quote:Omdat een niet-ingedaalde bal na de leeftijd van 6 maanden niet meer vanzelf indaalt, wordt een operatie al op jonge leeftijd uitgevoerd, bij voorkeur in het eerste levensjaar. Het zou kunnen dat een aantal belangrijke ontwikkelingsstappen die rondom het eerste levensjaar plaatsvinden optimaal kan gebeuren als de bal in de balzak geplaatst wordt. Ondanks operatie op jonge leeftijd, kan een normale functie van de oorspronkelijk niet-ingedaalde bal niet worden gegarandeerd. Vooral wanneer beide ballen niet waren ingedaald, kan later sprake zijn van verminderde vruchtbaarheid. Een abnormale ontwikkeling van de testis zou kunnen leiden tot een licht hogere kans op testiskanker als de testis niet in het zakje zit (1 in 1000 tot 2500 ten opzichte van 1 op 100000 in de algemene bevolking) met name bij positie in de buik
Dat die teelbal naar de balzak halen geen grote ingreep is lijkt mij ook inderdaad.quote:Op maandag 16 juli 2018 21:59 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Bij mijn broertje was dit ook het geval en hij is voor zijn eerste verjaardag nog geopereerd hieraan.
Daar kan ik helaas geen uitspraken over doen. Mijn broer is gehandicapt maar dat komt niet daardoor.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:54 schreef hartloper het volgende:
[..]
Dat die teelbal naar de balzak halen geen grote ingreep is lijkt mij ook inderdaad.
Maar ik vraag me ook vooral af of zo'n narcose voor zo'n baby niet erg is, bv leerachterstand op latere leeftijd oid
Als de narcose en operatie normaal verlopen, heeft het niet zulke drastische gevolgen als een leerachterstand.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:54 schreef hartloper het volgende:
[..]
Dat die teelbal naar de balzak halen geen grote ingreep is lijkt mij ook inderdaad.
Maar ik vraag me ook vooral af of zo'n narcose voor zo'n baby niet erg is, bv leerachterstand op latere leeftijd oid
Mijn zoon is twee keer onder narcose geweest op jonge leeftijd en doet nu gymnasium. Denk dat het wel meevalt buiten de "normale" kans op complicaties.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:54 schreef hartloper het volgende:
[..]
Heb ik dan weer met mijn rechter.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 09:43 schreef Luukiemaster het volgende:
Hij is bij mij op 27 jarige leeftijd af en toe zelfs nog kwijt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |