abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 juli 2018 @ 21:57:25 #1
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_180523963
Ik heb een vraag met betrekking tot kosten voor terugzending, na het ongedaan maken van de koop. Betreft een aankoop op afstand. Na aankoop, maar voor verzending, hebben we de aankoop geannuleerd middels een brief. Deze is ontvangen door de verkoper, maar die gaat alsnog verzenden. We moeten het maar terugsturen, wat best iets kan kosten aangezien het een bed betreft.

Nu kunnen we de levering mogelijk weigeren en/of het gehele aankoopbedrag terughalen via de creditcardmaatschappij en de verkoper het weer laten ophalen.

Maar ben benieuwd of in dit geval ik in mijn recht sta als ik de terugzendkosten zou willen verhalen op de verkoper. Op een heleboel sites wordt wel aangegeven dat we na levering zelf voor de kosten opdraaien, wat logisch is, maar niet in het geval je voor leverin annuleert. Iemand die hier iets verder van af weet?
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_180524283
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:57 schreef Brupje het volgende:
Ik heb een vraag met betrekking tot kosten voor terugzending, na het ongedaan maken van de koop. Betreft een aankoop op afstand. Na aankoop, maar voor verzending, hebben we de aankoop geannuleerd middels een brief. Deze is ontvangen door de verkoper, maar die gaat alsnog verzenden. We moeten het maar terugsturen, wat best iets kan kosten aangezien het een bed betreft.

Nu kunnen we de levering mogelijk weigeren en/of het gehele aankoopbedrag terughalen via de creditcardmaatschappij en de verkoper het weer laten ophalen.

Maar ben benieuwd of in dit geval ik in mijn recht sta als ik de terugzendkosten zou willen verhalen op de verkoper. Op een heleboel sites wordt wel aangegeven dat we na levering zelf voor de kosten opdraaien, wat logisch is, maar niet in het geval je voor leverin annuleert. Iemand die hier iets verder van af weet?
Het is even afhankelijk of het aan alle voorwaarden voldoen zal (niet specifiek gemaakt etc.?). Als dat het geval is, dan tracht de webwinkel je te naaien omdat je een (voor retourzending) duur bed hebt staan.

Tip: Raadpleeg het juridisch loket, of je rechtsbijstandsverzekering als het om genoeg geld gaat.
pi_180524423
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:10 schreef investeerdertje het volgende:
(...) dan tracht de webwinkel je te naaien (...)
Ik ken meerdere leveranciers waarbij het na bestelling niet mogelijk is het afsturen te annuleren. Het is maar net hoe ze het georganiseerd hebben. Retourneren kan dan weer wel (en zo hoort het ook).
  maandag 16 juli 2018 @ 22:17:22 #4
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_180524474
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:15 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ken meerdere leveranciers waarbij het na bestelling niet mogelijk is het afsturen te annuleren. Het is maar net hoe ze het georganiseerd hebben. Retourneren kan dan weer wel (en zo hoort het ook).
Kan me voorstellen dat het lastig is. Maar mijn vraag is of io daar voor moet betalen? ;)
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_180524487
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:15 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik ken meerdere leveranciers waarbij het na bestelling niet mogelijk is het afsturen te annuleren. Het is maar net hoe ze het georganiseerd hebben. Retourneren kan dan weer wel (en zo hoort het ook).
Bijkomende kosten terwijl jij in principe op tijd geannuleerd hebt vind ik, persoonlijk, ondernemersrisico. Retourzenden is dan ook lekker voor hen, aangezien dit waarschijnlijk niet in hun voorwaarden staat maar puur dropshipping technische redenen heeft.
  maandag 16 juli 2018 @ 22:18:27 #6
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_180524501
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het is even afhankelijk of het aan alle voorwaarden voldoen zal (niet specifiek gemaakt etc.?). Als dat het geval is, dan tracht de webwinkel je te naaien omdat je een (voor retourzending) duur bed hebt staan.

Tip: Raadpleeg het juridisch loket, of je rechtsbijstandsverzekering als het om genoeg geld gaat.
Voldoen aan alle voorwaarden, geven ze zelf ook aan. Moet alleen per se worden verstuurd
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_180524512
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:18 schreef Brupje het volgende:

[..]

Voldoen aan alle voorwaarden, geven ze zelf ook aan. Moet alleen per se worden verstuurd
enig idee hoe duur retourzending zal worden, informeer anders eens bij je rechtsbijstand (als je consumentenrecht er bij hebt)
pi_180524597
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Bijkomende kosten terwijl jij in principe op tijd geannuleerd hebt vind ik, persoonlijk, ondernemersrisico. Retourzenden is dan ook lekker voor hen, aangezien dit waarschijnlijk niet in hun voorwaarden staat maar puur dropshipping technische redenen heeft.
Dat jij het 'persoonlijk ondernemersrisico' vindt, maakt natuurlijk niet uit. Ik kan me vergissen, maar volgens mij biedt de Wet koop op afstand niet het recht voor de koper om een aankoop te annuleren. Wel om te retourneren.
pi_180524658
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:18 schreef Brupje het volgende:
Voldoen aan alle voorwaarden, geven ze zelf ook aan. Moet alleen per se worden verstuurd
Aan welke voorwaarden voldoe je dan volgens de verkoper? Heb je het recht de aankoop (kosteloos) te annuleren als je 'm toch niet wilt? En geven ze dan ook aan dat er niet verzonden wordt of zo?
pi_180524711
In de wet staat alleen dat de verzendkosten van verkoper naar klant vergoed moeten worden. Er is geen verplichting de retourkosten ook te vergoeden.
.
pi_180524829
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:25 schreef Fer het volgende:
In de wet staat alleen dat de verzendkosten van verkoper naar klant vergoed moeten worden. Er is geen verplichting de retourkosten ook te vergoeden.
Zover waren we al. Staat er ook dat je het recht hebt te annuleren en daarmee het afzenden tegen te houden (zodat je geen retourkosten hebt)?
  maandag 16 juli 2018 @ 22:33:55 #12
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_180524960
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

enig idee hoe duur retourzending zal worden, informeer anders eens bij je rechtsbijstand (als je consumentenrecht er bij hebt)
Zal al gauw 100-150 euro zijn. Heb geen rechtsbijstand verder. Gaat me ook gewoon om het theoretische, praktisch is het makkelijker de aflevering te weigeren.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 16 juli 2018 @ 22:35:48 #13
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_180525012
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:23 schreef Queller het volgende:

[..]

Aan welke voorwaarden voldoe je dan volgens de verkoper? Heb je het recht de aankoop (kosteloos) te annuleren als je 'm toch niet wilt? En geven ze dan ook aan dat er niet verzonden wordt of zo?
Voldoen aan koop op afstand. Voor de rest zijn er geen rechten in de voorwaarden waar we gebruik van kunnen maken.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_180525022
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:33 schreef Brupje het volgende:
Zal al gauw 100-150 euro zijn. Heb geen rechtsbijstand verder. Gaat me ook gewoon om het theoretische, praktisch is het makkelijker de aflevering te weigeren.
De vraag is of je dat van de kosten afhelpt. Ik denk van niet.
pi_180525054
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:35 schreef Brupje het volgende:
Voldoen aan koop op afstand. Voor de rest zijn er geen rechten in de voorwaarden waar we gebruik van kunnen maken.
Dan heb je toch uitsluitend het recht te retourneren? Of mis ik iets? Kan hoor; ik weet het namelijk niet zeker. Je kan de zending weigeren, maar dan worden de retourkosten waarschijnlijk in mindering gebracht op het terug te storten bedrag. En dat is dan volgens mij terecht.
  maandag 16 juli 2018 @ 22:38:24 #16
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_180525076
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:25 schreef Fer het volgende:
In de wet staat alleen dat de verzendkosten van verkoper naar klant vergoed moeten worden. Er is geen verplichting de retourkosten ook te vergoeden.
Ben ik ook bang voor. De wet regelt zichtrecht, geen spijt-van-aankoop-recht.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_180525095
Waarom zou het weigeren van het pakket niet kunnen?
dag
pi_180525136
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:39 schreef Peter het volgende:
Waarom zou het weigeren van het pakket niet kunnen?
WGR / Koop op afstand - kosten terugzenden
pi_180525152
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:38 schreef Brupje het volgende:
Ben ik ook bang voor. De wet regelt zichtrecht, geen spijt-van-aankoop-recht.
Nou ja, dat dus...
  maandag 16 juli 2018 @ 22:41:50 #20
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_180525168
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:37 schreef Queller het volgende:

[..]

Dan heb je toch uitsluitend het recht te retourneren? Of mis ik iets? Kan hoor; ik weet het namelijk niet zeker. Je kan de zending weigeren, maar dan worden de retourkosten waarschijnlijk in mindering gebracht op het terug te storten bedrag. En dat is dan volgens mij terecht.
Dat zou goed kunnen, ik hoop het niet. ;)
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 16 juli 2018 @ 22:41:59 #21
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180525174
Los van hoe het juridisch zit, prachtig hoe zo'n winkel werkt.
Je wil het product toch niet hebben? We sturen het toch naar je toe, want dan maak je kosten. Lekker puh.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180525209
quote:
Worden er door een bezorger extra kosten in rekening gebracht voor een geweigerd pakket? Lijkt mij sterk..
dag
  maandag 16 juli 2018 @ 22:45:04 #23
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_180525253
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:41 schreef Klaploper het volgende:
Los van hoe het juridisch zit, prachtig hoe zo'n winkel werkt.
Je wil het product toch niet hebben? We sturen het toch naar je toe, want dan maak je kosten. Lekker puh.
Jup laatste keer. Gokken er op dat mensen het niet gaan terugsturen.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_180525290
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:41 schreef Klaploper het volgende:
Los van hoe het juridisch zit, prachtig hoe zo'n winkel werkt.
Je wil het product toch niet hebben? We sturen het toch naar je toe, want dan maak je kosten. Lekker puh.
:') en dan hopen dat je het houdt. Ik had ook wat besteld revent, echter direct daarna erachter gekomen dat mijn vrouw het ook al had gekocht. Mail erachteraan gestuurd om te annuleren, volgende dag had ik het bedrag al terug. Stukje service, hier heb je pech denk ik. Al geprobeerd om bijv. klein bedrag te betalen voor annulering en geen verzending?
pi_180525459
Nou ja, op zich zet een bedrijf vanaf het moment dat de bestelling binnenkomt alles in werking om de bestelling klaar te maken en te versturen. Kan me voorstellen dat als de processen zijn ingericht op grootschaligheid, het goedkoper /makkelijker is om te versturen en terug te nemen. Let op : kosten voor een bedrijf zitten niet zozeer in de boel ongedaan maken, maar vooral dat een medewerker persoonlijk een wijziging moet aanbrengen in de reguliere gang van zaken (administratie wijzigen, etc).

En nee, klantvriendelijk is het allerminst.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')