1 2 3
Miss 200.000.000!
Sinds kort heb ik voor de vakantie een bijbaantje in een snoepwinkel.

Ik ben hier kassamedewerker, maar tot mijn grote verbazing is er geen stoel achter de kassa. Wij werken 8 uur per dag(exclusief het half uur pauze, we zijn 8.5 uur aanwezig)

Dit betekent dat ik 8 uur per dag moet staan met weinig ruimte om mij te bewegen achter de balie.

Ik doe dit nu een week en iedere avond heb ik pijn in voeten en rug. Mag dit eigenlijk wel? Ik heb het gevraagd aan mijn werkgever, zij wil geen kassastoel omdat dit een 'luie' uitstraling zou geven naar klanten :/
Waarom zou dat niet mogen? Als je in bijvoorbeeld de productie werkt sta je ook de hele dag.
En iemand die zit achter de balie ziet er inderdaad lui uit.
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:37 schreef roos94 het volgende:
Sinds kort heb ik voor de vakantie een bijbaantje in een snoepwinkel.

Ik ben hier kassamedewerker, maar tot mijn grote verbazing is er geen stoel achter de kassa. Wij werken 8 uur per dag(exclusief het half uur pauze, we zijn 8.5 uur aanwezig)

Dit betekent dat ik 8 uur per dag moet staan met weinig ruimte om mij te bewegen achter de balie.

Ik doe dit nu een week en iedere avond heb ik pijn in voeten en rug. Mag dit eigenlijk wel? Ik heb het gevraagd aan mijn werkgever, zij wil geen kassastoel omdat dit een 'luie' uitstraling zou geven naar klanten :/
Volgens mij mag je maximaal twee uur achter elkaar werken. Dus je zou ook kwartiertjes pauze moeten hebben, en een half uur lunchpauze.

Somebody that I used to know

Arbowet heeft hier regels voor.

Het went trouwens vanzelf.
Dat is in de retail toch vrij normaal lijkt me. Heb je al eens iemand zien zitten in een kledingwinkel?
"Fear is a weapon."
je hebt gewoon recht op pauze na 2 uur werken

"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman

Miss 200.000.000!
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Volgens mij mag je maximaal twee uur achter elkaar werken. Dus je zou ook kwartiertjes pauze moeten hebben, en een half uur lunchpauze.
Wij hebben na 3 uur werken een kwartier pauze, echter is het al twee keer voorgekomen dat ik pas na 4 uur pauze kon nemen ivm drukte..na 6 uur werk hebben wij weer kwartier pauze. Dus officieel om de drie uur. Daarna geen pauze meer.
voor uw vrijmibo
Je hebt ook hoge stoelen/krukken die zie ik wel eens in winkels en hotels. Een soort hoge zadelkrukken zijn het denk ik. Misschien kun je afspraken maken over wat je kunt doen als er even geen klanten in de winkel zijn?

https://www.zadelkruknede(...)c5EZLoRoCi1IQAvD_BwE

Bericht 39% gewijzigd door littledrummergirl op 08-07-2018 11:09:01

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!

I will eat your soul
Zorg voor goede schoenen, die geschikt zijn om de hele dag op te staan.
En ja, dit is best wel normaal. Je went er snel zat aan, mits je goede schoenen draagt.

Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.

Meestal zijn die kassa's toch ook hoger dan die in de supermarkt, dus een stoel zou een heel raar gezicht zijn. Je zou een barkruk kunnen meenemen als je erg lui bent.

5 Ferrari's op videoband!

Bericht 100% gewijzigd door Armani XL op 09-07-2018 17:56:08 (Doe eens normaal)
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

op basis waarvan is dat? Volgens mij heb je bij 5,5 uur werk recht op een half uur pauze, dit kan eventueel worden opgedeeld in 2 keer een kwartier.
Pas als je meer dan 10 uur werkt heb je recht op 45 minuten pauze in totaal. Maar er is voor zover ik weet geen regel dat je max 2 uur achter elkaar mag werken, of het moet toevallig in je cao staan.
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

op basis waarvan is dat? Volgens mij heb je bij 5,5 uur werk recht op een half uur pauze, dit kan eventueel worden opgedeeld in 2 keer een kwartier.
Pas als je meer dan 10 uur werkt heb je recht op 45 minuten pauze in totaal. Maar er is voor zover ik weet geen regel dat je max 2 uur achter elkaar mag werken, of het moet toevallig in je cao staan.
Je hebt gelijk. Het blijkt over beeldschermwerk te gaan : https://www.arboportaal.n(...)over-beeldschermwerk

In het echt ben ik grappiger
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:49 schreef roos94 het volgende:

[..]

Wij hebben na 3 uur werken een kwartier pauze, echter is het al twee keer voorgekomen dat ik pas na 4 uur pauze kon nemen ivm drukte..na 6 uur werk hebben wij weer kwartier pauze. Dus officieel om de drie uur. Daarna geen pauze meer.
Wat een toestand toch.

UI Made bij VanilleKwark.

One man can make a difference
Er zijn toch niet 8 uur lang constant klanten aan de kassa? Tussen door kun je ook wat heen en weer lopen of bewegen dat scheelt al een stuk. Even naar het toilet, even water halen, even iets pakken etc.

Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."

1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:49 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ga daar alsjeblieft weg en zoek een andere bijbaan!
Compressiekousen (nu is het warm, maar mogelijk heb je airco) helpen ook tegen vermoeide benen bij warm weer.

marianne.120w.nl

1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:18 schreef Blue_note het volgende:

[..]

:') komop zeg.
Een goede werkgever - dus niet wat de wet zegt - geeft zijn personeel in 8 uur tijd bij elkaar een uur pauze. 2 keer een kwartier en een half uur.
fulltime CEO//parttime fluffer
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Compressiekousen (nu is het warm, maar mogelijk heb je airco) helpen ook tegen vermoeide benen bij warm weer.
Zou de werkgever die wel willen vergoeden denk je?

Beste optie is inderdaad om een ander baantje te zoeken, aanbod genoeg. Onzin om een paar dagen salaris uit te geven aan compressiekousen.

Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D

0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zou de werkgever die wel willen vergoeden denk je?

Beste optie is inderdaad om een ander baantje te zoeken, aanbod genoeg. Onzin om een paar dagen salaris uit te geven aan compressiekousen.
Ik bedoel zulke https://www.hema.nl/heren(...)wart-1000006734.html

Ik kom niet uit een sector waar alles vergoed wordt, dus misschien denk ik hier makkelijk over.
Als je bepaalde kleding alleen naar je werk draagt, vraag je je werkgever toch ook niet om dat te vergoeden?

marianne.120w.nl

fulltime CEO//parttime fluffer
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik bedoel zulke https://www.hema.nl/heren(...)wart-1000006734.html

Ik kom niet uit een sector waar alles vergoed wordt, dus misschien denk ik hier makkelijk over.
Als je bepaalde kleding alleen naar je werk draagt, vraag je je werkgever toch ook niet om dat te vergoeden?
Als die kleding nodig is om mijn werk zonder gezondheidsschade uit te voeren wel.

En we hebben het hier wel over een zomerbaantje.

Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D

1 2 3
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo