Vooral storneren...geeft nog meer gezeik.quote:Op maandag 16 juli 2018 20:35 schreef Aiciu het volgende:
En is er een juridische mogelijkheid om dit bedrag terug te krijgen? Gaat over een paar honderd, zo niet duizend euro inmiddels.
Ga de laatste rekening iig storneren.
En nu je het weet is het je plicht om dat zsm te bellen, evt. schade na jouw ontdekking en tot jouw belletje kan voor eigen rekening komen (niet dat ze daarachter komen tenzij jij je verlult, mgoe)quote:Is uw kaart verloren, gestolen of vermoedt u dat er fraude is gepleegd met uw kaart?
Bel dan direct naar: 020 - 504 8196
Misbruik is meestal te wijten aan de eindgebruiker, danwel de plaatsen waar eindgebruiker het achter laat.quote:Op maandag 16 juli 2018 20:35 schreef Aiciu het volgende:
En is er een juridische mogelijkheid om dit bedrag terug te krijgen? Gaat over een paar honderd, zo niet duizend euro inmiddels.
Ga de laatste rekening iig storneren.
Waarom?quote:Op maandag 16 juli 2018 21:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Misbruik is meestal te wijten aan de eindgebruiker, danwel de plaatsen waar eindgebruiker het achter laat.
Storneren is het laatste wat je moet doen.
Een creditcard betaling kun je niet eens storneren.quote:Op maandag 16 juli 2018 21:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Misbruik is meestal te wijten aan de eindgebruiker, danwel de plaatsen waar eindgebruiker het achter laat.
Storneren is het laatste wat je moet doen.
Het gaat niet om iTunes. Je hebt ook geen overeenkomst met iTunes nodig. Het gaat erom dat je een overeenkomst hebt met de creditcard maatschappij waarbij jij je verplichtingen niet na komt. Mocht je op enige wijze de betaling betwisten dan bied de creditcardmaatschappij hier handvatten voor en dan is het aan de webwinkel om anders te bewijzen.quote:Op maandag 16 juli 2018 21:22 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Waarom?
Het zijn niet zijn itunes, hij heeft geen overeenkomst met itunes en zal het waarschijnlijk ook aan z'n anus roesten dat een itunes account geblokkeerd wordt ?
Ook dat nog eens inderdaad.quote:Op maandag 16 juli 2018 21:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een creditcard betaling kun je niet eens storneren.
Ik heb geprobeerd om in te loggen bij iTunes, maar alle pogingen die ik zou gebruiken worden niet herkent. Dus ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen welk account er aan mijn kaart verbonden is.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het gaat niet om iTunes. Je hebt ook geen overeenkomst met iTunes nodig. Het gaat erom dat je een overeenkomst hebt met de creditcard maatschappij waarbij jij je verplichtingen niet na komt. Mocht je op enige wijze de betaling betwisten dan bied de creditcardmaatschappij hier handvatten voor en dan is het aan de webwinkel om anders te bewijzen.
Het is niet de iTunes account die geblokkeerd zal worden, maar een incassobureau die beslag gaat leggen als je het niet volgens de regels spelen gaat
[..]
Ook dat nog eens inderdaad.
bel NIET met itunes. Doe alleen zaken met je CC maatschappij! Betwist de betaling bij hen, doe nadrukkelijk geen zaken met itunes!quote:Op maandag 16 juli 2018 22:21 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd om in te loggen bij iTunes, maar alle pogingen die ik zou gebruiken worden niet herkent. Dus ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen welk account er aan mijn kaart verbonden is.
Morgen maar even bellen, de Nederlandstalige afdeling is tot 8 uur open.
Wat een dom gelul. Hoewel ik mijn credit card zelden gebruik (vrijwel alleen voor het boeken van hotels) ben ik al drie keer het slachtoffer geworden van fraude met mijn credit card. In landen als de VS is de controle nou eenmaal zo beroerd (er waren nota bene zelfs bedragen afgeschreven waarbij zogenaamd de credit card fysiek was gebruikt terwijl die op dat moment bij mij in Nederland was) dat misbruik kinderlijk eenvoudig is. Om die reden overigens wel alle keren behoorlijk snel mijn geld teruggekregen.quote:Op maandag 16 juli 2018 21:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Misbruik is meestal te wijten aan de eindgebruiker, danwel de plaatsen waar eindgebruiker het achter laat.
En jij geeft zelf je creditcard(gegevens) af op locaties waarvan je vooraf weet dat er slecht mee omgegaan word. Kan je het altijd voorkomen, nah. Hooguit cash betalen. Maar dan nog is de fraude wel aan de eindgebruiker te wijten.quote:Op maandag 16 juli 2018 23:22 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat een dom gelul. Hoewel ik mijn credit card zelden gebruik (vrijwel alleen voor het boeken van hotels) ben ik al drie keer het slachtoffer geworden van fraude met mijn credit card. In landen als de VS is de controle nou eenmaal zo beroerd (er waren nota bene zelfs bedragen afgeschreven waarbij zogenaamd de credit card fysiek was gebruikt terwijl die op dat moment bij mij in Nederland was) dat misbruik kinderlijk eenvoudig is. Om die reden overigens wel alle keren behoorlijk snel mijn geld teruggekregen.
Ik weet vooraf dat een hotel slecht om zal gaan met mijn credit card gegevens? Ben je aan het trollen?quote:Op maandag 16 juli 2018 23:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En jij geeft zelf je creditcard(gegevens) af op locaties waarvan je vooraf weet dat er slecht mee omgegaan word. Kan je het altijd voorkomen, nah. Hooguit cash betalen. Maar dan nog is de fraude wel aan de eindgebruiker te wijten.
Het enige is dat er een zekere verwijtbaarheid door de maatschappij gedekt zal worden. Ik herinner mij de blikken nog toen mensen mijn CC mee wilden nemen en ik dat vriendelijk afwees. Toch nooit last van fraude gehad.
Ik vul ze nooit vooraf in. Ik autoriseer aan de balie (bij de automaat) de reservering of sterker nog ik betaal hem vooraf (contant). Heb eens een blozende receptionist gehad die zei dat het dan twee keer zoveel was wat als borg afgedragen moest worden, nou.... des te meer reden waarom ik mijn creditcardgegevens niet aan jullie geef.quote:Op maandag 16 juli 2018 23:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik weet vooraf dat een hotel slecht om zal gaan met mijn credit card gegevens? Ben je aan het trollen?
Ja, ik voer bij het boeken van een hotel inderdaad mijn credit card gegevens in, anders is het namelijk in veel gevallen verrekte lastig om een hotel te boeken.
Alleen maar cash betalen is wel het laatste dat de credit card maatschappij wil, dus allicht dat die het maar al te graag terugbetalen.
Als de credit card maatschappij ervoor kiest om fraude kinderlijk eenvoudig te maken (waarom kan een Amerikaans bedrijf geld afschrijven van mijn credit card zonder pincode of zelfs een CVC?) dan is dat hun probleem en niet het mijne. Gelukkig denken zij er zelf hetzelfde over.quote:Op maandag 16 juli 2018 23:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik vul ze nooit vooraf in. Ik autoriseer aan de balie (bij de automaat) de reservering of sterker nog ik betaal hem vooraf (contant). Heb eens een blozende receptionist gehad die zei dat het dan twee keer zoveel was wat als borg afgedragen moest worden, nou.... des te meer reden waarom ik mijn creditcardgegevens niet aan jullie geef.
Omdat je in sommige landen niet met een automaat betaaldquote:Op maandag 16 juli 2018 23:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik vul ze nooit vooraf in. Ik autoriseer aan de balie (bij de automaat) de reservering of sterker nog ik betaal hem vooraf (contant). Heb eens een blozende receptionist gehad die zei dat het dan twee keer zoveel was wat als borg afgedragen moest worden, nou.... des te meer reden waarom ik mijn creditcardgegevens niet aan jullie geef.
Precies...zelf 1 keer geskimt in een land ..was zo opgelost (ging om bijna 1000 eu). Werd keurig netjes verwerkt.quote:Op maandag 16 juli 2018 23:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als de credit card maatschappij ervoor kiest om fraude kinderlijk eenvoudig te maken (waarom kan een Amerikaans bedrijf geld afschrijven van mijn credit card zonder pincode of zelfs een CVC?) dan is dat hun probleem en niet het mijne. Gelukkig denken zij er zelf hetzelfde over.
Noem die landen eens. Heb een respectabel lijstje afgewerkt, een kwam eigenlijk nooit op locaties waar het zo erg was. De locaties waar het niet zo was, dat was veel cash relatief...quote:Op maandag 16 juli 2018 23:52 schreef descon het volgende:
[..]
Omdat je in sommige landen niet met een automaat betaald
Dat zijn ook net de landen waar ik niet graag met veel cash over straat loop.
[..]
Precies...zelf 1 keer geskimt in een land ..was zo opgelost (ging om bijna 1000 eu). Werd keurig netjes verwerkt.
Laten we eerlijk zijn. Als je met 300k cop overvallen zou worden dan sta je het af en dan kraai je er niet naar. Met dat bedrag kan je daar goed eten. Zelfs in Sahara landen heb ik nooit last gehad van echte problematiek. Maar oké. Zuid Amerika staat nog niet prominent op mijn lijst dus die kan ik idd net niets over zeggen hehequote:Op dinsdag 17 juli 2018 00:07 schreef descon het volgende:
Zuid Amerika hebben ze er een handje van. Zelf in Colombia gehad.
Ben met cash geld minder goed verzekerd als CC. Dus doe mij dan maar een skim risico.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 00:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn. Als je met 300k cop overvallen zou worden dan sta je het af en dan kraai je er niet naar. Met dat bedrag kan je daar goed eten. Zelfs in Sahara landen heb ik nooit last gehad van echte problematiek. Maar oké. Zuid Amerika staat nog niet prominent op mijn lijst dus die kan ik idd net niets over zeggen hehe
CC maatschappij vergoed helemaal niets. Die halen het geld gewoon terug, daar waar het ten onrechte is uitgegeven. Uiteindelijk blijft de onderneming, die de betroffen creditcard geaccepteerd heeft over met de gebakken peren.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |