in Spanje e.d. vind ik het allemaal prima. Hier in Nederland is het gewoon 10x niks.quote:
Hoe heter hoe beterquote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
in Spanje e.d. vind ik het allemaal prima. Hier in Nederland is het gewoon 10x niks.
Dat is jammerquote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:22 schreef AQUILA. het volgende:
De eerste recordpoging kan de prullenbak in, De Bilt blijft op 24,7 vandaag en mag weer op nul beginnen.
Het vergt ook nogal wat om over zo'n lange periode de temperatuur boven de 25 graden te houden. Eén dagje waarop nipt een 26 graden wordt verwacht zoals vandaag kan een recordpoging doen sneuvelen zo blijkt maar weer.quote:
kan nog 25 worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:26 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Het vergt ook nogal wat om over zo'n lange periode de temperatuur boven de 25 te houden. Eén dagje waarop nipt een 26 graden wordt voorspelt zoals vandaag kan een recordpoging doen sneuvelen zo blijkt maar weer.
Of zet het meetpunt 100km naar het oosten. Krijg je ook een heel ander beeld.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:26 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Het vergt ook nogal wat om over zo'n lange periode de temperatuur boven de 25 graden te houden. Eén dagje waarop nipt een 26 graden wordt verwacht zoals vandaag kan een recordpoging doen sneuvelen zo blijkt maar weer.
Zet je het meetpunt in Vlissingen en er is nooit een hittegolf geweest officieel.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Of zet het meetpunt 100km naar het oosten. Krijg je ook een heel ander beeld.
Kan je alleen niet meer de statistieken van De Bilt van de afgelopen eeuw als vergelijking gebruiken.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Of zet het meetpunt 100km naar het oosten. Krijg je ook een heel ander beeld.
Klopt. maar daarom is het eigenlijk een nietszeggend record.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:34 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Kan je alleen niet meer de statistieken van De Bilt van de afgelopen eeuw als vergelijking gebruiken.
Mja en hier in de Mijnstreek zou je veel vaker een hittegolf zien gok ik.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Zet je het meetpunt in Vlissingen en er is nooit een hittegolf geweest officieel.
Dat weet ik wel zekerquote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Klopt. maar daarom is het eigenlijk een nietszeggend record.
[..]
Mja en hier in de Mijnstreek zou je veel vaker een hittegolf zien gok ik.
Toch wel, want over een lange termijn zegt het wel iets over de intensiteit van bepaalde perioden in de meteorologie. Hittegolven worden eigenlijk ook gemeten voor de statistieken om iets te kunnen zeggen over het klimaat, maar de media hebben er een spannend dingetje van gemaakt. Voor de gemiddelde burger is het tamelijk nietszeggend.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Klopt. maar daarom is het eigenlijk een nietszeggend record.
[..]
Mja en hier in de Mijnstreek zou je veel vaker een hittegolf zien gok ik.
idd.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:43 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Toch wel, want over een lange termijn zegt het wel iets over de intensiteit van bepaalde perioden in de meteorologie. Hittegolven worden eigenlijk ook gemeten voor de statistieken om iets te kunnen zeggen over het klimaat, maar de media hebben er een spannend dingetje van gemaakt. Voor de gemiddelde burger is het tamelijk nietszeggend.
De regionale hittegolven? Volgens mij worden die niet bijgehouden.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
idd.
In het zuiden zal het veel vaker voorkomen. Zijn daar ook statistieken van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |