Het is wel stug vervelend als het om een boek van een euro of 50 gaat.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:32 schreef Leonos het volgende:
Laat zitten joh, volgende keer meer geluk. Het is maar een boek.
Anders ff via Bol.com, die regelen dat wel.
Het was geen goedkoop boekje in ieder geval.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:33 schreef Xetran het volgende:
[..]
Het is wel stug vervelend als het om een boek van een euro of 50 gaat.
Klopt, dit was bij mij ook het geval. Persoonlijk verpak ik het altijd heel netjes, maar deze zat gewoon in een papieren envelop bij wijze van spreke. Ik zal in ieder geval even contact op nemen met Bol.com zelf i.p.v. de verkoper.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:31 schreef Xetran het volgende:
Ik merk trouwens bij bol.com dat tweedehands boeken van derden doorgaans worden verstuurd in een zielige envelop terwijl ik het nog netjes in de bubbel stop. Hierdoor is er (in mijn geval) vrijwel altijd schade. Is het wel zorgvuldig gepakt?
Hoeft niet. Je kunt het ook retourneren op kosten van de geadresseerde.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:31 schreef Xetran het volgende:
Je kan ook even contact opnemen met bol.com, zij zijn best kundig en behulpzaam.
In de basis is het zo dat de verzender verantwoordelijk is (ook bij schade door distributeur). Geen idee wat de verkoopvoorwaarden zijn bij hun verder.
Ik merk trouwens bij bol.com dat tweedehands boeken van derden doorgaans worden verstuurd in een zielige envelop terwijl ik het nog netjes in de bubbel stop. Hierdoor is er (in mijn geval) vrijwel altijd schade. Is het wel zorgvuldig gepakt?
Je kan het artikel natuurlijk ook (op eigen kosten) retourneren. Maar dat is misschien niet vriendelijk naar de verkoper.
Zou je mij uit willen leggen hoe? Dit scheelt mij in de toekomst veel geldquote:Op donderdag 28 juni 2018 14:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoeft niet. Je kunt het ook retourneren op kosten van de geadresseerde.
Kost je niks.
Bij het postkantoor versturen en zeggen dat portokosten voor de ander zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:47 schreef Xetran het volgende:
[..]
Zou je mij uit willen leggen hoe? Dit scheelt mij in de toekomst veel geld
En dat kun je dus weigeren en komt die keihard terugquote:Op donderdag 28 juni 2018 14:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Bij het postkantoor versturen en zeggen dat portokosten voor de ander zijn.
Je herinnert je toch wel als je vroeger een brief zonder postzegel verstuurde, de ontvanger de portokosten moet betalen?
Ik vraag me af of bol.com hier ook mee akkoord gaat. Scheelt al snel 7 euro of 14 euro voor de verkoper namelijk. Ik had het niet geaccpteerd in ieder geval, er staat ook nergens dat je betaalplichtig bent bij retouren. Anders hadden zij het wel anders ingericht.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Bij het postkantoor versturen en zeggen dat portokosten voor de ander zijn.
Je herinnert je toch wel als je vroeger een brief zonder postzegel verstuurde, de ontvanger de portokosten moet betalen?
Hoe het met bol.com zit, weet ik dus niet.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:51 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik vraag me af of bol.com hier ook mee akkoord gaat. Scheelt al snel 7 euro of 14 euro voor de verkoper namelijk.
In dit specifieke geval is het inderdaad niet echt sympathiek, want DHL is hier de boosdoener.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:51 schreef Syd het volgende:
[..]
En dat kun je dus weigeren en komt die keihard terugzal raar zijn als ik dan verplicht ben te betalen voor iets waar ik niet om gevraagd heb.
quote:Oh ja, en het pakketje was gewoon open toen de bezorger het kwam brengen.
Nee, de TS heeft DHL geen opdracht gegeven om een goed door hun te laten vervoeren. Derhalve is TS geen partij in de overeenkomst tussen DHL en de verzender. Transportschade is verder een verzekerbaar ondernemersrisico.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:55 schreef Hiddendoe het volgende:
Misschien moet TS contact met hun opnemen.
Wil jij klant van mijn internetwinkel worden? Misschien zorg ik dan dat jij je bestellingen in goede staat ontvangt, misschien ook niet. Wat kan mij dat boeien, zolang jij betaalt en het laat zitten.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:32 schreef Leonos het volgende:
Laat zitten joh, volgende keer meer geluk. Het is maar een boek.
Heb je geluk ik mocht het zelf gaan uitvechten. Was meteen de laatste keer bij Bol.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:45 schreef stijn-5 het volgende:
Ik heb ook wel eens zo iets gehad met een externe verkoper, is netjes opgelost toen door bol.com. Als ik jou was zou ik hen even bellen.
Flap was open, wist ik veel. Misschien was de inhoud nog goed. En DHL is niet aansprakelijk omdat het niet verzekerd verstuurd is helaas. Maar ik heb even contact met de externe verkoper zelf, ik heb Bol.com gevraagd of ze de vergoeding die ze mij aanboden aan hem konden geven aangezien het waarschijnlijk niet zijn schuld was maar die van DHL. Even op zijn antwoord wachten, maar ik stuur het in ieder geval retour; dan hoef ik alleen die kosten te betalen.quote:Op donderdag 28 juni 2018 14:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In dit specifieke geval is het inderdaad niet echt sympathiek, want DHL is hier de boosdoener.
Misschien moet TS contact met hun opnemen. Ik begrijp trouwens niet goed dat TS dit geaccepteerd heeft.
[..]
Vreemd. Ik heb het wel vaker gehad en ben ook wel eens opgelicht geweest en ze sprongen voor mij vrijwel altijd in de bres. Ook netjes terugbellen doen ze ook.quote:Op donderdag 28 juni 2018 15:23 schreef halfway het volgende:
[..]
Heb je geluk ik mocht het zelf gaan uitvechten. Was meteen de laatste keer bij Bol.
Bol is in dit geval de tussenpersoon,je doet zaken met de verzender die is de klant van de kpn of dhl, de leverancier moet het risico met kpn of dhl regelen,maak in ieder geval even een foto van de verpakking en hoe in dit geval het boek eruit ziet en neem dan contact met je leverancier en vertel hoe de zending is aangekomen.quote:Op donderdag 28 juni 2018 15:23 schreef halfway het volgende:
[..]
Heb je geluk ik mocht het zelf gaan uitvechten. Was meteen de laatste keer bij Bol.
Dan viel jou waarschijnlijk wel wat te verwijten. Bol komt best goed voor haar klanten op en als verkoper kom je nauwelijks weg met oplossingen die zeer nadelig of zelfs oneerlijk zijn voor de klant.quote:Op donderdag 28 juni 2018 15:23 schreef halfway het volgende:
[..]
Bol komt helemaal niet voor zijn klanten op!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 19:46 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dan viel jou waarschijnlijk wel wat te verwijten. Bol komt best goed voor haar klanten op en als verkoper kom je nauwelijks weg met oplossingen die zeer nadelig of zelfs oneerlijk zijn voor de klant.
quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:18 schreef halfway het volgende:
[..]
Bol komt helemaal niet voor zijn klanten op!
Verkopers zich misdragen worden er vanzelf afgekickt, wil je ze echt pijn doen geef ze dan een review met een score van 1. Bij bol zijn ze namelijk fan van statistieken die ook altijd inzichtelijk zijn en je moet gemiddeld boven een 8 blijven staan als verkoper.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 02:21 schreef DieselTank het volgende:
Enkele weken geleden ook gejank gehad dat ik een boek niet kreeg, uiteindelijk na contact netjes m'n geld terug, alhoewel het pakketje wel de hele tijd op ''verzonden'' stond terwijl DHL nog niks ontvangen had.
Bol lost het wel vaak netjes op maar het blijft altijd een gejank met die externe verkopers. (Je kan je ook afvragen waarom bol.com het altijd weer moet oplossen, ergens in het systeem zitten fouten)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |