Volgens mij mag je maximaal twee uur achter elkaar werken. Dus je zou ook kwartiertjes pauze moeten hebben, en een half uur lunchpauze.quote:Op zondag 8 juli 2018 10:37 schreef roos94 het volgende:
Sinds kort heb ik voor de vakantie een bijbaantje in een snoepwinkel.
Ik ben hier kassamedewerker, maar tot mijn grote verbazing is er geen stoel achter de kassa. Wij werken 8 uur per dag(exclusief het half uur pauze, we zijn 8.5 uur aanwezig)
Dit betekent dat ik 8 uur per dag moet staan met weinig ruimte om mij te bewegen achter de balie.
Ik doe dit nu een week en iedere avond heb ik pijn in voeten en rug. Mag dit eigenlijk wel? Ik heb het gevraagd aan mijn werkgever, zij wil geen kassastoel omdat dit een 'luie' uitstraling zou geven naar klanten :/
Wij hebben na 3 uur werken een kwartier pauze, echter is het al twee keer voorgekomen dat ik pas na 4 uur pauze kon nemen ivm drukte..na 6 uur werk hebben wij weer kwartier pauze. Dus officieel om de drie uur. Daarna geen pauze meer.quote:Op zondag 8 juli 2018 10:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Volgens mij mag je maximaal twee uur achter elkaar werken. Dus je zou ook kwartiertjes pauze moeten hebben, en een half uur lunchpauze.
op basis waarvan is dat? Volgens mij heb je bij 5,5 uur werk recht op een half uur pauze, dit kan eventueel worden opgedeeld in 2 keer een kwartier.quote:Op zondag 8 juli 2018 10:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Volgens mij mag je maximaal twee uur achter elkaar werken. Dus je zou ook kwartiertjes pauze moeten hebben, en een half uur lunchpauze.
Je hebt gelijk. Het blijkt over beeldschermwerk te gaan : https://www.arboportaal.n(...)over-beeldschermwerkquote:Op zondag 8 juli 2018 11:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
op basis waarvan is dat? Volgens mij heb je bij 5,5 uur werk recht op een half uur pauze, dit kan eventueel worden opgedeeld in 2 keer een kwartier.
Pas als je meer dan 10 uur werkt heb je recht op 45 minuten pauze in totaal. Maar er is voor zover ik weet geen regel dat je max 2 uur achter elkaar mag werken, of het moet toevallig in je cao staan.
Wat een toestand toch.quote:Op zondag 8 juli 2018 10:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wij hebben na 3 uur werken een kwartier pauze, echter is het al twee keer voorgekomen dat ik pas na 4 uur pauze kon nemen ivm drukte..na 6 uur werk hebben wij weer kwartier pauze. Dus officieel om de drie uur. Daarna geen pauze meer.
Ga daar alsjeblieft weg en zoek een andere bijbaan!quote:Op zondag 8 juli 2018 10:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wij hebben na 3 uur werken een kwartier pauze, echter is het al twee keer voorgekomen dat ik pas na 4 uur pauze kon nemen ivm drukte..na 6 uur werk hebben wij weer kwartier pauze. Dus officieel om de drie uur. Daarna geen pauze meer.
quote:Op zondag 8 juli 2018 12:10 schreef Krollie het volgende:
[..]
Ga daar alsjeblieft weg en zoek een andere bijbaan!
Een goede werkgever - dus niet wat de wet zegt - geeft zijn personeel in 8 uur tijd bij elkaar een uur pauze. 2 keer een kwartier en een half uur.quote:
Zou de werkgever die wel willen vergoeden denk je?quote:Op zondag 8 juli 2018 12:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Compressiekousen (nu is het warm, maar mogelijk heb je airco) helpen ook tegen vermoeide benen bij warm weer.
Ik bedoel zulke https://www.hema.nl/heren(...)wart-1000006734.htmlquote:Op zondag 8 juli 2018 12:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zou de werkgever die wel willen vergoeden denk je?
Beste optie is inderdaad om een ander baantje te zoeken, aanbod genoeg. Onzin om een paar dagen salaris uit te geven aan compressiekousen.
Als die kleding nodig is om mijn werk zonder gezondheidsschade uit te voeren wel.quote:Op zondag 8 juli 2018 12:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik bedoel zulke https://www.hema.nl/heren(...)wart-1000006734.html
Ik kom niet uit een sector waar alles vergoed wordt, dus misschien denk ik hier makkelijk over.
Als je bepaalde kleding alleen naar je werk draagt, vraag je je werkgever toch ook niet om dat te vergoeden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |