abonnement Unibet Coolblue
pi_180135982
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:00 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Mja dan hadden ze die miljarden voor waterputten die ze van de hele wereld gekregen hebben niet aan gouden AK's en coke voor de kindsoldaatjes moeten spenderen.
Toevallig ken ik iemand uit Schiedam die zich al zeker 35 jaar bezighoudt met het slaan van dit soort waterputten maar ook dammetjes om waterbassins aan te leggen. Er gaat in dat geval geen geld heen maar het wordt direct besteed en (deels) uitgevoerd met de lokale bevolking. En mensen uit de omgeving (vaak meer dan 5km lopen) komen daar water halen. Er zijn wel zeker succesverhalen, helaas haalt alleen negativiteit de media.
pi_180135990
quote:
Extreem droog, erg droog, droog, matig droog, enigszins droog, enigszins nat, matig nat, erg nat, extreem nat.

Het lijkt godverdomme de F1 wel met hun hypersoft, ultrasoft, supersoft, soft etc banden :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180135994
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Doe ff normaal. Ik betaal daar voor. En ik ga in bad en sproei wanneer ik dat blief. Regel maar meer water. Oetlul.

PS: ik ga ff het bad aanzetten en de sproeier in de tuin. :W
:')
pi_180136000
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik kom niet terug van vakantie en mijn gras is geel. :')

Omdat ik niet gesproeid heb. Niet omdat ik ook maar ene flikker geef om dergelijke oproepen om het vooral niet te doen, maar meer omdat ik nogal lui ben. :')
Geel gras is ook geen probleem, zodra het droger is gaat het gras in een overlevingsmodus en houdt het beschikbare vocht in de wortels. Wat boven de grond uitsteekt gaat dood maar zodra er weer regen komt, groeit dat in 1 tot 2 weken weer tot maaihoogte aan.
pi_180136003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:08 schreef MaGNeT het volgende:
zodra er weer regen komt, groeit dat in 1 tot 2 weken weer tot maaihoogte aan.
Sproeier uitgezet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180136009
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Geel gras is ook geen probleem, zodra het droger is gaat het gras in een overlevingsmodus en houdt het beschikbare vocht in de wortels. Wat boven de grond uitsteekt gaat dood maar zodra er weer regen komt, groeit dat in 1 tot 2 weken weer tot maaihoogte aan.
Dat gras overleefd het wel ja :)
pi_180136014
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Sproeier uitgezet.
Als je te lui bent om water te geven, dan ook vast om het te maaien :+

Maar serieus nog nooit m'n gras gesproeid en het ook nooit opnieuw hoeven inzaaien, het kan wel wat hebben.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:10:33 #33
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180136023
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Toevallig ken ik iemand uit Schiedam die zich al zeker 35 jaar bezighoudt met het slaan van dit soort waterputten maar ook dammetjes om waterbassins aan te leggen. Er gaat in dat geval geen geld heen maar het wordt direct besteed. En mensen uit de omgeving (vaak meer dan 5km lopen) komen daar water halen. Er zijn wel zeker succesverhalen, helaas haalt alleen negativiteit de media.
Beetje chargeren. ;).

Tijdje in de infra gezeten en mensen kunnen vrij slecht tegen het niet hebben van water, gas en elektra. Daar zijn we echt veel te veel aan gewend geraakt als je het mij vraagt. Daarom zullen de meeste mensen ook hun schouders ophalen bij dit soort berichten simpelweg omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat het op kan raken.
And so is the past
pi_180136024
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je te lui bent om water te geven, dan ook vast om het te maaien :+
Ik overweeg een mooie kunstmat. Daar heb je tegenwoordig echt hele mooie van waarbij je het verschil nauwelijks nog ziet. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180136044
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat het op kan raken.
Het kan ook niet op. Ofja, dat kan wel, maar dan importeren de supermarkten maar gewoon wat meer waterflessen uit omringende minder droge gebieden.

Ik ben er niet zo bang voor dat we creperen van de dorst hier. Ook niet als het tot en met maart volgend jaar geen druppel meer regent.

Enige verschil is dat het water wat duurder wordt in de supermarkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180136046
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik overweeg een mooie kunstmat. Daar heb je tegenwoordig echt hele mooie van waarbij je het verschil nauwelijks nog ziet. :)
Klopt, af en toe even met de stofzuiger erover en je bent klaar :+
pi_180136101
We gaan niet dood door te weinig water. Maar de veendijken drogen uit, het grondwater zakt waardoor veel plassen dalen of verdwijnen (doei vissen en beestjes), bomen komen niet meer bij 't grondwater. Ff iets verder denken dan een biertje in je hand in je opblaaszwembad.
pi_180136102
Komende 2 weken geen druppel regen volgens de nieuwe pluim.
pi_180136129
M'n zonnepanelen produceren wel als een malle nu O+
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:20:28 #40
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180136139
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:17 schreef Koettie het volgende:
We gaan niet dood door te weinig water. Maar de veendijken drogen uit, het grondwater zakt waardoor veel plassen dalen of verdwijnen (doei vissen en beestjes), bomen komen niet meer bij 't grondwater. Ff iets verder denken dan een biertje in je hand in je opblaaszwembad.
100m boven zeespiegel hier, who cares.
And so is the past
pi_180136988
'Deze droogte vraagt om duurzaam tuinieren'

"Als je de planten in je tuin te veel water geeft, maak je die planten lui." Tv-tuinman Lodewijk Hoekstra sluit zich vanuit zijn professie helemaal aan bij de oproep van onder meer waterschappen en de brandweer om met dit droge weer je tuin niet te veel te sproeien.

Vanwege de droogte ligt het waterverbruik een stuk hoger en het verzoek is dan ook om zuiniger om te gaan met kraanwater. De planten in de tuin kunnen best even zonder water zegt Hoekstra. "Planten en gras kunnen heel wat hebben, die mogen best een beetje geel worden. Als de bladeren gaan krullen en hangen, dan wordt het tijd om water te geven."

Maar zet dan niet de hele dag de sproeier aan, zegt de tuinman. "Dan verspil je veel water en je verwent je planten veel te veel. Je kunt het beste om de twee, drie dagen een rondje maken met de tuinslang. Dan kun je de planten best een flinke plens geven." Overdag water geven in de volle zon is niet verstandig. "Je planten kunnen dan beschadigd raken door verbranding en bovendien verdampt het water dan heel snel. Doe het daarom vooral 's avonds. Dan heeft de tuin de hele nacht optimaal rendement van het water."

Blaadjes in de tuin zijn onderdeel van de kringloop. Ze zijn goed voor de levende bodem.
Tv-tuinman Lodewijk Hoekstra
De komende tijd zullen we vaker te maken krijgen met dreigende watertekorten, zegt Hoekstra. "Dat is een onderdeel van een groter probleem: klimaatverandering. We hebben lange periodes van droogte en als het dan een keer regent. is het een stortbui." De klimaatverandering vraagt om duurzaam tuinieren. "Ik heb zelf een grote pomp in de sloot hangen om de tuin mee te sproeien. Daarmee bespaar je drinkwater."

De tuinman heeft nog een duurzame tip: laat losliggende blaadjes lekker in je tuin liggen. "Nederlanders hebben een netheidscomplex. Alles in de tuin moet netjes aangeharkt zijn. Maar wat veel mensen niet weten, is dat die blaadjes en takjes onderdeel zijn van de kringloop. Als dat verteert, krijg je organische stoffen. Dat is goed voor de levende bodem, die daardoor ook weer langer water vasthoudt."

https://nos.nl/artikel/22(...)rzaam-tuinieren.html
pi_180137204
Voorlopig droog.



pi_180137509
Overigens van de zotte dan we in Nederland onze toiletten doorspoelen met gezuiverd drinkwater 8)7

In Afrika kijken ze je volgens mij echt aan met een blik van :? als je dat daar zou vertellen...
  zaterdag 30 juni 2018 @ 12:08:34 #44
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_180137794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:51 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens van de zotte dan we in Nederland onze toiletten doorspoelen met gezuiverd drinkwater 8)7

In Afrika kijken ze je volgens mij echt aan met een blik van :? als je dat daar zou vertellen...
https://www.vitens.com/pe(...)e-wc-door-te-spoelen
Hmz...
pi_180137892
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:51 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens van de zotte dan we in Nederland onze toiletten doorspoelen met gezuiverd drinkwater 8)7
Gewoon alles opsparen voor de hele dag, en voordat je gaat pitten in de avond even doorspoelen. Probleem opgelost w/
pi_180138163
Net kort gedoucht, buiten de piekuren en gepist in de douche dus geen water voor toilet doorspoelen ^O^
pi_180139052
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 12:37 schreef Goudenvis het volgende:
Net kort gedoucht, buiten de piekuren en gepist in de douche dus geen water voor toilet doorspoelen ^O^
Goed bezig ^O^
pi_180141854
quote:
In een eigen huis kan je het wel zo aanleggen dat je met grijs afvalwater je wc doorspoelt. Ik zie trouwens niet in hoe er iets met kranen mis kan gaan als je bijvoorbeeld gewoon een soort reservoir hebt waarin water van de wasmachine in de douche terechtkomt (en overschotten stromen gewoon over naar het riool)? :? En dus gewoon geen kraan hebben waar dat grijze water dan uit komt..
pi_180142219
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Doe ff normaal. Ik betaal daar voor. En ik ga in bad en sproei wanneer ik dat blief. Regel maar meer water. Oetlul.

PS: ik ga ff het bad aanzetten en de sproeier in de tuin. :W
Door dit soort asocialen gaan gebieden ten onder :'(

Wat kunnen mensen toch egoistisch en kortzichtig zijn.
Verwende en verwaande Nederlanders.

Hebben wij het ook eens een keer zo droog, andere landen bestaat die noodzaak om wat op te letten er bijna elke zomer.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 16:36:49 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180142495
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Doe ff normaal. Ik betaal daar voor. En ik ga in bad en sproei wanneer ik dat blief. Regel maar meer water. Oetlul.

PS: ik ga ff het bad aanzetten en de sproeier in de tuin. :W
Ga dan onder de sproeier in de tuin staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')