Ik heb een sondering waarop ik een InoxPlus 240 pomp heb aangesloten (centrifugaalpomp):
niet helemaal precies dezelfde uitvoering, maar wel 95% Type is Leader Inoxplus 240
Nu heb ik echt mijn best gedaan om de aanvoer helemaal luchtdicht te krijgen. Door de spiraalslang kan ik echter zien dat er toch nog wat bubbels omhoog komen! Dan loopt de pomp ook even wat langzamer. Soms gaat hij weer heel snel pompen, (dan lijkt er minder lucht mee te komen) en dan bouwt hij ook pas echt druk op aan de uitlaat.
Licht dit nu aan mijn aansluiting? Moet ik met fietsbanden en duct-tape in de weer om het nóg luchtdichter te krijgen? Of ligt dit aan mijn pulsering en levert die het water niet snel genoeg? (hij kan wel uren water blijven geven)
In combinatie met de lucht treedt dan het volgende probleem op wanneer ik een sproeier erop aan sluit. Dat gaat een tijdje goed, dan (telkens in dezelfde stand van de sproeier?!?) wordt de uitgaande druk opeens erg laag. Soms komt de druk dan weer op gang en heel soms valt de pomp dan uit. Er wordt dan teveel druk ervaren bij de outlet. Dan moet ik een knopje inschakelen en hij start weer.
Ik weet niet waar het probleem ligt.
Opties
1) Grondwater te laag, waardoor de pulsering niet genoeg water aanlevert, lucht aantrekt
2) Vuil/verstopping in de pulsering, lucht aantrekt
3) Toch niet 100% waterdichte aanvoer (wat kan ik hier nog verbeteren?
4) Iets met de pomp/besturingmechanisme, hydrofoor
5) Iets met de outlet (diameter slang is 1 duim, van de outlet van de pomp ook), slang is 50 meter lang, sproeiertje is klein.
Iemand een idee?