat ook "handgereedschappen". En ik weet niet zo goed wat ze hier precies mee bedoelen. Iemand een idee wat normaal is om mee te nemen aan niet elektrisch gereedschap naar een bouwplaats?

Dient een werkgever niet voor veiligheidsmiddelen te zorgen?

-schroefmachine met bitset
-schroevendraaiers
-hamer
-waterpomptang
-kniptang
-beitel
-breekijzer
-mes

heb je wel een garantie dat je lang genoeg daar kan werken? Anders koop je nou voor een fors bedrag aan spullen en werk je er net lang genoeg om dat terug te verdienen.
pi_180631093
Check pohi.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:37:11 #9
68091 borbit
pi_180631295
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:01 schreef markje1 het volgende:

[..]

-schroevendraaiers
-hamer
-waterpomptang
-kniptang
-beitel
-breekijzer
-mes

heb je wel een garantie dat je lang genoeg daar kan werken? Anders koop je nou voor een fors bedrag aan spullen en werk je er net lang genoeg om dat terug te verdienen.
Ik heb de meeste dingen al wel.
pi_180633254
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:01 schreef markje1 het volgende:

[..]

-schroevendraaiers
-hamer
-waterpomptang
-kniptang
-beitel
-breekijzer
-mes

In veel bouw-gerelataarde CAO's is vastgelegd dat de werkgever in plaats van de benodigde middelen ook maandelijks een vergoeding bovenop het salaris mag verstrekken. Deze vergoeding voor gereedschappen en veiligheidsmiddelen is belastingvrij.

Gebruik maken van zo'n regeling is doorgaans win-win. De werkgever bespaart kosten doordat hij niet meer opdraait voor onzorgvuldige omgang met gereedschappen en de werknemer houdt van de vergoeding geld over wanneer hij zuinig is op zijn spullen.

En doordat de werknemers wat minder lomp om gaan met gereedschappen wordt het ook nog eens veiliger op de bouwplaats.
pi_180633338
Ik vind het verwonderlijk dat je eigen elektrisch gereedschap mee moet/mag nemen. Is dat wel NEN3140 gekeurd?

Hoef je verder niet in het bezit te zijn van een VCA diploma ofzo?

Qua handgereedschap zou ik denken aan schroevendraaiers, tangen (kniptang, combinatietang, waterpomptang, bahco), hamer, doppensetje, inbussleutels, breekijzer, afbreekmes, beugelzaag. Voor deze specifieke klus dan he...

Een goed paar handschoenen en veiligheidsschoenen stond al op je lijst PBMs?
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 18:24:01 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180679417
PBM's dient je werkgever gratis te verstrekken; https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/algemene-inleiding-pbm

Ook als je ingeleend bent of uitzendkracht of wat voor constructie dan ook. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')