abonnement Unibet Coolblue
pi_180220114
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 17:16 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, je zou je kind maar beschermen door het niet rond te laten lopen in een kledingstuk ter grootte van een boxershort tussen de Martijntjes die Nederland rijk is. Krampachtig hoor. Kleding tot halverwege het bovenbeen is kort zat.
Zo is dat, veel te veel smeerlappen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180221864
Voor alle jongedames:
- ‘stoute’ jongens zijn altijd een foute keuze
- blijf financieel onafhankelijk en ga niet part time werken tenzij je partner ook evenredig minder gaat werken
- haal je rijbewijs
- investeer in een opleiding of bekwaam je in een vak
- zet geen tattoos in nek, gezicht of onderarm onder het mom ‘ze nemen me maar zoals ik ben’
- neem je ouders niet vanzelfsprekend
- je bent geen prinses dus gedraag je ook niet als eentje
- besteed maximaal 1 uur per dag aan kapsel, make up, pedi- en manicure, door er beter uit te zien word je geen beter mens
- definitief ontharen is een fabel, haar komt ALTIJD terug (wel wat minder maar toch)
- Coco Chanel had ongelijk ‘you can neither be too rich or too thin’. Met maat 34 ben je echt niet gelukkiger.
pi_180222956
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:46 schreef Toefjes het volgende:
Kijk wat minder op je smartphone en elkaar wat meer in de ogen.
Dit in eerste instantie.
Langstuderen idd, niet te snel vooral ook.
Pak eens wat vaker de fiets en het OV en minder vaak de smartphone. vooral tijdens het fietsen.
Leef je eigen leven en niet dat van een ander.
pi_180228695
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:56 schreef HalsjeFemkema het volgende:
Voor alle jongedames:
- ‘stoute’ jongens zijn altijd een foute keuze
- blijf financieel onafhankelijk en ga niet part time werken tenzij je partner ook evenredig minder gaat werken
- haal je rijbewijs
- investeer in een opleiding of bekwaam je in een vak
- zet geen tattoos in nek, gezicht of onderarm onder het mom ‘ze nemen me maar zoals ik ben’
- neem je ouders niet vanzelfsprekend
- je bent geen prinses dus gedraag je ook niet als eentje
- besteed maximaal 1 uur per dag aan kapsel, make up, pedi- en manicure, door er beter uit te zien word je geen beter mens
- definitief ontharen is een fabel, haar komt ALTIJD terug (wel wat minder maar toch)
- Coco Chanel had ongelijk ‘you can neither be too rich or too thin’. Met maat 34 ben je echt niet gelukkiger.
wauw lijstje :) ben het wel met je eens :)
Do what you love, love what you do!
pi_180237251
Ik heb ook wat dingetjes geleerd die ik graag de jongere generatie (fyi, ik ben 24 maar als ik de jeugd en zelfs leeftijdsgenoten zie voel ik me eerder 34) zou willen meegeven. Ik ben echt enorm blij dat mijn ouders mij dit hebben geleerd.

1. Zorg ervoor dat 0 euro op je lopende rekening niet jouw nulpunt is.

Mijn nulpunt is 100 euro op de lopende rekening. Niet dat ik alles uitgeef tot 100 euro over is hoor, ik spaar wel dus meestal komt het bedrag wat ik op mijn lopende rekening laat staan ongeveer overeen met wat ik uitgeef elke maand + 100 euro (punt 1b is dus eigenlijk: laat niet alles op je lopende rekening staan, maar spaar!).

Mocht je onverwachts toch wat extra uitgaves hebben, dan heb je een buffer om het op te vangen.

Hierdoor spreek je minder snel je spaargeld aan en wordt het aanspreken van je spaargeld ook minder vanzelfsprekend. Je gaat beter nadenken over je aankopen als je toch je spaargeld wil aanspreken.

2. Geleend geld is niet jouw geld.

Het geld moet altijd terug. In mijn omgeving ken ik verscheidene mensen die heel veel geld uitgeven. Als ik dan vraag hoe ze zoveel geld verdienen met hun bijbaan is het antwoord vaak: "Ik leen maximaal bij bij DUO". Mooi dat het kan, maar heb je die schoenen (jas, wat dan ook) van honderden euro's of die macbook van 2500 euro echt nodig? Blijkt dat ze vaak alleen maar een beetje surfen op internet of netflixen.

----

Ik had een vriendin die ik financieel heb geholpen toen ze problemen had met aanmaningen. Ik heb vaak aangeboden om haar te helpen haar financiėn op orde te krijgen / overzichtelijk te maken. Daarnaast haar de vrijheid gegeven om of zelf of samen met een plan te komen om het geld terug te betalen, met een keer in de zoveel tijd wel even een por wat haar plannen nu waren.

Er kwam niets van terecht, ze wilde niet. Uiteindelijk met veel gedoe mijn geld terug gekregen en daarna heeft ze het contact verbroken.

Later hoorde ik dat ze continu 1000 euro in het rood stond (haar max). Dit was haar nulpunt geworden. Daarnaast bleek het zo te zijn dat ze regelmatig de automatische incasso van haar zorgverzekering, internetprovider, telefoonprovider, etc, storneerde zodat ze parfum, make-up, interieurspray van Rituals (2 flessen a 25 euro per maand) en weet ik wat nog meer kon kopen. Om vervolgens met het loon wat ze daarna kreeg die gestorneerde rekeningen te betalen. En aan het eind van de maand begon het riedeltje opnieuw. |:(

In ieder geval een half jaar (weet het niet meer precies) voordat ze het contact verbrak, kreeg ze een promotie en verdiende ze 25% meer dan ik... :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Azerdion op 04-07-2018 15:28:52 (typo) ]
pi_180237413
Best wel veel adviezen met een smaakje "do as I say, not as I do".

Kids moeten gewoon zelf hun waarheid en wereld ontdekken en niet te veel luisteren naar wat anderen daar van vinden.

Als je iets wil doen om te helpen, laat mensen dan iets zien.
graag verwijderen
pi_180237653
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:46 schreef Toefjes het volgende:
Kijk wat minder op je smartphone en elkaar wat meer in de ogen.
Dit dus. Kijk verder dan dat schermpje.

En er komt niks aanwaaien, je moet er zelf voor werken, zelf regelen, zelf sparen enz enz
pi_180237816
Gewoon lekker zuipen en geniet nog beetje van je jeugd...gewoon alles neuken wat los en vast zit.
Straks werk je 40 uur of meer om de huur/hypotheek te betalen gemeentebelasting auto zooi verzekeringen onderhoud huis....

Of koop niet tegen je max aan wat je kan lenen....gewoon lekker goedkoop hutje houd je geld over voor bier _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_180237911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:32 schreef zweefbij het volgende:

[..]

En er komt niks aanwaaien
echt wel. vlugtelinge
graag verwijderen
pi_180238037
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:39 schreef Geerd het volgende:
Straks werk je 40 uur of meer om de huur/hypotheek te betalen gemeentebelasting auto zooi verzekeringen onderhoud huis....
Heb zo het gevoel dat dit bij milenniulz al begint te rammelen. Fulltime voor de baas grinden tot je x0ste is niet echt een idee wat nog breed leeft bij groep 20-30. Dat is echt iets wat er bij de 30+ers nog is ingedramt.

Groot gelijk.
graag verwijderen
pi_180240513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:14 schreef Azerdion het volgende:
Ik heb ook wat dingetjes geleerd die ik graag de jongere generatie (fyi, ik ben 24 maar als ik de jeugd en zelfs leeftijdsgenoten zie voel ik me eerder 34) zou willen meegeven. Ik ben echt enorm blij dat mijn ouders mij dit hebben geleerd.

1. Zorg ervoor dat 0 euro op je lopende rekening niet jouw nulpunt is.

Mijn nulpunt is 100 euro op de lopende rekening. Niet dat ik alles uitgeef tot 100 euro over is hoor, ik spaar wel dus meestal komt het bedrag wat ik op mijn lopende rekening laat staan ongeveer overeen met wat ik uitgeef elke maand + 100 euro (punt 1b is dus eigenlijk: laat niet alles op je lopende rekening staan, maar spaar!).

Mocht je onverwachts toch wat extra uitgaves hebben, dan heb je een buffer om het op te vangen.

Hierdoor spreek je minder snel je spaargeld aan en wordt het aanspreken van je spaargeld ook minder vanzelfsprekend. Je gaat beter nadenken over je aankopen als je toch je spaargeld wil aanspreken.

2. Geleend geld is niet jouw geld.

Het geld moet altijd terug. In mijn omgeving ken ik verscheidene mensen die heel veel geld uitgeven. Als ik dan vraag hoe ze zoveel geld verdienen met hun bijbaan is het antwoord vaak: "Ik leen maximaal bij bij DUO". Mooi dat het kan, maar heb je die schoenen (jas, wat dan ook) van honderden euro's of die macbook van 2500 euro echt nodig? Blijkt dat ze vaak alleen maar een beetje surfen op internet of netflixen.

----

Ik had een vriendin die ik financieel heb geholpen toen ze problemen had met aanmaningen. Ik heb vaak aangeboden om haar te helpen haar financiėn op orde te krijgen / overzichtelijk te maken. Daarnaast haar de vrijheid gegeven om of zelf of samen met een plan te komen om het geld terug te betalen, met een keer in de zoveel tijd wel even een por wat haar plannen nu waren.

Er kwam niets van terecht, ze wilde niet. Uiteindelijk met veel gedoe mijn geld terug gekregen en daarna heeft ze het contact verbroken.

Later hoorde ik dat ze continu 1000 euro in het rood stond (haar max). Dit was haar nulpunt geworden. Daarnaast bleek het zo te zijn dat ze regelmatig de automatische incasso van haar zorgverzekering, internetprovider, telefoonprovider, etc, storneerde zodat ze parfum, make-up, interieurspray van Rituals (2 flessen a 25 euro per maand) en weet ik wat nog meer kon kopen. Om vervolgens met het loon wat ze daarna kreeg die gestorneerde rekeningen te betalen. En aan het eind van de maand begon het riedeltje opnieuw. |:(

In ieder geval een half jaar (weet het niet meer precies) voordat ze het contact verbrak, kreeg ze een promotie en verdiende ze 25% meer dan ik... :')
woh verhaal wel nouja je bent iig wss slimmer/wijzer als de rest van je leeftijd ;)

En leeftijd is ok ;) je hoort al bij de wat ouderen denk
Do what you love, love what you do!
pi_180242772
Zorg dat je als mens veelzijdig wordt:
Dat je kunt ageren, maar ook die ruimte met regelmaat voor een ander laat en je beperkt tot reageren.
Dat je je problemen kunt oplossen, maar ook kunt laten liggen.
Dat je (te) scherp kunt zijn op details, maar ook dat je een essentie begrijpt/grote lijn ziet.
Dat je je geschiedenis niet vergeet, in het heden leeft maar ook de toekomst in acht neemt.
Dat je normen en waarden van een ander kunt aannemen, maar ook op basis van je eigen referentiekader in het leven kan staan.
Dat je keuzes kan maken tussen een A en B, maar ook in staat bent om van A naar B te groeien.
Dat je niet alleen richt op wat er niet voldoet, maar ook ook hebt voor wat er wel goed gaat.
Dat weerstand iets is wat je kunt ombuigen naar iets wat je hoger doet vliegen.
Dat emotionele leegtes vullen niet hetzelfde is als gelukkig zijn.
Dat je zelfbeheersing hebt, maar je op geschikte momenten ook lekker moet kunnen laten gaan.

En tot slot:
Dat je niet vergeet regelmatig tegen je kinderen of familie of partner te zeggen (of laat blijken) dat je van ze houdt; dat je trots op ze bent; dat het je spijt (indien van toepassing); dat je vergeeft (indien van toepassing); dat je naar ze luistert; dat je ze verantwoordelijkheid durft te geven; en dat je vertrouwen hebt dat ze iets kunnen bereiken.
pi_180254525
Volg je hart, doe wat je niet laten kan maar wees voorzichtig, en laat anderen daarbij ongemoeid.

Leef in het echt, in plaats van online.

Family first.
Doei
pi_180256360
Moet echt zeggen het verbaast me nog een soort van. Iedereen weet het namelijk en toch maken we de zelfde fouten. Vorige topic staat er viol mee nl?

Allemaal min of meer zelfde
Do what you love, love what you do!
pi_180257597
Niets. Dan klink je gelijk als zo'n ouwe betweterige zak. Laat ze het lekker zelf uitzoeken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180257647
Fuck bitches get money.
pi_180257811
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
Op werkgebied: zoek je passies.
Bullshit. Zoek aub geen passies. Er zijn maar weinig mensen in de wereld die hun passie hebben gevonden in hun werk. Anders wordt het een grote teleurstelling in het leven.
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:29:11 #118
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_180263067
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:42 schreef Deckard het volgende:

[..]

Bullshit. Zoek aub geen passies. Er zijn maar weinig mensen in de wereld die hun passie hebben gevonden in hun werk. Anders wordt het een grote teleurstelling in het leven.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Wanneer je echt talent hebt in iets waar echt vraag naar is dan is "volg je passie" een uitstekend idee. Ben je op zijn best middelmaat zoals de meesten van ons, gebruik werk dan vooral om geld mee te verdienen.
pi_180263511
nou wil geen al teveel drama maken enzo. Maarja ben dan geloof ik zelf ook niet heel raar ;)
Do what you love, love what you do!
pi_180263608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:33 schreef Sjemmert het volgende:
Fuck bitches get money.
Get money, fuck bitches.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_180301951
Dat je in de maatschappij redelijk op een gemakkelijke manier ver kunt komen door al die bullshit als ''trots'' en ''ego'' aan de kant te leggen en anderen te behandelen zoals je zelf behandeld wil worden en je gewoon normaal te gedragen zonder poespas en ander onzeker meta/ compensatiegedrag.

Zorgt ervoor dat mensen je vertrouwen en shit gaan gunnen. Hoef je echt niet popi jopi voor te doen, of ''kijk mij eens'' gedrag voor te vertonen.

Op deze manier al meerdere mensen voorbij gestreefd terwijl zij misschien inhoudelijk betere kwaliteiten hadden :)
  zaterdag 7 juli 2018 @ 08:57:37 #122
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180302126
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:32 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Dit dus. Kijk verder dan dat schermpje.
Dat wilde ik ook zeggen maar vaak bekruipt me het gevoel dat dat enorm ouderwets is. Huidige jeugd heeft de smartphone als een extra zintuig of zo. Niet hier en daar een foonverslaafde, maar echt massaal. Ik vind het idioot, maar wat als dat de nieuwe manier van leven is? Tenslotte zijn er heel veel bedrijven en de overheid die smartphone gebruik stimuleren, alles moet online. Geen toeristische gids meer, maar een city-app. In real time waarschuwingen krijgen over weer en verkeer. Etc.
Zeg je tegen een jongere dat hij zijn smartphone niet zo vaak moet gebruiken, dan vraag je hem bewust te breken met de sociale interactie van zijn generatie (en school, en andere overheidsdiensten). Om zich te isoleren en onbereikbaar te zijn, wat vaak sociaal ongewenst is.
Desondanks heb ik een pleurishekel aan mensen die aan het verkeer deelnemen en dan nog met hun ogen aan hun smartphone vast zitten, of het nu voetgangers, fietsers of automobilisten zijn.

Wat ik zou willen meegeven is dat er ook nog andere mensen op de wereld zijn. En dat niet perfect veel fijner kan zijn. Dat je naar je gevoel moet luisteren, naar echt gevoel, dat je je in het echt niet hoeft te gedragen naar het masker dat je op social media draagt.
pi_180302520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:42 schreef Deckard het volgende:

[..]

Bullshit. Zoek aub geen passies. Er zijn maar weinig mensen in de wereld die hun passie hebben gevonden in hun werk. Anders wordt het een grote teleurstelling in het leven.
Mensen zijn geneigd om te zoeken op basis van wat van hen wordt verwacht/wat men van zichzelf verwacht. Allemaal sociaal geprogrammeerd. Maar in een vrij land, en daar leven we in, kun je daaraan ontsnappen.

Mensen die succesvol zijn doen in vrijwel alle gevallen iets waar hun passie ligt.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 10:53:40 #124
442280 Prisha
Moonshine!
pi_180303610
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 08:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook zeggen maar vaak bekruipt me het gevoel dat dat enorm ouderwets is. Huidige jeugd heeft de smartphone als een extra zintuig of zo. Niet hier en daar een foonverslaafde, maar echt massaal. Ik vind het idioot, maar wat als dat de nieuwe manier van leven is? Tenslotte zijn er heel veel bedrijven en de overheid die smartphone gebruik stimuleren, alles moet online.

Knip

Desondanks heb ik een pleurishekel aan mensen die aan het verkeer deelnemen en dan nog met hun ogen aan hun smartphone vast zitten, of het nu voetgangers, fietsers of automobilisten zijn.

Wat ik zou willen meegeven is dat er ook nog andere mensen op de wereld zijn. En dat niet perfect veel fijner kan zijn. Dat je naar je gevoel moet luisteren, naar echt gevoel, dat je je in het echt niet hoeft te gedragen naar het masker dat je op social media draagt.
Precies dit.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_180304333
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 09:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mensen zijn geneigd om te zoeken op basis van wat van hen wordt verwacht/wat men van zichzelf verwacht. Allemaal sociaal geprogrammeerd. Maar in een vrij land, en daar leven we in, kun je daaraan ontsnappen.

Mensen die succesvol zijn doen in vrijwel alle gevallen iets waar hun passie ligt.
Maar wat is succesvol? Dit is in jouw ogen ook weer iets anders dan bij een ander lijkt me.
Niet iedereen streeft bijvoorbeeld een intensieve carričre na.

Dat hoeft ook helemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')