Ik vind het bepaald niet zinvol om het überhaupt te bekijken als een strijd tussen culturen, dat is al een abstractie te ver. Het zijn uiteindelijk slechts de ideeën die in strijd zijn met elkaar, de reden dat de cultuur steeds lijkt te veranderen is omdat cultuur slechts het labeltje is dat er achteraf opgeplakt wordt wanneer de strijd al gestreden is.quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:44 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
De heersende cultuur is trouwens aan verandering onderhevig. Als nieuwkomers er leuke gewoonten op nahouden, dan is de kans groot dat dit mainstream in de samenleving wordt. Maar de islam heeft teveel culturele elementen waar normale Nederlanders van moeten kotsen. Denk bijvoorbeeld aan de jodenhaat. Dat wordt dus nooit wat met de integratie.
quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:54 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Jij neemt het dus ook de Amerikanen kwalijk dat zij Europa hebben bevrijd van de nazi's?
Het is makkelijk praten vanaf je zolderkamertje.
Ah, welke doelen zijn er nu precies behaald in Irak of Afghanistan?quote:Op woensdag 25 juli 2018 16:03 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het gaat om doelen die de middelen heiligen.
Dat is waar. Nlers gingen niet massaal elkaar koudmaken en onthoofden tijdens te chaos vd oorlog uit naam van God.quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
WOII vergelijken met hedendaagse oorlogen in het M.O. is natuurlijk hetzelfde als appels en peren vergelijken.
Vraag dat eens aan de daders vh onderlinge sektarische geweld dat 90% vd doden heeft veroorzaakt.quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, welke doelen zijn er nu precies behaald in Irak of Afghanistan?
quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Vraag dat eens aan de daders vh onderlinge sektarische geweld dat 9% vd doden heeft veroorzaakt.
Is toch echt de waarheid, Chamberlain. 90 dan...quote:
Dit zou echt je UI moeten worden.quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Is toch echt de waarheid, Chamberlain. 90 dan...
quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:09 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Is toch echt de waarheid, Chamberlain. 90 dan...
Maar ja... dat soort feiten passen niet in je plaatje.
quote:Op woensdag 25 juli 2018 16:03 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Het gaat om doelen die de middelen heiligen.
quote:Op woensdag 25 juli 2018 17:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Vraag dat eens aan de daders vh onderlinge sektarische geweld dat 90% vd doden heeft veroorzaakt.
quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:54 schreef Voice_Over het volgende:
[..]
Jij neemt het dus ook de Amerikanen kwalijk dat zij Europa hebben bevrijd van de nazi's?
Niet. Als je jezelf niet identificeert als allochtoon, behandelen blanke Nederlanders je ook niet als zodanig.quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:08 schreef Brybry het volgende:
Als mixed persoon ben en voel ik mij volledig Nederlands en toch stoor ik mij enorm aan het woord allochtoon. De ene helft van mijn familie is zo Hollands als het maar kan en dat gaat eeuwen terug, de andere kant is niet Nederlands.
Maar waarom ben ik dan een allochtoon? De ene helft van mijn familie, ik ben hier geboren en ik ben in dit land getogen. Wat maakt het dat ik dus anders ben dan buurman Piet?
quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het is een soort ziekelijk, onterecht wantrouwen tegen de blanke mens. Het is de afgelopen decennia erger geworden omdat de media ons afbeelden als duivels, die automatisch racistisch zijn en alle niet-blanken haten. Wanneer blanke mensen aangeven moeite te hebben met bepaalde aspecten van Islamitische culturen, dan word je gelijk als racist
Onzin.quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Niet. Als je jezelf niet identificeert als allochtoon, behandelen blanke Nederlanders je ook niet als zodanig.
Als blanke Nederlander word ik liever niet geassocieerd met jouw soort blank, thanks.quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het is een soort ziekelijk, onterecht wantrouwen tegen de blanke mens. Het is de afgelopen decennia erger geworden omdat de media ons afbeelden als duivels, die automatisch racistisch zijn en alle niet-blanken haten. Wanneer blanke mensen aangeven moeite te hebben met bepaalde aspecten van Islamitische culturen, dan word je gelijk als racist gebrandmerkt.
Oh ja die nagellak lippenstift en naaldhakken-knakker. Past precies bij jullie:quote:
Niemand ziet jou als NLer, dus wees niet bang.quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als blanke Nederlander word ik liever niet geassocieerd met jouw soort blank, thanks.
Het woord allochtoon is dan ook een vrij beroerde Nederlandse vondst met een wankele definitie die nauwelijks tot niet toegepast wordt op Europeanen.quote:Op woensdag 25 juli 2018 19:08 schreef Brybry het volgende:
Als mixed persoon ben en voel ik mij volledig Nederlands en toch stoor ik mij enorm aan het woord allochtoon. De ene helft van mijn familie is zo Hollands als het maar kan en dat gaat eeuwen terug, de andere kant is niet Nederlands.
Maar waarom ben ik dan een allochtoon? De ene helft van mijn familie, ik ben hier geboren en ik ben in dit land getogen. Wat maakt het dat ik dus anders ben dan buurman Piet?
Ah, je spreekt inmiddels namens de gehele Nederlandse bevolking? Je wordt echt steeds achterlijker.quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Niemand ziet jou als NLer, dus wees niet bang.
Je bent hetzelfde als ons vorstenhuis. Dus voel je niet slechtquote:Op woensdag 25 juli 2018 19:08 schreef Brybry het volgende:
Nee joh de NLe bevolking bestaat toch helemaal niet hè?quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah, je spreekt inmiddels namens de gehele Nederlandse bevolking? Je wordt echt steeds achterlijker.
Niet geheel. Als je bijvoorbeeld het niet nodig vindt om om de 10 seconden te verklaren dat je Turk bent en dat je alle kaaskoppen de moeder wil neuken is er zowaar een kans dat mensen je als persoon ipv als Turk gaan zien.quote:
Mensen gaan daar tegenwoordig al vanuit als je er een beetje 'allochtoons' uitziet.quote:Op woensdag 25 juli 2018 20:22 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Niet geheel. Als je bijvoorbeeld het niet nodig vindt om om de 10 seconden te verklaren dat je Turk bent en dat je alle kaaskoppen de moeder wil neuken is er zowaar een kans dat mensen je als persoon ipv als Turk gaan zien.
Eeuwen? De eerste moslims begonnen zich hier pas in de 20e eeuw te vestigen, daarvoor waren het enkel wat kooplieden op handelsreis. De meesten kwamen pas in de jaren 70 hierheen voor tijdelijke arbeid en zouden na gedane zaken weer terug hebben moeten keren. De islam is dus vooral een relatief nieuwe import-religie en hoor niet bij de Nederlandse identiteit.quote:Op woensdag 25 juli 2018 14:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hier nog een oude Nederlander: Ik constateer dat heel veel oude Nederlanders vinden dat nieuwe Nederlanders hier niet thuishoren. En als smoes gebruiiken ze dan "on-Nederlandsgedrag" .
Maar wat schaart men onder on-Nederlands gedrag. Zwaaien met Turkse vlaggen ? Een hoofddoekje dragen? Naar een moskee gaan?
Deze 2 laatste bezigheden doet men al eeuwen op Nederlands grondgebied
Is dat een reden om mensen het bestaansrecht in Nederland te ontzeggen ?
Doet me denken aan McCarthy, die leidde een kruistocht tegen on-Amerikaans gedrag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |