Koelkast, soms frituur, niet echt spannende dingenquote:Op zaterdag 21 juli 2018 01:28 schreef Anthonie1 het volgende:
Wat ga je er aan hangen?
(Sowieso even bij Toolstation kijken, is ietsje goedkoper dan de Gamma).
Is het extra of moet vanuit huis een nieuwe leiding leggen?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 01:29 schreef revpolen het volgende:
[..]
Koelkast, soms frituur, niet echt spannende dingen
Extra, komt maar 1x stroom binnen via 1x 220v ( hangt nu ook van alles aan via stekkerdozen maar vind dat lelijk.. dus wil een werkbank maken met daar achter paar stopcontacten )quote:Op zaterdag 21 juli 2018 01:30 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Is het extra of moet vanuit huis een nieuwe leiding leggen?
Als de boel nu al is aangesloten zou je gewoon een extra leidingen kunnen leggen. Want dan zal de draad naar de schuur wel gewoon 3,5 mm zijn. Soms zie je in schuren 2,5 mm en dat is te dunne draad voor serieuze toepassingen (zoals bijvoorbeeld kachels). Ik raad je aan om gewoon pijpjes en een doosje op te hangen en er dan losse draad doorheen te trekken. Als je dat netjes en doordacht doet heb je er vele jaren plezier/baat van. Afhankelijk van de grote van de schuur, zou ik meerdere dozen ophangen, want soms wil je op een andere plek stroom...quote:Op zaterdag 21 juli 2018 01:33 schreef revpolen het volgende:
[..]
Extra, komt maar 1x stroom binnen via 1x 220v ( hangt nu ook van alles aan via stekkerdozen maar vind dat lelijk.. dus wil een werkbank maken met daar achter paar stopcontacten )
Grote schuur dan.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 01:40 schreef revpolen het volgende:
Is zeker de bedoeling! Wil elke hoek van de schuur 1 stopcontact hebben
3,5mm?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 01:36 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Als de boel nu al is aangesloten zou je gewoon een extra leidingen kunnen leggen. Want dan zal de draad naar de schuur wel gewoon 3,5 mm zijn. Soms zie je in schuren 2,5 mm en dat is te dunne draad voor serieuze toepassingen (zoals bijvoorbeeld kachels). Ik raad je aan om gewoon pijpjes en een doosje op te hangen en er dan losse draad doorheen te trekken. Als je dat netjes en doordacht doet heb je er vele jaren plezier/baat van. Afhankelijk van de grote van de schuur, zou ik meerdere dozen ophangen, want soms wil je op een andere plek stroom...
ben je serieus?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 01:36 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Als de boel nu al is aangesloten zou je gewoon een extra leidingen kunnen leggen. Want dan zal de draad naar de schuur wel gewoon 3,5 mm zijn. Soms zie je in schuren 2,5 mm en dat is te dunne draad voor serieuze toepassingen (zoals bijvoorbeeld kachels). Ik raad je aan om gewoon pijpjes en een doosje op te hangen en er dan losse draad doorheen te trekken. Als je dat netjes en doordacht doet heb je er vele jaren plezier/baat van. Afhankelijk van de grote van de schuur, zou ik meerdere dozen ophangen, want soms wil je op een andere plek stroom...
Dit dus, wat een hoop bullshit hierquote:Op zaterdag 21 juli 2018 07:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
ben je serieus?![]()
ga eens heel snel je basishandboeken elektronica er bij pakken want er klopt geen zak van wat je zegt.
Ik weet niet waar jij woont, maar hier in Nederland word 2,5 mm² gebruikt en voor de schakeldraad 1,5 mm²quote:Op zaterdag 21 juli 2018 01:36 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
De essentie van je vraag is: gebruik ik een kabel of losse VD-draden. Een kabel is al dubbel geïsoleerd en mag je los langs de muur monteren, maar netter is deels in PVC buizen. VD-draad moet uiteraard in PVC buis en die buis weer gemonteerd aan de muren.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 01:25 schreef revpolen het volgende:
Ga in de schuur wat stopcontacten inbouwen, nu dacht ik simpel leidingkje maken, daar door heen stroomdraad tot 3500watt en aansluiten klaar. Nu zit ik beetje op gamma.nl te kijken en zie ik dat ze echt losse draden er door heen doen. ( bruin/blauw/groen geel ) maakt toch niet uit? Of is 3 losse draden echt beter dan 1..
Dit.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 09:15 schreef blomke het volgende:
[..]
De essentie van je vraag is: gebruik ik een kabel of losse VD-draden. Een kabel is al dubbel geïsoleerd en mag je los langs de muur monteren, maar netter is deels in PVC buizen. VD-draad moet uiteraard in PVC buis en die buis weer gemonteerd aan de muren.
Zoals boven gesteld: 2,5 mm2 voor nul, fase en aarde, schhakeldraad 1,5 mm2
Top ga ik dat halen straksquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:24 schreef Ivo1985 het volgende:
Buis ingebouwd in de wand kun je het beste losse VD gebruiken van 2,5mm2.
Sowieso gebruik je voor vaste elektrische installaties altijd draad of kabel met harde koperkern, en nooit snoer met dunne gevlochten koperdraadjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |