abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180557766
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is niet mijn persoonlijke ervaring hier in de randstad. ja ik zie genoeg groepen (etnisch/cultureel/religieus) die blijven klitten aan elkaar tevens zie ik ook groepen die wel er een mix van maken op verschillende manieren.

opmaak van mijn portiek in den haag,

1 armeense huishouden, 1 turkse huishouden, 1 marokaanse huishouden, 3 blanke nederlandse huishouden, 1 chinese huishouden, 1 gemixte huishouden van indisch en blank nederlanders.

en nee we slaan elkaar niet de hersens.

het is waar dat alle huishoudens in onze portiek vooral socializen met de etnische/culturele/religieuze groep waar ze toe behoren[., maar dat impliceert niet dat ze vijandig zijn naar elkaar toe.
Je zegt het in je eigen stuk al. Er wordt amper gemengd en men leeft langs elkaar heen. Niets multi-cultureel, multi-etnisch. En when the shit hits the fan, kruipt iedereen bij zijn eigen groepje.

Het is ook heel logisch want het werkt gewoon niet. In mijn vorige portiek was ik de enige NLer. De buurvrouw mocht niet eens de deur opendoen want vreemde man, de Polen waren alleen maar aan werk en zuipen/feesten etc

Je kon niet eens een biertje met BBQ aanbieden aan je islamitische buren want dat mag weer niet van hun debiele religie.

Nu woon ik (vooralsnog) tussen de NLers en heb je heel leuk contact met de buren, je viert dezelfde feesten, je verstaat elkaar, je komt bij elkaar op de BBQ/borrel. Is gewoon totaal anders. Multi-etniciteit vernietigt ook sociale samenhang in wijken wat dan weer tot heel veel vd bekende problemen leidt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:06:31 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180557767
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
Of Suriname een 'failed state' is, is een andere kwestie. Stef Blok verplaatst de doelpalen, omdat hij op zijn ongelijk wordt gewezen. Ik ben benieuwd naar zijn FOK! username.
Misschien was dat wel de bedoeling :') Lezen mensen niet meer tegenwoordig? Illustraties hebben dat waarschijnlijk aangetoond.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:06:50 #78
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_180557775
Misschien moet je je eerst afvragen wat eigenlijk de normale, gangbare situatie is?

Een situatie van vrede, of een situatie van conflicten?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_180557777
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

er bestaan eigenlijk geen mono-ethische samenlevingen...

al sinds het begin van de menselijke samenleving is cultuur ook een evolutionair proces waar er geen 'eind-cultuur' bestaat, maar cultuur altijd voorkomt uit vernieuwingen, gebruiken die ontstaan of langzaam uitsterven; economische activiteiten opkomen en verdwijnen en ook migratie- en handelstromen de samenleving bepalen...

Nederland is bv ook ontstaan doordat de batavieren er ooit zich neer vestigden, de friesen en saksen en kelten er al zaten of doortrokken en ook daarna zijn er continue migratiestromen geweest welke de huidige nederlandse cultuur gevormd hebben...

bv de kolonisatie en handel brachten zeer veel invloeden van buiten, of dat nu tulpen waren, hagelslag (dankzij de cacao-import)...
Ook religies kwamen wel vaker vanuit het midden-oosten naar west-europa (zoals het christendom en de joden) maar werden lokaal toegepast in een sterk aangepaste vorm, waarbij lokale heidense gebruiken eenvoudig ingepast werden.

het is nogal dom dit te gaan versimpelen tot een 'statische' Utopie...

Politieke Ideologie te laten bepalen door een verlangen naar een onrealistisch Utopia heeft nooit veel gebracht
hear, hear.

maar dit verkoopt niet natuurlijk itt tribale geneuzel over ethniciteit of wat niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:07:04 #80
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180557781
quote:
Altijd handig ja om de etnische verdeling van een land te gebruiken voor die in een bepaalde gemeente in het desbetreffende land.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180557795
Het is natuurlijk wel zo dat Suriname van alles mag roepen over ons, maar dat het not done is om iets te zeggen over Suriname. Bewindspersonen worden momenteel om de haverklap aangesproken over het koloniale verleden van Nederland, ik kan me voorstellen dat een bewindspersoon dan eens vraagt: hoe doen jullie het zelf eigenlijk?
pi_180557802
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Altijd handig ja om de etnische verdeling van een land te gebruiken voor die in een bepaalde gemeente in het desbetreffende land.
Oh het aantal is zooo klein dat we het op gemeenteniveau moeten gaan bekijken omdat het nationaal niet eens te zien is? En dat is je argument.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:09:19 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180557820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Japan bijvoorbeeld.
Gaat erg lekker daar ja: bevolkingstekort en hoge zelfmoordcijfers. Snel, laten we de Japanse methode toepassen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180557822
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ook zo'n eigenaardige opmerking dat mensen met een donkere huidskleur simpelweg in elkaar geslagen worden in Oost-Europa, want Blok komt daar geen mensen met een donkere huidskleur tegen. :').
ja precies
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180557841
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:09 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

ja precies
Ja, hier in het dorp kom je ook geen moslims tegen, wrs omdat die simpelweg in elkaar geslagen worden hier?
I´m back.
pi_180557848
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

Je zegt het in je eigen stuk al. Er wordt amper gemengd en men leeft langs elkaar heen. Niets multi-cultureel, multi-etnisch.
wanneer is volgens jou een cultuur multi ethnisch en multi cultureel?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180557861
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

wanneer is volgens jou een cultuur multi ethnisch en multi cultureel?
Je zou de VS misschien als multi-cultureel kunnen bestempelen.

Multi-etnisch bv Marokko.
pi_180557870
Allemaal de schuld van de blanken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:12:21 #89
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180557873
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vreemd; hoe verklaar je echte burgeroorlogen in monoculturele heilsstaten als Groot-Brittannië (17e eeuw), de VS (negentiende eeuw) en Rusland (twintigste eeuw)?
Dat waren politieke oorlogen. Afrika en de islam zorgen voor culturele spanningen in Europa.
pi_180557887
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gaat erg lekker daar ja: bevolkingstekort en hoge zelfmoordcijfers. Snel, laten we de Japanse methode toepassen.
En wat merk je dan zo al van zo´n bevolkingstekort?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:13:12 #91
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_180557891
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is niet mijn persoonlijke ervaring hier in de randstad. ja ik zie genoeg groepen (etnisch/cultureel/religieus) die blijven klitten aan elkaar tevens zie ik ook groepen die wel er een mix van maken op verschillende manieren.

opmaak van mijn portiek in den haag,

1 armeense huishouden, 1 turkse huishouden, 1 marokaanse huishouden, 3 blanke nederlandse huishouden, 1 chinese huishouden, 1 gemixte huishouden van indisch en blank nederlanders.

en nee we slaan elkaar niet de hersens.

het is waar dat alle huishoudens in onze portiek vooral socializen met de etnische/culturele/religieuze groep waar ze toe behoren, maar dat impliceert niet dat ze vijandig zijn naar elkaar toe.
Zo gaat dat bij mij ook in Mokum. Ik zit ook multiculti en eerlijk gezegd heb ik het meeste last van die kaaskoppen. Verder merk ik nooit iets van vijandigheid. Heeft ook grotendeels te maken met hoe open jezelf bent.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_180557896
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:06 schreef thedeedster het volgende:
Misschien moet je je eerst afvragen wat eigenlijk de normale, gangbare situatie is?

Een situatie van vrede, of een situatie van conflicten?
Een situatie van conflicten, met instrumenten om die conflicten vreedzaam op te lossen. Althans in principe.

Je hebt in een multiculturele samenleving dergelijke conflicten, en ook in een monoculturele samenleving. Meneer Blok suggereert op zijn minst dat er in monoculturele samenlevingen geen conflicten zouden zijn.
I´m back.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:13:37 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180557897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:12 schreef Voice_Over het volgende:

[..]

Dat waren politieke oorlogen. Afrika en de islam zorgen voor culturele spanningen in Europa.
Oh, dan maakt het niet uit... :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:13:58 #94
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180557902
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh het aantal is zooo klein dat we het op gemeenteniveau moeten gaan bekijken omdat het nationaal niet eens te zien is? En dat is je argument.
Je haalt wederom een aantal zaken door elkaar.

Ik zal het uiteenzetten voor je :

Blok : NEGERTS WORDEN IN ELKAAR GEMEPT IN HET OOSTEN

Dven : Niet correct

De_Onnoembare : JA MAAR DAAR IS ALLES ANDERS DAN HIER WANT ER ZIJN NIET VEEL ZWARTEN EN BLABLABLABLABLABLABLABLA

Dven : Het enige wat ik aangeef is dat negers niet in elkaar worden gemept

De_Onnoembare : JA MAAR KIJK EENS ER STAAT NIET EENS IETS OVER ZWARTEN DIE DAAR WONEN EN BLABLABLABLABLABLA

Dven : Dat is het discussiepunt dan ook niet

De_Onnoembare : JA MAAR ZO KLEIN AANTAL MOETEN GEMEENTENIVEAU BEKIJKEN WANT BLABLABLABLABLA

Laatste reactie Dven : Zucht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180557903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:12 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je zou de VS misschien als multi-cultureel kunnen bestempelen.

Multi-etnisch bv Marokko.
ik zal mijn vraag anders verwoorden,

wanneer is nederland volgens jou multi ethnisch / multi cultureel?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:14:19 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_180557907
Deze minister werkt het EU-plan voor de spreiding van vluchtelingen tegen. Sterker nog, hij geeft aan dat Oost-Europese landen toch niet bereid zullen zijn vluchtelingen op te nemen en dat we het daarom niet eens hoeven te proberen.

Zo'n beleidsondermijnend bewindspersoon kan maar één ding doen: aftreden.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:14:29 #97
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180557910
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh, dan maakt het niet uit...
Het gaat NU om culturele verschillen die wat mij betreft onoverbrugbaar zijn.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:14:39 #98
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180557916
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hier in het dorp kom je ook geen moslims tegen, wrs omdat die simpelweg in elkaar geslagen worden hier?
Ah, daarom geen zwarten hier in Bulgarije. Die worden allemaal aan de hoogste boom opgeknoopt
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:15:09 #99
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180557927
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:14 schreef remlof het volgende:
Deze minister werkt het EU-plan voor de spreiding van vluchtelingen tegen. Sterker nog, hij geeft aan dat Oost-Europese landen toch niet bereid zullen zijn vluchtelingen op te nemen en dat we het daarom niet eens hoeven te proberen.

Oneens. Hij verdient alle lof voor zijn heldere en juiste visie.
pi_180557944
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:14 schreef remlof het volgende:

want het beleid is MEER! MEER! MEER!
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')