abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 juli 2018 @ 01:38:26 #1
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180599439
Hier verder. OP uit deel 1:

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 00:01 schreef Also-von-Oder het volgende:
De voorgeschiedenis; mijn moeder stierf mei vorig jaar, mijn vader stierf dit jaar in de 2e helft van juni. Dus er komt een erfenis mijn kant op, ongeveer 80.000 na erfbelasting. Naar omstandigheden toch wel fijn... zou je denken.

Het probleem is dat ik momenteel een uitkering heb. Af en toe heb ik nog wel wat freelance schrijfopdrachten, maar niets permanent.
Ik heb gevochten voor een eigen bedrijf, maar dat zag men niet zitten.
Enfin, nu heeft de sociale dienst het recht om al mijn geld af te pakken op 5.800 na, dan wel moet ik van die hele erfenis hier leven maar dan mag ik niet meer uitgeven als bij de bijstandsuitkering.
Sowieso moet ik dan toch al gauw ruim 5 jaar wachten voordat ik opnieuw een uitkering aan kan vragen.
Dat geldt ook wanneer ik van dat geld een eigen bedrijf opzet en na 3 jaar failliet ga. Dan heb ik hier in Nederland nog twee jaar geen recht op een uitkering.

Alle mogelijkheden verkend met een vriendin van de familie die notaris is.
Toch zag zij weinig mogelijkheden.

Ik wel, ik wil emigreren naar een lage lonen land.... Maar waar naartoe?
Daar heb ik de beste kaaskoppen in het buitenland deels voor nodig.

Ik zal sowieso een nieuwe taal moeten leren, dus ik zit niet te wachten op cyrillisch schrift, noch op Arabisch of Chinees etc te leren.
Arabische landen zijn nog niet uitgesloten, indien ze een tweede Europese (officiële) voertaal hebben, als bijvoorbeeld Frans. Dat blijft lastig maar te doen.

Veel is te vinden op het internet, maar wie in een van de volgende landen woont en me wat meer kan vertellen over diverse onderwerpen (en eventuele problemen waar ze zelf mee te maken kregen) , meld je ajb bij mij. Dat kan via Fok DM of PM, het liefst DM, aangezien daar wat meer ruimte is voor teksten. Na enige tijd kunnen we altijd op e-mail overstappen.

De landen waar ik nu aan denk (heb je nog andere suggesties, dan hou ik me aanbevolen):
Bulgarije, Roemenië, Marokko, Bosnië, Servië, Armenië, Albanië,Macedonië, Georgië, Algerije, Azerbeidzjan, Tunesië, Oekraïne, Moldavië.

Inderdaad allemaal landen die redelijk veilig zijn en met het vliegtuig binnen een uurtje of 5 bereikbaar zijn vanaf Schiphol.

Dusss, wie o wie woont in een van deze landen of heeft er minimaal een jaar gewoond in de laatste jaren? Alvast bij voorbaat dank!
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_180599445
Als het een fatsoenlijke erfenis was geweest had je gewoon wat panden kunen kopen en die verhuren.
Maar met zo'n klein erfenisje gaat dat niet op.

Hoezo zou je daar uberhaubt mee emigreren?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2018 01:39:49 ]
pi_180599522
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 01:39 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Als het een fatsoenlijke erfenis was geweest had je gewoon wat panden kunen kopen en die verhuren.
Maar met zo'n klein erfenisje gaat dat niet op.

Hoezo zou je daar uberhaubt mee emigreren?
Omdat hij pas over 5 jaar weer een uitkering kan krijgen en het met 80k ruimer heeft in Gambia dan in Nederland. Als het niet lukt kan hij daarna weer lekker terug om te parasiteren. :')
pi_180599583
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 01:51 schreef illusions het volgende:

[..]

Omdat hij pas over 5 jaar weer een uitkering kan krijgen en het met 80k ruimer heeft in Gambia dan in Nederland. Als het niet lukt kan hij daarna weer lekker terug om te parasiteren. :')
Bijzonder.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 06:42:04 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180601194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 01:51 schreef illusions het volgende:

[..]

Omdat hij pas over 5 jaar weer een uitkering kan krijgen en het met 80k ruimer heeft in Gambia dan in Nederland. Als het niet lukt kan hij daarna weer lekker terug om te parasiteren. :')
Tja , in de biisjtand blijven dat gaat niet , dat gaat hem niet lukken

dus gaat ie niet een baan zoeken zoals een ander zou doen, maar een paar jaar weg , naar het buitenland

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 20-07-2018 06:57:14 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_180601225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 06:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja , in de biisjtand blijven dat gaat niet , dat gaat hem niet lukken

dus gaat ie niet een baan zoeken zoals een ander zou doen, maar een paar jaar weg , naar het buitenland

Zeg ik toch?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 07:19:44 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180601294
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 06:58 schreef illusions het volgende:

[..]

Zeg ik toch?
ja alleen ik noem het wat vriendelijker
de wet staat dit toe

voor de wet maakt het geen verschil
Hij zal wel minstens 5 jaar weg moeten blijven dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:51:21 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180602006
Bulgarije!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:51:33 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180602012
Opgelost, slotje.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180602404
Waarom wacht men niet tot TS een tweede topic opent? Dit is onhandig }:|
Somebody that I used to know
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 20 juli 2018 @ 09:27:45 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_180602425
Maak er alsjeblieft een YouTube-serie van TS. Met zo'n twisted wereldbeeld een garantie voor hilariteit
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180602456
Wtf lees ik
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_180602473
Geen baan omdat je 1.77 bent :D
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 20 juli 2018 @ 09:36:22 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_180602540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:31 schreef KennyPowers het volgende:
Geen baan omdat je 1.77 bent :D
Nee, geen baan omdat hij een te vriendelijk gezicht heeft _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180602856
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 01:51 schreef illusions het volgende:

[..]

Omdat hij pas over 5 jaar weer een uitkering kan krijgen en het met 80k ruimer heeft in Gambia dan in Nederland. Als het niet lukt kan hij daarna weer lekker terug om te parasiteren. :')
Dat scheelt de Nederlandse belastingbetaler weer 5 jaar en 0% AOW. Wat dat laatste betreft verliest de TS weldegelijk. Al boeit mijzelf de AOW niet, omdat ik er vanuit ga dat die in de toekomst vervalt te bestaan.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180602906
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:51 schreef Dven het volgende:
Bulgarije!
Nee, dat is net Russisch (minus 6 naamvallen). Ja, dat schrift valt nog wel mee. Maar het is een compleet nieuwe taal! En eigenlijk durft de TS het alleen aan om romaanse (en germaanse?) talen te leren. Wie past het lijstje van landen in de OP aan? Wat mij betreft kunnen daar tevens wat meer Afrikaanse landen bij, nu Gambia - off all places - een optie is geworden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:02:18 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180602974
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, dat is net Russisch (minus 6 naamvallen). Ja, dat schrift valt nog wel mee. Maar het is een compleet nieuwe taal! En eigenlijk durft de TS het alleen aan om romaanse (en germaanse?) talen te leren. Wie past het lijstje van landen in de OP aan? Wat mij betreft kunnen daar tevens wat meer Afrikaanse landen bij, nu Gambia - off all places - een optie is geworden.
Net Russisch :') :') :') :') :')

Buiten dat kom je er prima weg met Engels en wonen er zelfs in mijn marginale stadje bijna 100 Nederlanders dus zelfs zonder Engels kan je nog wel een sociaal leven opbouwen.

Dus

JA! BULGARIJE :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180603054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Net Russisch :') :') :') :') :')
:{w Volgens de TS is Servisch ook net Russisch, dus kan hij over dezelfde kam Bulgaars ook nog wel even meescheren (Beide talen zijn min of meer even ver verwant aan Russisch).
quote:
en wonen er zelfs in mijn marginale stadje bijna 100 Nederlanders
Denk je eenmaal van al die kaaskoppen verlost te zijn, blijkt dat ze met tientallen tegelijk de meest marginale Bulgaarse dorpen bewonen. TS moet maar uitkijken dat al die kaaskoppen niet net als de sociale dienst op zijn erfenis uitzijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:07:54 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180603074
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

:{w Volgens de TS is Servisch ook net Russisch, dus kan hij over dezelfde kam Bulgaars ook nog wel even meescheren (Beide talen zijn min of meer even ver verwant aan Russisch).

[..]

Denk je eenmaal van al die kaaskoppen verlost te zijn, blijkt dat ze met tientallen tegelijk de meest marginale Bulgaarse dorpen bewonen. TS moet maar uitkijken dat al die kaaskoppen niet net als de sociale dienst op zijn erfenis uitzijn.
Nee joh, velen hebben hier alsnog een dubbel inkomen door te doppen bij de Nederlandse of Belgische staat. Past hier prima als profiteur.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180603086
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee joh, velen hebben hier alsnog een dubbel inkomen door te doppen bij de Nederlandse of Belgische staat.
Hoe doen ze dat dan? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:14:10 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180603166
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:08 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat dan? :?
Geen idee, ik ben geen professioneel profiteur. Maar het is voor velen weer feest wanneer de uitkeringen worden gestort.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:14:37 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180603172
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee joh, velen hebben hier alsnog een dubbel inkomen door te doppen bij de Nederlandse of Belgische staat. Past hier prima als profiteur.
doppen?/

kan je daar geld mee verdienen ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:15:00 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180603179
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben geen professioneel profiteur. Maar het is voor velen weer feest wanneer de uitkeringen worden gestort.
klopt

mijn AOW komt volgende week met het pensioentje mee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_180603205
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben geen professioneel profiteur. Maar het is voor velen weer feest wanneer de uitkeringen worden gestort.
Maar uitkeringen kun je toch niet meenemen naar het buitenland? Dat kan toch alleen met pensioen? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:16:34 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180603209
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

doppen?/

kan je daar geld mee verdienen ??
Vlaams voor eh.. Tsja, werkloosheidsuitkeringen/bijstand trekken
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:16:56 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180603219
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Maar uitkeringen kun je toch niet meenemen naar het buitenland? Dat kan toch alleen met pensioen? :?
Zolang men niet weet dat je in het buitenland zit..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180603272
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Zolang men niet weet dat je in het buitenland zit..
Maar hoe melden die mensen zich dan periodiek bij het GAK?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:20:00 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180603273
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Maar uitkeringen kun je toch niet meenemen naar het buitenland? Dat kan toch alleen met pensioen? :?
klopt je ,moet je ieder week melden op het gemeentehuis, met de pet in de hand bij de burgemeester en een briefke tekenen voor de aanmelding werkverschaffing
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:20:37 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180603280
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:19 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Maar hoe melden die mensen zich dan periodiek bij het GAK?
periodiek om de 6 weken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_180603289
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

periodiek om de 6 weken
vliegen die dan steeds heen en weer?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:21:43 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180603294
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt je ,moet je ieder week melden op het gemeentehuis, met de pet in de hand bij de burgemeester en een briefke tekenen voor de aanmelding werkverschaffing
Ja, dat is de aanname die rondgaat ja. Maar op een gegeven moment word je ook daar als beroepswerkloze gezien en beland je onderaan de stapel. Op het begin is het inderdaad wel eventjes investeren ja. Maar je vliegt voor 20 euro heen en weer dus dat is de moeite voor velen schijnbaar wel waard.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 20 juli 2018 @ 10:21:47 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_180603295
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:21 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

vliegen die dan steeds heen en weer?
https://www.amsterdam.nl/(...)BA69-F66F338633B8%7D

28 dagen daarna volgt korting
maar ziek worden op vakantie dat kan

quote:
Toegestane aantal vakantiedagen
U mag per jaar 28 dagen naar het buitenland met behoud van uw uitkering. Weekenden en feestdagen tellen daarbij ook mee. U hoeft de dag van vertrek niet mee te rekenen, de dag dat u terugkomt wel.

Gaat u langer dan 28 dagen naar het buitenland? Dan worden de extra dagen gekort op uw uitkering.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 20 juli 2018 @ 15:13:14 #33
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_180608641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 01:10 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ja en nee... Ze kunnen het me niet afpakken, maar ze kunnen wel zeggen... die erfenis is groot genoeg om 6 jaar van te leven op bijstandsniveau. Dus als je de erfenis er sneller (bijv in 4 jaar doorheen jast) dan heb je daarna als alles op is, nog 2 jaar geen recht op een uitkering.
En ja, dat vind ik ook ergens wel logisch en tegelijkertijd ook weer niet. Want als ik met dit geld een bedrijfje wil starten en dit gaat failliet na 3 jaar... dan ook kan ik 3 jaar op straat leven omdat ze mij geen toestemming hebben gegeven om een eigen bedrijf te beginnen. En daar wringt het 'm.

Ik wil hier graag een bedrijf starten, met de erfenis en eventueel nog wat via crowdfunding, maar ook dat eigen initiatief wordt zwaar bestraft... tot op het punt dat je jaren dakloos wordt, als het mis gaat.

Daarom moet ik weg uit Nederland, naar een goedkoper land. Zodat ik:
- ook als ik niets onderneem met mijn erfenis die hele tijd kan uitzitten.
- in mijn land van keuze veel goedkoper wel een bedrijf kan oprichten, met opdrachten vanuit Nederland, Duitsland of Engeland ook als zelfstandig auteur mijn geld veel sneller kan verdienen om rond te komen. Veel te vaak had ik wel goeie opdrachten, maar vaak te weinig voor het Nederlands prijspeil. Woonde ik in Roemenië, dan leefde ik daar als een God in Frankrijk Roemenië. Maar in Nederland kwam ik meestal nog geld te kort.

Dus ja, hoe we het ook wenden of keren, emigreren is de beste optie voor mij. En de NL belastingbetaler is er ook bij gebaat dat ik ga emigreren. Iedereen wint.
Dat ik vind ik niet meer dan logisch. Waarom zou jij mogen gokken, want dat is een eigen bedrijf opzetten in zekere zin, met geld van de Nederlandse belastingbetaler. Jij zou dus mogen proberen een bedrijf te runnen en als het misgaat draaien wij als belastingbetaler er voor op. Als jij zo graag een bedrijf op wil zetten, ga je werken of investeerders zoeken. Zoals al eerder benoemd zijn er genoeg baantjes waar je weinig met een baas te maken hoeft te hebben. Ik ben bijvoorbeeld privéchauffeur geweest, heb je zeer weinig met een baas te maken. En zo zijn er nog legio andere voorbeelden.

Trouwens, je hebt een tijdje gratis geld gehad. Niet zo raar dat als je dan een financiële injectie krijgt, je voor jezelf gaat zorgen. In plaats van het geld gelijk te gaan vergokken aan een bedrijf.

Maar zoals je zelf zegt: Emigreren is misschien wel de beste optie. Ik denk alleen niet dat je met deze instelling en dat bedrag heel ver gaat komen. Het waarom is je ook al door meerderen uitgelegd zo te zien.
FR1908
pi_180608978
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:25 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom wacht men niet tot TS een tweede topic opent? Dit is onhandig }:|
Waarom is dit onhandig? Degene die een topic sluit met de laatste post, dient een nieuw topic te openen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:54 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat scheelt de Nederlandse belastingbetaler weer 5 jaar en 0% AOW. Wat dat laatste betreft verliest de TS weldegelijk. Al boeit mijzelf de AOW niet, omdat ik er vanuit ga dat die in de toekomst vervalt te bestaan.
Nee hoor, die uitkering is hij sowieso kwijt. De Nederlandse economie profiteert nu echter niet mee van die goudmijn van een erfenis, daar plukt Gambia straks de vruchten van. Als dat weer op is, mag de Nederlandse belastingbetaler weer zorgen dat zijn te aardige gezicht voor een baan, weer een uitkering krijgt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 10:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Maar uitkeringen kun je toch niet meenemen naar het buitenland? Dat kan toch alleen met pensioen? :?
Nee, een uitkering mag je meenemen als het maar geen WW is geloof ik. Als je een arbeidsongeschiktheidsuitkering hebt (mooi Scrabble-woord) mag je die gewoon meenemen.
pi_180610155
Hier in Spanje is daarom trouwens al menig barretje opgestart met speciale dank aan de Nederlandse belastingbetaler. :D
pi_180610228
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:26 schreef illusions het volgende:

[..]

Waarom is dit onhandig? Degene die een topic sluit met de laatste post, dient een nieuw topic te openen.

[..]


Omdat veel users hebben ingesteld dat de posts van de TS een ander kleurtje hebben. En nu kan je dat niet meer makkelijk uit elkaar houden. Ja, voor algemene topics is het ongeschreven regel dat de laatste een nieuwe opent, maar bij TS-gebonden topics is dat niet zo handig.
Somebody that I used to know
pi_180610325
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Omdat veel users hebben ingesteld dat de posts van de TS een ander kleurtje hebben. En nu kan je dat niet meer makkelijk uit elkaar houden. Ja, voor algemene topics is het ongeschreven regel dat de laatste een nieuwe opent, maar bij TS-gebonden topics is dat niet zo handig.
TS is makkelijk aan de nogal aparte inhoud te herkennen. :P
pi_180612620
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:26 schreef illusions het volgende:
Nee hoor, die uitkering is hij sowieso kwijt. De Nederlandse economie profiteert nu echter niet mee van die goudmijn van een erfenis, daar plukt Gambia straks de vruchten van.
Dat is een rechtstreeks gevolg van artikel 13 van de universele rechten van de mens. Daar moet je niet aan willen morellen. Ik denk niet echt dat iemand DDR-taferelen wilt, waarbij je vooraf toestemming moet krijgen om het land te kunnen verlaten, wat je alleen krijgt als er genoeg zekerheid dat je weer terugkeert om ter verdiensten van de Partij te staan.
quote:
Als dat weer op is, mag de Nederlandse belastingbetaler weer zorgen dat zijn te aardige gezicht voor een baan, weer een uitkering krijgt.
Tja, je kunt dat ook positief inzien, de Nederlandse belastingbetaler heeft nu een aantal jaar minder kosten aan hem. Verder slaat de stelling dat de Nederlandse staat recht op zijn erfenis zou hebben natuurlijk nergens op. En de Nederlandse staat krijgt al haar deel via de erfbelasting, een belasting op geld waar al eerder belasting op is geheven.
quote:
Nee, een uitkering mag je meenemen als het maar geen WW is geloof ik. Als je een arbeidsongeschiktheidsuitkering hebt (mooi Scrabble-woord) mag je die gewoon meenemen.
Zal denk ik wel voor meer uitkeringen gelden. Anders zou iedereen wel een bijstandsuitkering aan kunnen vragen en op de costa's onder een palmboom kunnen gaan zitten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180613841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:07 schreef oranjevogel1 het volgende:

Tja, je kunt dat ook positief inzien, de Nederlandse belastingbetaler heeft nu een aantal jaar minder kosten aan hem. Verder slaat de stelling dat de Nederlandse staat recht op zijn erfenis zou hebben natuurlijk nergens op. En de Nederlandse staat krijgt al haar deel via de erfbelasting, een belasting op geld waar al eerder belasting op is geheven.
Nou, de belastingbetaler betaalt sowieso niet meer voor hem, of 'ie nu blijft in NL of niet, die uitkering is 'ie kwijt.
pi_180613880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:15 schreef illusions het volgende:

[..]

Nou, de belastingbetaler betaalt sowieso niet meer voor hem, of 'ie nu blijft in NL of niet, die uitkering is 'ie kwijt.
waarom dan al dat gezeik over de uitkering van de TS?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:16:45 #41
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180615067
Ik denk inderdaad dat het willen beginnen van een bedrijf zonder te weten wat dat eigenlijk moet zijn of hoe het aangepakt moet worden een groter probleem is voor TS dan een paar jaar zonder uitkering zitten.

Niet dat ik belasting betaal in Nederland verder, maargoed, ik ben niet zo cynisch over de bijstand als anderen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_180615271
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:16 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik denk inderdaad dat het willen beginnen van een bedrijf zonder te weten wat dat eigenlijk moet zijn of hoe het aangepakt moet worden een groter probleem is voor TS dan een paar jaar zonder uitkering zitten.

Niet dat ik belasting betaal in Nederland verder, maargoed, ik ben niet zo cynisch over de bijstand als anderen.
Eens. Mij boeit het ook weinig. Ik betaal, net als Maaskantje, hûllemaal niks meer (in Nederland).

TS: als je serieus bent over een bedrijf opstarten zoek iets wat werkt, het hoeft niet nieuw te zijn, als het maar werkt, en stel een ondernemingsplan op voor de komende 5 jaar. Stel je doelen per kwartaal en per jaar, en werk daar naartoe.

Zomaar op de bonnefooi gaan en "een bedrijf opstarten" zonder enig idee wat, heeft geen zin. Zonder doelstellingen kom je nergens.
  maandag 23 juli 2018 @ 01:18:58 #43
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180665430
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:13 schreef Anthony9219 het volgende:

[..]

Dat ik vind ik niet meer dan logisch. Waarom zou jij mogen gokken, want dat is een eigen bedrijf opzetten in zekere zin, met geld van de Nederlandse belastingbetaler. Jij zou dus mogen proberen een bedrijf te runnen en als het misgaat draaien wij als belastingbetaler er voor op. Als jij zo graag een bedrijf op wil zetten, ga je werken of investeerders zoeken. Zoals al eerder benoemd zijn er genoeg baantjes waar je weinig met een baas te maken hoeft te hebben. Ik ben bijvoorbeeld privéchauffeur geweest, heb je zeer weinig met een baas te maken. En zo zijn er nog legio andere voorbeelden.

Trouwens, je hebt een tijdje gratis geld gehad. Niet zo raar dat als je dan een financiële injectie krijgt, je voor jezelf gaat zorgen. In plaats van het geld gelijk te gaan vergokken aan een bedrijf.

Maar zoals je zelf zegt: Emigreren is misschien wel de beste optie. Ik denk alleen niet dat je met deze instelling en dat bedrag heel ver gaat komen. Het waarom is je ook al door meerderen uitgelegd zo te zien.
Ja dat is me door meerderen uitgelegd, en waarschijnlijk met de beste bedoelingen.
Maar ik kan wel een heel epistel schrijven van 20 A-4 tjes om waarom ik het wel zou kunnen.
Alleen leest geen hond dat meer (en al helemaal geen Fokker ;) ).

En dat gratis geld dat klopt, maar het is niet zo dat ik al die jaren helemaal niets deed. Wat ik al eerder tegen iemand zei: vaak werkte ik sowieso nog wel naast de uitkering, waardoor de uitkeringsinstantie tijdelijk niets hoefde over te maken en soms een beetje. Soms ook wel de hele mep moest uitkeren. En daarnaast deed ik ook nog vrijwilligerswerk bij een poppodium voor bijna 10 jaar. Meestal werkte ik dan overdag in de voorbereiding horeca.

Maar goed, ik heb Roemenië opgegeven. Ik heb nog even aan Bulgarije gedacht. Maar ik richt me nu op een Afrikaans land waar ik gewoon met een taal terecht kan die ik al beheers (waar ik daar ook voor officiële documenten genoeg aan heb). Haha, en nee, het is geen Arabisch zoals sommige Fokkers wel eens denken).
Denk aan een land waar je voor 30.000 euro al een leuke villa met 3 slaapkamers en 3 badkamers kunt kopen en dan ook nog een zwembad (al dan niet gedeeld met enkele buren hebt).
En waar de gemiddelde bevolking gemiddeld 1600 euro per jaar verdiend.

Daar kan ik wel een B&B opzetten, zelfs wel 2 als ik wil. Of 1 B&B en een villa helemaal kan verhuren aan groepen van 6 tot 10 personen. Maar goed, eerst rustig aan beginnen, en op het moment dat ik vaker nee moet verkopen, kan de tweede villa alsnog. ;)
pi_180665612
De sociale dienst kan helemaal niks afpakken.

TS zit met die 80.000 ver boven de vermogensgrens om een utikering te KUNNEN krijgen.
Hij mag dat geld houden maar gevolg is dat hij geen uitkering krijgt.
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 23 juli 2018 @ 01:52:12 #45
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180665635
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:16 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik denk inderdaad dat het willen beginnen van een bedrijf zonder te weten wat dat eigenlijk moet zijn of hoe het aangepakt moet worden een groter probleem is voor TS dan een paar jaar zonder uitkering zitten.

Niet dat ik belasting betaal in Nederland verder, maargoed, ik ben niet zo cynisch over de bijstand als anderen.
Oh ik ben ook niet cynisch over de bijstand hoor, maar in dit ene geval ben ik beter af in het buitenland, dan in Nederland. Maar ik ben vaak iemand die in het buitenland (maar ook in NL) snel ziet wat er fout gaat (voor veel toeristen etc) en hoe het beter kan. And now I have the cash "to put the money where my mouth is." ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:27 schreef illusions het volgende:

[..]

Eens. Mij boeit het ook weinig. Ik betaal, net als Maaskantje, hûllemaal niks meer (in Nederland).

TS: als je serieus bent over een bedrijf opstarten zoek iets wat werkt, het hoeft niet nieuw te zijn, als het maar werkt, en stel een ondernemingsplan op voor de komende 5 jaar. Stel je doelen per kwartaal en per jaar, en werk daar naartoe.

Zomaar op de bonnefooi gaan en "een bedrijf opstarten" zonder enig idee wat, heeft geen zin. Zonder doelstellingen kom je nergens.
Ik heb een ondernemingsplan opgesteld, maar dat werd afgekeurd door de gemeente omdat dat niet in de lijn was met mijn opleiding (HEAO MER).

En ik ga op de bonnefooi inderdaad, maar ik heb al lang weer mogelijkheden gezien. Maar ik kan daar makkelijk een jaar uitzingen zonder in de problemen te komen. Dus ja, tijd genoeg om me daar voor te bereiden, de wetgeving en de markt te leren kennen.

Ik besef me wel dat ik nu als een stronteigenwijs persoon overkom. Misschien is dat ook wel zo, so be it. :P

Maar ik ben ook de enige persoon op Fok die mijzelf door en door kent. Ik ken mijn zwakke punten en ik ken mijn sterke punten. Ik moet iets beginnen waar ikzelf mijn sterke punten kan gebruiken en iemand in dienst neem die mijn zwakke punten overneemt.
Zo heeft bijna elk bedrijf wel iemand die de administratie doet in dienst, en hebben ze vaak contact met een advocaat die juridische procedures op zich neemt.
Nu ben ik een avondmens, dus als ik een B&B zou beginnen... dan zou ik dus bijvoorbeeld een kamermeisje kunnen inhuren die ik ook inwijdt in de ontbijt gewoontes van diverse gasten. Om maar een klein voorbeeld te noemen.
Maar ik waardeer jullie bezorgdheid dan wel adviezen. Ik heb zelfs een advies van een Fokker overgenomen om nog een ander land in overweging te nemen (per PM). Die staat sindsdien met stip op 1. Dus ja, ik sta wel open voor adviezen. :Y
  maandag 23 juli 2018 @ 02:12:29 #46
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180665773
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
De sociale dienst kan helemaal niks afpakken.

TS zit met die 80.000 ver boven de vermogensgrens om een utikering te KUNNEN krijgen.
Hij mag dat geld houden maar gevolg is dat hij geen uitkering krijgt.
Niet helemaal 80.000, er gaat nog ruim 8.000 erfbelasting vanaf. Maar inderdaad, dat heb ik hen ook geprobeerd uit te leggen.

Alleen als ik in NL zou blijven wonen, zou ik genoegen moeten nemen met 5.800 euro die ik zelf mag houden en zou ik de rest moeten inleveren om recht te houden op huursubsidie, toeslagen ziektekosten etcetera. Dat zet voor mij geen zoden aan de dijk, want dan zou ik voor de rest van mijn leven een uitkering ontvangen waarmee ik niet rond kom.

Mijn toekomst ligt in een lager lonen land, waar ik (desnoods!) zonder te werken of een eigen bedrijf te beginnen nog vele jaren zonder geldzorgen kan overleven.
Natuurlijk wil ik daar wel een bedrijfje starten, maar daar kan ik daar veel kleiner beginnen dan hier, om rond te komen.
En ik kan ook mijn oude roeping waar ik vaker geld mee heb verdiend (soms meer dan bijstand, vaak minder... maar in het land waar ik ga wonen, meer dan genoeg om van te leven) weer oppakken: schrijver, slogans voor reclame op het internet en het schrijven van webcontent etc. weer oppakken.

Ik kan in mijn land van keuze voor 30.000 euro al een leuke woning kopen, waarvan ik ook nog eens 2 kamers van kan verhuren als B &B. Alleen daarmee al, kan ik met 6 volle weken per jaar al genoeg verdienen dat ik de rest van het jaar niet hoef in te teren op mijn vermogen.

De naam van dat land hou ik nog even geheim tot alles rond is.
pi_180666159
Niemand kan je bedrijfsplan afkeuren als je ze niet nodig hebt om iets op te starten dus dat snap ik niet zo goed, wat heeft de gemeente er überhaupt mee te maken? :?

Denk nog steeds dat je naïef als de pleuris bent, maargoed je kan niet leren van fouten als je ze niet maakt ook.

Huis kopen van 30k, hou je nog 42k over, daar denk je het echt een paar jaar mee uit te zingen én te investeren in een bedrijf? Ik knal 80k er al makkelijk doorheen in een jaar, maargoed ik snap dat het ook met minder kan.

Reken dat een bedrijf opzetten sowieso iets van 2.5k in welk land dan ook kost, in arme landen kost het vaak meer dan in Nederland, en dan heb je alleen de bedrijfsvorm en een beginsel in de vorm van website, paar duizend folders, etc. Op de budget-manier. Dan heb je nog niks geïnvesteerd in principe. Komt je personeel er nog bij, etc.

Daarbij, als je het over een B&B hebt, neem ik aan dat je in een gebied gaat zitten waar dus ook toeristen komen, en dan heb je het al over een flink huis - je moet de mensen immers ergens laten. Daar ga je dan met je 30k, dat wordt veel en veel meer.

Hou ook in acht dat een bedrijf alleen werkt als je er zelf bij blijft, niemand heeft zoveel hart voor je eigen bedrijf als jijzelf. Delegeren moet op een gegeven moment, maar als jij niet vroeg wilt opstaan dan heeft een B&B weinig nut, die fout heb ik al 100 miljoen miljard keer om me heen zien gebeuren. Ik woon in een gebied waar iedereen vrij naïef hierheen komt, om met de staart tussen de benen een jaar later te remigreren.

Naja, succes, en hou ons op de hoogte. Zou leuk zijn als dit verfilmd werd. :P
pi_180666742
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 01:52 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik besef me wel dat ik nu als een stronteigenwijs persoon overkom. Misschien is dat ook wel zo, so be it. :P
Wel tof dat je desondanks blijft updaten. ^O^
quote:
Maar ik waardeer jullie bezorgdheid dan wel adviezen. Ik heb zelfs een advies van een Fokker overgenomen om nog een ander land in overweging te nemen (per PM). Die staat sindsdien met stip op 1.
Ik ben benieuwd, vertel. :9
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180666791
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 03:48 schreef illusions het volgende:
Reken dat een bedrijf opzetten sowieso iets van 2.5k in welk land dan ook kost
Dat is een bedrag, totaal uit de lucht gegrepen!
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180668142
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 05:13 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is een bedrag, totaal uit de lucht gegrepen!
Nee hoor, absoluut niet.
  maandag 23 juli 2018 @ 14:08:44 #51
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_180674278
Ik vind het toch wel allemaal erg vaag (blijven).
Neem de opmerking over uitkeringen meenemen naar het buitenland. Bepaalde uitkeringen kun je meenemen, gaat meestal wel via toestemming vragen. Vertrek je echt (uitschrijven uit Nederland) krijg je netto dus ook nog meer omdat verschillende inhoudingen vervallen. Zoals WAO in bepaalde gevallen (80-100 % afgekeurd, geen vooruitzichten op baan gezien conditie, nog kunnen of leeftijd). Ook de AOW mag je meenemen, en natuurlijk je eigen zelf opgebouwd pensioen.

Ts- er is nog jong denk ik. En je leeftijd maakt ook veel verschil voor wat het beste is te doen. Heeft ie een vrouw, kinderen? Slechte hobbies zoals drank, roken, drugs hoeren. Vooral combinaties daarvan zijn erg slecht om naar een hoop landen te emigreren. Haha.
Ga maar eens naar Azie als je graag blowt. Mag je er als je pech hebt meteen 30 jaar gratis verblijven, in een cel dan wel.
Ik heb van horen zeggen dat Tsjechie goedkoop is maar ook een goed land om in te wonen, beetje duitse mentaliteit. Met een goede infrastructuur mede namens de EU subsidies.

Denk er wel aan, dat jij als Nederlander in zo een arm land ook interessant bent voor de verkeerde mannen en vrouwen. En ook zakelijk heel erg moet oppassen, wat je overigens overal moet doen. In sommige landen kun je niet alleen een bedrijf bezitten, dan moet je partners van dat land hebben. Andere landen daar kun je als buitenlander geen grond bezitten. Dus wel bv een flatwoning of een stuk land huren en daar op een huis plaatsen.

Met mijn ervaring zou ik het volgende doen met 75.000 euro.
En als ik mij dan verplaats in jou:

Naar de Filipijnen. Heel goedkoop land een vakman verdient 10 euro per dag voor 10-12 uren werken. Een ongeschoold iemand rond de 5.
In de dienstensector (maid, wasvrouw enz.) 2-3 euro. Per dag dus.
Verder, Engels is er de tweede taal. Engels is erg in. Dus zelfs het Filipijns is doordrenkt met Engelse woorden. En iedere Filipijn spreekt meer of minder Engels. Verder, men is christelijk, merendeel katholiek. Vieren zelfs uitbundig Kerstmis en Pasen. Zeer vriendelijk, goedlachs enz.

Voor een buitenlander staat of valt alles met het hebben van een goede Filipijnse vrouw of vriendin, partner. Anders red je het daar niet, ook niet met 75.000 euro. Niet lang tenminste. De verkeerde vrouw heeft zoveel goede doelen binnen haar familie, zoveel (kinderlijke) dromen enz. of is zelfs er puur op uit je je geld af te troggelen en dan mag je vertrekken. Als je die kans nog krijgt en ze je niet met een valse aanklacht (in het kader van #metoo in het gevang laat draaien in afwachting van je proces, waar je dan al gauw een jaar zit voor dat je de eerste keer moet voorkomen. Dus zelfs als je dan meteen vrijgesproken wordt heb je er al een jaar op zitten. En dan heb je dus ook een jaar je visum niet kunnen verlengen, dus nabetalen met een gigantische boete. Denk maar eens aan minimaal 5000 euro. En of je die dan nog hebt ..... Zo niet, dan kom je zelfs het land niet meer uit, net zolang dat je geld bij elkaar hebt gebedeld in Nederland. En denk eraan, in afwachting daarvan, je visum schuld loopt steeds verder op.

Dus wat wel te doen. Mocht je interesse hebben in de Filipijnen. Ga er een half jaar wonen, eenvoudig gehuurd, en zie hoe mensen en het leven daar in mekaar zitten. Lukt dat, dan nog eens minstens een tweede half jaar. Misschien heb je in die tijd die goede vrouw leren kennen die je gewoon nodig hebt daar. Tenminste als je geen maandelijks inkomen hebt van zeg maar vanaf minimaal 1200 euro per maand. En dat is echt minimum !!. Denk ook aan je ziektekostenverzekering. Men begint in het ziekenhuis niet aan je mits vooruit betaling. Echt hoor! Als je geluk hebt mag je in de gang blijven liggen zodat je in de koelte kunt sterven ipv dat ze je buiten gooien.

En ook ik ben nieuwsgierig naar dat land waar je van zei dat iemand je genoemd heeft en wat je momenteel als nr. 1 ziet. Vertel op! Dan krijg je misschien meer informatie en echt bang dat er dadelijk duizenden Fokkers die kant uittrekken hoef je niet te zijn. Het enige waar die nu heen trekken is van de zolderkamer naar de kelder of de fietsenkelder vanwege de hitte. Mits daar internet is natuurlijk.

Zo, dit was weer een ouderwetse kwaliteitsbijdrage zoals jullie dat van mij gewend zijn, sinds langere tijd omdat ik elders doende was.

:W _O-
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_180677182
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:34 schreef illusions het volgende:

[..]

Nee hoor, absoluut niet.
Dat is het wel. Ik snap best dat je tegen de TS zoiets wilt zeggen, als de kosten van het opzetten van een bedrijf kunnen tegenvallen, onderschat dat niet. Maar een bedrag noemen voor het opzetten van een zaak van een onbekende rechtsvorm, met (deels) onbekende activiteiten in een onbekende jurisdicitie is complete luchtfietserij.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 16:34:21 #53
45833 crew  Fogel
pi_180677275
Ik snap niet waarom je de naam van het land geheim wil houden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_180677342
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:08 schreef LeesFoknl het volgende:
Naar de Filipijnen.
:{w Dat is te ver weg voor de TS.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 23 juli 2018 @ 17:08:37 #55
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180677869
Denk trouwens ook aan een visum. Als je buiten de EU wilt wonen heb je doorgaans een visum nodig, ook Gambia heeft werkvisa bijvoorbeeld. Geen idee hoe lastig die te verkrijgen zijn verder.

Hoewel Gambia nu alweer plaats heeft moeten maken voor een ander land dus wellicht is dit niet meer relevant.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_180680095
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Denk trouwens ook aan een visum. Als je buiten de EU wilt wonen heb je doorgaans een visum nodig
Een verblijfsvergunning zul je bedoelen. Een visum is bedoeld voor een kortdurig verblijf, zonder je in het betreffende land te vestigen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 23 juli 2018 @ 19:14:56 #57
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180680578
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:55 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Een verblijfsvergunning zul je bedoelen. Een visum is bedoeld voor een kortdurig verblijf, zonder je in het betreffende land te vestigen.
Sorry, ben gewend aan het Engels waar het allebei visa heet. Maar inderdaad. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_180680612
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:14 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Sorry, ben gewend aan het Engels waar het allebei visa heet.
Nee, in het Engels heet een verblijfsvergunning een residence permit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 23 juli 2018 @ 19:17:17 #59
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180680636
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, in het Engels heet een verblijfsvergunning een residence permit.
Net opgezocht en als je als ondernemer (of voor werk) naar het buitenland gaat heet het toch echt een visum.

Wel een vrij nutteloze discussie verder, of hij nu een visum of residence permit nodig heeft, hij kan niet zomaar vertrekken.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_180680659
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:29 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is het wel. Ik snap best dat je tegen de TS zoiets wilt zeggen, als de kosten van het opzetten van een bedrijf kunnen tegenvallen, onderschat dat niet. Maar een bedrag noemen voor het opzetten van een zaak van een onbekende rechtsvorm, met (deels) onbekende activiteiten in een onbekende jurisdicitie is complete luchtfietserij.
Nee hoor. Zoals in mijn post te lezen is, heb ik het over een richtbedrag om de rechtsvorm op te zetten en de rest om een beginnetje te maken, zoals een website, promotiemateriaal, visitekaartjes, etc.
pi_180680761
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:17 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Net opgezocht en als je als ondernemer (of voor werk) naar het buitenland gaat heet het toch echt een visum.
:N Dat is dus voor een kortdurig verblijf, niet om je permanent te vestigen.
quote:
Wel een vrij nutteloze discussie verder, of hij nu een visum of residence permit nodig heeft, hij kan niet zomaar vertrekken.
Dat zeker, maar wel handig voor de TS waar hij op moet zoeken. Mogenlijk heeft hij alle 2 nodig: eerst een visum om het land binnen te komen om daarna een verblijfsvergunning aan te kunnen vragen. Maar in sommige landen is het omgekeerd: daar moet je buiten het land in kwestie een verblijfsvergunning aanvragen. Als je dan toch op een visum inreist en een aanvraag voor een verblijfsvergunning doet, wordt die dan niet in behandeling genomen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180680793
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:18 schreef illusions het volgende:

[..]

Nee hoor. Zoals in mijn post te lezen is, heb ik het over een richtbedrag
en dat is dus volledig uit de lucht gegrepen: het kan 5 keer zo weinig zijn en ook 100 (of nog meer) keer zoveel.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 23 juli 2018 @ 19:26:41 #63
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180680876
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:22 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

:N Dat is dus voor een kortdurig verblijf, niet om je permanent te vestigen.

[..]

Dat zeker, maar wel handig voor de TS waar hij op moet zoeken. Mogenlijk heeft hij alle 2 nodig: eerst een visum om het land binnen te komen om daarna een verblijfsvergunning aan te kunnen vragen. Maar in sommige landen is het omgekeerd: daar moet je buiten het land in kwestie een verblijfsvergunning aanvragen. Als je dan toch op een visum inreist en een aanvraag voor een verblijfsvergunning doet, wordt die dan niet in behandeling genomen.
Het gaat toch in eerste instantie ook om tijdelijk?

Verder krijg je als ondernemer in de meeste landen niet direct een permanent residence, zodat je er weer uitgeknikkerd kan worden als het allemaal mislukt. Maar zolang we niet weten welk land de TS nu weer heeft uitgekozen kunnen we er niet veel zinnigers over zeggen.

Het punt blijft staan dat dit soort zaken belangrijker zijn bij het overwegen van het land dan de kwaliteit van het kraanwater en het voltage van de stroom...
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_180681064
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:26 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Het gaat toch in eerste instantie ook om tijdelijk?
De TS wil emigreren, dus tijdelijk is niet zijn doel. Verder zal de TS ook de eerste tijd, hoofdzakelijk in het land van kwestie doorbrengen. Laten we dat bestempelen als meer dan 183 dagen per jaar, een dergelijk groot verblijf valt in de meeste landen buiten de visumregelgeving.
quote:
Verder krijg je als ondernemer in de meeste landen niet direct een permanent residence, zodat je er weer uitgeknikkerd kan worden als het allemaal mislukt.
Daarom heb je zoiets als een temporary residence permit, wat niet verward moet met een visum, dat in de regel geen hoofdzakelijk verblijf (meer als 183 dagen per jaar en in veel landen nog een stuk minder) toestaat.
quote:
Maar zolang we niet weten welk land de TS nu weer heeft uitgekozen kunnen we er niet veel zinnigers over zeggen.
Nee, maar we kunnen wel de conclusie trekken dat een visum en een verblijfsvergunning niet hetzelfde zijn en dat beide categorieen voor een ander soort verblijf bestemt zijn.
quote:
Het punt blijft staan dat dit soort zaken belangrijker zijn bij het overwegen van het land dan de kwaliteit van het kraanwater en het voltage van de stroom...
Voltage van de stroom is inderdaad niet zo belangrijk. Kwaliteit van het water hecht ik dan wel waarde aan.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 23 juli 2018 @ 19:42:15 #65
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180681200
Geen idee waar je die 183 dagen regeling vandaan haalt maar ik ken genoeg mensen die op een visum ("visa" in Engels) voor langere tijd in een ander land wonen zonder die beperking. Volgens mij heb je het hier vooral over een specifiek land als voorbeeld, wellicht die waar je zelf woont (er vanuitgaande dat je zelf ook in het buitenland woont).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 23 juli 2018 @ 19:54:19 #66
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_180681413
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:42 schreef Jabberwocky het volgende:
Geen idee waar je die 183 dagen regeling vandaan haalt maar ik ken genoeg mensen die op een visum ("visa" in Engels) voor langere tijd in een ander land wonen zonder die beperking. Volgens mij heb je het hier vooral over een specifiek land als voorbeeld, wellicht die waar je zelf woont (er vanuitgaande dat je zelf ook in het buitenland woont).
Klopt, voor Hong Kong, China en Oman (allemaal ook gewoond) had ik een werk-visum.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_180683561
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:42 schreef Jabberwocky het volgende:
Geen idee waar je die 183 dagen regeling vandaan haalt maar ik ken genoeg mensen die op een visum ("visa" in Engels) voor langere tijd in een ander land wonen zonder die beperking. Volgens mij heb je het hier vooral over een specifiek land als voorbeeld
Nee, dit is een internationaal vrij veel voorkomende regeling, al zijn er veel varianten op en heb ik hier 183 dagen genomen, omdat dat de meest gunstige variant is. Om dicht bij huis te beginnen: de EU verordening 610/2013 heeft het over een maximaal verblijf van 90 dagen in een tijdsbestek van 180 dagen. Daarvoor gold in het Schengengebied de regeling van een maximaal verblijf van 3 maanden in een tijdbestek van 6 maanden, welke nog steeds geld voor de Visa Waiver Agreements tussen de EU en Antigua en Barbuda, de Bahamas, Barbados, Brazilie,Saint Kitts en Nevis, Mauritius, en de Seychellen. Veel landen buiten de EU hebben een vergelijkbare regeling, waarbij vreemdelingen met een visum slechts een gedeelte van het jaar mogen verblijven, zonder een verblijfsvergunning aan te vragen. Nu is het wel zo dat ik niet de Migratiewetgeving van iedere jurisdictie heb bestudeerd of daar lijstjes van bijhoudt, dus er zullen ongetwijfeld de nodige uitzonderingen zijn.

Maar dat maakt nog niet dat een verblijfsvergung zich als Visa in de Engelse taal vertaalt en je daar een permanent verblijfsrecht aan kunt ontlenen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 23 juli 2018 @ 23:24:58 #68
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180686337
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:23 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, dit is een internationaal vrij veel voorkomende regeling, al zijn er veel varianten op en heb ik hier 183 dagen genomen, omdat dat de meest gunstige variant is. Om dicht bij huis te beginnen: de EU verordening 610/2013 heeft het over een maximaal verblijf van 90 dagen in een tijdsbestek van 180 dagen. Daarvoor gold in het Schengengebied de regeling van een maximaal verblijf van 3 maanden in een tijdbestek van 6 maanden, welke nog steeds geld voor de Visa Waiver Agreements tussen de EU en Antigua en Barbuda, de Bahamas, Barbados, Brazilie,Saint Kitts en Nevis, Mauritius, en de Seychellen. Veel landen buiten de EU hebben een vergelijkbare regeling, waarbij vreemdelingen met een visum slechts een gedeelte van het jaar mogen verblijven, zonder een verblijfsvergunning aan te vragen. Nu is het wel zo dat ik niet de Migratiewetgeving van iedere jurisdictie heb bestudeerd of daar lijstjes van bijhoudt, dus er zullen ongetwijfeld de nodige uitzonderingen zijn.

Maar dat maakt nog niet dat een verblijfsvergung zich als Visa in de Engelse taal vertaalt en je daar een permanent verblijfsrecht aan kunt ontlenen.
Volgens mij heb jij het over een toeristenvisum.

Om maar een paar voorbeelden te geven van een visum waarvoor dat niet geldt:

Werkvisum - daarmee blijf je gewoon het hele jaar in het land (tenzij je op vakantie gaat ofzo), ik heb er zelf ook veel mee te maken als ik personeel uit het buitenland hier (in de USA) aanneem en die ben ik echt niet de helft van het jaar kwijt omdat ze het land niet meer in mogen. :')

Studentenvisum - studenten hoeven ook niet hun halve schooljaar op afstand door te brengen.

Ondernemersvisum - ook mensen die een eigen bedrijf beginnen hoeven niet halverwege het jaar op te rotten.

In de EU heb je ook het EU familievisum waarmee je man/vrouw van buiten de EU mee mag naar een ander EU land en ook daar zit geen tijdslimiet op qua aantal dagen dat je in het land mag doorbrengen per jaar. En nee, het is geen verblijfsvergunning. Mijn vrouw woonde in de UK op dat visum met mij dus ik weet er uit ervaring het nodige vanaf.

Maar als je het over een toeristenvisum hebt dan is er inderdaad vaak een 90 dagen regeling.

Kunnen we nu er over ophouden wat een visum is? Je zit gewoon fout.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 23 juli 2018 @ 23:27:23 #69
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_180686414
Wat een gemierenneuk zeg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 23 juli 2018 @ 23:30:17 #70
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180686501
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:27 schreef static het volgende:
Wat een gemierenneuk zeg.
Wellicht kan TS er wat mee in de queeste naar het juiste land om zich te vestigen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 23 juli 2018 @ 23:53:38 #71
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_180687230
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:30 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Wellicht kan TS er wat mee in de queeste naar het juiste land om zich te vestigen. :P
Alsof dat ooit gaat gebeuren, :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_180687546
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:24 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het over een toeristenvisum.

Om maar een paar voorbeelden te geven van een visum waarvoor dat niet geldt:

Werkvisum - daarmee blijf je gewoon het hele jaar in het land (tenzij je op vakantie gaat ofzo), ik heb er zelf ook veel mee te maken als ik personeel uit het buitenland hier (in de USA) aanneem en die ben ik echt niet de helft van het jaar kwijt omdat ze het land niet meer in mogen. :')

Studentenvisum - studenten hoeven ook niet hun halve schooljaar op afstand door te brengen.

Ondernemersvisum - ook mensen die een eigen bedrijf beginnen hoeven niet halverwege het jaar op te rotten.
Mogelijk dat het in de VS zo werkt. Maar de reden die je hierboven opnoemt zijn in veel landen juist gronden om een (tijdelijke) verblijfsvergunning aan te vragen.
quote:
In de EU heb je ook het EU familievisum waarmee je man/vrouw van buiten de EU mee mag naar een ander EU land en ook daar zit geen tijdslimiet op qua aantal dagen dat je in het land mag doorbrengen per jaar. En nee, het is geen verblijfsvergunning. Mijn vrouw woonde in de UK op dat visum met mij dus ik weet er uit ervaring het nodige vanaf.
Het Verenigd Koninkrijk valt buiten Schengen en die hebben inderdaad afwijkende wetgeving, waarbij dit mogelijk is. Voor de EU landen (en niet EU-landen) die binnen Schengen vallen geldt dit niet.
quote:
Maar als je het over een toeristenvisum hebt dan is er inderdaad vaak een 90 dagen regeling.
Niet enkel voor toeristenvisums. Dit geldt vaak voor alle mogelijke visums, tenminste in landen die een onderscheid kennen tussen tijdelijke en permanente verblijfsvergunningen.
quote:
Kunnen we nu er over ophouden wat een visum is? Je zit gewoon fout.
Dat laatste kan ik ook over jou zeggen. Feit is dat landen er verschillende wetgeving op na houden. Feit is dat Visa niet de Engelstalige vertaling is van een verblijfsvergunning. Feit is dat je in veel landen niet aaneensluitend voor langere tijd op een visum kan verblijven, daar zijn inderdaad uitzonderingen op, dat had ik misschien beter moeten benadrukken.

Tevens wil ik opmerken dat ook in landen die het wel toestaan om aaneensluitend voor langere tijd op een visum te verblijven het verstandig kan zijn om een (permanente) verblijfsvergunning te verkrijgen, als je je daar permanent wil vestigen. Doorgaans kennen landen aan houders van een (permanente) verblijfsvergunning meer rechten toe dan aan houders van een visum. Dat kan bijvoorbeeld gelden op het gebied van sociale voorzieningen (die in sommige landen minimaal of niet existent zijn), maar ook op het gebied van huisvestiging: in sommige landen is het vereist om houder van een (permanente) verblijfsvergunning te zijn om onroerendgoed te mogen kopen.

Omdat er waarschijnlijk geen eind komt aan deze discussie wil ik de TS aanraden om goed uit te laten zoeken hoe verschillende zaken geregeld zijn in het land van bestemming.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 01:22:41 #73
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180688506
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 03:48 schreef illusions het volgende:
Niemand kan je bedrijfsplan afkeuren als je ze niet nodig hebt om iets op te starten dus dat snap ik niet zo goed, wat heeft de gemeente er überhaupt mee te maken? :?

Denk nog steeds dat je naïef als de pleuris bent, maargoed je kan niet leren van fouten als je ze niet maakt ook.

Huis kopen van 30k, hou je nog 42k over, daar denk je het echt een paar jaar mee uit te zingen én te investeren in een bedrijf? Ik knal 80k er al makkelijk doorheen in een jaar, maargoed ik snap dat het ook met minder kan.

Reken dat een bedrijf opzetten sowieso iets van 2.5k in welk land dan ook kost, in arme landen kost het vaak meer dan in Nederland, en dan heb je alleen de bedrijfsvorm en een beginsel in de vorm van website, paar duizend folders, etc. Op de budget-manier. Dan heb je nog niks geïnvesteerd in principe. Komt je personeel er nog bij, etc.

Daarbij, als je het over een B&B hebt, neem ik aan dat je in een gebied gaat zitten waar dus ook toeristen komen, en dan heb je het al over een flink huis - je moet de mensen immers ergens laten. Daar ga je dan met je 30k, dat wordt veel en veel meer.

Hou ook in acht dat een bedrijf alleen werkt als je er zelf bij blijft, niemand heeft zoveel hart voor je eigen bedrijf als jijzelf. Delegeren moet op een gegeven moment, maar als jij niet vroeg wilt opstaan dan heeft een B&B weinig nut, die fout heb ik al 100 miljoen miljard keer om me heen zien gebeuren. Ik woon in een gebied waar iedereen vrij naïef hierheen komt, om met de staart tussen de benen een jaar later te remigreren.

Naja, succes, en hou ons op de hoogte. Zou leuk zijn als dit verfilmd werd. :P
In het kort over waarom ik toestemming van de gemeente moest vragen was het volgende. Ik wilde een bedrijf starten omdat ik een bepaald product in het buitenland wilde laten maken naar eigen design. Maar daarvoor had ik eerst een paar proefexemplaren voor nodig om te tonen voor op een crowdfunding website. Geld had ik niet, maar de gemeente had een regeling voor startende ondernemers vanuit bijstand positie.
NL een renteloze lening van max 15.000. Om daarvoor in aanmerking te komen moest ik aan een extern bureau mijn plannen voorleggen (gefinancierd door de gemeente). Die keurden het af, omdat ik geen opleiding had als designer. Dus daarom ging het niet door.
Die lening (had maximaal 6.000 nodig gehad om genoeg proefexemplaren te laten maken voor de crowdfunding website) kreeg ik dus niet. Vandaar dus dat ik de gemeente nodig had. Banken leenden toen in de diepste dagen van de crisis sowieso niets uit en ook in mijn familiekring was op dat moment geen geld beschikbaar. Pas nadat de ouderlijke woning was verkocht was er weer geld. Ongeveer anderhalve maand geleden.

Terug in het heden. Een woning van 30 k met drie slaapkamers is al mogelijk. Het gemiddeld inkomen is het nieuwe land van voorkeur is ongeveer 1600 euro (omgerekend) per jaar. Ja heel erg laag. Dat is waar een gemiddeld gezin in een jaar van (over)leeft. De nationale taal is Engels, ook in ambtelijk verkeer. Heel belangrijk dus voor mijn nieuwe keuze.

Goed dus investeer ik rond de 30.000 euro in een woning, nog wat airco's en zonnepanelen en accu's die ik met elkaar schakel, zodat ik ook 's nachts stroom heb. (want dit land kent geen winters). Dan heb ik twee kamers over om te verhuren als B &B. Daarmee ga ik niet rijk worden, maar als ik beide slaapkamers 4 weken per jaar kan verhuren, dan kan ik er daar al makkelijk een jaar van leven.
Daarnaast kan ik deze kamers buiten het vakantieseizoen verhuren aan schrijvers, dichters en kunstenaars, een wereld waarin ik redelijk thuis ben. Die kan ik sowieso bereiken, ik heb daar meerdere vrienden. Mond op mond reclame, beter kan het niet.

Een website maak ikzelf. Heb ik me aangeleerd. Een weblog zet ik op zodra de tijd rijp is, facebook, Twitter, Youtube etcetera... ze hebben geen geheimen voor mij.
En goed personeel die Engels spreekt, is veel voorradig.

Als ik een charismatisch persoon aantrek die ook goed kan koken en goed met de gasten kan omgaan gedurende enkele uren per dag, dan heb ik een topper in huis. En omdat zij of hij Engelstalig is, heb ik niet te maken met de problemen in de uithoek, waar jij woont.
Honderden sollicitanten, waar ik er een of twee moet uitpikken... ik weet waarop ik moet letten.

In elk geval hoef ik geen lening aangaan. Verwacht ik goed personeel te vinden in een land waarin de (jeugd) werkloosheid behoorlijk hoog is, en men bijna allemaal Engels spreken.

En in het Nederlands, Duits en Engels kan ik me goed uitdrukken, mondeling en schriftelijk.
Ja ja, ik zal wel nog steeds naïef zijn. Maar zodra ik merk dat ik steeds vaker nee moet verkopen... koop ik pas een tweede villa. Eentje voor nog 4 B & B kamers... of een klein hotel.
Wat op dat moment maar het meest gunstig lijkt. Want het land waarvoor ik kies is nog niet onderhevig aan massa toerisme, maar rukt wel steeds verder op. Zeker nu het land een democratisch land is geworden... en zonder tegenstand van de ex dictator.
Ach ja, ik hoop ook dat mijn kameraad dit documenteren wil. Dan krijgt hij de vrije hand, en als het dan ook nog eens op de NPO uitgezonden wordt, dan kijken sowieso nog enkele tienduizenden mensen hiernaar. Daaruit zullen er geheid wel enkele tientallen mensen deze reis willen overwegen. Bekend van TV, is voor velen al haast als familie. :P
  dinsdag 24 juli 2018 @ 01:41:00 #74
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180688565
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:08 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik vind het toch wel allemaal erg vaag (blijven).
Neem de opmerking over uitkeringen meenemen naar het buitenland. Bepaalde uitkeringen kun je meenemen, gaat meestal wel via toestemming vragen. Vertrek je echt (uitschrijven uit Nederland) krijg je netto dus ook nog meer omdat verschillende inhoudingen vervallen. Zoals WAO in bepaalde gevallen (80-100 % afgekeurd, geen vooruitzichten op baan gezien conditie, nog kunnen of leeftijd). Ook de AOW mag je meenemen, en natuurlijk je eigen zelf opgebouwd pensioen.

Ts- er is nog jong denk ik. En je leeftijd maakt ook veel verschil voor wat het beste is te doen. Heeft ie een vrouw, kinderen? Slechte hobbies zoals drank, roken, drugs hoeren. Vooral combinaties daarvan zijn erg slecht om naar een hoop landen te emigreren. Haha.
Ga maar eens naar Azie als je graag blowt. Mag je er als je pech hebt meteen 30 jaar gratis verblijven, in een cel dan wel.
Ik heb van horen zeggen dat Tsjechie goedkoop is maar ook een goed land om in te wonen, beetje duitse mentaliteit. Met een goede infrastructuur mede namens de EU subsidies.

Denk er wel aan, dat jij als Nederlander in zo een arm land ook interessant bent voor de verkeerde mannen en vrouwen. En ook zakelijk heel erg moet oppassen, wat je overigens overal moet doen. In sommige landen kun je niet alleen een bedrijf bezitten, dan moet je partners van dat land hebben. Andere landen daar kun je als buitenlander geen grond bezitten. Dus wel bv een flatwoning of een stuk land huren en daar op een huis plaatsen.

Met mijn ervaring zou ik het volgende doen met 75.000 euro.
En als ik mij dan verplaats in jou:

Naar de Filipijnen. Heel goedkoop land een vakman verdient 10 euro per dag voor 10-12 uren werken. Een ongeschoold iemand rond de 5.
In de dienstensector (maid, wasvrouw enz.) 2-3 euro. Per dag dus.
Verder, Engels is er de tweede taal. Engels is erg in. Dus zelfs het Filipijns is doordrenkt met Engelse woorden. En iedere Filipijn spreekt meer of minder Engels. Verder, men is christelijk, merendeel katholiek. Vieren zelfs uitbundig Kerstmis en Pasen. Zeer vriendelijk, goedlachs enz.

Voor een buitenlander staat of valt alles met het hebben van een goede Filipijnse vrouw of vriendin, partner. Anders red je het daar niet, ook niet met 75.000 euro. Niet lang tenminste. De verkeerde vrouw heeft zoveel goede doelen binnen haar familie, zoveel (kinderlijke) dromen enz. of is zelfs er puur op uit je je geld af te troggelen en dan mag je vertrekken. Als je die kans nog krijgt en ze je niet met een valse aanklacht (in het kader van #metoo in het gevang laat draaien in afwachting van je proces, waar je dan al gauw een jaar zit voor dat je de eerste keer moet voorkomen. Dus zelfs als je dan meteen vrijgesproken wordt heb je er al een jaar op zitten. En dan heb je dus ook een jaar je visum niet kunnen verlengen, dus nabetalen met een gigantische boete. Denk maar eens aan minimaal 5000 euro. En of je die dan nog hebt ..... Zo niet, dan kom je zelfs het land niet meer uit, net zolang dat je geld bij elkaar hebt gebedeld in Nederland. En denk eraan, in afwachting daarvan, je visum schuld loopt steeds verder op.

Dus wat wel te doen. Mocht je interesse hebben in de Filipijnen. Ga er een half jaar wonen, eenvoudig gehuurd, en zie hoe mensen en het leven daar in mekaar zitten. Lukt dat, dan nog eens minstens een tweede half jaar. Misschien heb je in die tijd die goede vrouw leren kennen die je gewoon nodig hebt daar. Tenminste als je geen maandelijks inkomen hebt van zeg maar vanaf minimaal 1200 euro per maand. En dat is echt minimum !!. Denk ook aan je ziektekostenverzekering. Men begint in het ziekenhuis niet aan je mits vooruit betaling. Echt hoor! Als je geluk hebt mag je in de gang blijven liggen zodat je in de koelte kunt sterven ipv dat ze je buiten gooien.

En ook ik ben nieuwsgierig naar dat land waar je van zei dat iemand je genoemd heeft en wat je momenteel als nr. 1 ziet. Vertel op! Dan krijg je misschien meer informatie en echt bang dat er dadelijk duizenden Fokkers die kant uittrekken hoef je niet te zijn. Het enige waar die nu heen trekken is van de zolderkamer naar de kelder of de fietsenkelder vanwege de hitte. Mits daar internet is natuurlijk.

Zo, dit was weer een ouderwetse kwaliteitsbijdrage zoals jullie dat van mij gewend zijn, sinds langere tijd omdat ik elders doende was.

:W _O-
Beste, ja de info die ik geef is erg versnipperd. maar zo waren de vragen en conclusies van anderen.

Ik respecteer jouw lange lijst van opinies, vragen en aannames en de tijd die jij daaraan hebt besteed.
Maar ik heb bijna elke vraag ook al drie keer beantwoord. Daar laat ik het bij.
Ja sorry, maar ik heb het deze zomer razend druk met me volledig inlezen op elk gebied van mijn mogelijk nieuwe thuis land. Ik wil goed voorbereid zijn.

Maar je levert wel veel goede info, dat zal ik sowieso nog lezen.
En nee, de Filipijnen zal het weliswaar niet worden, niet onder de huidige president.
Maar dit land heeft wel overeenkomsten met het land waarop ik me richt.

Ik bedank je alvast voor de feedback en ga het morgen lezen. ^O^
  dinsdag 24 juli 2018 @ 01:54:15 #75
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180688604
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:38 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

:{w Dat is te ver weg voor de TS.
Yep, daar heb je gelijk in. veel meer dan 5 of 6 uur vliegen moet het niet zijn. Ik wil geen wereldreis moeten afleggen om 1 of 2 keer per jaar even bij mijn resterende familie of vrienden te zijn. ;)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 01:58:04 #76
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180688620
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Denk trouwens ook aan een visum. Als je buiten de EU wilt wonen heb je doorgaans een visum nodig, ook Gambia heeft werkvisa bijvoorbeeld. Geen idee hoe lastig die te verkrijgen zijn verder.

Hoewel Gambia nu alweer plaats heeft moeten maken voor een ander land dus wellicht is dit niet meer relevant.
Nee Gambia is het vooralsnog. Hahaha, een werkvisum voor Gambia, alsof een Europeaan voor amper 2 euro per uur daar aan het werk wil gaan.

Nee, als ik iets wil is daar iets voor mezelf beginnen, waarbij ik Gambianen aan werk help. Niet andersom.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 02:08:28 #77
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180688647
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:34 schreef Fogel het volgende:
Ik snap niet waarom je de naam van het land geheim wil houden.
Okay, het land dat nu op nr 1 staat is Gambia.

Dat ik het nog even geheim wilde houden is omdat het nog niet zeker is. De definitieve beslissing zit in de details. Het is dat Gambia nu ook enkele keren genoemd werd, dat ik het nu ook zelf noem.
Het liefst had ik het pas willen vertellen, als het rond was. NL, ik ga daar over een aantal weken naartoe.. om een indruk te krijgen, en mogelijk pas dan een beslissing te nemen om een woning te kopen.
Als dat niet doorgaat, om welke reden dan ook... krijg ik vooral gezeik alhier, van mensen met simpele meningen die hun gelijk menen te kunnen claimen, zelfs zonder mijn redenen.
Daarom had ik liever pas later mijn land willen presenteren, als alles rond was.
pi_180688709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 02:08 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Okay, het land dat nu op nr 1 staat is Gambia.

Dat ik het nog even geheim wilde houden is omdat het nog niet zeker is. De definitieve beslissing zit in de details. Het is dat Gambia nu ook enkele keren genoemd werd, dat ik het nu ook zelf noem.
Het liefst had ik het pas willen vertellen, als het rond was. NL, ik ga daar over een aantal weken naartoe.. om een indruk te krijgen, en mogelijk pas dan een beslissing te nemen om een woning te kopen.
Als dat niet doorgaat, om welke reden dan ook... krijg ik vooral gezeik alhier, van mensen met simpele meningen die hun gelijk menen te kunnen claimen, zelfs zonder mijn redenen.
Daarom had ik liever pas later mijn land willen presenteren, als alles rond was.
Ik denk als je echt zeg maar goedkoop wil leven met het vermogen wat je hebt dat je beter aan Thailand ofzo kunt denken.
Maargoed het hangt er helemaal vanaf wat je van plan bent welk land handig is.
Do what you love, love what you do!
pi_180688731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:58 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Nee Gambia is het vooralsnog. Hahaha, een werkvisum voor Gambia, alsof een Europeaan voor amper 2 euro per uur daar aan het werk wil gaan.
Gambia kent geen werkvisum. In Gambia heb je 2 categorieen verblijfsvergunningen (mijn informatie over Gambia is nogenoeg niet existent, dus ik raad aan om vooral zelf onderzoek te doen):

- Residential permit A;
- Residential permit B.

Die eerste is een (tijdelijke) verblijfsvergunning zonder het recht op werk.
Die tweede is een (tijdelijke) verblijfsvergunning met een recht op werk,

Een visum geeft geen recht op werk. Voor zover mij bekend hebben Nederlandse staatsburgers geen visum nodig om in te reizen. Bij aankomst in Gambia krijgen zij vervolgens een stempel dat recht geeft op een verblijf van 28 dagen, wat eventueel verlengd kan worden tot 3 maanden.

De verblijfsvergunningen Residential permit A en Residential permit B worden voor de duur van een kalenderjaar afgegeven.

In hoeverre je officieel met een Residential permit A economische activiteiten kunt ontplooien is mij onbekend. Ik vermoed dat deze niet het recht geeft om leiding te geven aan een bedrijf.

Nou zijn de preciese normatieve documenten mijn onbekend, dus als je wilt weten hoe het zit zul je een advocaat vreemdelingenrecht aldaar moeten raadplegen.

Ongeacht de officieele wet en regelgeving, denk ik dat het aldaar belangrijker is om periodiek op de juiste tijden de juiste mensen steekpenningen te geven. Je moet je dus goed bedenken of je kunt omgaan met een dergelijke willekeur en de bijbehorende risico's.

Zelf denk ik dat de kwaliteit van de rechtspraak in Gambia van een dergelijk niveau is, dat het risico zeer aanwezig is dat je benadeeld wordt door partijdige rechters in geval van een juridisch conflict. Wat dat betreft kun je je beter beperken tot je oorspronkelijke lijstje met landen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 02:56:42 #80
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180688753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:58 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Nee Gambia is het vooralsnog. Hahaha, een werkvisum voor Gambia, alsof een Europeaan voor amper 2 euro per uur daar aan het werk wil gaan.

Nee, als ik iets wil is daar iets voor mezelf beginnen, waarbij ik Gambianen aan werk help. Niet andersom.
http://www.gid.gov.gm/resident

Applicant must be a skilled expatriate worker in the executive, managerial and middle management position in accordance with the directives and instructions given from time to time through the Quota Allocation Board specifying Government's Immigration Policy.

Applicant must be a skilled expatriate exclusive of the above category or a self-employed business owner.


Je mag er nog wel even over na gaan denken hoe je dat "skilled" aan gaat tonen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_180689862
Aan azijnpissers geen gebrek. Ik kan ook wel zeggen denk er goed over na, maar hoe ben ik beland in het land wat ik nu thuis noem? Ik ben op vakantie gegaan, en zei tegen "mam, ik ben over 3 weken terug." Dat is inmiddels 10 jaar.

Eigenlijk zou het beste advies luiden: Gaan met die banaan. Geef lekker alles uit, ga op je smoel, het is het waard.
pi_180695489
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 05:30 schreef illusions het volgende:
Eigenlijk zou het beste advies luiden: Gaan met die banaan. Geef lekker alles uit, ga op je smoel, het is het waard.
Daar zit zeker een kern van waarheid in. Maar meestal ga je eerst ergens een tijdje heen, voordat je maatregelen treft om alles in Nederland op te geven. Gelijk vastgoed kopen in een onbekend land is behoorlijk risicovol en zeker in West-Afrika zou ik dat nooit doen. Ik denk dat de TS beter rustig kan beginnen met daar (of elders) wat te huren. Kost natuurlijk ook wat geld, maar het geld dat je eventueel als leergeld moet afschrijven ligt een stuk lager.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180695936
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Daar zit zeker een kern van waarheid in. Maar meestal ga je eerst ergens een tijdje heen, voordat je maatregelen treft om alles in Nederland op te geven. Gelijk vastgoed kopen in een onbekend land is behoorlijk risicovol en zeker in West-Afrika zou ik dat nooit doen. Ik denk dat de TS beter rustig kan beginnen met daar (of elders) wat te huren. Kost natuurlijk ook wat geld, maar het geld dat je eventueel als leergeld moet afschrijven ligt een stuk lager.
Ja ok dat is ook weer een uiterste, ik zou ook niet gelijk de villa van Idi Amin kopen om 'm om te gooien naar B&B. :')
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 14:22:17 #84
45833 crew  Fogel
pi_180696779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 02:08 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Okay, het land dat nu op nr 1 staat is Gambia.

Dat ik het nog even geheim wilde houden is omdat het nog niet zeker is. De definitieve beslissing zit in de details. Het is dat Gambia nu ook enkele keren genoemd werd, dat ik het nu ook zelf noem.
Het liefst had ik het pas willen vertellen, als het rond was. NL, ik ga daar over een aantal weken naartoe.. om een indruk te krijgen, en mogelijk pas dan een beslissing te nemen om een woning te kopen.
Als dat niet doorgaat, om welke reden dan ook... krijg ik vooral gezeik alhier, van mensen met simpele meningen die hun gelijk menen te kunnen claimen, zelfs zonder mijn redenen.
Daarom had ik liever pas later mijn land willen presenteren, als alles rond was.
Gambia, daar weet ik helaas echt helemaal niks vanaf.
Mensen moeten en zullen altijd wat te zeiken hebben, niks van aan trekken.
Als je plan lukt, helemaal perfect en zo niet dan heb je in ieder geval geleerd dat dat niet werkte.

Succes!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:37:56 #86
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_180706298
quote:
Vanavond bij Jinek. Serieus.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_180706493
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:37 schreef static het volgende:

[..]

Vanavond bij Jinek. Serieus.
:D

Hoop dat ik dat ook op Uitzending Gemist kan bekijken. Sommige dingen zijn hier afgeschermd.

Een pannenkoekenbar, hoe kom je erop. En 3 maanden later staat ie in NL een bloemperk om te schoffelen. :P Ze nemen ook echt een oude Nederlandse snackbar over. Als die niet werkte, wat geeft ze 't idee dat een pannenkoekenbar wel goed boert? :D
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:07:24 #88
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_180706940
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:47 schreef illusions het volgende:
Sommige dingen zijn hier afgeschermd.
Makkelijk op te lossen met een VPN, gebruikte ik ook alijd toen ik in Hong Kong woonde; je kunt zelfs alle afleveringen downloaden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 25 juli 2018 @ 01:39:25 #89
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180710975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 02:26 schreef kree het volgende:

[..]

Ik denk als je echt zeg maar goedkoop wil leven met het vermogen wat je hebt dat je beter aan Thailand ofzo kunt denken.
Maargoed het hangt er helemaal vanaf wat je van plan bent welk land handig is.
Nee, in Thailand zijn de gemiddelde lonen drastisch gestegen in de laatste 25 jaren. Het is zelfs welvarender dan Kroatië, dat qua prijspeil ook iets hoger zit dan dat van een bijstandsgerechtigde in Nederland. In Thailand en Kroatië is het prijspeil ongeveer gelijk aan het minimumloon in Nederland. Ja, het dus door uit goedkoper dan in Nederland. Maar alles wat met toerisme te maken heeft is wel volledig benut. En het is voor mij te duur om daarheen te reizen om daar nog wat gaten in de markt te dichten, die al niet bestaan.

Maar ik dank je hartelijk voor het meedenken ( wordt altijd gewaardeerd) ^O^
  woensdag 25 juli 2018 @ 01:45:06 #90
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180710996
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:37 schreef static het volgende:

[..]

Vanavond bij Jinek. Serieus.
Ik heb het zelf ook gezien, zij hebben het gered met steenkolen Engels. Ik ga ze sowieso opzoeken over anderhalve maand, als ik Gambia eerst voor een week bezoek.
Maar als zelfs zij zonder al te veel problemen iets kunnen opzetten, terwijl ze amper Engels spraken, dan moet ik met wat meer voorbereiding toch zeker een kans maken.
pi_180711029
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 01:45 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook gezien, zij hebben het gered met steenkolen Engels. Ik ga ze sowieso opzoeken over anderhalve maand, als ik Gambia eerst voor een week bezoek.
Maar als zelfs zij zonder al te veel problemen iets kunnen opzetten, terwijl ze amper Engels spraken, dan moet ik met wat meer voorbereiding toch zeker een kans maken.
Mja, maar een villa kopen in een toeristisch gebied? Die gasten betaalden al 20k voor een goodwill en inventaris, dan heb je dus in principe niks, en moet je de huur nog betalen. Lijkt me sterk dat een koophuis hetzelfde kost. Waar heb je naar prijzen geïnformeerd dan?
  woensdag 25 juli 2018 @ 01:57:33 #92
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180711040
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 02:56 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

http://www.gid.gov.gm/resident

Applicant must be a skilled expatriate worker in the executive, managerial and middle management position in accordance with the directives and instructions given from time to time through the Quota Allocation Board specifying Government's Immigration Policy.

Applicant must be a skilled expatriate exclusive of the above category or a self-employed business owner.


Je mag er nog wel even over na gaan denken hoe je dat "skilled" aan gaat tonen.
Interessant, maar dat gaat slechts om een werkvergunning. Sowieso heb ik een diploma op HEAO niveau, heb ik ook ervaring in diverse branches om op dit niveau te werken.
Daarnaast neem ik mijn eigen geld mee... en zal geen aanspraak maken op hun social security.
Mijn hele idee, is dat ik minimaal met mijn eigen geld kan rondkomen gedurende een jaar of 6.

Natuurlijk langer, maar dat minimum ga ik daar makkelijk halen.
Maar zie ik nu spoken, of denk of wil jij nu dat ik niet slaag?
  woensdag 25 juli 2018 @ 02:05:17 #93
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180711066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 05:30 schreef illusions het volgende:
Aan azijnpissers geen gebrek. Ik kan ook wel zeggen denk er goed over na, maar hoe ben ik beland in het land wat ik nu thuis noem? Ik ben op vakantie gegaan, en zei tegen "mam, ik ben over 3 weken terug." Dat is inmiddels 10 jaar.

Eigenlijk zou het beste advies luiden: Gaan met die banaan. Geef lekker alles uit, ga op je smoel, het is het waard.
Kijk, zo mag ik het horen. Ik kan een paar jaar uitzingen zonder iets op te starten. Maar ik wil het wel graag. Maar ik heb daar geen haast. Ik kan makkelijk 3 jaren overleven wanneer daar niets meer loopt, zou het ooit daartoe komen.
Ik laat me de pis niet lauw maken (bij wijze van spreken). Ik heb de eerste 3 tot 5 jaar genoeg om te overleven. Waarschijnlijk voor nog veel langer.

In Nederland is het weggegooid geld, daar is elke euro het tienvoudige waard.
  woensdag 25 juli 2018 @ 02:10:29 #94
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180711074
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Daar zit zeker een kern van waarheid in. Maar meestal ga je eerst ergens een tijdje heen, voordat je maatregelen treft om alles in Nederland op te geven. Gelijk vastgoed kopen in een onbekend land is behoorlijk risicovol en zeker in West-Afrika zou ik dat nooit doen. Ik denk dat de TS beter rustig kan beginnen met daar (of elders) wat te huren. Kost natuurlijk ook wat geld, maar het geld dat je eventueel als leergeld moet afschrijven ligt een stuk lager.
Ik ga begin september een weekje hierheen om de markt te verkennen. Ik probeer dan alles te weten te komen waarmee NL expats en anderen mee te maken hadden. En mijn advocaat en makelaar aan te sturen en tientallen etcetera's.

Ja, en daar ga ik op af. Dan kom ik nog een maal terug, en koop een woning of niet. En ja, ik ben o.a. om de koop af te ronden, maar ik heb ook verstand van bouwkunde en Makelaardij. Ik zie wel of een doucheputje ratten binnen laat of niet.

Mijn woning moet geen ongedierte binnenlaten door bouwfouten. Geen ratten, geen slangen, geen reptielen... en ook geen giftige spinnen of schorpioenen. En al helemaal geen inbrekers.

Waarschijnlijk zal ik een kat en een hond die daar zonder baas zijn opgegroeid om deze gevaren te neutraliseren, opnemen in mijn lieverdjes. De dieren die ik opneem om alle dreigingen binnen de binnenmuren van "mijn fort" tegen ongedierte te beschermen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Also-von-Oder op 25-07-2018 02:19:40 ]
pi_180711102
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 02:10 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik ga begin september een weekje hierheen om de markt te verkennen.
^O^ Heb je al geboekt? Indien nog niet zou ik kijken of je niet wat langer kunt gaan: een week is immers snel voorbij.
quote:
En mijn advocaat en makelaar aan te sturen en tientallen etcetera's.
Lijkt me een goed plan.
quote:
Ja, en daar ga ik op af. Dan kom ik nog een maal terug, en koop een woning of niet. En ja, ik ben o.s
wat is o.s?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180711111
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 01:45 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook gezien, zij hebben het gered met steenkolen Engels. Ik ga ze sowieso opzoeken over anderhalve maand, als ik Gambia eerst voor een week bezoek.
Maar als zelfs zij zonder al te veel problemen iets kunnen opzetten, terwijl ze amper Engels spraken, dan moet ik met wat meer voorbereiding toch zeker een kans maken.
Hun kwamen al wel 10 jaar in Gambia, voordat ze dat pannenkoekenhuis hebben opgezet en waren in die tijd al betrokken bij diverse projecten in Gambia. Ik denk dat de TV het een beetje eenzijdig belicht, waardoor het net allemaal wat makkelijker lijkt, dan het is. Al denk ik zeker dat je een kans maakt als je er met net zo een positieve instelling en aanpassingsvermogen als Theo en Jolanda instapt. ^O^
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 25 juli 2018 @ 04:27:14 #97
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180711256
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:47 schreef illusions het volgende:

[..]

:D

Hoop dat ik dat ook op Uitzending Gemist kan bekijken. Sommige dingen zijn hier afgeschermd.

Een pannenkoekenbar, hoe kom je erop. En 3 maanden later staat ie in NL een bloemperk om te schoffelen. :P Ze nemen ook echt een oude Nederlandse snackbar over. Als die niet werkte, wat geeft ze 't idee dat een pannenkoekenbar wel goed boert? :D
Net die Ik Vertrek aflevering eens gekeken maar dat valt wel mee toch? Ze zetten het in een straat dat zo te zien vol Nederlandse (en Belgische) tentjes zit, dus als daar nog geen pannenkoekentent tussen zat dan snap ik die gedachtegang best.

Ik erger me bij dit soort programma's wel altijd aan het steenkolen Engels (en dan klagen dat het personeel niet goed communiceert :D ) maargoed, dat doet niet echt af aan hun restaurant.

Jinek niet gezien trouwens dus wellicht dat er nog een plottwist is geweest later.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_180711267
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 04:27 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Net die Ik Vertrek aflevering eens gekeken maar dat valt wel mee toch? Ze zetten het in een straat dat zo te zien vol Nederlandse (en Belgische) tentjes zit, dus als daar nog geen pannenkoekentent tussen zat dan snap ik die gedachtegang best.

Ik erger me bij dit soort programma's wel altijd aan het steenkolen Engels (en dan klagen dat het personeel niet goed communiceert :D ) maargoed, dat doet niet echt af aan hun restaurant.

Jinek niet gezien trouwens dus wellicht dat er nog een plottwist is geweest later.
De plottwist kwam in de aflevering zelf al - met enkel pannenkoeken redden ze het niet, dus is het gewoon een restaurant geworden. Toch hebben ze het best goed gedaan.
  woensdag 25 juli 2018 @ 05:00:25 #99
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180711473
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 04:37 schreef illusions het volgende:

[..]

De plottwist kwam in de aflevering zelf al - met enkel pannenkoeken redden ze het niet, dus is het gewoon een restaurant geworden. Toch hebben ze het best goed gedaan.
Tja in Nederland zijn er ook pannenkoekenrestaurants die ook soep en tosti's serveren.

Het feit dat ze in een Nederlandse toeristenenclave lijken te zitten en ook precies het lege pandje in de straat met Nederlandse zaken hebben weten te krijgen laat wel zien dat het allemaal flink is uitgedacht en gepland, meer dan "ik ga daar heen en kijk wel wat er niet goed loopt". Maargoed, daar is inmiddels wel genoeg over gezegd.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 25 juli 2018 @ 14:58:24 #100
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_180719044
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:38 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

:{w Dat is te ver weg voor de TS.
Hallo Oranjevogel1 (hoeveel oranje vogels zijn er, zijn jullie eenbepaalde sekte of sexe of zo?)

Maar de Filipijnen is niet ver weg. Dat valt reuze mee. Gewoon naar het vliegveld, inchecken, aan boord meteen een valium (gewoon gevraagd aan de huisarts, zodat je wat kunt slapen). Eventueel 1 x overstappen en hop, daar ben je al. Manila international Airport,.

Als je de stap gaat maken (om er eens te gaan kijken, kan ik je wel vertellen wat wel en wat niet te doen. Dus geen drugs, dat is het allerbelangrijkste. Word niet dronken en gebruik je verstand, en wees terughoudend tegen heel vriendelijke mensen daar, want de Filipijnse mensen zijn dan wel heel aardig maar ook heel verlegen dus die komen niet o je af een praatje maken. DAT zijn net de verkeerde.....
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')