quote:Ik heb er 98 plus 12 pedalen
Op zaterdag 17 januari 2004 19:53 schreef Mini_rulez het volgende:
Elektrisch orgel?![]()
Minder dan 88 toetsen is gewoon not done.
Maar goed, dat zijn twee klavieren dus da's valsspelen.
quote:Okee okee, 88 naast elkaar dus... Zo beter?
Op zaterdag 17 januari 2004 19:55 schreef Toet het volgende:[..]
Ik heb er 98 plus 12 pedalen
Maar goed, dat zijn twee klavieren dus da's valsspelen.
quote:Ja
Op zaterdag 17 januari 2004 19:58 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Okee okee, 88 naast elkaar dus... Zo beter?
Als je het bij mij zou zien als 1 klavier kom je uit op 61, da's idd niet zoveel. Voor de muziek die ik inmiddels ken die ik er ooit op zou willen kunnen spelen, is het genoeg. Alleen die pedalen zijn er eigenlijk te weinig.
Maar goed, ik ben een beetje offtopic nu
quote:Yup, prijzig.
Op zondag 11 januari 2004 20:24 schreef Knakker het volgende:
Die Vienna Symphonic Library is echt te gek. Zit nu allemaal demos te beluisteren. Alleen die ¤ 990,00 voor de Opus 1 is ietwat vervelend, om over de Pro Edition maar te zwijgen
quote:Gigastudio met de laatste update (2.54 meen ik) draait a-okay hier op WinXP. Vergeet niet dat je geluidskaart GSIF ondersteuning moet hebben, anders doet ie 't niet. Versie 3.0 van Giga komt trouwens in April volgens de NAMM press release en ziet er zeeeeeer gelikt uit.
Ik klooi op dit moment nog wat aan op 1 PC met een standaard ASIO2 geluidskaart (op dit moment Egosys WaveTerminal U24), maar wil misshcien ook een 2e PC gebruiken. Ik zit alleen met GigaStudio: dat wil echt voor geen meter draaien op Windows XP. Hoe zijn jouw ervaringen ermee?
[Dit bericht is gewijzigd door Sovereign op 18-01-2004 23:27]
quote:Mooi apparaat hoor, heb deze toevallig laatst zelf ook nog in de winkel geprobeerd, want ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe stage piano voor bij optredens. Ben er voor mezelf nog niet helemaal uit wat het moet worden, overigens.
Op dinsdag 10 februari 2004 08:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Over een paar dagen is deze mooie jongen van mij.
quote:Ik heb ook allerlei verschillende geprobeerd en binnen mijn budget (en de ruimte die ik heb in m'n kamer) vond ik dit toch wel de meest geschikte, vooral qua geluid.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:04 schreef Zander het volgende:[..]
Mooi apparaat hoor, heb deze toevallig laatst zelf ook nog in de winkel geprobeerd, want ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe stage piano voor bij optredens. Ben er voor mezelf nog niet helemaal uit wat het moet worden, overigens.
Oke dank je wel voor de uitleg. het is duidelijk nu.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:39 schreef zlapelooz het volgende:
32-stemmig, 64-stemmig etc..
...
Ja, dat is mijn grootste ergenis van de Speelklaar enzo: ze zetten er niet bij dat de bladmuziek niet in originele toonsoort is....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:15 schreef runaway het volgende:
http://www.markvergroesen.nl/kevin/sheets/
staan nog wat aardige liedjes, o.a. guus meeuwis - Geef mij je angst
wel niet in de originele toonsoort, die is een halve toon hoger.
Succes ermee!
Er zit in zoverre een systeem in, dat het zo vloeiend mogelijk moet kunnen worden gespeeldquote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:16 schreef David_Aames het volgende:
Weet niet of ik het hier mag vragen, maar ik doe het maar, als ik een schop verdien zeg het dan maar
Ik heb het altijd geweldig gevonden om piano te kunnen spelen, dus heb nu einelijk eens een begin gemaakt. Heb een simpel keyboard aangeschaft, en een boek(je) met beginsels. (fasttrack heet het, misschien is het bekend) Nu ben ik bij les 2, en ga ik van 5 noten naar 7. opzich lijkt dat wel te gaan, de eerste hebben of de B of de A erbij, en niet allebei. Maar nu heb ik ze er beide bij. (vergat te vermelden, bij iedere noot staat aangegeven met welke vinger ik hem zou moeten spelen) Nu zie ik dat ik bijvoorbeeld de E de ene keer met mijn wijsvinger, en de andere keer met mijn middelvinger zou moeten bespelen. Bij de vorige liedjes was het makkelijk, ik hield gewoon mijn vingers stijf op de toets die voor ze bestemd was, en keek welke vinger ik moest gebruiken. Maar nu moet ik met mijn vingers heen en weer schuiven, kijken welke noot ik moet hebben, en kijken met welke vinger die bespeeld moet worden. Je snapt, dit is voor een beginneling als mij (ik kan wel noten lezen, maar dat gaat zo: waar staat de sleutel, waar staat de noot, 3 regels er tussen, (vingers en alfabet erbij) ah, de E) een beetje te veel tegelijk. Zit er niet ergens een soort van systeem in of iets dergelijks? Dat je weet wanneer je welke vinger moet hebben. Misschien dat je zegt van das wat veel voor een beginner, maar ik heb de stappen in het boek allemaal gevolgd, dus het lijkt mij dat het me zou moeten lukken? (ik hou me hart vast voor wanneer ik bij eht gedeelte kom dat ik me linkerhand ook moet gaan gebruiken![]()
)
zie de post met link van mij, als je een reactie of 10-15 naar boven scroltquote:Weet iemand trouwens nog leuke stukken om te spelen? Ik ben zelf nog niet zo lang serieus bezig met het bespelen en ken opzich niet zoveel leuke piano stukken (ik ben meer iemand van de gitaarmuziek).
bijv. die maat van Dm7 kan je als volgt spelen c# - 3, b - 1, a - 4 f# - 2, d - 1, c# - 5quote:Op maandag 7 november 2005 12:52 schreef tim2308 het volgende:
Hallo
Heeft iemand tips voor de vingerzetting van de melodie van La Vie en Rose?
http://www.yepcheck.com/printbak/rose.jpg
Ik kom met name in de knoei met de lagere tonen, zoals de d, c# en de e
Alvast bedankt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |