Je zegt het in je eigen stuk al. Er wordt amper gemengd en men leeft langs elkaar heen. Niets multi-cultureel, multi-etnisch. En when the shit hits the fan, kruipt iedereen bij zijn eigen groepje.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is niet mijn persoonlijke ervaring hier in de randstad. ja ik zie genoeg groepen (etnisch/cultureel/religieus) die blijven klitten aan elkaar tevens zie ik ook groepen die wel er een mix van maken op verschillende manieren.
opmaak van mijn portiek in den haag,
1 armeense huishouden, 1 turkse huishouden, 1 marokaanse huishouden, 3 blanke nederlandse huishouden, 1 chinese huishouden, 1 gemixte huishouden van indisch en blank nederlanders.
en nee we slaan elkaar niet de hersens.
het is waar dat alle huishoudens in onze portiek vooral socializen met de etnische/culturele/religieuze groep waar ze toe behoren[., maar dat impliceert niet dat ze vijandig zijn naar elkaar toe.
Misschien was dat wel de bedoelingquote:Op woensdag 18 juli 2018 14:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
Of Suriname een 'failed state' is, is een andere kwestie. Stef Blok verplaatst de doelpalen, omdat hij op zijn ongelijk wordt gewezen. Ik ben benieuwd naar zijn FOK! username.
hear, hear.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
er bestaan eigenlijk geen mono-ethische samenlevingen...
al sinds het begin van de menselijke samenleving is cultuur ook een evolutionair proces waar er geen 'eind-cultuur' bestaat, maar cultuur altijd voorkomt uit vernieuwingen, gebruiken die ontstaan of langzaam uitsterven; economische activiteiten opkomen en verdwijnen en ook migratie- en handelstromen de samenleving bepalen...
Nederland is bv ook ontstaan doordat de batavieren er ooit zich neer vestigden, de friesen en saksen en kelten er al zaten of doortrokken en ook daarna zijn er continue migratiestromen geweest welke de huidige nederlandse cultuur gevormd hebben...
bv de kolonisatie en handel brachten zeer veel invloeden van buiten, of dat nu tulpen waren, hagelslag (dankzij de cacao-import)...
Ook religies kwamen wel vaker vanuit het midden-oosten naar west-europa (zoals het christendom en de joden) maar werden lokaal toegepast in een sterk aangepaste vorm, waarbij lokale heidense gebruiken eenvoudig ingepast werden.
het is nogal dom dit te gaan versimpelen tot een 'statische' Utopie...
Politieke Ideologie te laten bepalen door een verlangen naar een onrealistisch Utopia heeft nooit veel gebracht
Altijd handig ja om de etnische verdeling van een land te gebruiken voor die in een bepaalde gemeente in het desbetreffende land.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)lgaria#Ethnic_groups
Staat er zelfs niet in!
Oh het aantal is zooo klein dat we het op gemeenteniveau moeten gaan bekijken omdat het nationaal niet eens te zien is? En dat is je argument.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Altijd handig ja om de etnische verdeling van een land te gebruiken voor die in een bepaalde gemeente in het desbetreffende land.
Gaat erg lekker daar ja: bevolkingstekort en hoge zelfmoordcijfers. Snel, laten we de Japanse methode toepassen.quote:
ja preciesquote:Op woensdag 18 juli 2018 13:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ook zo'n eigenaardige opmerking dat mensen met een donkere huidskleur simpelweg in elkaar geslagen worden in Oost-Europa, want Blok komt daar geen mensen met een donkere huidskleur tegen..
Ja, hier in het dorp kom je ook geen moslims tegen, wrs omdat die simpelweg in elkaar geslagen worden hier?quote:
wanneer is volgens jou een cultuur multi ethnisch en multi cultureel?quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:06 schreef De_Onnoembare het volgende:
Je zegt het in je eigen stuk al. Er wordt amper gemengd en men leeft langs elkaar heen. Niets multi-cultureel, multi-etnisch.
Je zou de VS misschien als multi-cultureel kunnen bestempelen.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
wanneer is volgens jou een cultuur multi ethnisch en multi cultureel?
Dat waren politieke oorlogen. Afrika en de islam zorgen voor culturele spanningen in Europa.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vreemd; hoe verklaar je echte burgeroorlogen in monoculturele heilsstaten als Groot-Brittannië (17e eeuw), de VS (negentiende eeuw) en Rusland (twintigste eeuw)?
En wat merk je dan zo al van zo´n bevolkingstekort?quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gaat erg lekker daar ja: bevolkingstekort en hoge zelfmoordcijfers. Snel, laten we de Japanse methode toepassen.
Zo gaat dat bij mij ook in Mokum. Ik zit ook multiculti en eerlijk gezegd heb ik het meeste last van die kaaskoppen. Verder merk ik nooit iets van vijandigheid. Heeft ook grotendeels te maken met hoe open jezelf bent.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is niet mijn persoonlijke ervaring hier in de randstad. ja ik zie genoeg groepen (etnisch/cultureel/religieus) die blijven klitten aan elkaar tevens zie ik ook groepen die wel er een mix van maken op verschillende manieren.
opmaak van mijn portiek in den haag,
1 armeense huishouden, 1 turkse huishouden, 1 marokaanse huishouden, 3 blanke nederlandse huishouden, 1 chinese huishouden, 1 gemixte huishouden van indisch en blank nederlanders.
en nee we slaan elkaar niet de hersens.
het is waar dat alle huishoudens in onze portiek vooral socializen met de etnische/culturele/religieuze groep waar ze toe behoren, maar dat impliceert niet dat ze vijandig zijn naar elkaar toe.
Een situatie van conflicten, met instrumenten om die conflicten vreedzaam op te lossen. Althans in principe.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:06 schreef thedeedster het volgende:
Misschien moet je je eerst afvragen wat eigenlijk de normale, gangbare situatie is?
Een situatie van vrede, of een situatie van conflicten?
Oh, dan maakt het niet uit...quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:12 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Dat waren politieke oorlogen. Afrika en de islam zorgen voor culturele spanningen in Europa.
Je haalt wederom een aantal zaken door elkaar.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:08 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh het aantal is zooo klein dat we het op gemeenteniveau moeten gaan bekijken omdat het nationaal niet eens te zien is? En dat is je argument.
ik zal mijn vraag anders verwoorden,quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:12 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je zou de VS misschien als multi-cultureel kunnen bestempelen.
Multi-etnisch bv Marokko.
Ah, daarom geen zwarten hier in Bulgarije. Die worden allemaal aan de hoogste boom opgeknooptquote:Op woensdag 18 juli 2018 14:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hier in het dorp kom je ook geen moslims tegen, wrs omdat die simpelweg in elkaar geslagen worden hier?
Oneens. Hij verdient alle lof voor zijn heldere en juiste visie.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:14 schreef remlof het volgende:
Deze minister werkt het EU-plan voor de spreiding van vluchtelingen tegen. Sterker nog, hij geeft aan dat Oost-Europese landen toch niet bereid zullen zijn vluchtelingen op te nemen en dat we het daarom niet eens hoeven te proberen.
Zo'n beleidsondermijnend bewindspersoon kan maar één ding doen: aftreden.
want het beleid is MEER! MEER! MEER!quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:14 schreef remlof het volgende:
Deze minister werkt het EU-plan voor de spreiding van vluchtelingen tegen. Sterker nog, hij geeft aan dat Oost-Europese landen toch niet bereid zullen zijn vluchtelingen op te nemen en dat we het daarom niet eens hoeven te proberen.
Zo'n beleidsondermijnend bewindspersoon kan maar één ding doen: aftreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |