Als ik hier kijk:quote:Op donderdag 26 juli 2018 20:03 schreef aloa het volgende:
[..]
ha idd ja. Het gaat om hoogst gemeten temperatuur, wanneer maakt niet uit.
Dan lijkt het van 2:00 uur tot 2:00 uur te lopen.quote:Opgetreden extremen
In de kaartjes worden de maximum- en minimumtemperatuur, alsmede de hoeveelheid neerslag, zonneschijn en hoogste windsnelheid gepresenteerd over het voorgaande etmaal. Het etmaal loopt van 00-24 uur UT (01-01 uur wintertijd, 02-02 uur zomertijd).
Wil je dat alsjeblieft een Limburgse niet meer aandoen?quote:Op donderdag 26 juli 2018 08:17 schreef Arcee het volgende:
Zondag nu ook 25 in de voorspellingen en de dagen erna ook zo'n 2 graden minder warm dan eerder voorspeld. Ook geen enkele tropische dag meer.
Maar afgezien van zaterdag en zondag nog wel alle dagen boven de 25.
Dit alles voor De Bilt dus.
leren string, want het is de gay paradequote:Op vrijdag 27 juli 2018 14:54 schreef Salvation135 het volgende:
Hoi, vanavond ga ik met vrienden naar de stad om een drankje te doen in dit warme weer. Wat is raadzaam om als kleding aan te doen?
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als ik hier kijk:
[..]
Dan lijkt het van 2:00 uur tot 2:00 uur te lopen.
Dus dan zou 't in de nacht van vrijdag op zaterdag om 2:00 uur nog 25 graden moeten zijn. Of anders gewoon overdag.
Geen idee, maar hier in de Achterhoek duurt de hittegolf al 16 dagen. Daar komt nog minimaal een week geen einde aan. En dan is het wel jammer dat er drie net 25- dagen in juli zaten, anders liep deze hittegolf terug tot eind juni, 31 dagen geleden...quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:50 schreef freecell het volgende:
Meten ze ook lokale hittegolven? Wat is de langste daarvan?
Ja zo werkt datquote:Op vrijdag 27 juli 2018 21:03 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Geen idee, maar hier in de Achterhoek duurt de hittegolf al 16 dagen. Daar komt nog minimaal een week geen einde aan. En dan is het wel jammer dat er drie net 25- dagen in juli zaten, anders liep deze hittegolf terug tot eind juni, 31 dagen geleden...
En hier kwamen we één tropisch dagje tekort (scheelde 0,5 graden) voor een eerste hittegolf van 7 dagen eind mei.
Ik vind het trouwens wel bijzonder dat nu het in de Randstad eens boven de 30 graden is geworden, er allerlei alarmen worden uitgevaardigd en er massale en volcontinue media-aandacht voor de warmte is. Toen het alleen in zuid- en oost-Nederland warm was, was het kennelijk geen nieuws.
Zelfs de Noordzee heeft betere kansen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:29 schreef Arcee het volgende:
De Bilt nu al op 25,3, dus die 25+ na 2:00 uur kunnen we alvast wel vergeten.
Mijn balkon in Arnhem ook, nu nog 31,0 graden.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zelfs de Noordzee heeft betere kansen.(26,7°C daar nu)
Arnhem zuid?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijn balkon in Arnhem ook, nu nog 31,0 graden.
Ja, als het morgen doorzet kunnen er nog zo twee weken (!) bij komen...quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:52 schreef DemonRage het volgende:
De pluimen zijn inmiddels weer een klein beetje opgewarmd.
Lijkt mij voorbarig, maar goed, de kans is wel klein dat het vanmiddag nog 25 graden wordt, maar onmogelijk is het niet.quote:Vanuit het zuidwesten stroomt koelere lucht het land binnen. De hittegolf is daarmee definitief ten einde.
Hee, straks hebben we twee hittegolven in één zomer.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 10:56 schreef freecell het volgende:
HIer was ook op het weerbericht dat de buien vanmiddag de hittegolf beëindigen... en dan lees je verder en wordt het de komende dagen allemaal rond de 28 graden
Wat nou beëindigen?
quote:Op zaterdag 28 juli 2018 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hee, straks hebben we twee hittegolven in één zomer.
Net als een natuurgebied, leg er een snelweg door, dan heb je er twee!
Hoe rekent het KNMI dan?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 09:03 schreef Arcee het volgende:
Hmmm... zou natuurlijk kunnen dat Weerplaza van 0:00 tot 0:00 rekent.
23.8 nu.quote:
Ja, anderhalve graad stijgen op het warmste deel van de dag met redelijk wat zon, dus er is nog wel wat mogelijk.quote:
En de bewolking trekt weg nu.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 14:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, anderhalve graad stijgen op het warmste deel van de dag met redelijk wat zon, dus er is nog wel wat mogelijk.
Ja... Waarom is het daar zo anders nuquote:Op zaterdag 28 juli 2018 14:38 schreef AQUILA. het volgende:
Dat koufront en de lucht die erachter zit gooit roet in het eten, al heeft De Bilt wel vaker dit soort recordpogingen de grond in geboord. Blijft een merkwaardig station.
Denk dat het met de omgeving te maken heeft waar het station ligt. Als er bijvoorbeeld veel groen en bos aanwezig is heeft de temperatuur de neiging om achter te blijven t.o.v. naburige stations die bijvoorbeeld omgeven zijn door steen of zandgrond. Volgens mij ligt De Bilt ook in een bos.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 14:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja... Waarom is het daar zo anders nu
Valt me vaker op. Overal een redelijk gelijke trend... daar nietBut why? Of is dat toeval en kijk ik op de verkeerde momenten?
Vaag idd, alle stations rond De Bilt wel 25+.quote:Einde hittegolf door lokaal dipje
De hittegolf is officieel voorbij.Het
kwik kwam vandaag in De Bilt niet boven
de 25 graden.Daarmee werd niet voldaan
aan de precieze definitie.
Voor een landelijke hittegolf moet het
bij het KNMI in De Bilt vijf dagen op
rij boven de 25 graden zijn en de 30
graden moet drie dagen gehaald worden.
Hoewel het de komende dagen weer warmer
wordt,is er officieel geen sprake meer
van een hittegolf.
Opvallend genoeg werd alleen in De Bilt
de 25 graden niet gehaald,doordat twee
opeenvolgende buien tot verkoeling
leidden.De afgelopen hittegolf duurde
in totaal dertien dagen.
Tsja, De Bilt is het centrale meetpunt en regels zijn regelsquote:Op zaterdag 28 juli 2018 17:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vaag idd, alle stations rond De Bilt wel 25+.![]()
Vergeten de vrachtwagen daar te parkeren?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 17:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vaag idd, alle stations rond De Bilt wel 25+.![]()
Inderdaad, en hier gaat de regionale hittegolf ook gewoon door nota bene!quote:Op zaterdag 28 juli 2018 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
De Bilt zal mij verder de aars oxideren, wat men daar bepaald wat er voor Nederland geldt is net zo interessant als wat men binnen de grachtengordel vind
Ja, Marco Verhoef zei er ook iets over in het achtuurjournaal: "Het is wel een vreemde waarneming geweest, want vrijwel alle stations in het binnenland haalden die 25 graden."quote:Op zaterdag 28 juli 2018 19:34 schreef _UserName_ het volgende:
Grappig, overal wordt het record van hittegolf verbroken, behalve op het enige punt wat de officiële metingen doet voor heel Nederland.
En, feestje gevierd?quote:Op woensdag 25 juli 2018 05:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zou het oprecht leuk vinden als aankomend weekend alles verpest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |