quote:Weer masturberende hand op Brusselse muur geschilderd
Op de zijkant van een woonhuis in Brussel is de zoveelste seksueel getinte muurschildering opgedoken. Het lijkt op de hand van een vrouw die masturbeert.
Ruim anderhalf jaar verschijnen zulke seksmuurschilderingen in de Belgische hoofdstad. De maker is onbekend en er loopt volgens de omroep VRT ook geen onderzoek naar zijn of haar identiteit.
De nieuwste fresco is gemaakt op een gevel aan de Koolmijnenkaai, aan een kanaal in Molenbeek. Aan de overkant van het kanaal is enkele maanden geleden ook de beeltenis van een zichzelf bevredigende vrouw geschilderd.
Een metershoge penis, een poepende anus, een naderende onthoofding: in de stad zijn talloze provocerende kunstwerken op muren verschenen. Zolang ze niet aanzetten tot racisme of haat, onderneemt het stadsbestuur geen actie. Tenzij de eigenaar van de woning een klacht indient.
In de lokale street art-scene wordt aangenomen dat straatkunstenaar Vincent Glowinski verantwoordelijk is voor de fresco's. Hij ontkent dat, maar zijn stijl komt wel overeen met die van de obscene kunstwerken.
De meningen over de seksmuurtjes, zoals ze ook wel in Belgische media worden genoemd, lopen uiteen. De een vindt het te ver gaan, de ander ziet er een rebelse boodschap in.
https://nos.nl/artikel/22(...)uur-geschilderd.html
Beschilderingen op lelijke grijze flatgebouwen 'vernieling' noemen.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 09:57 schreef Plompzakker het volgende:
Vernielingen prachtig vinden
TS is een kraker
Denken dat je ongemerkt een compleet flatgebouw over kunt kliederen. Die eigenaren weten prima wie dit was.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 09:57 schreef Plompzakker het volgende:
Vernielingen prachtig vinden
TS is een kraker
Goh, iemand indirect dood wensen omdat ie een andere smaak heeft dan jezelf.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:44 schreef Wrick het volgende:
stel je voor dat je hier met je kind langs loopt, niet normaal dit hopelijk worden de daders gepakt
kut krakers die denken dat de wereld van hun is laat ze lekker bij punkpop in een kringetje op de weg gaan zitten ofzo
Dacht dat ook altijd, tot ik iemand sprak die al twintig jaar in de graffiti zat en dat blijkt toch aanzienlijk sneller te gaan dan je zou denken.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Denken dat je ongemerkt een compleet flatgebouw over kunt kliederen. Die eigenaren weten prima wie dit was.
Hoezo niet? Waarom zou een kind dit niet mogen zien?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:44 schreef Wrick het volgende:
stel je voor dat je hier met je kind langs loopt, niet normaal dit hopelijk worden de daders gepakt
kut krakers die denken dat de wereld van hun is laat ze lekker bij punkpop in een kringetje op de weg gaan zitten ofzo
quote:Op dinsdag 26 juni 2018 11:20 schreef nanuk het volgende:
[..]
Goh, iemand indirect dood wensen omdat ie een andere smaak heeft dan jezelf.
mijn smaak is het ook niet maar dat dis niet relevant.
Of ze werken met sjablonen. Zoals Banksy doet. Overigens mijn favoriete graffitikunstenaar.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 11:48 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dacht dat ook altijd, tot ik iemand sprak die al twintig jaar in de graffiti zat en dat blijkt toch aanzienlijk sneller te gaan dan je zou denken.
Het schijnt in groepsverband te gaan met extra grote spuitbussen, ervaren spuiters, de uitkijk en ook nog eens gasten die ladders en touwen vasthouden.
Coördinatie en tijdstip is al ruim van te voren gepland en geregeld.
Dit word echt niet gedaan door de eerste beste groep puistenpubers die net kut op de muur hebben leren schrijven.
quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Of ze werken met sjablonen. Zoals Banksy doet. Overigens mijn favoriete graffitikunstenaar.
Wat?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:08 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..].
Noem eens zonder googelen nog vijf...
Is ook waar, is ook weer een discussie apart in die cultuur begrijp ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Of ze werken met sjablonen. Zoals Banksy doet. Overigens mijn favoriete graffitikunstenaar.
Een uitrolbare? Ja, weet ik veel, ik roep maar wat.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:12 schreef Werkman het volgende:
[..]
Is ook waar, is ook weer een discussie apart in die cultuur begrijp ik.
Sommigen vinden het makkelijk en handig en maken er dankbaar gebruik van terwijl er dan ook weer kritiek is uit de hoek van degene die zichzelf artiest vinden en van mening zijn het de kunststatus verneukt op het gebied van ontwikkeling en originaliteit.
Kan me trouwens ook ff niet voorstellen hoe je een sjabloon gebruikt bij een pik van 12 meter hoog.
Geeft niet hoor, ben zelf op dat gebied ook nooit verder gekomen dan een halfslachtige poging op mijn 13e met een halfvolle zwarte spuitbus en een boete van een paar honderd euro.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een uitrolbare? Ja, weet ik veel, ik roep maar wat.
Het is volgens mij moeilijker om een sjabloon ter grote van een flat te maken dan het erop te spuiten.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En daarom gebruiken sommige een sjabloon, Werkt sneller dus de pakkans is kleiner.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:15 schreef Werkman het volgende:
[..]
Geeft niet hoor, ben zelf op dat gebied ook nooit verder gekomen dan een halfslachtige poging op mijn 13e met een halfvolle zwarte spuitbus en een boete van een paar honderd euro.
Zal best. Ik weet niet hoe die reuzelul op dat gebouw is getekend.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:15 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Het is volgens mij moeilijker om een sjabloon ter grote van een flat te maken dan het erop te spuiten.
Of je werkt creatief.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En daarom gebruiken sommige een sjabloon, Werkt sneller dus de pakkans is kleiner.
Ja, ik ken die filmpjes, heb een hele hoop bij mijn favo's gezet.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:26 schreef Werkman het volgende:
[..]
[..]
Denk dat jullie dit wel kunnen waarderen.![]()
![]()
Stel je voor he... vreselijk...quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:44 schreef Wrick het volgende:
Er zijn ook een aantal streetart kunstenaars die met plakplakkaten werken, voorgefabriceerde schilderingen of teksten die met behanglijm op de muur geplakt worden..quote:Op dinsdag 26 juni 2018 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja een besneden smurfenlul kan mij ook niet echt bekoren.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:07 schreef LurkJeRot het volgende:
Deze in Stockholm moest ook overgeschilderd worden
[ afbeelding ]
Het is gewoon sluikreclame voor de Ikea.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 18:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja een besneden smurfenlul kan mij ook niet echt bekoren.
De rest van de smurf moet je nog zelf in elkaar zetten?quote:Op woensdag 27 juni 2018 07:36 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Het is gewoon sluikreclame voor de Ikea.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |