Het is even afhankelijk of het aan alle voorwaarden voldoen zal (niet specifiek gemaakt etc.?). Als dat het geval is, dan tracht de webwinkel je te naaien omdat je een (voor retourzending) duur bed hebt staan.quote:Op maandag 16 juli 2018 21:57 schreef Brupje het volgende:
Ik heb een vraag met betrekking tot kosten voor terugzending, na het ongedaan maken van de koop. Betreft een aankoop op afstand. Na aankoop, maar voor verzending, hebben we de aankoop geannuleerd middels een brief. Deze is ontvangen door de verkoper, maar die gaat alsnog verzenden. We moeten het maar terugsturen, wat best iets kan kosten aangezien het een bed betreft.
Nu kunnen we de levering mogelijk weigeren en/of het gehele aankoopbedrag terughalen via de creditcardmaatschappij en de verkoper het weer laten ophalen.
Maar ben benieuwd of in dit geval ik in mijn recht sta als ik de terugzendkosten zou willen verhalen op de verkoper. Op een heleboel sites wordt wel aangegeven dat we na levering zelf voor de kosten opdraaien, wat logisch is, maar niet in het geval je voor leverin annuleert. Iemand die hier iets verder van af weet?
Ik ken meerdere leveranciers waarbij het na bestelling niet mogelijk is het afsturen te annuleren. Het is maar net hoe ze het georganiseerd hebben. Retourneren kan dan weer wel (en zo hoort het ook).quote:Op maandag 16 juli 2018 22:10 schreef investeerdertje het volgende:
(...) dan tracht de webwinkel je te naaien (...)
Kan me voorstellen dat het lastig is. Maar mijn vraag is of io daar voor moet betalen?quote:Op maandag 16 juli 2018 22:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ken meerdere leveranciers waarbij het na bestelling niet mogelijk is het afsturen te annuleren. Het is maar net hoe ze het georganiseerd hebben. Retourneren kan dan weer wel (en zo hoort het ook).
Bijkomende kosten terwijl jij in principe op tijd geannuleerd hebt vind ik, persoonlijk, ondernemersrisico. Retourzenden is dan ook lekker voor hen, aangezien dit waarschijnlijk niet in hun voorwaarden staat maar puur dropshipping technische redenen heeft.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ken meerdere leveranciers waarbij het na bestelling niet mogelijk is het afsturen te annuleren. Het is maar net hoe ze het georganiseerd hebben. Retourneren kan dan weer wel (en zo hoort het ook).
Voldoen aan alle voorwaarden, geven ze zelf ook aan. Moet alleen per se worden verstuurdquote:Op maandag 16 juli 2018 22:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het is even afhankelijk of het aan alle voorwaarden voldoen zal (niet specifiek gemaakt etc.?). Als dat het geval is, dan tracht de webwinkel je te naaien omdat je een (voor retourzending) duur bed hebt staan.
Tip: Raadpleeg het juridisch loket, of je rechtsbijstandsverzekering als het om genoeg geld gaat.
enig idee hoe duur retourzending zal worden, informeer anders eens bij je rechtsbijstand (als je consumentenrecht er bij hebt)quote:Op maandag 16 juli 2018 22:18 schreef Brupje het volgende:
[..]
Voldoen aan alle voorwaarden, geven ze zelf ook aan. Moet alleen per se worden verstuurd
Dat jij het 'persoonlijk ondernemersrisico' vindt, maakt natuurlijk niet uit. Ik kan me vergissen, maar volgens mij biedt de Wet koop op afstand niet het recht voor de koper om een aankoop te annuleren. Wel om te retourneren.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:17 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Bijkomende kosten terwijl jij in principe op tijd geannuleerd hebt vind ik, persoonlijk, ondernemersrisico. Retourzenden is dan ook lekker voor hen, aangezien dit waarschijnlijk niet in hun voorwaarden staat maar puur dropshipping technische redenen heeft.
Aan welke voorwaarden voldoe je dan volgens de verkoper? Heb je het recht de aankoop (kosteloos) te annuleren als je 'm toch niet wilt? En geven ze dan ook aan dat er niet verzonden wordt of zo?quote:Op maandag 16 juli 2018 22:18 schreef Brupje het volgende:
Voldoen aan alle voorwaarden, geven ze zelf ook aan. Moet alleen per se worden verstuurd
Zover waren we al. Staat er ook dat je het recht hebt te annuleren en daarmee het afzenden tegen te houden (zodat je geen retourkosten hebt)?quote:Op maandag 16 juli 2018 22:25 schreef Fer het volgende:
In de wet staat alleen dat de verzendkosten van verkoper naar klant vergoed moeten worden. Er is geen verplichting de retourkosten ook te vergoeden.
Zal al gauw 100-150 euro zijn. Heb geen rechtsbijstand verder. Gaat me ook gewoon om het theoretische, praktisch is het makkelijker de aflevering te weigeren.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
enig idee hoe duur retourzending zal worden, informeer anders eens bij je rechtsbijstand (als je consumentenrecht er bij hebt)
Voldoen aan koop op afstand. Voor de rest zijn er geen rechten in de voorwaarden waar we gebruik van kunnen maken.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:23 schreef Queller het volgende:
[..]
Aan welke voorwaarden voldoe je dan volgens de verkoper? Heb je het recht de aankoop (kosteloos) te annuleren als je 'm toch niet wilt? En geven ze dan ook aan dat er niet verzonden wordt of zo?
De vraag is of je dat van de kosten afhelpt. Ik denk van niet.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:33 schreef Brupje het volgende:
Zal al gauw 100-150 euro zijn. Heb geen rechtsbijstand verder. Gaat me ook gewoon om het theoretische, praktisch is het makkelijker de aflevering te weigeren.
Dan heb je toch uitsluitend het recht te retourneren? Of mis ik iets? Kan hoor; ik weet het namelijk niet zeker. Je kan de zending weigeren, maar dan worden de retourkosten waarschijnlijk in mindering gebracht op het terug te storten bedrag. En dat is dan volgens mij terecht.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:35 schreef Brupje het volgende:
Voldoen aan koop op afstand. Voor de rest zijn er geen rechten in de voorwaarden waar we gebruik van kunnen maken.
Ben ik ook bang voor. De wet regelt zichtrecht, geen spijt-van-aankoop-recht.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:25 schreef Fer het volgende:
In de wet staat alleen dat de verzendkosten van verkoper naar klant vergoed moeten worden. Er is geen verplichting de retourkosten ook te vergoeden.
WGR / Koop op afstand - kosten terugzendenquote:Op maandag 16 juli 2018 22:39 schreef Peter het volgende:
Waarom zou het weigeren van het pakket niet kunnen?
Nou ja, dat dus...quote:Op maandag 16 juli 2018 22:38 schreef Brupje het volgende:
Ben ik ook bang voor. De wet regelt zichtrecht, geen spijt-van-aankoop-recht.
Dat zou goed kunnen, ik hoop het niet.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:37 schreef Queller het volgende:
[..]
Dan heb je toch uitsluitend het recht te retourneren? Of mis ik iets? Kan hoor; ik weet het namelijk niet zeker. Je kan de zending weigeren, maar dan worden de retourkosten waarschijnlijk in mindering gebracht op het terug te storten bedrag. En dat is dan volgens mij terecht.
Worden er door een bezorger extra kosten in rekening gebracht voor een geweigerd pakket? Lijkt mij sterk..quote:Op maandag 16 juli 2018 22:40 schreef Queller het volgende:
[..]
WGR / Koop op afstand - kosten terugzenden
Jup laatste keer. Gokken er op dat mensen het niet gaan terugsturen.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:41 schreef Klaploper het volgende:
Los van hoe het juridisch zit, prachtig hoe zo'n winkel werkt.
Je wil het product toch niet hebben? We sturen het toch naar je toe, want dan maak je kosten. Lekker puh.
en dan hopen dat je het houdt. Ik had ook wat besteld revent, echter direct daarna erachter gekomen dat mijn vrouw het ook al had gekocht. Mail erachteraan gestuurd om te annuleren, volgende dag had ik het bedrag al terug. Stukje service, hier heb je pech denk ik. Al geprobeerd om bijv. klein bedrag te betalen voor annulering en geen verzending?quote:Op maandag 16 juli 2018 22:41 schreef Klaploper het volgende:
Los van hoe het juridisch zit, prachtig hoe zo'n winkel werkt.
Je wil het product toch niet hebben? We sturen het toch naar je toe, want dan maak je kosten. Lekker puh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |