quote:
Op vrijdag 3 januari 2020 14:04 schreef RipCity het volgende:[..]
Een heel seizoen wordt aan het begin van de zomervakantie opgenomen. Anders krijgen ze nooit al die figuranten bij elkaar. In paar weken staat alles erop.
In
dit interview met de nieuwe acteurs van dit seizoen wordt gezegd dat ze ongeveer 20 afleveringen in 2 weken opnemen. Da's ongeveer een maand aan uitzendingen. Dit maal 8 maanden zou toch zo'n 4 maanden draaien betekenen.
Tevens vroegen ze
hier om figuranten voor het huidige seizoen, in augustus. Ik heb ooit een oud interview gelezen waarin werd gezegd dat ze in maart begonnen met draaien, maar dat is wellicht ondertussen dus veranderd. Toch lijkt van slechts een paar weken draaien dus geen sprake.
quote:
Over de locatie doen ze nogal geheimzinnig. Er zijn natuurlijk meerdere locaties van het Spangalis geweest. Over de locatie van het huidige is niet echt iets te vinden. Ik kom een paar keer (de bovenbouw van)
College de Meer tegen, het
Regio College in Zaandam wordt genoemd, al is daar volgens mij een vorige locatie van het Spangalis opgenomen, op een andere
locatie van het Regio College
Maar uiteindelijk gaat het om
dit gebouw. Waarschijnlijk in Amsterdam, en gezien de misschien toch langere draaiperiode ook niet (meer) in gebruik als schoolgebouw. Het valt me wel op dat ze, sinds ze op deze locatie filmen, op het schoolplein veel gebruik maken van schuttingen om het zicht weg te nemen.
Leuk om eens wat meer op te gaan letten, vaak kun je met een beetje oplettendheid de puzzelstukjes wel op zijn plek leggen. Ik vind het echter teveel moeite om er afleveringen voor terug te gaan kijken. Maar buitenopnames, zoals die van Elza en Laurens vandaag, zitten vaan vol details. Het lokaal van Madge bevindt zich ook op een verdieping met uitzicht volgens mij, eens opletten of daar wat te zien is in het vervolg.