abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:43:20 #201
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180532757
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Oh ik dacht dat je bedoelde dat ik deed alsof hij het seksisme en racisme aan het veroorzaken was.

Niet de verzuurde situatie zoals die nu is.

Daar is hij inderdaad veroorzaker van.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:44:08 #202
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180532782
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Deze gedachtengang überhaupt:

De Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers (VBV) is bang dat de brandweer komende tijd veel vrouwelijke vrijwilligers ziet afhaken. Veel vrouwen zakken namelijk voor de onlangs vernieuwde conditietest.
Traas laat het er niet bij zitten. Met steun van de vakbond kaart ze de zaak aan bij het college. "De test maakt geen onderscheid meer naar lengte, leeftijd en geslacht", zegt ze. "Daardoor moet ik hetzelfde doen als een jongen van 18. Met als argument dat we ook hetzelfde werk doen. Volgens mij klopt dat argument niet."

Bij de VBV zijn afgelopen maanden 300 klachten binnengekomen over de test, veertig daarvan zijn van vrouwen. De vakbond ziet het liefst dat de conditie gemeten wordt met een fietstest. "42 kilo meedragen is voor een vrouw van 50 kilo veel zwaarder dan voor een jongeman van 80 kilo", zegt Dokter.


https://nos.nl/artikel/21(...)ligers-haken-af.html
Met als argument dat we ook hetzelfde werk doen. Volgens mij klopt dat argument niet.

Belangrijke zin in dat stuk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180532792
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nou boehoe, 1 tuthola vindt iets en daar wordt niets mee gedaan.
Ja, echt keihard bewijs dat het allemaal fout gaat en die arme blanke mannen zwaar onderdrukt wordt.
De Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers (VBV)

Dat is niet 1 tuthola.

Waarom je er weer blank bijhaalt wat hier nergens gezegd is, is weer typerend.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180532806
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Met als argument dat we ook hetzelfde werk doen. Volgens mij klopt dat argument niet.

Belangrijke zin in dat stuk.
Juist. Want dat doen ze dus wel. Oordeelde ook de rechtbank.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180532842
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:43 schreef SpecialK het volgende:
Daar is hij inderdaad veroorzaker van.
De sfeer op de werkvloer is verziekt, burgemeester krijgt daar verschillende signalen over door, stelt iemand aan om daar wat aan te doen, blijkt net na diens aanstelling dat er ook nog eens gefraudeerd is door verschillende werknemers en uiteindelijk wordt de politiechef bedreigd en moet worden bewaakt maar dat is allemaal zijn eigen schuld. Prachtig dit.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:47:10 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180532867
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hij is een politiek spelletje aan het spelen door 2 totaal verschillende discussies (fraude en politiek-incorrecte grappen op de werkvloer) met elkaar te verkopen als package deal. Dat maakt je onbetrouwbaar in mijn ogen.

Kende die Schaap voor vandaag niet maar hij komt me over als iemand die onnodig krachttermen inzet om zijn zinnetje te krijgen. Manipulatief at best.
Hij geeft twee symptomen van de verziekte bedrijfscultuur. Bovendien heeft hij dit zelf niet vastgesteld: hij is juist aangesteld om het aan te pakken.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:47:10 #207
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180532868
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De sfeer op de werkvloer is verziekt, burgemeester krijgt daar verschillende signalen over door, stelt iemand aan om daar wat aan te doen, blijkt net na diens aanstelling dat er gefraudeerd is door verschillende werknemers en uiteindelijk wordt de politiechef bedreigd maar dat is allemaal zijn eigen schuld. Prachtig dit.
Er zullen best misstanden zijn maar zoals hij dit aanpakt en vanuit de positie waarin hij dit doet verziekt hij de boel wel flink ja. Dat kan allemaal slimmer.

En dan ook nog dat stukje manipulatie er bovenop. Geweldig.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180532880
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daarom staat er ook 'die enge oude garde die denkt boven elke wet te staan.' De rotte appelen, dus.
Ah ik interpreteerde dat als: die enge oude garde die denkt boven elke wet te staan, niet als: het deel van die enge oude garde die denkt boven elke wet te staan. :+

Maar dan helemaal met je eens, dat je het niet eens bent met de gang van zaken kan, maar doodsbedreigingen en als ik die collectie plannen serieus moet nemen zelfs plannen tot moord gaan natuurlijk veel te ver.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:48:34 #209
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180532913
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hij geeft twee symptomen van de verziekte bedrijfscultuur. Bovendien heeft hij dit zelf niet vastgesteld: hij is juist aangesteld om het aan te pakken.
Als ik aangesteld (en betaald wordt) om smurfen te pletten met een hamer dan hoor je van mij ook regelmatig een status-update over die verrekte smurfen en hoe irritant ze zijn.

Ik zeg trouwens niet dat het volledige fantasie zoals bij smurfen is maar... het lijkt er op dat er ergens iets verbogen wordt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180532918
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zullen best misstanden zijn maar zoals hij dit aanpakt en vanuit de positie waarin hij dit doet verziekt hij de boel wel flink ja.
Hij had z'n bek er over moeten houden?
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:49:16 #211
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180532936
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Verdedigen? Jij hoort racisme/seksisme en je gaat er meteen vanuit dat het waar is en dat het voldoet aan wat jij fantaseert wat worst-case is.

Dat is de kracht van woorden. De publieke opinie is vrij makkelijk te vormen wat dat betreft. Dat heeft Schaap dondersgoed door. Hij probeert een fraudezaak op te lossen door krachttermen in te zetten.
Euhm nee, ik ga gewoon uit van de berichtgeving. Dildo's in laatjes bij mensen die dat niet waarderen e.d.

Als het allemaal zo meevalt, waarom dan zo doordraaien daar? Laat zien wat het is, heb je geen agressie voor nodig.
Jij bent hier juist degene die een voor jou worst case scenario ervan maakt. Waarin de heren daar problemen krijgen als ze langer dan 5 seconden naar een vrouw kijken. Terwijl wat de berichtgeving erover zegt een stukje meer is als dat.
Passend bij een gesloten 'familie' cultuurtje day gewoon geen buitenstaanders/anders blieft. Er een je moet meedoen want anders cultuur hangt.

Waarbij die fraude ook hoort, sterker nog, dat in de hand werkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:49:31 #212
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180532944
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij had z'n bek er over moeten houden?
Hij had het over fraude moeten blijven hebben. Niet over seksisme en racisme.

Of iig duidelijk moeten maken dat dit 2 verschillende issues zijn met eigen een ander effect.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180532967
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ik interpreteerde dat als: die enge oude garde die denkt boven elke wet te staan, niet als: het deel van die enge oude garde die denkt boven elke wet te staan. :+

Maar dan helemaal met je eens, dat je het niet eens bent met de gang van zaken kan, maar doodsbedreigingen en als ik die collectie plannen serieus moet nemen zelfs plannen tot moord gaan natuurlijk veel te ver.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
Tegenwoordig ben je als oude garde bij voorbaat al een rotte appel. Dat is bij ons niet anders. Die laten zich natuurlijk niet zo snel hun rechten afnemen. Waar dan ook de ouderen is men in het algemeen liever kwijt dan rijk.
pi_180532978
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hij had het over fraude moeten blijven hebben. Niet over seksisme en racisme.

Of iig duidelijk moeten maken dat dit 2 verschillende issues zijn met eigen een ander effect.
Die 2 liggen in het verlengde van aanleiding van zijn aanstelling.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:54:12 #215
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180533079
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Euhm nee, ik ga gewoon uit van de berichtgeving. Dildo's in laatjes bij mensen die dat niet waarderen e.d.

Als het allemaal zo meevalt, waarom dan zo doordraaien daar? Laat zien wat het is, heb je geen agressie voor nodig.
Jij bent hier juist degene die een voor jou worst case scenario ervan maakt. Waarin de heren daar problemen krijgen als ze langer dan 5 seconden naar een vrouw kijken. Terwijl wat de berichtgeving erover zegt een stukje meer is als dat.
Passend bij een gesloten 'familie' cultuurtje day gewoon geen buitenstaanders/anders blieft. Er een je moet meedoen want anders cultuur hangt.

Waarbij die fraude ook hoort, sterker nog, dat in de hand werkt.
We gaan het gewoon niet eens worden. Jij ziet een totaal andere realiteit dan ik.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:54:43 #216
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180533092
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die 2 liggen in het verlengde van aanleiding van zijn aanstelling.
In jouw wereld inderdaad. Normale mensen, echter, kunnen gewoon onderwerpen scheiden en apart behandelen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180533128
Benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Met doodsbedreigingen zet je jezelf natuurlijk compleet buitenspel, maar ik ben wel benieuwd wat heeft geleid tot zoveel onvrede.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:56:25 #218
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180533139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:55 schreef TheJanitor het volgende:
Benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Met doodsbedreigingen zet je jezelf natuurlijk compleet buitenspel, maar ik ben wel benieuwd wat heeft geleid tot zoveel onvrede.
Nee. Nu ben jij een racist en een seksist.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:56:29 #219
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180533146
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:55 schreef TheJanitor het volgende:
Benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Met doodsbedreigingen zet je jezelf natuurlijk compleet buitenspel, maar ik ben wel benieuwd wat heeft geleid tot zoveel onvrede.
Anders ik wel. De huidige berichtgeving is te eenzijdig.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_180533192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:55 schreef TheJanitor het volgende:
Benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Met doodsbedreigingen zet je jezelf natuurlijk compleet buitenspel, maar ik ben wel benieuwd wat heeft geleid tot zoveel onvrede.
Dat is natuurlijk bizar inderdaad. Daarom dat ik al zei waarom men niet via de ondernemingsraad en vakbonden het vertrouwen niet heeft opgezegd is mij een raadsel.
pi_180533231
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In jouw wereld inderdaad. Normale mensen, echter, kunnen gewoon onderwerpen scheiden en apart behandelen.
Van der Laan heeft die politiechef aangesteld omdat er sprake was van een verziekte cultuur en een ons-kent-ons-cultuur. Na diens aantreden is er een klokkenluider geweest die de fraude heeft aangekaart. Er kon worden gefraudeerd omdat men elkaar de hand boven het hoofd hield. Dat komt ook terug bij de werknemers die zich uitspraken tegen bepaalde opmerkingen, ook die konden rekenen op intimidaties en bedreigingen.

Dat houdt natuurlijk verband met elkaar. Maar SpecialK die de politiechef aanwijst als schuldige vindt het niet netjes dat de politiechef alle 2 die zaken noemt. :')
pi_180533256
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die 2 liggen in het verlengde van aanleiding van zijn aanstelling.
Bij de aanstelling werd met geen woord over fraude gerept maar ging het om die gemene brandweermannen met macho- en racistische grappen:

Sinds zijn komst in 2016 ligt Schaap in de clinch met een deel van zijn personeel. Toenmalig burgemeester Eberhard van der Laan stelde de oud-politiechef aan om de bezem door het korps te halen. Schaap moest een einde maken aan een gesloten machocultuur, waarin seksisme en racisme getolereerd werden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)d-bedreigd~a10e38c2/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180533261
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:55 schreef TheJanitor het volgende:
Benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Met doodsbedreigingen zet je jezelf natuurlijk compleet buitenspel, maar ik ben wel benieuwd wat heeft geleid tot zoveel onvrede.
Als er een verziekte cultuur heerst op een werkvloer ga je natuurlijk op veel weerstand stuiten als je daar iets aan probeert te doen.
pi_180533272
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 12:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Bij de aanstelling werd met geen woord over fraude gerept maar ging het om die gemene brandweermannen met macho- en racistische grappen:
Klopt, lees mijn eerdere posts anders nog eens goed door.
pi_180533301
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Van der Laan heeft die politiechef aangesteld omdat er sprake was van een verziekte cultuur en een ons-kent-ons-cultuur. Na diens aantreden is er een klokkenluider geweest die de fraude heeft aangekaart. Er kon worden gefraudeerd omdat men elkaar de hand boven het hoofd hield. Dat komt ook terug bij de werknemers die zich uitspraken tegen bepaalde opmerkingen, ook die konden rekenen op intimidaties en bedreigingen.

Dat houdt natuurlijk verband met elkaar. Maar SpecialK die de politiechef aanwijst als schuldige vindt het niet netjes dat de politiechef alle 2 die zaken noemt. :')
Hij is blijkbaar ook gewoon aan het zieken die Schaap: http://www.at5.nl/artikel(...)n-commandant-schaap-

En de kritiek op hem komt van heeeel veel kanten, ook van nb de vorige commandant:

quote:
De kritiek op brandweercommandant Leen Schaap groeit. Zelfs zijn voorganger, Elie van Strien, 'wil en kan niet langer stil zijn'.

Van Strien had zich eigenlijk niet willen bemoeien met het werk van zijn opvolger, zo schrijft hij op zijn persoonlijke blog. Maar met de interviews die de huidige brandweercommandant de laatste tijd heeft gegeven, is voor Van Strien 'de grens bereikt'.

'Brandweer zet je niet weg als een motorbende, en de gekozen vertegenwoordigers in de ondernemingsraad zet je niet weg als maffia', aldus Van Strien. Hij doelt daarmee op uitlatingen van Schaap over brandweerlieden die ook lid zouden zijn van motorbendes Hells Angels en Satudarah.

Schaap werd in 2016 aangenomen om het korps op te schudden, maar stuitte daarbij op verzet van de brandweerlieden. Zijn boude uitspraken over onder meer discriminatie, racisme en 'kinderachtig gedrag' bij de brandweer, leidden al eerder tot veel kritiek.

Schaap begrijpt 'emoties'
In een reactie laat Schaap aan AT5 weten dat hij begrijpt dat zijn aanpak 'emoties kan oproepen bij sommige (oud-)medewerkers'. Maar hij gaat 'voortvarend door' met de opdracht die hij kreeg van het Veiligheidsbestuur Amsterdam-Amstelland.

Ook benadrukt Schaap dat hij in dezelfde interviews waarin hij zich kritisch uitliet over zijn mannen, eveneens benadrukte dat er veel mensen bij de brandweer werken 'die goed werk doen'. Toch trof hij naar eigen zeggen veel misstanden aan toen hij aantrad in 2016. 'Zaken die echt anders en beter moeten.'

Uit elkaar drijven
Er was vandaag nog meer kritiek van oud-brandweermannen op Schaap. 'Hij drijft partijen alleen maar verder uit elkaar', zegt ook ex-brandweerofficier Mart van Troost in De Telegraaf. De commandant zou zijn korps daarmee als 'criminele organisatie' behandelen.

Lees ook: Brandweercommandant Leen Schaap: 'Ik heb heel, heel veel over me heen gekregen'

Van Troost is van mening dat de commandant zowel de oude als de nieuwe generatie oneerlijk typeert met zijn uitlatingen. Hij is zich daarom met oud-collega's aan het organiseren om de commandant een halt toe te roepen. 'Dit gaat over mensen, die hun leven wagen.'

Met gestrekt been
De vete in het korps sleept naar verwachting nog wel even voort: Schaap blijft nog zeker drie jaar brandweercommandant. Hij wil in deze tijd zorgen voor een cultuuromslag, onder meer door meer vrouwen aan te nemen en de 24-uursdiensten af te schaffen. 'Maar hij gaat er met gestrekt been in', vindt Van Troost. 'Geen brandweerman wil op deze manier meegaan met de vernieuwingsplannen.'

Lees ook: Leen Schaap blijft nog zeker drie jaar brandweercommandant

Volgens de ex-officier worden de brandweerlieden helemaal niet gehoord en voelen velen van hen zich monddood gemaakt. 'Gelukkig kan ik wel mijn mond opendoen. Mijn baan staat niet op de tocht.' De groep gepensioneerden gaat gezamenlijk op zoek naar een tegengeluid.
http://www.at5.nl/artikel(...)aap-grens-is-bereikt
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')