abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180558455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en nu?
Dat jouw stelling niet klopt dus.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:36:18 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558467
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat jouw stelling niet klopt dus.
Wat, dat monocultuur = paradijs een sprookje is?

De geschiedenis wijst mijn gelijk gewoon aan. Dat is het namelijk: een sprookje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180558469
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:30 schreef Dven het volgende:

[..]

In de voorbije zeven jaar ben ik inderdaad al zo vaak slachtoffer geweest van anti-blanksentimenten ja _O_

Net als de honderden andere Nederlanders, Belgen en Britten en Amerikanen die hier wonen _O-
Het richt hoofdzakelijk zich op... tada: niet-blanken he. Daar gaat het kaartje ook over.

_O-
pi_180558517
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Japan zelf ziet het allemaal iets minder blasé
Wat zou wel goed zijn? Doorgroeien naar 150 miljoen? 175? 200? Eeuwige groei?

De bevolking is namelijk ge-explodeerd de afgelopen decennia:

Kan best wat af. Net zoals in NL.

En in Afrika, China, India, Pakistan etc al helemaal.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:39:14 #180
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180558528
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het richt hoofdzakelijk zich op... tada: niet-blanken he. Daar gaat het kaartje ook over.

_O-
Maar net noem je nog anti-blank.

Je weet van gekkigheid niet meer wat je moet zeggen, is het? :)

Maar inderdaad. Superracistisch. Vandaag ook de honderdduizenden toeristen uit Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië hiero.

Willen allemaal graag gemept worden _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:39:14 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558529
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat zou wel goed zijn? Doorgroeien naar 150 miljoen? 175? 200? Eeuwige groei?

De bevolking is namelijk ge-explodeerd de afgelopen decennia:

[ afbeelding ]

Kan best wat af. Net zoals in NL.

En in Afrika, China, India, Pakistan etc al helemaal.
Stel het de keizer voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180558542
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat, dat monocultuur = paradijs een sprookje is?

De geschiedenis wijst mijn gelijk gewoon aan. Dat is het namelijk: een sprookje.
Het is in ieder geval een prettigere, welvarender en stabielere samenleving dan een multi-culturele, dat wijst de geschiedenis keer op keer op keer aan. De reden dat er in Europa weinig oorlog is geweest na WOII is oa dat de etnische kaarten flink simpeler zijn gemaakt.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:40:37 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is in ieder geval een prettigere, welvarender en stabielere samenleving dan een multi-culturele, dat wijst de geschiedenis keer op keer op keer aan. De reden dat er in Europa weinig oorlog is geweest na WOII is oa dat de etnische kaarten flink simpeler zijn gemaakt.
:')

Natuurlijk, Onnoembare... De geschiedenis wijst dat aan... _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Eindredactie Games woensdag 18 juli 2018 @ 14:40:41 #184
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180558558
AHH mooi. Binnenkort dus een nieuwe minister van buitenlandse zaken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180558567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar net noem je nog anti-blank.

Je weet van gekkigheid niet meer wat je moet zeggen, is het? :)

Maar inderdaad. Superracistisch. Vandaag ook de honderdduizenden toeristen uit Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië hiero.

Willen allemaal graag gemept worden _O_
Oh das een typo. Uiteraard anti-zwart. Wat je gewoon in het kaartje kan lezen, maar ja, als je je graag van de domme wilt houden omdat het je niet uitkomt.

Veel plezier in Europa's racistische onderbuiklanden Dven. Maar hou je moraalvingertje maar voortaan thuis :*
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:41:46 #186
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_180558573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:40 schreef Oscar. het volgende:
AHH mooi. Binnenkort dus een nieuwe minister van buitenlandse zaken
Kaag _O_
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:42:25 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558586
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En nee, de reden dat er na WOII nauwelijks nog conflicten in Europa zijn geweest is omdat men inzag wat dat debiele superioriteitsdenken over etniciteit teweeg kan brengen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:43:03 #188
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180558592
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En nee, de reden dat er na WOII nauwelijks nog conflicten in Europa zijn geweest is omdat men inzag wat dat debiele superioriteitsdenken over etniciteit teweeg kan brengen.
Nou ja... west Europa..
pi_180558615
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')

Natuurlijk, Onnoembare... De geschiedenis wijst dat aan... _O-
Ja de meest stabiele landen zijn landen met een homogene bevolking. Dat zijn ook de landen met de hoogste levensstandaard etc.

http://www.pewresearch.or(...)ntries-in-the-world/
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:44:11 #190
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180558618
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Tuurlijk word je wel eens aangekeken. Alhoewel dat blijkbaar in Bulgarije minder is dan in andere Balkanlanden, in ieder geval als zwarte.

Maar geweld en al dat zulks? Nee, absoluut niet. Maat van mij heeft een afro-amerikaanse vriendin. Die was door Europa aan het rondreizen, kwam toevallig in Bulgarije terecht en is daar nooit meer weggegaan.

Maar zwaar racistisch inderdaad. Ook al honderden malen bijeengemept. Maar daar houdt ze blijkbaar van ofzo.
In bepaalde landen op deze wereld - Nederland is daar één van - verspreidt men graag het discours dat bepaalde andere landen compleet onleefbaar zijn voor mensen die qua huidskleur afwijken van de standaard. Dit werkt op heel veel mensen op twee manieren. Mensen met die huidskleur vermijden die landen als de pest en men gaat uit van het idee dat kritiek op het eigen land niet geoorloofd is, want in die andere landen is het pas echt erg.

Nu is het in het geval van Nederland zeker niet onwaar dat het hier relatief erg goed gaat (een land als de VS, waar deze discours ook heel sterk leeft, kijk ik persoonlijk nog een stuk kritischer naar), maar dat betekent niet dat het voor individuen niet fijner kan zijn om in zo een land te leven, dan in het land waar het op papier beter is. Een groot voordeel van Oost-Europese landen, voor donkere mensen, is dat het racisme daar een sterk component van 'onbekend maakt onbemind' heeft. Ze kunnen echter erg benieuwd zijn naar het onbekende en als je het goede voorbeeld geeft, dan is het al snel goed. In Nederland en andere landen met een grotere groep, word je daarnaast ook nog geacht je te verantwoorden voor en verdedigen tegen stereotypes die anderen (lijken te) bevestigen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:44:11 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558619
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nou ja... west Europa..
Uiteraard. Oost-Europa lag toen al geknecht aan de ijzers van de USSR
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180558633
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:31 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, Oost-Europese landen hebben zo hun problemen met racisme en dat richt zich ook wel op donkere mensen. Mijn vriendin heeft in Bulgarije nog eens een uiteenzetting gehad over waarom het zonde is dat zo'n mooie blonde meid niet op het juiste pad is om mooie blonde kinderen te verwekken, maar smerige halfbloedjes. Desondanks heb ik niet het idee dat het voor een donker persoon heel vervelend is om daar te lopen (tenzij je er niet tegen kan om aangestaard te worden, maar dat gebeurt in Nederlandse dorpjes ook) en dat ze gelijk in elkaar geslagen worden is echt onzin inderdaad. Ik waardeer zelf Oost-Europa heel erg en mijn broer nog meer dan ik. In Nederland (en in bijvoorbeeld de VS nog véél sterker) hoor je altijd doemverhalen, maar de meeste mensen die er uiteindelijk echt heen gaan vinden het heerlijk.
Even Googlen :

bulgaria racist

Nogal wat hits.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:45:26 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:44 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja de meest stabiele landen zijn landen met een homogene bevolking. Dat zijn ook de landen met de hoogste levensstandaard etc.

http://www.pewresearch.or(...)ntries-in-the-world/
Wat raar zeg, hoe hebben al die oorlogen in homogeen Europa dan kunnen plaatsvinden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:46:08 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180558660
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh das een typo. Uiteraard anti-zwart. Wat je gewoon in het kaartje kan lezen, maar ja, als je je graag van de domme wilt houden omdat het je niet uitkomt.

Veel plezier in Europa's racistische onderbuiklanden Dven. Maar hou je moraalvingertje maar voortaan thuis :*
t'Is goed knul :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180558684
quote:

[..]

Het herschudden van de etnische lijnen had er vast niets mee te maken :') Een proces dat na WOI al begonnen was.

Dat voeren jullie nb altijd aan als DE reden voor het zooitje in het MO en Afrika: dat er willekeurig lijnen zijn getrokken en diverse volkeren bij elkaar zijn gegooid in 1 land en dat dat niet werkt. Ja wat is het nou? Is diversiteit nou een kracht of niet?
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:47:43 #196
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180558694
quote:

[..]

Ehm wat?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180558705
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat raar zeg, hoe hebben al die oorlogen in homogeen Europa dan kunnen plaatsvinden?
Nou, laten we zeggen dat 1 van Hitlers stokpaardjes Heim ins Reich was he. Dat er na WOII 12 miljoen Duitsers uit voormalige Duitse gebieden maar ook uit andere landen in Europa zijn verdreven heeft dat effectief opgelost.

Na WOII waren de landen etnisch zeer homogeen en toen is de grootste welvaartssprong gekomen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:49:18 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558714
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het herschudden van de etnische lijnen had er vast niets mee te maken :') Een proces dat na WOI al begonnen was.

Dat voeren jullie nb altijd aan als DE reden voor het zooitje in het MO en Afrika: dat er willekeurig lijnen zijn getrokken en diverse volkeren bij elkaar zijn gegooid in 1 land en dat dat niet werkt. Ja wat is het nou? Is diversiteit nou een kracht of niet?
Ik niet hoor.

En je praat onzin. De Duitse boerenoorlog, de Franse en Britse burgeroorlogen, de Napeleontische oorlogen, om maar te zwijgen over de wereldoorlogen.

En sowieso: pretenderen dat 'die lijntjes' in Afrika ook maar in de verste verte lijken op de lijntjes in Europa is wel zo ridicuul... Open een historische atlas, zou ik zeggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180558727
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik niet hoor.

En je praat onzin. De Duitse boerenoorlog, de Franse en Britse burgeroorlogen, de Napeleontische oorlogen, om maar te zwijgen over de wereldoorlogen.

En sowieso: pretenderen dat 'die lijntjes' in Afrika ook maar in de verste verte lijken op de lijntjes in Europa is wel zo ridicuul... Open een historische atlas, zou ik zeggen.
Heb je nog wat nieuwer dan eeuwen geleden? Jouw verhaal onderschrijft mijn stelling alleen maar!
pi_180558740

Hmm.... wat herken ik nou in deze etnische map? Wat zou het nou zijn? Ik kan er de vinger niet op leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')