abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16348566
Elektrisch orgel?
Minder dan 88 toetsen is gewoon not done.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_16348636
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 19:53 schreef Mini_rulez het volgende:
Elektrisch orgel?
Minder dan 88 toetsen is gewoon not done.
Ik heb er 98 plus 12 pedalen

Maar goed, dat zijn twee klavieren dus da's valsspelen.

.
pi_16348708
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 19:55 schreef Toet het volgende:

[..]

Ik heb er 98 plus 12 pedalen

Maar goed, dat zijn twee klavieren dus da's valsspelen.

Okee okee, 88 naast elkaar dus... Zo beter?
  zaterdag 17 januari 2004 @ 20:01:21 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_16348773
88 toetsen is inderdaad wel relax (tenzij je er mee moet sjouwen ). Kheb er ook 88 op m'n synth, kun je ten minste een fatsoenlijke split maken en dan heb je nog een octaaf vrij voor wat losse samples
pi_16348907
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 19:58 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Okee okee, 88 naast elkaar dus... Zo beter?

Ja

Als je het bij mij zou zien als 1 klavier kom je uit op 61, da's idd niet zoveel. Voor de muziek die ik inmiddels ken die ik er ooit op zou willen kunnen spelen, is het genoeg. Alleen die pedalen zijn er eigenlijk te weinig.

Maar goed, ik ben een beetje offtopic nu

.
pi_16349232
Die oude orgeltjes zijn trouwens ook heel okay...
  zondag 18 januari 2004 @ 23:26:25 #207
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_16382441
quote:
Op zondag 11 januari 2004 20:24 schreef Knakker het volgende:
Die Vienna Symphonic Library is echt te gek. Zit nu allemaal demos te beluisteren. Alleen die ¤ 990,00 voor de Opus 1 is ietwat vervelend, om over de Pro Edition maar te zwijgen
Yup, prijzig. Opus 1 geeft je wel een goede cross-sectie van een orkest, alles wat je in beginsel zeg maar nodig hebt zit er in.
quote:
Ik klooi op dit moment nog wat aan op 1 PC met een standaard ASIO2 geluidskaart (op dit moment Egosys WaveTerminal U24), maar wil misshcien ook een 2e PC gebruiken. Ik zit alleen met GigaStudio: dat wil echt voor geen meter draaien op Windows XP. Hoe zijn jouw ervaringen ermee?
Gigastudio met de laatste update (2.54 meen ik) draait a-okay hier op WinXP. Vergeet niet dat je geluidskaart GSIF ondersteuning moet hebben, anders doet ie 't niet. Versie 3.0 van Giga komt trouwens in April volgens de NAMM press release en ziet er zeeeeeer gelikt uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Sovereign op 18-01-2004 23:27]

pi_16589890
heeft iemand nog leuke tips om nummers op te vullen. Ik vul ze namelijk meestal gewoon met de 1-3-5 van het akkoord op. En dat begint een beetje te vervelen. Tips?
pi_17050206
Over een paar dagen is deze mooie jongen van mij.
pi_17067192
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 08:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Over een paar dagen is deze mooie jongen van mij.
Mooi apparaat hoor, heb deze toevallig laatst zelf ook nog in de winkel geprobeerd, want ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe stage piano voor bij optredens. Ben er voor mezelf nog niet helemaal uit wat het moet worden, overigens.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_17068241
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 19:04 schreef Zander het volgende:

[..]

Mooi apparaat hoor, heb deze toevallig laatst zelf ook nog in de winkel geprobeerd, want ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe stage piano voor bij optredens. Ben er voor mezelf nog niet helemaal uit wat het moet worden, overigens.

Ik heb ook allerlei verschillende geprobeerd en binnen mijn budget (en de ruimte die ik heb in m'n kamer) vond ik dit toch wel de meest geschikte, vooral qua geluid.
pi_17068310
Wat vinden jullie van de Yamaha S90?
http://www.yamahasynth.com/pro/s90/index.html
pi_20120183
Ik kick dit topic omdat ik mijn vraag geen eigen topic waardig vind:

Ik ben op zoek naar een digitale piano, en ik kom in de specs van zo'n apparaat altijd iets van dit tegen:

64-STEMMIG POLYPHONIE
Maar ik heb ze ook gezien met 32 stemmig, en ook met 128 stemmig.

Wat betekent dit nu eigenlijk?
pi_20121030
32-stemmig, 64-stemmig etc.. wil zeggen hoeveel geluiden het instrument tegelijkertijd kan spelen..
..en nou zie ik jou denken:...
..ja maar, ik heb maar 10 vingers, is 10-stemmig niet meer dan genoeg dan??

Nee dus!
1) Bij de meeste (goede) digitale piano's is het geluid per toon opgebouwd uit meerdere samples; je gebruikt dus meerdere stemmen om één toon te spelen.
2) Als je je pedaal inhoudt en een arpeggio-accoord speelt klinken er vaak ook veel meer tonen door elkaar.
3) Soms zit er in een digitale piano ook nog een sequencer ingebouwd, waarmee je meerdere partijen over elkaar heen kan spelen. In zo'n geval 128-stemmige polyphonie echt geen overbodige luxe!
pi_20121086
Volgens mij is dat gewoon hoeveel verschillende noten je tegelijk kunt horen. Als in een akkoord zeg maar. dus hoe meer stemmig hoe betere kwaliteit toch? Vollere klank.
Lijkt me tenminste dat ze er dat mee bedoelen.
pi_20125397
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 13:39 schreef zlapelooz het volgende:
32-stemmig, 64-stemmig etc..
...
Oke dank je wel voor de uitleg. het is duidelijk nu.

pi_22605091
Net ff de eerste pagina van het 2e pianoconcert van Rachmaninoff gedownload (hoezo, veel te moeilijk? ) ... ben pas 10 minuten bezig en heb nu al last van mijn pink! Om even terug te komen op de paar maanden oude vraag van hierboven: mijn Roland FP-3 is 64-stemmig en zelfs bij bovengenoemde pianoconcert is dit nog toereikend...

okee dis gewoon een tvp want piano-topics mógen niet wegzakken
  donderdag 14 oktober 2004 @ 12:42:41 #218
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_22618229
Heheh, het tweede gedeelte van Rachmaninoff 2 kon ik bijna helemaal en van het derde kon ik iets van 5 minuten. Whoepie.

Ik mis het spelen.
pi_22618791
Pianospelen is echt super... ik heb in mn hoofd ooit nog een keer conservatorium te willen doen. Maar ja, eerst maar studie afronden enzo...

Mijn probleem is dat ik nooit lang mn zinnen op één stuk kan zetten. Ik ben 3 maanden bezig geweest om de eerste 17 paginas van Chopin's eerste pianoconcert door te werken (zeg maar deel A, als de structuur A-B-A' is); toen had ik geen zin meer en ging ik bezig de balladen van hem. Die zijn ook mooi. En de Hungarian Rhapsody's van Liszt zijn ook briljant. Oh ja, het tweede en derde pianoconcert van Rachmaninoff (die toch een stuk moeilijker zijn dan die van Chopin) zijn ook zo mooi

Misschien als ik later groot ben
pi_22630072
Ik vind piano spelen ook geweldig maar ik blijf op een dood punt hangen. Al een tijd. Ik ben niet goed in het noten lezen. Heeft er alles mee te maken dat er mensen zijn die rationeel denken en op gevoel spelen of mensen die dat combineren en ik heb helaas alleen dat laatste. Als ik een stuk eenmaal ken gaat het perfect maar ik ben gewoon bagger in noten lezen. Hmm ik ben niet zo'n rationeel persoon. Erg eigenlijk. Zelfde geldt voor mijn wiskundeknobbel, die heb ik helaas nooit gehad.

Nu heb ik trouwens eindelijk een jazz pianoleraar gevonden. joepie! Ik hou van Oscar Peterson en Errol Garner! Die stijl wil ik leren spelen. In mijn eentje lukt het me niet. Te vasthoudend aan het linker-hand-heeft-begeleiding-rechterhand-de-melodie.
pi_22630313
Mjah, 'klassiek' piano heeft mij nooit zo gelegen. Ik vind het wel erg mooi om te horen maar bij mezelf ontbreekt het ook een beetje aan de discipline om alles echt noot-voor-noot precies te spelen, dit tot grote ergernis van mijn pianolerares vroeger. Ik had ook de pest aan die etudes van Czerny, Hanon etc. Jazz, blues en rock heeft me daarom altijd ook een stuk beter gelegen, omdat je daar (voor mijn gevoel) toch wat meer vrijheid in hebt en omdat je daarmee ook in bands kunt spelen (en ook omdat ik daar veel meer naar luister).

Noten lezen is bij mij vroeger ook wel een zwak punt geweest, meestal leerde ik de stukken voor les stiekem uit m'n hoofd en 'deed ik net alsof' ik het van blad speelde. De laatste jaren heb ik wel een inhaalslag gemaakt door gewoon te proberen om relatief eenvoudige stukken op het eerste gezicht in 1x vlekkeloos van blad af te spelen, het heeft bij mij in ieder geval het lezen wel een stuk verbeterd.

Als je eens echt bruut moeilijke jazzpiano wil spelen: ik heb laatst een boekje met transcripties van Art Tatum gekocht, maar bij sommige stukken struikel ik al over de eerste paar maten (bijv. de Tiger Rag.. oei oei oei..). Ik heb niet zulke grote handen dus met hele wijde intervallen (decimes en zo, zoals je in ragtime veel ziet) heb ik sowieso al best veel moeite.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zander op 14-10-2004 23:14:44 ]
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_24357488
ik vind het nog steeds heerlijk om piano te spelen; lekker alles eruit gooien zonder dat ook maar iemand het merkt, dat geeft zon heerlijk gevoel !!!!!!!!!

Ik heb voor een meisje eigenlijk best wel grote handen, ik haal intervallen die groter zijn dan een octaaf

helaas zit ik nu op kamers en zie ik mijn piano alleen nog maar in het weekend
pi_24519500
Ben nog steeds een beetje bezig in het geweldige rock-piano boek, van Jurgen Moser.. Echt geweldig wat voor stukken erin staan (vooral het eerste stuk van het 2e boek..) 2e boek is ook best wel pittig te noemen (ja, ik speel ook af en toe wel wat Mozart en Bach hoor )
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_26457087
omwille van plaatsgebrek heb ik geen piano staan
ik heb wel een synthesizer staan (een Casio CTK 611)

ik heb drie jaar pianoles gekregen (op een speciaal niveau)
en ben daarna gestopt. misschien begin ik ooit opnieuw.

ik vind piano namelijk het mooiste instrument
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_27194752
http://www.markvergroesen.nl/kevin/sheets/

staan nog wat aardige liedjes, o.a. guus meeuwis - Geef mij je angst
wel niet in de originele toonsoort, die is een halve toon hoger.
Succes ermee!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:56:19 #226
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27197853
Ben trouwens nou zelf bezig met de derde händel sonata, voor marimba en piano. (ik speel zelf nl ook een heleboel slagwerk). Aangezien ik 9 juli CD opname heb, is het ook wel handig om te weten wat de andere partij (hoort te) speelt. en het is een goede oefening om m'n klassiek weer wat op peil te brengen.. speel de laatste tijd vooral uit dat 2e deel van rock piano..
Twitch.tv/bensel15
pi_29908362
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:15 schreef runaway het volgende:
http://www.markvergroesen.nl/kevin/sheets/

staan nog wat aardige liedjes, o.a. guus meeuwis - Geef mij je angst
wel niet in de originele toonsoort, die is een halve toon hoger.
Succes ermee!
Ja, dat is mijn grootste ergenis van de Speelklaar enzo: ze zetten er niet bij dat de bladmuziek niet in originele toonsoort is....

Ik speel overigens op een Roland HP147e (koop overigens nooit Roland: slechte toetsen!) en ben momenteel bezig met de Valse d'Amelie.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:20:45 #228
73364 Pinjata
verbal diarrea
pi_29912756
Speel vanaf mijn 14e, ben nu 31.

dit is mijn piano,

Voor de oplettende kijker, je het het goed gezien. Het is een Fender Rhodes MarkII Suitcase model uit 1976.

speel voornamelijk Funk/Rap/crossover

Naast de piano gebruik ik nog het een en ander aan vette geluiden maar daar hebben we het nu niet over.
http://forum.openmusic.nl > HET forum voor de luie thuisstudio muzikant <
  donderdag 25 augustus 2005 @ 20:16:58 #229
35448 David_Aames
Abre los ojos...
pi_29968809
Weet niet of ik het hier mag vragen, maar ik doe het maar, als ik een schop verdien zeg het dan maar
Ik heb het altijd geweldig gevonden om piano te kunnen spelen, dus heb nu einelijk eens een begin gemaakt. Heb een simpel keyboard aangeschaft, en een boek(je) met beginsels. (fasttrack heet het, misschien is het bekend) Nu ben ik bij les 2, en ga ik van 5 noten naar 7. opzich lijkt dat wel te gaan, de eerste hebben of de B of de A erbij, en niet allebei. Maar nu heb ik ze er beide bij. (vergat te vermelden, bij iedere noot staat aangegeven met welke vinger ik hem zou moeten spelen) Nu zie ik dat ik bijvoorbeeld de E de ene keer met mijn wijsvinger, en de andere keer met mijn middelvinger zou moeten bespelen. Bij de vorige liedjes was het makkelijk, ik hield gewoon mijn vingers stijf op de toets die voor ze bestemd was, en keek welke vinger ik moest gebruiken. Maar nu moet ik met mijn vingers heen en weer schuiven, kijken welke noot ik moet hebben, en kijken met welke vinger die bespeeld moet worden. Je snapt, dit is voor een beginneling als mij (ik kan wel noten lezen, maar dat gaat zo: waar staat de sleutel, waar staat de noot, 3 regels er tussen, (vingers en alfabet erbij) ah, de E) een beetje te veel tegelijk. Zit er niet ergens een soort van systeem in of iets dergelijks? Dat je weet wanneer je welke vinger moet hebben. Misschien dat je zegt van das wat veel voor een beginner, maar ik heb de stappen in het boek allemaal gevolgd, dus het lijkt mij dat het me zou moeten lukken? (ik hou me hart vast voor wanneer ik bij eht gedeelte kom dat ik me linkerhand ook moet gaan gebruiken )
"Forget everything you know about life, and just open your eyes..."
pi_29969285
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:16 schreef David_Aames het volgende:
Weet niet of ik het hier mag vragen, maar ik doe het maar, als ik een schop verdien zeg het dan maar
Ik heb het altijd geweldig gevonden om piano te kunnen spelen, dus heb nu einelijk eens een begin gemaakt. Heb een simpel keyboard aangeschaft, en een boek(je) met beginsels. (fasttrack heet het, misschien is het bekend) Nu ben ik bij les 2, en ga ik van 5 noten naar 7. opzich lijkt dat wel te gaan, de eerste hebben of de B of de A erbij, en niet allebei. Maar nu heb ik ze er beide bij. (vergat te vermelden, bij iedere noot staat aangegeven met welke vinger ik hem zou moeten spelen) Nu zie ik dat ik bijvoorbeeld de E de ene keer met mijn wijsvinger, en de andere keer met mijn middelvinger zou moeten bespelen. Bij de vorige liedjes was het makkelijk, ik hield gewoon mijn vingers stijf op de toets die voor ze bestemd was, en keek welke vinger ik moest gebruiken. Maar nu moet ik met mijn vingers heen en weer schuiven, kijken welke noot ik moet hebben, en kijken met welke vinger die bespeeld moet worden. Je snapt, dit is voor een beginneling als mij (ik kan wel noten lezen, maar dat gaat zo: waar staat de sleutel, waar staat de noot, 3 regels er tussen, (vingers en alfabet erbij) ah, de E) een beetje te veel tegelijk. Zit er niet ergens een soort van systeem in of iets dergelijks? Dat je weet wanneer je welke vinger moet hebben. Misschien dat je zegt van das wat veel voor een beginner, maar ik heb de stappen in het boek allemaal gevolgd, dus het lijkt mij dat het me zou moeten lukken? (ik hou me hart vast voor wanneer ik bij eht gedeelte kom dat ik me linkerhand ook moet gaan gebruiken )
Er zit in zoverre een systeem in, dat het zo vloeiend mogelijk moet kunnen worden gespeeld Ik lees zelf erg weinig muziek, die keer dat ik op de vingerzetting let is bij klassiek, bv de Turkse mars van Mozart oid.

Heb trouwens zelf een Young Chang piano van 121 cm. Een prachtding, nieuw gekocht een aantal jaren geleden. Speelt voor mij net zo lekker als een Yahama, en is fijn om op te improviseren. Wou eerst conservatorium in Grunn doen, maar het viel me daar vies tegen, dus ben toen maar iets anders gaan doen. Maar ik speel nog steeds, en vooral improviseren, en wat jazz en pop en klassiek.
pi_29992785
@ david:

vingerzetting is in het begin idd erg lastig. Misschien helpt het als je kijkt naar de komende pak-um-beet 2 maten. Je duim en pink moeten de laagste en hoogste toon in deze maten kunnen halen, dus verzin er zelf een handige vingerzetting bij..........

wat betreft notenlezen: misschien heb je iets aan het bekende ezelsbruggetje: Een Grote Beer Die Fietst

EGBDF dus, dat zijn de noten die op de lijn liggen

succes ermee!!!
pi_30002217
het ligt echt aan het stuk.. Je neemt meestal een 'gemiddelde' positie, zodat je alle noten die er staan makkelijk kan bereiken. Links is meestal vrij eenvoudig, aangezien hier vaak akkoordjes ed mee worden gespeeld. Voor de rest moet je gewoon spelen zoals jij lekker vind. Ik heb af en toe ook rare vingerzettingen, maar het werkt voor mij.. en Haushofer, schaf het 2e deel van Rock Piano eens aan.. Ik denk dat je het wel leuk zult vinden (1e deel is redelijk eenvoudig, maar geeft wel veel informatie over jazz/blues/rock akoorden ed)
Twitch.tv/bensel15
pi_30489296
Ik heb 9 jaartjes pianoles gehad, tot mijn 18e; toen ik op kamers ben gegaan (nu 4 jaar geleden) ben ik gestopt met lessen. Heb toen wel een digitale piano gekocht en speel nog zeer regelmatig (maar veel minder dan ik zou willen wegens tijdgebrek, hooguit gemiddeld halfuur per dag ).

Ben al een behoorlijke tijd (maandje of 3 ofzo) bezig met het oefenen van de 1e ballade van Chopin. Inmiddels zitten de noten van het gehele stuk er redelijk goed in, en dacht ik: laat ik eens om advies gaan vragen. Wat ik dus vooral wil weten of de melodische lijn een beetje 'muzikaal' genoeg is; ik heb me zo doodgestaard op de noten (best wel veel ) dat ik nogal eens het belangrijkste aspect (de muzikale lijn) uit het oog wil verliezen.

Ik heb de eerste helft opgenomen. De tweede helft zal ik ws. komende week ergens opnemen. Het is niet helemaal eerlijk gegaan; de meeste foute nootjes (wat er overigens niet veel waren) heb ik gecorrigeerd in CuBase. Verder heb ik niets veranderd (geen noten verschoven, geen extra accenten aangebracht, etc); het MP3tje vind je hier:

http://www.kunstrijshop.nl/jeroen/chopin.mp3

Tips? Adviezen? Commentaar? Ik hoor het graag!
pi_30491536
ik wou dat ik zo kon spelen wel zit er in een stukje 2.20 bij waarbij ik merkte dat je gehaast speelde.. Blijf vooral rustig als je speelt, speel noten wel 'uit' ook al ga je steeds sneller.. maar kan natuurlijk ook gewoon een foutje zijn. tis niet zo dat je het niet goed doet, dat viel me gewoon op.. voor de rest erg mooi gedaan.
Twitch.tv/bensel15
pi_30498523
Je hebt gelijk dat ik die passage véél te snel ga... ik denk dat ik hem toch overnieuw in ga spelen. Ik vind het alleen erg vervelend dat íedere keer als ik mezelf opneem ik "zenuwachtig" ben ofzo - ik maak relatief veel fouten, heel irritant is dat. Wat je nu hoort was al de 7e opname ofzo

Maar iig bedankt voor het stukje feedback.

[edit]Heb het tempo in dat stukje wat toegepast; de piano op minder reverb gezet en een kleine passage toegevoegd (die ik morgen overnieuw ga spelen).[/edit]

[ Bericht 18% gewijzigd door Knakker op 12-09-2005 00:01:20 ]
pi_30644696
ik heb op een steinway vleugel gespeeld, in een muziekwinkel.

echt HE-LE-MAAL geweldig!!!!!
pi_30652704
Gaaf he... Bosendorfer is nog gaver, vooral de bassen mmmmmmmmmmm
  donderdag 22 september 2005 @ 13:20:02 #238
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_30821744
Hee,

Ik heb een vraagje: ik ben op zoek naar een beetje een betaalbare stagepiano, ook om te gebruiken als MIDI-controller. Vrijwel elke piano heeft natuurlijk midi in/uit, maar sommige hebben ook nog zo'n modulatie/pitch wiel enzo.. Nu kwam ik toevallig deze M-Audio tegen; normaal gesproken maken ze geen stagepiano's, maar deze komt goed uit reviews, ook omdat hij 64 mb ROM heeft voor maar 14 soorten geluiden. Ook is hij nogal scherp geprijsd - 629 euro bij Musik Produktiv bv.Heeft iemand toevallig ervaring met dit ding? Ik zoek dus eigenlijk iets met 88 gewogen toetsen, en het liefst iets meer dan de standaard Midi-functionaliteit. Budget is ongeveer 600 euro...

En is er voor toetsenisten ook iets als gitaarmarkt?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_30822188
Ooh piano topic Ik heb zelf zes jaar les gehad, nooit heel enthousiast geweest en ben gestopt toen mijn leraar nogal pedofiele neigingen begon te krijgen. Daardoor het hele gebeuren nogaal gehaat, maar een paar jaar terug toch af en toe weer wat spelen (mijn moeder zou anders de piano verkopen, en dat mag natuurlijk niet! ! ). Mijn piano is hartstikke oud, maar hij speelt zo lekker licht!
Heb hier op kamers helaas geen piano. Zucht
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_30823458
Ik speel nu ongeveer een jaartje keyboard en wil binnenkort op les gaan. Ik speel wel vaak met Piano geluid; voornamelijk video game muziek van Final Fantasy/Mario/Sonic etc. Ben nu wat bezig met dingen van Chopin/Beethoven, maar ik kan geen noten lezen, dus het is soms wel lastig om uit te vogelen. Verder vind ik dingen van Secret Garden ook leuk om na te spelen en ik speel ook wel dingen van Coldplay/Moby na. Zelf iets verzinnen vind ik nog het leukste, maar muziek naspelen is uiteraard ook heel leuk.

Weet iemand trouwens nog leuke stukken om te spelen? Ik ben zelf nog niet zo lang serieus bezig met het bespelen en ken opzich niet zoveel leuke piano stukken (ik ben meer iemand van de gitaarmuziek).
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_30836368
quote:
Weet iemand trouwens nog leuke stukken om te spelen? Ik ben zelf nog niet zo lang serieus bezig met het bespelen en ken opzich niet zoveel leuke piano stukken (ik ben meer iemand van de gitaarmuziek).
zie de post met link van mij, als je een reactie of 10-15 naar boven scrolt
pi_30840616
Oké bedankt, ff een kijkje nemen.
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_30998465
Cool filmpje, iemand die "Mazeppa" van Franz Liszt speelt:

http://click.quick-web.com/?id=34145
pi_30998761
iemand hier die ervaring heeft met het spelen in een restaurantje ofzo.
Het schijnt dat je er best goed mee kunt verdienen.
Do what you love, love what you do!
pi_31001056
Oh wat slecht. Een pianotopic en ik heb nog niet eens gereageerd!

Ik heb een Günter-piano. Niet erg bekend, maar hij speelt geweldig (hoewel er binnenkort wel even 't één en ander in vervangen moet worden). Ik ben op mijn tiende ofzo begonnen met keyboard spelen, en toen ik een jaar of 14 was ben ik overgestapt op piano.
Jammer dat keyboard en piano nauwelijks te vergelijken zijn. Ik heb weer vrijwel opnieuw moeten beginnen: ik kon alleen nog notenlezen.

Ik vind piano spelen hartstikke leuk, maar eigenlijk wil ik al mijn hele leven saxofoon leren spelen. Jammer dat dat toen ooit van mijn moeder niet mocht omdat ik bij mijn AMV-lessen niet zo'n oplettende leerling was (na school, samen met een heleboel vriendjes en vriendinnetjes en een leraar die goed met zich laat sollen... ja, dan gaat het niet zo lekker in mijn geval).
Maar vanaf volgend jaar ga ik er toch echt werk van maken. Dat wordt keihard studeren en hopen op een beetje talent, ik wil namelijk erg graag van muziek mijn beroep maken (zoniet praktijk, dan theorie).
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
pi_31519468
Bump..

Kent iemand hier Boris Berezovsky? Ik ben zeer onder de indruk van deze Pianist, wat hij allemaal kan spelen is gewoon eindeloos. Voor de liefhebber: wat filmpjes van een DVD van hem, genaamd "Liszt Trancendental Etudes".

Mazeppa:

http://datazz2.free.fr/berezeppa.avi

Appasionata:

http://datazz2.free.fr/TE10-divx.avi

Feux Follets:

http://knar.free.fr/sdc/whale/ff.avi

Enjoy!
pi_31613390
Ik heb sinds een jaar weer serieus klassiek piano aan het spelen....heb helaas geen echte piano, maar een keyboard met gewogen toetsen (ensoniq TS12).

Ik ben altijd een groot Beethoven fan geweest en heb het afgelopen jaar de Moonlight Sonata en Sonata Pathetique uit m'n hoofd geleerd... . Ik speel gemiddeld zo'n 2 uur per dag.

Ik heb zo'n 25 jaar geleden klassiek pianoles gehad, maar daarna keyboard en gitaar gespeeld. Ik heb mezelf eigenlijk aangeleerd om nu alles uit m'n hoofd te leren, want dat is bij mij de enige manier om een stuk helemaal perfect te krijgen.

Ik doe nu alles als zelfstudie om een goeie indruk te krijgen van een muziekstuk oefen ik vaak synchroon met iTunes aan, toch heb ik af en toe wel de behoefte aan een leraar met name om wat goede tips over vingerzetting ed. te krijgen en om m'n snelheid wat te verbeteren.
Zo was ik begonnen met Chopin's Ballade no. 1, maar ik krijg die snelle stukjes niet echt onder de knie.
Iemand nog een aanrader vwb een piano leraar in de Randstad?

Persoonlijk houd ik zelf van de wat meer ingetogen muziekjes, waar de nadruk op mooie harmonieen. Zo ben ik nu bezig met Debussy (Claire de Lune, Arabesque) en Schumann(Traumerei).

pi_32053814
Hallo

Heeft iemand tips voor de vingerzetting van de melodie van La Vie en Rose?
http://www.yepcheck.com/printbak/rose.jpg

Ik kom met name in de knoei met de lagere tonen, zoals de d, c# en de e

Alvast bedankt
pi_32098434
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:52 schreef tim2308 het volgende:
Hallo

Heeft iemand tips voor de vingerzetting van de melodie van La Vie en Rose?
http://www.yepcheck.com/printbak/rose.jpg

Ik kom met name in de knoei met de lagere tonen, zoals de d, c# en de e

Alvast bedankt
bijv. die maat van Dm7 kan je als volgt spelen c# - 3, b - 1, a - 4 f# - 2, d - 1, c# - 5

b - 4, a - 3, f# - 1, c# - 2, d - 1, d - 5
pi_32140907
Ik speel sinds een half jaartje ofzo een beetje piano, we hadden al jaren een piano ik heb hem laten stemmen en gewoon mijn kennis die ik heb van akkoorden enzo door het gitaarspelen op piano gebruikt, en kan nu wel redelijk spelen al is mn vingerzetting enzo heel vreemd. Ik speel vooral een beetje blues en boogie en pop en dat soort dingetjes, niet heel moeilijk dus, maar wel leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')