Best veel nare dingen gezien daar, op dag 1 (voor de middag) bij ons veld alleen al 2 nekblessuresquote:Op woensdag 11 juli 2018 11:03 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb mn kleine teen gebroken in de veteranenfinale van Ameland Beach Rugby (15-14 verloren). Dat is nog best een naar dingetje.
Live te volgen via Eurosport Player.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:43 schreef heywoodu het volgende:
In San Francisco is de Sevens World Cup bezig (KO-toernooi alleen). Met de graphics ging zojuist iets niet helemaal goed.
[ afbeelding ]
Dat wist ik niet, goede tip welquote:
Klopt, heeft te maken met het feit dat Heineken wederom de naamgever van het toernooi gaat worden; Heineken Champions Cup. Dit jaar was het in Bilbao, dus ze kijken zeker naar mogelijkheden van finales buiten de traditionele landen.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:49 schreef franklop het volgende:
Las wat geruchten dat ze binnen nu en 2 jaar de finale van Champions Cup mogelijk in de Johan Cruijff ArenA willen houden
Dat was een behoorlijke thriller. Ik was er live bij, erg gaaf om mee te maken, maar de All Blacks speelden jammergenoeg toch wel erg slordig.quote:Op zaterdag 15 september 2018 11:26 schreef Nielsch het volgende:
RONDE 4
Nieuw Zeeland - Zuid Afrika 34-36
Het eerste thuisverlies voor Nieuw Zeeland sinds 2009 (British & Irish Lions in 2017 niet meegeteld). Ook toen was Zuid Afrika de tegenstander.
Nice!quote:Op zaterdag 15 september 2018 13:00 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dat was een behoorlijke thriller. Ik was er live bij, erg gaaf om mee te maken, maar de All Blacks speelden jammergenoeg toch wel erg slordig.
Helaasquote:Op zondag 30 september 2018 10:18 schreef Nielsch het volgende:
Argentini gaat volgende week gewoon winnen van Australi.
Bizarre tweede helft.quote:Op zondag 7 oktober 2018 16:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Helaas
31-7 voorsprong bij rust --> 34-45 verloren.
Bijzonder volk is het.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 20:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
https://www.stuff.co.nz/s(...)he-edge-of-the-earth
Domme Freddie.quote:Op maandag 15 oktober 2018 09:05 schreef Rauw. het volgende:
Bijzonder momentje afgelopen weekend inde Heineken cup trouwens
Arme Freddie.
Ook dat, maar eerst die "makkelijke" penalty op de palen die 9 van de 10 props nog raak geschoten hadden en dan dit moment.quote:
Het ironische is dat je een paar jaar geleden nog gewoon om de hele tackle area mocht heen lopen (als er geen ruck was). Toen heeft Itali dat een hele wedstrijd gedaan tegen Engeland en zijn de regels veranderd.quote:Op zaterdag 10 november 2018 21:17 schreef franklop het volgende:
Engeland dacht even te winnen
15-0 voor, 15-16 eindstand. En dan nog een terechte afgekeurde try in slotfase
Rugby league in dezequote:Op zondag 11 november 2018 17:02 schreef northernlight81 het volgende:
Engeland - Nieuw Zeeland op BBC2 nu
Ik had wel verwacht dat Kenya iets meer had kunnen doen tegen Canada. Ik zie Canada nu ook wel met gemak over Duitsland heen geen.quote:Op zondag 11 november 2018 21:23 schreef franklop het volgende:
Repechage toernooi is bezig voor laatste WK plek.
Canada en Duitsland winnen eerste duel ruim en spelen volgende week in tweede groepsduel tegen elkaar. Winnaar van dat duel zal normaal gesproken naar WK gaan
Treurig verhaal dit eigenlijk. De bonden van Wales en Schotland hebben 2 jaar geleden een hernieuwd sponsoraanbod van RBS geweigerd omdat ze dachten meer te konden krijgen. Nee dus, Guinness betaalt nu een stuk minder dan RBS zou gaan doen.quote:
Klinkt prima. Hopelijk dus ook alle wedstrijdenquote:Op zaterdag 12 januari 2019 07:27 schreef Nielsch het volgende:
Op Kanaal 14 blijkbaar. Weet niet wat dat precies betekent, maar het klinkt positief!
In het filmpje komt "WK Rugby" in beeld.. zou toch leuk zijn..quote:Op zaterdag 12 januari 2019 07:27 schreef Nielsch het volgende:
Op Kanaal 14 blijkbaar. Weet niet wat dat precies betekent, maar het klinkt positief!
Vandaar de postquote:Op zaterdag 12 januari 2019 09:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
In het filmpje komt "WK Rugby" in beeld.. zou toch leuk zijn..
Ik heb dinsdag tickets gehaald voor Nieuw Zeeland - Zuid Afrika. Wilde eerst kwartfinale 2 of 4 halen maar die waren al weg.quote:Op donderdag 17 januari 2019 16:38 schreef franklop het volgende:
Ik ga een poging wagen toch naar het WK te gaan
Kon je de beschikbaarheid van de kaarten daar zien of niet? Willen naar twee wedstrijden in Tokio en/of Yokohama, maar moeten kijken wat realistisch is.quote:Op donderdag 17 januari 2019 19:46 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Ik heb dinsdag tickets gehaald voor Nieuw Zeeland - Zuid Afrika. Wilde eerst kwartfinale 2 of 4 halen maar die waren al weg.
Jazeker dat kan hier:quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:12 schreef franklop het volgende:
[..]
Kon je de beschikbaarheid van de kaarten daar zien of niet? Willen naar twee wedstrijden in Tokio en/of Yokohama, maar moeten kijken wat realistisch is.
Pfoe, klinkt al wel als een lastig verhaal. Althans voor de wedstrijden die we eventueel willen gaan.quote:Op donderdag 17 januari 2019 21:32 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Jazeker dat kan hier:
https://info.tickets.rugb(...)entory-en/index.html
Voor de ticketverkoop. Ik heb 2 aanvragen van te voren gedaan en daardoor kon ik dinsdag in de unsuccesfull ballot al kaarten halen. Die verkoop begon om 12.19 en ik had om kwart voor 8 op het werk die site (met aftelklok) al geopend omdat daarin stond dat je meteen al in de wachtrij geplaatst wordt. Ik had 4 vensters open (Chrome en Internet Explorer (standaard en incognito)) en daarbij was de kortste wachtrij meer dan 25.000 en langste 87.000. Maar op reddit bleek achteraf dat je geluk moet hebben en dat je het beste gewoon rond de tijd dat de kaartverkoop van start gaat ff refresht. Uiteindelijk had ik om kwart voor 10 's avonds pas kaarten. Hierbij zat dan wel site onderhoud van 17:00 tot 21:30 bij, erg vreemd om tijdens kaartverkoop site offline te halen. Mijn wachtrij plek werd wel behouden.
Dus ff kort. Je kan volgens mij het beste rond de start van de kaartverkoop de site refreshen totdat je in de wachtrij wordt geplaatst voor een zo gunstig mogelijke positie hierin.
Ergens op Reddit stond ook dat er voor ons 100.000 kaarten extra werden geplaatst en voor de general sale 200.000. Ik weet niet of dit klopt maar dan kan het overzicht zaterdag wel veranderd zijn.
Scheelt wel dat je de wachtrij niet constant open hoeft hebben staan. Je kan gewoon je mailadres in vullen en als je bijna aan de beurt bent krijg je een mailtje.quote:Op donderdag 17 januari 2019 22:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Pfoe, klinkt al wel als een lastig verhaal. Althans voor de wedstrijden die we eventueel willen gaan.
Kosten helpen ook niet mee
Bedankt voor de info in ieder geval. Kosten per ticket niet alleen natuurlijk, Japan ligt ook niet om de hoek helaasquote:Op donderdag 17 januari 2019 22:24 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Scheelt wel dat je de wachtrij niet constant open hoeft hebben staan. Je kan gewoon je mailadres in vullen en als je bijna aan de beurt bent krijg je een mailtje.
Inderdaad, kosten zijn ook vrij hoog. We zijn 330 euro per ticket kwijt.
Eindigde helaas in een nederlaag en lijkt dus alweer klaar te zijnquote:Op zondag 3 maart 2019 18:04 schreef franklop het volgende:
Ziggo Sport zendt zaterdag Nederland - Portugal live uit
Bedankt voor de reminder voor morgen alvastquote:Op zondag 31 maart 2019 20:11 schreef DevilsWhore het volgende:
http://www.allblacks.com/(...)a-sign-with-nz-rugby
![]()
![]()
Ik zou beginnen met gewone voetbalschoenen met plastic noppen.quote:Op donderdag 11 juli 2019 18:32 schreef hierissieweer het volgende:
Hoi Allen,
Ik ga nu echt beginnen met rugby. Maar ik moet schoenen hebben...
Ik heb hem idee over het aantal noppen, en of ik ze met metaal of kunstof noppen moet hebben.
Wie heeft er tips?
Ik heb nu deze in gedachten:
https://m.adidas.nl/kakar(...)ceSelSize=BB7980_640
Is het wat voor een beginner?
velden zijn over het algemeen redelijk droog en dus hard. dan zou ik voor plastic gaan voor nu en wellicht richting de winter eens kijken of je langere noppen kan gebruiken. Nog beter zijn schoenen waar je zelf de noppen kan verwisselen!quote:Op donderdag 11 juli 2019 18:32 schreef hierissieweer het volgende:
Hoi Allen,
Ik ga nu echt beginnen met rugby. Maar ik moet schoenen hebben...
Ik heb hem idee over het aantal noppen, en of ik ze met metaal of kunstof noppen moet hebben.
Wie heeft er tips?
Ik heb nu deze in gedachten:
https://m.adidas.nl/kakar(...)ceSelSize=BB7980_640
Is het wat voor een beginner?
Rubberen noppen zijn gewoon te bestellen inderdaad.quote:Op zondag 21 juli 2019 16:06 schreef hierissieweer het volgende:
Plastic noppen it is. Ik had de Adidas met ijzeren noppen besteld. Die zitten erg fijn. Dus ik houd ze maar voor de herfst.
Maar daar zou ik dus plastic noppen op kunnen zetten voor 3en harde ondergrond?
Anders ga ik nog even verder kijken voor schoenen met plastic noppen. De gene die ik besteld heb bij adidas zitten niet tof...
Nog tips qua voetbalschoenen enzo?
Ik begreep dat op Ziggo Go in ieder geval alle wedstrijden live online worden uitgezonden. Vanuit die app kan ik fijn chromecasten naar m'n grote tv scherm dus dat moet wel goedkomen. Je moet er wel even voor 2 maanden het sportpakket voor aanschaffen, maar dat is maandelijks opzegbaar dus prima te betalen. Dat is dus deze: http://go.ziggosporttotaal.nl/quote:Op dinsdag 30 juli 2019 07:45 schreef Rauw. het volgende:
Iemand al duidelijkheid gehad van Ziggo over uitzenden van wedstrijden?
Hoewel ze allemaal om hoeretijden zijn.
12 wedstrijden zijn wellicht wat vroeg voor mij. De rest is prima te doen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:04 schreef Nielsch het volgende:
Hier staan trouwens de Nederlandse speeltijden, sommige zijn nog wel okee trouwens...
https://rugbyregels.nl/node/497
Een hoop breakfast pintsquote:Op dinsdag 30 juli 2019 14:04 schreef Nielsch het volgende:
Hier staan trouwens de Nederlandse speeltijden, sommige zijn nog wel okee trouwens...
https://rugbyregels.nl/node/497
Gewonnen door Australi; 47-26quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 12:20 schreef amsoor het volgende:
Komt er een apart topic voor het WK?
Vandaag beginnen de voorbereidingswedstrijden. Engeland -Wales bv vanmiddag.
Op dit moment trouwens de Bledisloe Cup in Australi.
Wordt dat vanmiddag ergens uitgezonden? En hoe laat begint Engeland-Wales?quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 12:20 schreef amsoor het volgende:
Komt er een apart topic voor het WK?
Vandaag beginnen de voorbereidingswedstrijden. Engeland -Wales bv vanmiddag.
Op dit moment trouwens de Bledisloe Cup in Australi.
Engeland-Wales 1500 uur Nl tijd, op Sky sowieso. Morgen om 1450 is de hele wedstrijd op Ziggo Sport Docu te zien, of een samenvatting op BBC 2 om 1900 uur. Dit zijn de summer internationals:quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 14:19 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Wordt dat vanmiddag ergens uitgezonden? En hoe laat begint Engeland-Wales?
Thanksquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 14:32 schreef amsoor het volgende:
[..]
Engeland-Wales 1500 uur Nl tijd, op Sky sowieso. Morgen om 1450 is de hele wedstrijd op Ziggo Sport Docu te zien, of een samenvatting op BBC 2 om 1900 uur. Dit zijn de summer internationals:
https://www.autumn-internationals.co.uk/2019/
twitter:WorldRugby twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 19:45:22Wales have provisionally become number 1 in the World Rugby Rankings after beating England in Cardiff, ending New Zealand's 509 week run at the top.#WorldRugbyRankings https://t.co/omZWfCEfTi reageer retweet
Nee, dat mag niet. Ik zie ook niet of hij op de bal of een speler slaat. Bal zou wel mogen. Als de geslagen speler in kwestie iets fout doet moet de ref ingrijpen, niet een andere speler.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:43 schreef hierissieweer het volgende:
Ik volg het een en ander aan rugby stuff op instagram. Daar kwam ik Dit filmpje tegen. Aan het einde zie je een speler inbeuken op een andere. Is dat toegestaan? Met je vuisten de bal proberen te krijgen?
https://www.instagram.com/p/B1YU9kKjZYw/?igshid=1pxx6wb24uqgb
Gewoon zeggen. Wij hebben er ook 'een' en dat is geen probleem.quote:nOp vrijdag 6 september 2019 22:03 schreef hierissieweer het volgende:
Nog steeds heerlijk aan het spelen. Steeds meer inzicht, maar daarmee wordt het ook ingewikkelder. Maar geen probleem, de ervaring zal het mij leren.
Wat ik wel als een probleem ervaar. Ik ben zo homosexueel als een koekoeksklok. In het team worden wel eens opmerkingen gemaakt, gewoon typisch mannen humor. Helemaal prima. Maar voel mij nu een beetje een beetje alsof ik undercover ben ofzo.
Eigenlijk wil ik gewoon open zijn over mijn homoseksualiteit.
Normaal maak ik een opmerking over mijn man, en dan is het klaar en door. Maar de situatie dringt zich niet echt aan. (veel met het spel bezig) en om expliciet uit de kast te komen is awkward.
Maar zeker nu het seizoen van samen douchen begint wil ik het eigenlijk wel open hebben...
Hoe dit aan te pakken?
Volgens mij spelen in Amstelveen ook jongens mee van het gay rugbyteam de Lowlanders. Dat levert geen enkel probleem op.quote:Op vrijdag 6 september 2019 22:03 schreef hierissieweer het volgende:
Nog steeds heerlijk aan het spelen. Steeds meer inzicht, maar daarmee wordt het ook ingewikkelder. Maar geen probleem, de ervaring zal het mij leren.
Wat ik wel als een probleem ervaar. Ik ben zo homosexueel als een koekoeksklok. In het team worden wel eens opmerkingen gemaakt, gewoon typisch mannen humor. Helemaal prima. Maar voel mij nu een beetje een beetje alsof ik undercover ben ofzo.
Normaal maak ik een opmerking over mijn man, en dan is het klaar en door. Maar de situatie dringt zich niet echt aan. (veel met het spel bezig) en om expliciet uit de kast te komen is awkward.
Maar zeker nu het seizoen van samen douchen begint wil ik het eigenlijk wel open hebben...
Hoe dit aan te pakken?
Op zich geen probleem met foute homo grapjes (flikker rob bijvoorbeeld) hou wel van foute grappenquote:Op zaterdag 7 september 2019 02:53 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Gewoon zeggen. Wij hebben er ook 'een' en dat is geen probleem.
Wat als er een homo in jouw team zou spelen?quote:Op zaterdag 7 september 2019 08:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij spelen in Amstelveen ook jongens mee van het gay rugbyteam de Lowlanders. Dat levert geen enkel probleem op.
Veel te vroeg op 49 jarige leeftijd. Tevens de 4de van de 15 basisspelers van Zuid Afrika dat in 1995 de WK finale won die voor z'n 50ste overlijd. Creepy statistic.quote:
Dat is al eens gebeurd en toen niks.quote:Op zondag 8 september 2019 21:08 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Wat als er een homo in jouw team zou spelen?
Komt vanzelf eens ter sprake. Zou het echt niet grootser maken dan dat het is.quote:Op vrijdag 6 september 2019 22:03 schreef hierissieweer het volgende:
Hoe dit aan te pakken?
Zal wel Australi worden dan, zie het echt niet in Rusland.quote:Op vrijdag 17 april 2020 07:38 schreef borisz het volgende:
Argentini trekt zich terug voor WK2027 en steunt Australi
https://web5.insidethegam(...)-rugby-world-cup-bid
Wordt dus Australi vs Rusland.
https://www.superrugby.co(...)to-kick-off-in-june/quote:
Investec Super Rugby Aotearoa will kick off next month following today’s announcement that the country will move to COVID-19 alert level two on Thursday.
New Zealand Rugby (NZR) has confirmed that the domestic form of Super Rugby involving the Blues, Chiefs, Hurricanes, Crusaders and Highlanders – known as Investec Super Rugby Aotearoa – will start on Saturday 13 June, allowing players four weeks to adequately prepare with contact training.
Today’s news follows the Government’s announcement on Thursday that professional rugby and netball could resume at alert level two.
The competition will see the five Super Rugby clubs playing each other home and away over 10 weeks, with two matches every weekend at 5.05pm on Saturdays and 3.05pm on Sundays. All matches will be played in closed stadiums.
The competition will see the five Super Rugby clubs playing each other home and away over 10 weeks, with two matches every weekend at 5.05pm on Saturdays and 3.05pm on Sundays. Matches will be played in closed stadiums until Government advises an approach to managing mass gatherings in controlled venues that will allow fans to return.
The schedule for the competition has also been announced today. In the opening weekend, the Highlanders will play the Chiefs in Dunedin on Saturday 13 June, with the Blues playing the Hurricanes in Auckland the following day. All matches will be played live on Sky Sport.
NZR Chief Executive Mark Robinson said he was delighted for fans that they would have top-quality rugby on their screens in just over a month.
“The thought of five world-class Kiwi teams battling it out in 20 matches over 10 weeks should put a smile back on the faces of many people. I know our players are excited and I’m sure rugby fans will be as well.”
Robinson said they always knew they had to take the Government’s lead on when it was safe for rugby to return, and now it was critical the sport did everything to mitigate the further spread of COVID-19.
“Medical and operational staff across NZR, the Players’ Association and the clubs have been working together to ensure we have detailed plans in place to protect the health and safety of everyone involved.”
NZR Medical Manager Karen Rasmussen said a set of protocols for playing professional rugby at level two had been developed and will be endorsed by the Government.
She said the protocols include daily symptom and temperature checks for players, team management and other officials involved in the competition, as well as stringent hygiene and cleaning, contact tracing practices, and asking anyone who feels unwell to stay away, self-isolate and get tested.
“A major factor will be ensuring we control who enters the team bubbles and that we have necessary measures in place to mitigate against any risk to the health of all team members, as well as the health of their families and the wider community,” said Rasmussen.
“Team members will be asked to minimise their contacts outside of the team environment and their family bubbles.”
The teams will also fly in and out on match days by charter flights, with the earlier kick off times allowing teams time to return to their home base after the games.
Sky CEO Martin Stewart welcomed the news Investec Super Rugby Aotearoa would soon be underway.
“This is superb news for sport fans, our partners New Zealand Rugby and SANZAAR, our team at Sky, and the players themselves. We look forward to working together to produce and deliver these exciting matches for New Zealanders and our global audience.”
Mitre 10 Cup to start in September
As a result of the confirmation of the start of Investec Super Rugby Aotearoa, NZR has now confirmed a start time for this year’s Mitre 10 Cup.
“With the support of the Provincial Unions, we have been able to schedule a full 14 team Mitre 10 Cup Premiership and Championship competition with kick off on 11 September,” said Robinson.
An amended Mitre 10 Cup draw will be released in due course.
NZR is continuing to look at options for this year’s Farah Palmer Cup and for the Black Ferns matches as the country builds up to Rugby World Cup 2021.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
Leuk detail: sinds een paar weken is de oorspronkelijke trofee voor de winnaar - die ergens in de jaren 30 kwijt was geraakt - teruggevonden in een oude opslagruimte van Eden Park.quote:Op vrijdag 4 september 2020 10:41 schreef franklop het volgende:
Morgen staat in Nieuw-Zeeland de match North vs South op het programma. Uiteraard gaat dit om de strijd tussen de spelers tussen beide grote eilanden.
Wordt de 81e confrontatie, waarbij het Noordereiland 50 keer won, zuid 27 keer en 3 keer werd er een gelijkspel genoteerd.
8 jaar geleden was het de laatste confrontatie en die werd door zuid gewonnen
Dat is tamelijk verrassend te noemenquote:Op zaterdag 14 november 2020 10:32 schreef borisz het volgende:
New Zealand 15-25 Argentina
Eerste overwinning van de Argentijnen op NZ
slaat weer eens nergens op zo vroeg...quote:Op woensdag 9 december 2020 13:12 schreef borisz het volgende:
Nog ruim 2,5 jaar te gaan maar maandag is al de loting voor het WK....
[ afbeelding ]
De potten
[ afbeelding ]
Wat zijn de kansen tegen Belgi?quote:Op donderdag 4 februari 2021 17:50 schreef Nielsch het volgende:
De datum is nog onbekend maar voor 12 juni zal Nederland een promotie/degradatieduel spelen tegen Belgi. Bij winst promoveert Nederland naar de Rugby Europe Championship. Daar zal het dan moeten uitkomen tegen sterke rugbylanden als Spanje, Rusland, Roemeni en Georgi. Bij een goed resultaat kan Nederland zich via deze pool plaatsen voor het WK 2023 in Frankrijk. Maar goed, dat is dus heel ver weg, eerst maar eens van Belgi winnen.
Daar liggen zeker kansen. Beide landen ontlopen elkaar weinig. Beide competities liggen al geruime tijd stil dus tis ook interessant om te zien hoe beide landen hiermee omgaan.quote:
Dat is wel een aderlating voor de VS. Hoorde wel dat NFLer Nate Ebner net als in 2016 weer mee wilde doen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:41 schreef heywoodu het volgende:
Perry Baker heeft zijn been gebroken, daar gaat een van de grote sterren van het rugby sevens wat Tokyo betreft.
https://olympics.nbcsport(...)-baker-injury-rugby/
En ter voorbereiding op die wedstrijd begint dit weekend de Ereklasse weer.quote:
Het niveauverschil met de grote jongens is nogal grootquote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:41 schreef Nielsch het volgende:
Vanmiddag om 14:00 uur op Ziggo Sport, Sporza en rugbyeurope.tv de wedstrijd Belgi - Nederland voor promotie naar de Rugby Europe Championship.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Als Nederland alles wint, zal Georgie niet winnen. Maar goed, persoonlijk verwacht ik een redelijk slachting van Nederland door Georgie op 26 juni en dan is Georgi wel kampioen.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 16:03 schreef franklop het volgende:
Maar zie dat al veel wedstrijden zijn gespeeld uit het toernooi en dat Georgie zelfs het toernooi al gewonnen heeft
Zeker doen. Volgens mij trainen ze in / bij / met Amstelveen RC. Aardige kerels en volgens mij hebben ze het goed naar hun zin in hun eigen rugby wereldje (Europees gay competitie). Sommigen vinden het zo leuk dat ze ook reguliere competitie spelen met Amstelveen geloof ik.quote:Op zondag 22 augustus 2021 15:40 schreef hierissieweer het volgende:
Zijn jullie bekend met de Amsterdam Lowlanders? Ik zit er aan te denken rugby weer op te pakken. Lijkt mij een fijne om in een club met soortgenoten te zitten.
Thanks! We gaan het ervaren. In elk geval enorm zin in. En misschien als ik wat beter in het spel ben naar een reguliere club..quote:Op zondag 22 augustus 2021 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeker doen. Volgens mij trainen ze in / bij / met Amstelveen RC. Aardige kerels en volgens mij hebben ze het goed naar hun zin in hun eigen rugby wereldje (Europees gay competitie). Sommigen vinden het zo leuk dat ze ook reguliere competitie spelen met Amstelveen geloof ik.
Als het echt koud is draag ik een thermoshirt met lange mouwen onder m'n wedstrijdshirt. En een scrumcap maar die draag ik sowieso.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 08:29 schreef hierissieweer het volgende:
Wat dragen jullie eigenlijk in de winter op het veld?
Waarom mochten leggings daarvoor niet?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als het echt koud is draag ik een thermoshirt met lange mouwen onder m'n wedstrijdshirt. En een scrumcap maar die draag ik sowieso.
Sinds kort mogen mannen ook leggings maar daar heb ik nog nooit behoefte aan gehad. Ga ik ook niet doen. Handschoenen ook niet.
Het ging volgens mij om een dakterras of balkon van een (bedrijf)pand in Leiden, eigendom van een van de sponsors van het Nederlands team. Enkele Spaanse en Nederlandse spelers zijn daar na afloop van de wedstrijd wat gaan drinken.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:42 schreef heywoodu het volgende:
Vorige week zaterdag speelde Nederland in de Championship tegen Spanje, dik verloren, maar daarna ging het pas serieus fout: een van de Spaanse spelers is na afloop uit zijn hotelkamer gevallen (?) en overleden
https://www.nzherald.co.n(...)O35R2YG6WACNUDWID4I/
Wtf precies dezelfde reden dat ze vorige keer ook niet mochten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 06:54 schreef franklop het volgende:
Spanje mag niet naar WK. Speler gebruikt die niet speelgerechtigd was. Plekje gaat naar Roemeni
En volgens mij zeiden we een vorige keer ook al; dat moet zo'n speler toch gewoon zelf in beeld hebben en houden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:27 schreef Nielsch het volgende:
Blijkbaar komt het door een Spaanse club die tegen de bond heeft gelogen over de status van deze speler. Man man man.
Ik las dat juist de Zuid Afrikaanse speler en zn club heel bewust documenten hebben vervalst (waaronder een kopie van een paspoort) zodat het leek alsof de speler al 36 maanden (3 jaar) onafgebroken in Spanje woonde en speelde. Dit zou hem namelijk speelgerechtigd maken voor Spanje. Op basis van deze valse papieren heeft hij afgelopen november eventjes meegedaan tegen Nederland. Het was voor de speler belangrijk dat dit voor 1-1-2022 gebeurde omdat de termijn voordat je voor een land kan spelen toen omhoog is gegaan van 3 naar 5 jaar.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:53 schreef franklop het volgende:
[..]
En volgens mij zeiden we een vorige keer ook al; dat moet zo'n speler toch gewoon zelf in beeld hebben en houden.
Wat een kneuzenkermis zo.
Zoals verwacht. Volgens mij had alleen Rusland gesteund door Poetin nog een bid voor 27 dat eind vorig jaar werd ingetrokken. En al was 't niet ingetrokken...quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:11 schreef borisz het volgende:
WK2031 (M) en WK2033 (D) naar de VS.
WK2027 (M) en WK2029 (D) naar Australi.
Uiteindelijk waren er twee bids over en om niet vier keer op rij op het Westelijk Halfrond te blijven, wordt het eerst Australi en daarna de VS.
iets grotere schoenen kopen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:13 schreef hierissieweer het volgende:
Even een zij onderwerp, maar ik heb enorm veel last van mijn rugby schoenen over het algemeen.
Ze voelen te hard aan waardoor mijn voeten snel moe worden. Heb vaak last van blaren. En mijn grote tenen vinden het ook niet fijn...
Wie heeft er tips voor een betere schoon/draagcomfort?
Voorlopig is het een strijd om tussen de bots in de queue te komenquote:
Was wel een pre-sale nog.quote:Op dinsdag 13 september 2022 22:50 schreef Nielsch het volgende:
Wat een farce deze kaartverkoop. Systeem van 2015 en 2019 was echt veel beter.
Wss waren die kaarten al in de winkelwagen, maar nog niet definitief verkocht. Was dinsdag ook al zo.quote:Op donderdag 15 september 2022 21:33 schreef Faraday01 het volgende:
Net eindelijk door de queue. Waren nog 2 wedstrijden te boeken en 1 klik verder alles uitverkocht
Vorig jaar ook al in vijf uur tijd 350.000 kaartjes verkocht, ze boeren lekker.quote:Op donderdag 15 september 2022 21:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Wss waren die kaarten al in de winkelwagen, maar nog niet definitief verkocht. Was dinsdag ook al zo.
Tamelijk bizar trouwens hoe snel dat het ging. In 2015 (Engeland/Wales) kon ik 2 maanden van tevoren nog makkelijk aan kaartjes komen
De hotels en air bnb ook. Niks te krijgen meer in Lille.quote:Op donderdag 15 september 2022 21:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorig jaar ook al in vijf uur tijd 350.000 kaartjes verkocht, ze boeren lekker.
Beetje deceptie wel als je eerst na 3 uur queue nog een paar wedstrijden ziet. Zelfs nog 1 wedstrijd van de all blacks.quote:Op donderdag 15 september 2022 21:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Wss waren die kaarten al in de winkelwagen, maar nog niet definitief verkocht. Was dinsdag ook al zo.
Tamelijk bizar trouwens hoe snel dat het ging. In 2015 (Engeland/Wales) kon ik 2 maanden van tevoren nog makkelijk aan kaartjes komen
Ja dat is wel zuurquote:Op donderdag 15 september 2022 22:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Beetje deceptie wel als je eerst na 3 uur queue nog een paar wedstrijden ziet. Zelfs nog 1 wedstrijd van de all blacks.
Het leek me een leuk nazomer uitje voor volgend jaar maar ik ben ook geen enorme Rugby fan dus dan volgen we het gewoon vanaf de bank.quote:Op vrijdag 16 september 2022 08:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja dat is wel zuur
De Fransen hadden er zin in blijkbaar
Sowieso doen!quote:Op vrijdag 16 september 2022 10:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het leek me een leuk nazomer uitje voor volgend jaar maar ik ben ook geen enorme Rugby fan dus dan volgen we het gewoon vanaf de bank.
Door winst van NZe (39-37 bij Australi) en Zuid-Afrika (36-20 bij Argentini) strijden zij om de titel dit weekend (met volgens mij een waterkansje voor Australia).quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:44 schreef franklop het volgende:
Argentini wint al 2x in de Rugby Championship . Eerder van Australi en vorige week van Nieuw Zeeland.
NZ verloor daardoor voor het eerst 3 thuiswedstrijden op een rij. Staan nu vandaag wel al voor tegen Argentini
Was eigenlijk al het 2e duel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:48 schreef Nielsch het volgende:
Voor wie Ziggo Sport Totaal / Voetbal heeft: morgenochtend om 810 live vanuit Eden Park in Auckland de uitverkochte openingswedstrijd (Nieuw Zeeland - Australi) van het WK Rugby 2021 (voor vrouwen).
Ja zag ik later ook. Beetje raar wel.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Was eigenlijk al het 2e duel.
3e zelfs
Naja bij de OS zijn er ook sporte die beginnen voor de openingsceremonie. Dus wat dat betreftquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 16:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja zag ik later ook. Beetje raar wel.
Welke blessures hebben jullie allemaal gehad?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 17:04 schreef tong80 het volgende:
Onderzoek: Rugbyers hebben veel grotere kans op ALS
[ afbeelding ]
Professionele rugbyers hebben veel meer kans om later zenuw- en spierziektes zoals ALS op te lopen dan eerder werd aangenomen. Dat blijkt uit Schots onderzoek dat is gepubliceerd in Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry.
Voor het onderzoek werd de gezondheidssituatie van ruim vierhonderd voormalige Schotse toprugbyers vergeleken met de gegevens van 1200 niet-rugbyers. Daaruit kwam naar voren dat de kans op zenuw- en spierziektes bij de oud-sporters maar liefst vijftien keer hoger lag dan bij ‘normale’ burgers. Onderzoekers hadden op basis van eerdere onderzoeken in het voetbal en American football al rekening gehouden met een verhoogde kans, maar deze uitkomsten vielen nog eens 2,5 keer hoger uit dan verwacht.
,,Dit onderzoek toont aan dat het risico op progressieve zenuwziekten niet alleen bestaat bij voormalige voetballers, maar ook bij voormalige rugbyspelers”, aldus onderzoeker Willie Stewart. ,,Deze bevinding vereist onmiddellijke aandacht van onderzoekers, om het exacte verband tussen rugby en verwoestende zenuw- en spierziektes zoals ALS te onderzoeken.”
In het rugby leefden al zorgen over een relatief grote kans op vroege dementie. De sport is op zoek naar manieren om hersenschuddingen tijdens trainingen en wedstrijden uit te bannen. Bijna tweehonderd oud-spelers hebben de mondiale, Engelse en Welshe rugbybond aangeklaagd voor nalatigheid in het voorkomen van hersenschade door botsingen in de sport. De groep vindt dat de bonden te weinig hebben gedaan, terwijl ze wel van het risico wisten.
https://www.ad.nl/andere-(...)ans-op-als~a12c4ee4/
Ik denk dat rugby over 30 jaar niet meer bestaat als sport.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 17:04 schreef tong80 het volgende:
Onderzoek: Rugbyers hebben veel grotere kans op ALS
[ afbeelding ]
Professionele rugbyers hebben veel meer kans om later zenuw- en spierziektes zoals ALS op te lopen dan eerder werd aangenomen. Dat blijkt uit Schots onderzoek dat is gepubliceerd in Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry.
Voor het onderzoek werd de gezondheidssituatie van ruim vierhonderd voormalige Schotse toprugbyers vergeleken met de gegevens van 1200 niet-rugbyers. Daaruit kwam naar voren dat de kans op zenuw- en spierziektes bij de oud-sporters maar liefst vijftien keer hoger lag dan bij ‘normale’ burgers. Onderzoekers hadden op basis van eerdere onderzoeken in het voetbal en American football al rekening gehouden met een verhoogde kans, maar deze uitkomsten vielen nog eens 2,5 keer hoger uit dan verwacht.
,,Dit onderzoek toont aan dat het risico op progressieve zenuwziekten niet alleen bestaat bij voormalige voetballers, maar ook bij voormalige rugbyspelers”, aldus onderzoeker Willie Stewart. ,,Deze bevinding vereist onmiddellijke aandacht van onderzoekers, om het exacte verband tussen rugby en verwoestende zenuw- en spierziektes zoals ALS te onderzoeken.”
In het rugby leefden al zorgen over een relatief grote kans op vroege dementie. De sport is op zoek naar manieren om hersenschuddingen tijdens trainingen en wedstrijden uit te bannen. Bijna tweehonderd oud-spelers hebben de mondiale, Engelse en Welshe rugbybond aangeklaagd voor nalatigheid in het voorkomen van hersenschade door botsingen in de sport. De groep vindt dat de bonden te weinig hebben gedaan, terwijl ze wel van het risico wisten.
https://www.ad.nl/andere-(...)ans-op-als~a12c4ee4/
Zal ongetwijfeld gewoon van oudsher zo zijn.quote:Op maandag 7 november 2022 18:16 schreef amsoor het volgende:
Waarom wordt eigenlijk de 4-nations niet tegelijk met de 6-nations gespeeld? Zal vast met de seizoenen te maken hebben? Maar is er dan vlak voor het WK volgend jaar nog een 4-nations? En Summer internationals?
5 minuten geleden was het 14-0, gaat alle kanten op.quote:
Dat laatste dacht ik ook evenquote:Op zaterdag 12 november 2022 08:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
5 minuten geleden was het 14-0, gaat alle kanten op.
De laatste pass bij de vorige try, was die niet voorwaarts?
Ik vond het uiteindelijk wel een terechte overwinning. De Engelse dames zijn vooral een one trick pony met de driving maul. Die ze overigens erg goed uitvoeren. De Nieuw Zeelandse dames speelden een veel dynamischer spel.quote:Op zaterdag 12 november 2022 09:30 schreef Nielsch het volgende:
Toffe wedstrijd, jammer van het resultaat.
Wanprestatie van de VS met hun enorme spelerspool en profcompetitie en dat ook nog eens met het WK in de VS over 9 jaar.quote:Op vrijdag 18 november 2022 19:47 schreef franklop het volgende:
16-16 bij Portugal - USA, waardoor de Portugezen op doelsaldo naar het WK gaan volgend jaar.
Dit door een penalty in de slotseconden
[ twitter ]
okee mooie info. ik had geen idee. ik heb ook geen viaplay om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 12 december 2022 15:52 schreef amsoor het volgende:
Op Viaplay is de Heineken Champions Cup live te zien. Komend weekend is de 2de ronde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geen goud zonder schuim
quote:Na het succes van Drive To Survive: Netflix plant nu ook serie achter de schermen van Six Nations Rugby
De online streamingsdienst Netflix gaat een docuserie maken over de Six Nations Rugby, het belangrijkste jaarlijkse rugbytoernooi in Europa. Dit komt er na het succes van Drive To Survive, de serie achter de schermen van de Formule 1..
Drive To Survive, een serie achter de schermen van de Formule 1 die in 2019 van start ging op Netflix, is een schot in de roos. De kijkcijfers waren groot en de F1 werd populairder. De streamingdienst wil dat kunstje nu ook herhalen in het rugby. Ze kozen het prestigieuze Six Nations uit om er achter de schermen te filmen. De Six Nations is een rugbytoernooi met de zes grootste Europese rugbylanden: Frankrijk, Engeland, Wales, Schotland, Ierland en Itali. Alle deelnemende landen zouden volgens The Daily Mail al hun fiat hebben gegeven. De makers deden daarvoor een beroep op Mercedes-teambaas Toto Wolff en rijder George Russell. Het duo nam deel aan Zoom-vergaderingen met rugbyspelers en coaches om hen te overtuigen Netflix. Het positieve rapport van Mercedes is vooral belangrijk omdat ze weigerden deel te nemen aan de eerste serie van Drive To Survive, die zich nu voorbereidt op de vijfde editie.
Netflix en de Six Nations moeten hun samenwerking nog officieel bevestigen, maar zullen dit naar verwachting begin volgend jaar doen.
quote:The official resale platform will open on January 12th to allow potential resellers to come and propose their tickets.
These tickets will be available for purchase from January 24th, in a maximum of 6 tickets per buyer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |