Nee jij bent een Vanillekwark.quote:Op woensdag 27 juni 2018 18:02 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik ben geen landverrader, ik ben nationaliteitsfluid
Dat dus. Mijn vrouw komt van Antwerpen, maar Belgen zijn verder best wel kut. Altijd die haat tegen Nederlanders en nu meesmuilen omdat Nederland niet meedoet. Echt, ik hoop dat ze er snel uit liggenquote:Op woensdag 27 juni 2018 18:51 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die voor België zijn, is wel een zeer terecht klacht.
Wat een misselijk zooitje is dat zeg.
Hoop dat die erg echt spoedig uitvliegen.
Het erge is dat ik geloof dat je nog serieus bent ook.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Ben altijd al Belgomaan geweest.
Natuurlijk ben ik serieus.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het erge is dat ik geloof dat je nog serieus bent ook.
Yep, al jaren. Wat zeg ik, bijna twee eeuwen. Maar officieus zou je nog verder terug kunnen gaan. Unie van Atrecht enzo.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:43 schreef Hamzoef het volgende:
Sowieso al, mensen die België als één land zien.___!
Ja joh, ga de verraders van het traktaat ook nog eens toejuichen. Maar dit bestreek sowieso echt een ander gebied dan het België in de huidige vorm.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Yep, al jaren. Wat zeg ik, bijna twee eeuwen. Maar officieus zou je nog verder terug kunnen gaan. Unie van Atrecht enzo.
Verradersquote:Op woensdag 27 juni 2018 21:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja joh, ga de verraders van het traktaat ook nog eens toejuichen. Maar dit bestreek sowieso echt een ander gebied dan het België in de huidige vorm.
Enig idee waarom de Unie van Atrecht tot stand kwam?quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe wil je het collaboreren met de Spaanse bezetter anders duiden?
Ja, ik heb redelijk opgelet toen ik geschiedenis studeerde.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Enig idee waarom de Unie van Atrecht tot stand kwam?
Dan zou je weten dat de Belgische staat net zo kunstmatig is als andere staten, en reeds 400 jaar geleden vorm begon te krijgen.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, ik heb redelijk opgelet toen ik geschiedenis studeerde.
Verrader.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan zou je weten dat de Belgische staat net zo kunstmatig is als andere staten, en reeds 400 jaar geleden vorm begon te krijgen.
Dan zou je eveneens weten dat er voor het interbellum nauwelijks sprake was van een Vlaamse Beweging, en dat in 1830 er niet eens gesproken werd over Walen en Vlamingen maar over Belgen.
Dan zou je tevens weten dat Vlaanderen meer troepen leverde voor de Belgische onafhankelijkheid dan Wallonië.
En tenslotte zou je weten dat de anti-Belgische sentimenten onder vooral Vlamingen al jaren dalende is en onder de jeugd zelfs bijna niet bestaand.
Net zo? Oneens!quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan zou je weten dat de Belgische staat net zo kunstmatig is als andere staten, en reeds 400 jaar geleden vorm begon te krijgen.
'Nauwelijks' is betrekkelijk. Er was wel 'iets', anders kan de in die tijd al verworven roem van het boek "de Leeuw van Vlaanderen" ook moeilijk verklaard worden. Maar goed, in grote lijnen wel eens.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan zou je eveneens weten dat er voor het interbellum nauwelijks sprake was van een Vlaamse Beweging
Dat is een feit, maar ik weet niet of ik daar noodzakelijkerwijs dezelfde conclusies aan verbind als dat jij doet.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan zou je tevens weten dat Vlaanderen meer troepen leverde voor de Belgische onafhankelijkheid dan Wallonië.
Hier ik niet echt een beeld van moet ik eerlijk zeggen. Volgens mij is de jeugd tegenwoordig alleen maar bezig met rappers en vloggers.quote:Op woensdag 27 juni 2018 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
En tenslotte zou je weten dat de anti-Belgische sentimenten onder vooral Vlamingen al jaren dalende is en onder de jeugd zelfs bijna niet bestaand.
2011: Peiling van HNB/VRT (7 oktober 2011). 75% van de Vlamingen zegt fier te zijn op het feit dat hij (of zij) Belg is en 80% wenst geen splitsing van het land. Bij jongeren en studenten loopt dit aantal zelfs op tot 90%.quote:Op woensdag 27 juni 2018 22:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Net zo? Oneens!
[..]
'Nauwelijks' is betrekkelijk. Er was wel 'iets', anders kan de in die tijd al verworven roem van het boek "de Leeuw van Vlaanderen" ook moeilijk verklaard worden. Maar goed, in grote lijnen wel eens.
[..]
Dat is een feit, maar ik weet niet of ik daar noodzakelijkerwijs dezelfde conclusies aan verbind als dat jij doet.
[..]
Hier ik niet echt een beeld van moet ik eerlijk zeggen. Volgens mij is de jeugd tegenwoordig alleen maar bezig met rappers en vloggers.
Pardon??quote:Op woensdag 27 juni 2018 18:51 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die voor België zijn, is wel een zeer terecht klacht.
Wat een misselijk zooitje is dat zeg.
Hoop dat die erg echt spoedig uitvliegen.
Je weet dat Belgen een hekel aan Nederlanders hebben he. Waarom zou je ze dat gunnen? Als België WK wordt, moeten we dat nog jaren aanhoren.quote:Op woensdag 27 juni 2018 23:50 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Pardon??
En ook al ben ik anti-voetbal, alleen al voor jou te stangen hoop ik dat België wint
Nou en. Nederlanders hebben kennelijk ook een hekel aan Belgenquote:Op donderdag 28 juni 2018 18:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je weet dat Belgen een hekel aan Nederlanders hebben he. Waarom zou je ze dat gunnen? Als België WK wordt, moeten we dat nog jaren aanhoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |