abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180043361
Hallo,

Over een maand heb ik theorie examen voor de auto (2e poging), maar hoe kan ik daarvoor het beste leren?

Ik heb een boek van mijn rijschool gekregen, die volledig doorgeleerd maar daarmee ben ik volledig gezakt. Dus dat gaat niet werken.

Heeft iemand een idee? (ik wil geen theorie cursus volgen)
pi_180043526
Wat je kan gaan doen is 15 x het examen doen, als in een Examen CD kopen, of examens online doen. deze kosten rond de 15 euro en dan heb je 10 examens die je tot in de treuren kan doen.
Meeste vragen komen toch terug in een bepaalde vorm en daardoor weet je het meeste als jede theorie examens doet. Dit is iets wat mij heeft geholpen. Na 6 examens geoefend ben ik nog steeds niet geslaagd, pas na de 15e begon het pas wat te dagen. Maar dan heb je al wel heel veel vragen gehad, en begrijp je het meeste van de stof *)

Er bestaan meerdere websites met theorie online, waar ze 1 oefen examen gratis aanbieden: https://www.theorieexamenoefenen.nl/theorie-examen-oefenen/auto bijvoorbeeld of
https://www.wegrijden.nl/theorie-examen-oefenen-gratis/auto
https://www.theorieles.nl/theorie-examen/auto#

Ga een paar van dit soort sites af en je hebt al een paar gratis examens :9 ?

Zoek uit wat je voor jezelf het beste vindt werken.
Redacted
pi_180044598
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 20:22 schreef ombekend1997 het volgende:
Hallo,

Over een maand heb ik theorie examen voor de auto (2e poging), maar hoe kan ik daarvoor het beste leren?

Ik heb een boek van mijn rijschool gekregen, die volledig doorgeleerd maar daarmee ben ik volledig gezakt. Dus dat gaat niet werken.

Heeft iemand een idee? (ik wil geen theorie cursus volgen)
Mja, zoeen had ik ook naast me zitten, toen ik theorie-examen deed.
Die vertelde bijna trots, dat hij zelfs nog geen theorieboek had aangeraakt en er al voor de 20ste keer zat.
'En als je nu weer zakt?' vroeg ik.
'Dan zit ik hier vanmiddag voor de 21ste keer.'

En dus geschiede.
Ik was geslaagd en hij deed nog een poging.

Mijn advies?
Neem toch een paar lessen
Een instructeur kan je dingen uitleggen die je niet snapt in het boek.
Of hoe je regels moet interpreteren.

Doe je het niet?
Lees/luister dan goed hoe een vraag gesteld wordt.
Een woord anders kan al het hele verschil maken.
Let vooral op 'kunnen', 'mogen', en 'moeten'.

Een favorietje is; 'U rijdt in een 30km zone. Moet u hier 30 km/u rijden?'
Nee. Je mag er niet sneller rijden dan 30, maar je mag er wel langzamer rijden.
Velen zullen 'ja' antwoorden.
pi_180044730
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:06 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Die vertelde bijna trots, dat hij zelfs nog geen theorieboek had aangeraakt en er al voor de 20ste keer zat.

En dus geschiede.

Mijn advies?

Doe je het niet?

Lijkt mij duur :D 20x31 euro? Duur voor alleen maar de theorie .
Nou ja als hij op die manier zijn geld kwijt wilt raken.
Redacted
pi_180045340
quote:

[..]

En dus geschiede.

Mijn advies?

Doe je het niet?

20x op theorie examen? Jemig... Dan doe je er echt totaal niks voor....

Maar het probleem is juist dat dat boek
1. Niet alle informatie bevat.
2. De informatie die het bevat juist heel erg makkelijk is.
pi_180045414
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:29 schreef ombekend1997 het volgende:

[..]

20x op theorie examen? Jemig... Dan doe je er echt totaal niks voor....

Maar het probleem is juist dat dat boek
1. Niet alle informatie bevat.
2. De informatie die het bevat juist heel erg makkelijk is.
Ander boek pakken? Ik had het ANWB boek, daar stond alles goed en duidelijk in.
Leen desnoods een paar van de bibliotheek?
Redacted
  maandag 25 juni 2018 @ 21:37:31 #7
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180045573
Proefexamens maken :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180046114
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:10 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Lijkt mij duur :D 20x31 euro? Duur voor alleen maar de theorie .
Nou ja als hij op die manier zijn geld kwijt wilt raken.
Was toentertijd nog 50 gulden.
pi_180046152
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:49 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Was toentertijd nog 50 gulden.
20* 50 is nog steeds veel ;). Doe het dan in 1x goed . O+
Redacted
pi_180049214
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:37 schreef Sylver_ het volgende:
Dit ja. Zeker als je het hele boek al hebt doorgenomen ( ^O^ ). Er zit een bepaalde structuur in de antwoorden die het cbr wil horen en dat moet je even doorkrijgen.

Over het algemeen :
Kind in de buurt? Gas los of remmen.
Onoverzichtelijke situatie? Gas los. Let ook op je snelheid. Bij 30 hoeft er misschien niets, bij 50 moet je waarschijnlijk remmen.

Weet even niet hoe cbr dit soort situaties beantwoord wil zien, maar daarvoor maak je dus oefenexamens tot je het doorhebt (en dat kunnen er inderdaad wel tien zijn. Denk dat ik ook wel op 6+ zat voor ik het een beetje begon door te krijgen.
Somebody that I used to know
  dinsdag 26 juni 2018 @ 00:22:53 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180049784
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 21:37 schreef Sylver_ het volgende:
Net zoveel maken tot je ze (bijna) foutloos kunt maken ^O^ was in één keer voor mijn theorie geslaagd met die methode *O*
pi_180058523
Zelf had ik deze site gevonden: https://www.theorieexamen.nl/theorie-examens.

Dit is proefexamens en informatie. Maar weet niet of die site goed is? Maar zo ver ik hier lees maakt het niet zoveel uit.
pi_180091235
Zo veel mogelijk proefexamens maken
There are only 151 Pokémon.
pi_180091965
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:14 schreef ombekend1997 het volgende:

Dit is proefexamens en informatie. Maar weet niet of die site goed is? Maar zo ver ik hier lees maakt het niet zoveel uit.
maakt geen flikker uit of het goed is of niet, gewoon proef examens maken! en doorgaan ermee, ik heb elke avond voor 2 a 3 weken 2-3 examens gedaan en na verloop van tijd heb je het wel door hoe ze de vragen stellen.
Redacted
pi_180329874
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:14 schreef ombekend1997 het volgende:

Ja dat is echt een hele goede! Mijn halve school leert op die site en het is ook de goedkoopste volgens mij. :)

Gevaarherkenning hoef je niet zoveel te leren, daarvoor slaagt iedereen wel. Het is wel handig om dit even door te lezen:
https://www.theorieexamen.nl/auto-theorie/gevaarherkenning
pi_180330170
Ik vraag me altijd af goed bestuurders zijn als ze nu al geen theorie exames kunnen halen.

Hoe de fuck moeten die mensen dan later de regels weten? Beetje op de gok door het verkeer waarschijnlijk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_180330337
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:04 schreef ITrade het volgende:
Ik vraag me altijd af goed bestuurders zijn als ze nu al geen theorie exames kunnen halen.

Hoe de fuck moeten die mensen dan later de regels weten? Beetje op de gok door het verkeer waarschijnlijk.
Het theorie examen gaat om veel meer dan alleen verkeersregels. Maar inderdaad, verkeer is best gevaarlijk en het is niet gek om te denken dat x% eigenlijk gewoon niet geschikt is om veilig te kunnen rijden (in drukke gebieden).
pi_180336193
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:04 schreef ITrade het volgende:

Heb mijn theorie in een keer gehaald en rijd al een tijdje. Alleen weet ik er geen kut meer van, ja dat rechts voorrang heeft en dat als er een wit bord met een rode rand langs de weg staat met daarop 120 dan weet ik dat ik niet harder mag dan 120. Maar dat is het dan ook wel.
pi_180336467
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:27 schreef Luppie0110 het volgende:

[..]

Heb mijn theorie in een keer gehaald en rijd al een tijdje. Alleen weet ik er geen kut meer van, ja dat rechts voorrang heeft en dat als er een wit bord met een rode rand langs de weg staat met daarop 120 dan weet ik dat ik niet harder mag dan 120. Maar dat is het dan ook wel.
Dat is niet best en dit is precies mijn punt.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_180336626
Ik wilde zeggen lees het theorie boekje,
Maar al gedaan dus.

Euhm verder is het vooral logisch nadenken enzo.
Denk erbij stel dat je in die situatie was? wat zou je dan doen en wat slim is?

Dat is het goede antwoord.

Ok je hebt wat aan theorie nodig, maar dat staat in dat boek.
Do what you love, love what you do!
pi_180336687
Moet er nog bij zeggen ik haalde het in 1x maar dat was nog net voor het meerkeuze werd ipv waar/niet waar.

Mocht 5 foutjes hebben op 50 vragen en had er toen 3 jeeeeeeeh :)
Do what you love, love what you do!
  maandag 9 juli 2018 @ 14:13:47 #22
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_180353849
quote:
Velen zullen 'ja' antwoorden
Dit soort gevallen kan je makkelijk voorkomen als je gewoon veel oefent. Dan raak je wel gewend aan de vraagstelling.

Verder oefen ikzelf via https://www.tet.nl. Het lijkt qua opzet best wel op https://www.theorieexamen.nl. Hij is mij aangeraden door mijn rij-instructeur aangezien je de vragen die jij fout hebt steeds opnieuw voorgeschoteld krijgt, dus op een gegeven moment kan je de stof wel dromen! Ik ga het de komende 2 weken iedere dag een uurtje doornemen en dan denk ik dat het me wel moet lukken. Het is spotgoedkoop als je de kortingscode op groupon.nl gebruikt.
pi_180380042
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:13 schreef Bonjoooouuurr het volgende:

[..]

Dit soort gevallen kan je makkelijk voorkomen als je gewoon veel oefent. Dan raak je wel gewend aan de vraagstelling.

Verder oefen ikzelf via https://www.tet.nl. Het lijkt qua opzet best wel op https://www.theorieexamen.nl. Hij is mij aangeraden door mijn rij-instructeur aangezien je de vragen die jij fout hebt steeds opnieuw voorgeschoteld krijgt, dus op een gegeven moment kan je de stof wel dromen! Ik ga het de komende 2 weken iedere dag een uurtje doornemen en dan denk ik dat het me wel moet lukken. Het is spotgoedkoop als je de kortingscode op groupon.nl gebruikt.
Maar ik neem aan dat ze heel veel vragen hebben, en niet alles zomaar op internet te vinden is?
Maar zal is even kijken! :)
pi_180380263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:26 schreef ombekend1997 het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat ze heel veel vragen hebben, en niet alles zomaar op internet te vinden is?
Het gaat niet om de vragen, het gaat om de vraagstelling. En die is niet logisch bij het CBR. Dus veel oefenen en ontdekken van waarom CBR vragen goed of fout rekent. Dan weet je ook wat je moet antwoorden op die ene vraag die je nog nooit eerder hebt gehad. Iedereen die 10+ examens heeft geoefend, slaagt, durf ik te beweren. Of je moet wel heel dom zijn.
Somebody that I used to know
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:00:30 #25
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_180398998
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:26 schreef ombekend1997 het volgende:

[..]

Niet zover ik weet. Ik vind het systeem erg handig werken. Je wordt echt doodgegooid met de vragen die je fout hebt. Daar leer je echt wel van.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Het gaat niet om de vragen, het gaat om de vraagstelling. En die is niet logisch bij het CBR. Dus veel oefenen en ontdekken van waarom CBR vragen goed of fout rekent. Dan weet je ook wat je moet antwoorden op die ene vraag die je nog nooit eerder hebt gehad.
Klopt ja! Met veel oefenen kom je er wel achter wat het CBR van jou verwacht. Verder zitten er ook veel weetvragen tussen en dat is gewoon stampwerk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')