abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 juli 2018 @ 13:38:21 #1
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180161100
Sinds mijn man en ik in juli 2016 ons huis kochten, vond de CUL SC dat er een barbecue-meet georganiseerd moest worden. Gisteren was het eindelijk zo ver. Met 13 FOK!kers en 2 aanhang hebben we urenlang gegeten en gekletst. Er waren drie barbecues, vijf soorten vlees, twee taarten, veel bier en supercoole verlichting. Plus veel bijgerechten. En nog meer vlees waar we nooit aan toegekomen zijn.

We hebben in verband met de hitte de barbecues naar een schaduwrijke plaats verhuisd.


Om 8.30 op zaterdagochtend stond ons ei al aan voor pulled pork.


Om 15.00 arriveerden de eerste gasten. Iedereen bracht iets mee. AnneX en haar man hadden de grootste volksverhuizing. Stoelen, tafelkleden, bloemen mét vaasjes en zelfs een heuse doos vol borden, glazen en bestek van de rommelmarkt.
Iedereen ging aan de slag met stoelen, tafels, tafeldekken, etc. Lonaa en mijn man J probeerden samen de campingtafel te installeren en kwamen er achter dat ze een slecht team zijn. Ondertussen raakte de koelkasten voller en voller.
Er volgde een rondleiding door huis en bijgebouwen voor de geïnteresseerden.

En toen, eindelijk, eten. Zeefje had voor een half weeshuis aan dips en boter meegenomen. Kaatje had zelf borrelbrood gebakken en kruidenboter gemaakt. Daar begonnen we mee terwijl we wachtten tot de mannen eindelijk uitgeluld waren over de barbecues en daadwerkelijk vlees gingen bakken (L).


Ludolf reeg prima saté van kipdij. Lonaa bracht goddelijke pindasaus mee.


Fietsie kocht iberico buikribben en bereidde deze zo geweldig dat ik vind dat de mensen in het barbecuetopic uitgebreide tekst en uitleg moeten krijgen over het hele proces :P
Kort samengevat: vrijdag avond zijn de ribben bij Fiets thuis in de steenoven gegaan. Er is zelf saus gemaakt op de barbecue. Marinade, rub, etc. Bij ons nog even opwarmen op zijn eigen meegebrachte Weber met toffe kleur en toen sprak iedereen lof. Behalve Zeef want die kluift niet. Ze is nog jong.






Barreltje had geweldige asperges gemaakt. Met sesamolie en sesamzaad ofzo. Wat was het recept ook alweer?


J en ik maakten aardappels en pulled pork. De pulled pork was iets te lang opgewarmd op de barbecue en toen ontstonden er knapperige randjes. Dat beviel heel goed en gaan we vaker zo doen.


Minilot maakte tussen het kolven door platbrood. Overheerlijk met Kaatjes knolfooksaus.




J had een aanvaring met een steekvlam. Dit kwam niet omdat hij een Jopenbiertje op had.


Ludolf bracht vlees mee dat niemand van ons eerder at: kachelfleisch. Dat is varkensvlees dat naast het bot is weggesneden van de achterham van een varken. En dat staat niet eens op de foto :'( Het was ontzettend lekker. Een soort mals filetlapje met veel meer smaak.

Er was ook zoete aardappel en aubergine met ras el hanout


En gemarineerde en gegrilde feta


Er waren ook nog hamburger en daarna sloten we af met de prachtige taarten van AnneX nadat iedereen zijn best deed om tuin en keuken weer wat toonbaar te maken. Waarvoor veel dank!


Het werd laat. Zelfs de mensen die nog 2.5 uur moesten rijden gingen niet voor 23.00 (ofzo?) weg. Borisz had extra veel pech vanwege spoorwerkzaamheden.

Krea en Lonaa bleven slapen. J en Krea waren watjes en gingen bijtijds naar bed. Lonaa en ik gingen nog even door. Met toffe ijsjesverlichting. En led foamtubes in het vogelhuisje en tussen de klimop maar dat blijkt moeilijk te fotograferen te zijn.


Ondertussen beraamde onze kat de moord op Krea


We hoefden vanochtend nog maar weinig op te ruimen. Gelukkig maar want volgens Lonaas Fitbit hebben we 3 uur en 38 minuten geslapen.


Dat was het weer mensen. Ook namens J allemaal heel erg bedankt voor het lekkere eten, de drank, alle hulp, de gezelligheid en het bewijs dat mijn internetgekkies leuke internetgekkies zijn (L)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 01-07-2018 13:47:02 ]
Spoilers!
pi_180161221
GODVER DAT ZIET ER LEKKER UIT !!!!!
Ik zwaai naar dieren.
  Spellchecker zondag 1 juli 2018 @ 13:49:35 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180161252
Geen Iwanus erbij? :{ :')
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_180161312
_O_
Volgende keer hoop ik er bij te kunnen zijn :Y
  zondag 1 juli 2018 @ 13:54:59 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180161319
Achteraf gezien hadden we beter daar wel bij kunnen zijn i.p.v. ons operadebacle.
Zier er allemaal superleuk en lekker uit!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180161320
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:54 schreef Sunnythesun het volgende:
_O_
Volgende keer hoop ik er bij te kunnen zijn :Y
Jullie werden ook gemist (net als anderen)
We have far more in common than that which devides us..
pi_180161335
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:54 schreef golfer het volgende:
Achteraf gezien hadden we beter daar wel bij kunnen zijn i.p.v. ons operadebacle.
Zier er allemaal superleuk en lekker uit!
Dat was het maar het was vooral ook relaxed, Lucky en J gaven je het gevoel alsof je in je eigen huis was.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 13:58:17 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180161374
Dank voor de gastvrijheid nogmaals.
Best gniffelbare OP :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180161376
Wat een mega leuke update, is het net of ik er een beetje bij was toch! Volgende keer beter! en hoop dat het snel een vervolg krijgt! *en niet vergeten het ziet er allemaal heel lekker uit ook
pi_180161384
Volgende keer hoop ik erbij te wezen.. En regel ik worst :+
  Official ESF Kreviewer zondag 1 juli 2018 @ 14:00:58 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_180161407
De staredown met de kat was wel tof. Vanmorgen zat ie er weer.

Leuke samenvatting.
  zondag 1 juli 2018 @ 14:03:17 #13
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180161445
Alles goedgekeurd, (behalve de hamburgers). Meestal, als iedereen wat meeneemt wordt het een samengeraapt, niet bij elkaar passend zootje, maar dit ziet er helemaal goed uit. ^O^

Met extra kuddo's voor Annex' tafelkleden, bloemen mét vaasjes en doos vol borden, glazen en bestek van de rommelmarkt. Dat maakte het helemaal perfect. Ik hou daarvan. _O_
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 14:04:25 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180161460
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:58 schreef FranticDJ het volgende:
Volgende keer hoop ik erbij te wezen.. En regel ik worst :+
Als je maar niet de locatie regelt. 2:45u was ver zat :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180161464
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 14:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je maar niet de locatie regelt. 2:45u was ver zat :P
Distance is just a number.
pi_180161467
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 14:03 schreef RobinOok het volgende:
Alles goedgekeurd, (behalve de hamburgers). Meestal, als iedereen wat meeneemt wordt het een samengeraapt, niet bij elkaar passend zootje, maar dit ziet er helemaal goed uit. ^O^

Met extra kuddo's voor Annex' tafelkleden, bloemen mét vaasjes en doos vol borden, glazen en bestek van de rommelmarkt. Dat maakte het helemaal perfect. Ik hou daarvan. _O_
Ik zie op de fotos geen hamburgers? Maar wellicht is dat ergens verteld en heb ik het uitgevlakt, ziet er idd niet uit als een bijelkaar geraapt zooitje maar als een toffe maaltijd
pi_180161499
Ziet er erg goed uit
Leuke OP :D
pi_180161539
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 14:05 schreef liedetector het volgende:

[..]

Ik zie op de fotos geen hamburgers? Maar wellicht is dat ergens verteld en heb ik het uitgevlakt, ziet er idd niet uit als een bijelkaar geraapt zooitje maar als een toffe maaltijd
Ja alles wat ik heb gehad was lekker, gegrilde asperges van Barrel, (er staan nu asperges op de boodschappenlijst, nu nog het recept van de dressing) en de feta van L-S was ook al zo lekker (recept graag) en de zoete aardappel en en en....
We have far more in common than that which devides us..
pi_180161568
Ja die feta ziet er goddelijk uit! daar wil ik ook wel een recept van :Y
  zondag 1 juli 2018 @ 14:12:52 #20
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180161581
Oh ja, allemaal nog hartelijk dank voor de kadobon, ananassen,vijgenboom, kroketten en kruiden :* AnneX, je vaasjes staan op de keukentafel.
Spoilers!
  zondag 1 juli 2018 @ 14:15:18 #21
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180161614
Feta:
https://www.lavenderandlo(...)-marinated-feta.html

Het komt niet zo nauw met wat je er overheen doet. In dit recept wordt veel te veel olie gebruikt en wordt de feta niet verwarmd. In een oven of op de barbecue, 8 minuten op 180-200 graden. Tot hij net niet uitloopt.
Spoilers!
pi_180161640
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 14:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Feta:
https://www.lavenderandlo(...)-marinated-feta.html

Het komt niet zo nauw met wat je er overheen doet. In dit recept wordt veel te veel olie gebruikt en wordt de feta niet verwarmd. In een oven of op de barbecue, 8 minuten op 180-200 graden. Tot hij net niet uitloopt.
^O^
  zondag 1 juli 2018 @ 14:21:24 #23
217702 Lonaa
Honger!
pi_180161703
OP _O_

Ik heb me zo welkom en op m'n gemak gevoelt bij jullie L_S en J. O+

Supertof was het!

Internetgekkies O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_180161729
quote:
2s.gif Op zondag 1 juli 2018 14:21 schreef Lonaa het volgende:
OP _O_

Ik heb me zo welkom en op m'n gemak gevoelt bij jullie L_S en J. O+

Supertof was het!

Internetgekkies O+
Dat dus
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 14:26:08 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180161780
Dat
en ook leuk om min of meer een beeld te hebben bij de mensen. :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')