abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180517049
Bij mijn zoontje is de linker teeltbal ingezakt en de rechter teeltbal op dit moment nog niet.
Zoontje is momenteel 1 maand oud.

Dat zijn rechter teeltballetje niet is ingezakt is geconstateerd tijdens de laatste check van de kinderarts voor vertrek naar huis. Ook het consultatiebureau heeft het balletje vanochtend nog niet gevonden in de balzak.
Arts van het ziekenhuis dacht de bal hoger te voelen maar nog niet omlaag te kunnen krijgen.
Arts van het consultatiebureau dacht ook iets te voelen hogerop maar toen ze aan de li kant voelde voelde ze op die zelfde plek ook zo'n bobbeltje. Dus ze wist niet wat het was.
Naar mijn weten is tijdens de apgarscore het balletje ook gecontroleerd en er zit mij bij dat toen beide balletjes waren gezakt en dit staat ook in de formulieren die we hebben mee gekregen.

Nu zegt de arts van het consultatiebureau het volgende:
Als de rechter teelbal niet binnen zes maanden is ingedaald dan moet uw zoon een operatie ondergaan, hij zal dan enkele uren volledig onder narcose zijn en men zal moeten zoeken waar de teelbal is gebleven. Als ze hem hebben gevonden "trekken" ze hem naar onder en fixeren hem hier. Ze deed het voorkomen alsof het een zware operatie was.

Ik vond het een vreemd verhaal.
Maar opereren ze een kindje van zes maanden al voor een teelballetje?
Die narcose is toch niet gezond lijkt mij?
Iemand ervaring met deze operatie?
  maandag 16 juli 2018 @ 17:23:07 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180517787
quote:
Omdat een niet-ingedaalde bal na de leeftijd van 6 maanden niet meer vanzelf indaalt, wordt een operatie al op jonge leeftijd uitgevoerd, bij voorkeur in het eerste levensjaar. Het zou kunnen dat een aantal belangrijke ontwikkelingsstappen die rondom het eerste levensjaar plaatsvinden optimaal kan gebeuren als de bal in de balzak geplaatst wordt. Ondanks operatie op jonge leeftijd, kan een normale functie van de oorspronkelijk niet-ingedaalde bal niet worden gegarandeerd. Vooral wanneer beide ballen niet waren ingedaald, kan later sprake zijn van verminderde vruchtbaarheid. Een abnormale ontwikkeling van de testis zou kunnen leiden tot een licht hogere kans op testiskanker als de testis niet in het zakje zit (1 in 1000 tot 2500 ten opzichte van 1 op 100000 in de algemene bevolking) met name bij positie in de buik
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 16 juli 2018 @ 21:59:49 #3
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180524021
Bij mijn broertje was dit ook het geval en hij is voor zijn eerste verjaardag nog geopereerd hieraan. Dit is allemaal prima verlopen.
pi_180535352
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:59 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Bij mijn broertje was dit ook het geval en hij is voor zijn eerste verjaardag nog geopereerd hieraan.
Dat die teelbal naar de balzak halen geen grote ingreep is lijkt mij ook inderdaad.
Maar ik vraag me ook vooral af of zo'n narcose voor zo'n baby niet erg is, bv leerachterstand op latere leeftijd oid
  dinsdag 17 juli 2018 @ 14:53:30 #5
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180536667
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 13:54 schreef hartloper het volgende:

[..]

Dat die teelbal naar de balzak halen geen grote ingreep is lijkt mij ook inderdaad.
Maar ik vraag me ook vooral af of zo'n narcose voor zo'n baby niet erg is, bv leerachterstand op latere leeftijd oid
Daar kan ik helaas geen uitspraken over doen. Mijn broer is gehandicapt maar dat komt niet daardoor.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 16:04:45 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180538174
quote:

[..]

Als de narcose en operatie normaal verlopen, heeft het niet zulke drastische gevolgen als een leerachterstand.

De anesthesioloog moet al je vragen kunnen beantwoorden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180577324
Bij de jongste is hij ook een poosje "kwijt" geweest. Maar bij de eerste controle was hij er wel, en later ook wel weer.. Arts gaf toen aan, dat het soms ook verstoppertje spelen is, omdat er opeens kou bij komt als de luier open is..
  donderdag 19 juli 2018 @ 10:02:54 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180577400
quote:

[..]

Mijn zoon is twee keer onder narcose geweest op jonge leeftijd en doet nu gymnasium. Denk dat het wel meevalt buiten de "normale" kans op complicaties.
And so is the past
pi_180869578
Hij is bij mij op 27 jarige leeftijd af en toe zelfs nog kwijt! :'(
Ja, hoi!
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:44:57 #10
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_180869606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:43 schreef Luukiemaster het volgende:
Hij is bij mij op 27 jarige leeftijd af en toe zelfs nog kwijt! :'(
Heb ik dan weer met mijn rechter.

Soms met beiden :')
pi_180928879
Vandssg echo gehad. Het balletje was niet te zien in de balzak maar wel dichtbij de zak, in het lieskanaal. Kinderarts werd met spoed weggeroepen dus wij moeten volgende week terug.

Weet iemand hier of de bal vermoedelijk in de balzak is geweest als hij nu in lieskanaal zit? Dus weer omhoog geschoten.
Voor arts werd weggeroepen zei hij; beter in lieskanaal dan in de buikholte oid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')