Met andere woorden: RB Salzburg zal PSV dus niet kunnen loten. Dan zouden nu toch al de vier zwakste tegenstanders bekend zijn en de vier geplaatste teams?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:51 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Dan loten ze volgens mij gewoon met het hoogstgeplaatste team in de confro.
Salzburg zal inderdaad net als PSV geplaatst zijn in de vierde voorronde en dus kan PSV niet tegen de winnaar van Shkendija - Salzburg loten.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
En PSV is geplaatst, toch? Hoe gaan ze dat loten dan. Want bijv. RB Salzburg zal ook geplaatst zijn als ze door komen, tegenstander echter niet.
Ja, het is een beetje oneerlijk zo. Maar dat zal wel met het WK te maken hebben, waardoor er minder tijd is voor de voorrondes en er geen vrije weken meer over zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:56 schreef hhh38 het volgende:
Schandalig dat ze niet gewoon na iedere voorronde loten. Is het dan logistiek te ingewikkeld ofzo?
Dan ziet het er eigenlijk best goed uit voor de Nederlandse clubs. Zou grappig zijn als we in het jaar dat de kampioen niet meer direct geplaatst is weer twee clubs in de groepsfase zouden hebbenquote:Op woensdag 1 augustus 2018 23:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Salzburg zal inderdaad net als PSV geplaatst zijn in de vierde voorronde en dus kan PSV niet tegen de winnaar van Shkendija - Salzburg loten.
Dat betekent dat PSV tegen de volgende teams kan komen:
- Young Boys (Zwi)
- winnaar Qarabag (Aze) - Bate Borisov (WRu)
- winnaar Malmo (Zwe) - Vidi (Hon)
- winnaar Rode Ster (Ser) - Spartak Trnava (Slw)
Voor de rondes die al bepaald zijn neemt de lager gerankte ploeg de plek van de hoger geplaatste ploeg over, zoals nu bij Ludogorets die zijn gesneuveld. Voor de rondes die nog niet geloot zijn wordt de teamcoëfficient wel weer doorslaggevend. PSV loot dus tegen Qarabag/Bate Borisov; Malmo/Vidi; Trnava/Rode Ster of Young Boys.... geen van allen een onmogelijke zaak lijkt mequote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:50 schreef de_boswachter het volgende:
En PSV is geplaatst, toch? Hoe gaan ze dat loten dan. Want bijv. RB Salzburg zal ook geplaatst zijn als ze door komen, tegenstander echter niet.
Volgens mij is dit gewoon vanaf nu elk jaar zo, want al die eerdere voorrondes beginnen ook al vrij vroeg dus. En dan heeft de UEFA zijn zin door elke week weer voetbal te hebben nu.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 23:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje oneerlijk zo. Maar dat zal wel met het WK te maken hebben, waardoor er minder tijd is voor de voorrondes en er geen vrije weken meer over zijn.
Anders zou je bijvoorbeeld morgen moeten loten voor een wedstrijd die dinsdag al gespeeld wordt.
quote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:41 schreef Masterminded het volgende:
Wat betreft de vierde voorronde League Pathyay oorlogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou niet weten waarom PSV tegen YB zou moeten verliezenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 00:21 schreef T3hTommay het volgende:
Tegen Young Boys gaat PSV eraf, maar voor de rest moet het makkelijk te doen zijn.
Met statistieken uit de jaren 60 en 80 aan komen zettenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 08:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom PSV tegen YB zou moeten verliezenWOW, de kampioen van Zwitserland.......
Even wat feitjes:
PSV speelde in haar historie slechts 11 duels tegen clubs uit Zwitserland. Daarvan won PSV er 6 (54,5%) en gingen er 4 (36,4%) verloren. 1 (9,1%) Duel eindigde in een gelijk spel. PSV scoorde in totaal 18 keer, een gemiddelde van 1,64 goals per wedstrijd. De clubs uit Zwitserland stelden daar 15 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,36 per wedstrijd.
Thuis zou PSV volgens het driepuntensysteem gemiddeld 3,0 punten gehaald hebben en uit 1,7. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van PSV dateert van 1989-1990: 3-0. Uit werd de grootste triomf gevierd in 1989-1990, toen PSV won met 0-2. In 1963-1964, 2017-2018 ging PSV onderuit met 3-1 in een uitwedstrijd in Zwitserland, een record.
De enige officiële wedstrijd die PSV tegen Young Boys speelde wonnen ze uit met 1-3 (seizoen 66-67)
Statistieken zijn statistieken.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met statistieken uit de jaren 60 en 80 aan komen zetten
Statistieken uit het verleden zeggen überhaupt vrij weinig, dus dat ga ik niet doen. Nederlandse ploegen hebben echter na de afgelopen jaren weinig reden meer voor superioriteitsgevoelens.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:31 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Statistieken zijn statistieken.
Dan kom jij eens met statistieken waarom PSV niet zou winnen tegen YB. Man man man man.
En dus verliest een nederlandse ploeg sowieso van een Zwitserse. Op basis van wat? Of basis van de afgelopen jaren. Je doet nu toch precies hetzelfde als ik met m’n statistiekjes uit de jaren ‘60?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Statistieken uit het verleden zeggen überhaupt vrij weinig, dus dat ga ik niet doen. Nederlandse ploegen hebben echter na de afgelopen jaren weinig reden meer voor superioriteitsgevoelens.
Ik zeg niet dat ze sowieso verliezen. Ik zeg dat ze niet op basis van wat statistieken van 30 jaar geleden favoriet zouden zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En dus verliest een nederlandse ploeg sowieso van een Zwitserse. Op basis van wat? Of basis van de afgelopen jaren. Je doet nu toch precies hetzelfde als ik met m’n statistiekjes uit de jaren ‘60?
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 09:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze sowieso verliezen. Ik zeg dat ze niet op basis van wat statistieken van 30 jaar geleden favoriet zouden zijn.
quote:
Er was ook geen enkele reden dat PSV vorig seizoen moest verliezen van Osijek, zelfs nog veel minder redenen dan dat ze nu zouden moeten verliezen van Young Boys. Helaas zijn er geen garanties in het voetbal, en juist die onderschatting heeft Nederlandse ploegen al vaak genoeg de das om gedaanquote:Op donderdag 2 augustus 2018 08:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom PSV tegen YB zou moeten verliezenWOW, de kampioen van Zwitserland.......
Eens, maar Ajax is inmiddels zeker van Slavia Praag of Dynamo Kievquote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:41 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Er was ook geen enkele reden dat PSV vorig seizoen moest verliezen van Osijek, zelfs nog veel minder redenen dan dat ze nu zouden moeten verliezen van Young Boys. Helaas zijn er geen garanties in het voetbal, en juist die onderschatting heeft Nederlandse ploegen al vaak genoeg de das om gedaan. 'Winnen we wel' '... 'komt goed' ... 'geen probleem'
Ja ja. Zag al enkele reacties her en der van Ajax-fans die zich ongeveer nu al in de CL wanen, want ja eerst Standard, dan misschien Benfica, Dynamo Kiev, Spartak Moskou, allemaal geen probleem joh. Die pakken we wel even
Neuhquote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eens, maar Ajax is inmiddels zeker van Slavia Praag of Dynamo Kiev
Jawel.quote:
Wanneer moet Feyenoord weer Champions League?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 15:21 schreef Maastoren het volgende:
Zit Ajax weer niet tegen met de loting. KNJB.
Leg eens uit waarom niet.quote:
Gohhhhhhhhhh.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 15:28 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
De play off ronde is nog niet zeker
Belangrijke uitgoal voor AEK.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 20:46 schreef Grifte het volgende:
Een goede stadionuitvoering van YNWA blijft toch kippenvel, hoe vaak je dat ook hoort in je leven.
Hup Celtic, al gun ik AEK ook wel weer wat succes na de rampjaren.
Dat is ook echt al jaren gehandicaptenvoetbal ja.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 23:40 schreef Dejannn het volgende:
Hopelijk kan AEK het thuis afmaken. Dat Celtic kennen we inmiddels wel, allemaal leuk en aardig met dat publiek erachter maar verder stelt het bijzonder weinig voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |