De scooter heb ik al in 1x betaald via iDEAL... Het was een internet bestelling..quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:47 schreef Marsenal het volgende:
Gewoon niet betalen.
Of storneren.
Kijk maar even.
quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:46 schreef RGS18 het volgende:
Ik heb een gloednieuwe scooter besteld bij Fast en Furious scooters ondanks meerdere adviezen van kennissen om dit niet te doen bij hun. Ik zet net zo gauw een bedrijf aan de kant om een paar negatieve reviews.
De voorwaarden op hun website nalezen en kijken of deze kloppen of niet, eventueel advocaat inschakelen. Dan het via de rechter oplossen.quote:Wat zijn dus mijn opties?
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
De voorwaarden op hun website nalezen en kijken of deze kloppen of niet, eventueel advocaat inschakelen. Dan het via de rechter oplossen.
En voor de volgende keer je morele kompas aanzetten en wél conclusies trekken uit de negatieve reviews.
500 euro wel heel snel verdiend.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):
"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Ben jij in de winkel geweest? Anders is het niet van toepassing lijkt, er wordt expliciet over een aankoop in de winkel gesproken. Als je wel in de winkel bent geweest, dan is koa niet van toepassing afaik.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):
"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Succes met een bedrijf vinden die geen negatieve reviews heeft. Net even gegoogled, over het algemeen lijken mensen positief.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
De voorwaarden op hun website nalezen en kijken of deze kloppen of niet, eventueel advocaat inschakelen. Dan het via de rechter oplossen.
En voor de volgende keer je morele kompas aanzetten en wél besluitnemende conclusies trekken uit de negatieve reviews.
TS heeft gewoon herroepingsrechtquote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:03 schreef Het_Bokje het volgende:
TS heeft m toch in 1x betaald?
Dus die "op maat, want lease" gaat niet op.
Ik ben bang dat de winkel 30 dagen de tijd krijgt om te leveren gok ik.
Uiteraard. Heb het per e-mail gedaan en heb zelfs een kopie naar mijn eigen e-mail laten sturen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:31 schreef Bartcoah het volgende:
Hoe heb je de bestelling geannuleerd per telefoon of in de winkel zelf of per e-mail? Per e-mail heeft bij een annulering altijd een voorkeur, omdat je kunt aantonen dat je op tijd bent geweest met het annuleren. Dan ontwijk je de discussie dat je niet op tijd hebt opgezegd, maar aangezien de scooter nog niet eens geleverd is zou deze discussie niet eens kunnen bestaan.
Je hebt de zaak nog niet binnen dus je herroepingstermijn is nog niet eens begonnen. Wat hier van belang is is om te kijken naar dit stukje: Verder heeft u geen herroepingsrecht ten aanzien van: de levering van zaken die volgens specifieke wensen zijn vervaardigd; dus als je een scooter koopt die je zelf helemaal ontworpen hebt vervalt je herroepingstermijn.
Het maakt natuurlijk niet uit of de levertijd 2 weken is of een half jaar. De herroepingstermijn loopt pas vanaf het moment je de scooter thuis geleverd krijgt.
Joh je moest eens weten wat voor schrijnende zaken ik tegenkom, er zijn gewoon ontzettend veel bedrijven die aan het bluffen zijn. Niets van aan trekken en gewoon op een eloquente manier je beklag doen bij die gasten.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:41 schreef RGS18 het volgende:
Ik snap zelf ook niet waarom hun hier geld in rekening voor brengen. Zij kunnen die scooters, indien niet op maat gemaakt voor klanten, zelf ook terug sturen naar hun leverancier of lekker zelf in hun opslag laten staan om later te verkopen.
Het lijkt wel alsof ze een zaken model hebben opgezet draait om annuleringen zodat ze daar heel simpel een slaatje uit slaan. Ze behouden zowel het gloednieuwe, ongebruikte product als 250 euro van de koper. Dat lijkt mij niet correct...
Ik ben altijd welbespraakt, vind ik. Ik heb zelfs een brief getypt en uitgeprint die ik maandag aangetekend ga versturen alvorens ik naar de kantonrechter stap. Hopelijk zal het niet zo ver moeten komen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:42 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
Joh je moest eens weten wat voor schrijnende zaken ik tegenkom, er zijn gewoon ontzettend veel bedrijven die aan het bluffen zijn. Niets van aan trekken en gewoon op een eloquente manier je beklag doen bij die gasten.
Hou ons op de hoogte. Heb een pesthekel aan bedrijven die een loopje nemen met de wet omdat toch niemand er iets tegen wil doen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:45 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Ik ben altijd welbespraakt, vind ik. Ik heb zelfs een brief getypt en uitgeprint die ik maandag aangetekend ga versturen alvorens ik naar de kantonrechter stap. Hopelijk zal het niet zo ver moeten komen.
Ik denk dat als je die gasten een redelijke termijn geeft om alsnog je scooter te leveren je nog een stapje voor hebt. Het is nu de 23ste, dus als je die gasten t/m de 29ste van juni de tijd geeft om alsnog je scooter te leveren je een bijzonder redelijke meneer bent.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:45 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Ik ben altijd welbespraakt, vind ik. Ik heb zelfs een brief getypt en uitgeprint die ik maandag aangetekend ga versturen alvorens ik naar de kantonrechter stap. Hopelijk zal het niet zo ver moeten komen.
Tja, dan breng je hem weer terug na levering. Scheelt hen ook tijd en geld om gewoon mee te werken aan een annulering.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 18:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Volgens mij heeft een normale winkel 30 dagen om shit te leveren (ook al beloven ze anders), alvorens je aan gerechtelijke tegenreacties kunt beginnen.(IANAL)
Geeft WKOA ook recht op annuleren, ook al zijn de goederen nog niet binnen? (dacht t niet)
Ja, je hebt gelijk. Maar ik ga er vanuit dat de shop nog steeds wil leveren. (en dan na 6 weken met die scooter komen....en dan gokken of de klant m ondanks alle vertraging toch houdt)quote:Op zaterdag 23 juni 2018 19:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, dan breng je hem weer terug na levering. Scheelt hen ook tijd en geld om gewoon mee te werken aan een annulering.
Oh, dat is heel simpel. Ik weiger de scooter dan gewoon aan de deur en dan gaat hij kosteloos retour afzender.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 19:40 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Maar ik ga er vanuit dat de shop nog steeds wil leveren. (en dan na 6 weken met die scooter komen....en dan gokken of de klant m ondanks alle vertraging toch houdt)
Zie bijvoorbeeld https://uitspraken.rechts(...)1751&showbutton=true:quote:Op zaterdag 23 juni 2018 18:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Geeft WKOA ook recht op annuleren, ook al zijn de goederen nog niet binnen? (dacht t niet).
Dus als de winkel slim is, besparen ze zich de leveringskosten naar TS.quote:Waar de koper het recht heeft na ontvangst van een zaak te koop te annuleren, moet voorts aangenomen dat hij dat recht ook heeft nog voor de ontvangst van de zaak. Dat brengt mee dat koper de koop kon annuleren, ook als koper zich eenvoudigweg heeft bedacht [...]
Zoveel onzin in zo weinig tekst, man.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):
"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Cool story bro.quote:Op woensdag 27 juni 2018 10:03 schreef Zwolsboy het volgende:
Weet nog toen ik mijn Twingo bestelde zei hij 11 weken levertijd, ik zei succes dan haak ik af wil binnen 10 dagen een auto hebben anders zoek ik verder, en toen kon het plots wel
Dat moet TS helemaal niet. TS heeft de bestelling herroepen en heeft dan ook geen verplichtingen meer aangaande levering.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Cool story bro.
TS, ondanks dat ik je punt snap moet je ze ook de gelegenheid geven om te leveren. Of niet vooruitbetalen. Boter bij de vis etc etc.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:15 schreef baskick het volgende:
Dat moet TS helemaal niet. TS heeft de bestelling herroepen en heeft dan ook geen verplichtingen meer aangaande levering.
Je zegt dat hij ze de gelegenheid moet geven?quote:
Je pakt me nu op een enkel woordje. Ik zeg alleen maar dat ik het eens ben met dat door de herroeping het niet relevant meer is en de winkel gewoon moet meewerken hieraan. Dat staat verder los van het gebrek aan geduld bij TS.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je zegt dat hij ze de gelegenheid moet geven?
Ah, dan begreep ik die opmerking verkeerd iddquote:Op woensdag 18 juli 2018 11:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je pakt me nu op een enkel woordje. Ik zeg alleen maar dat ik het eens ben met dat door de herroeping het niet relevant meer is en de winkel gewoon moet meewerken hieraan. Dat staat verder los van het gebrek aan geduld bij TS.
Qshops is een joke. Die doen letterlijk helemaal niks; die sturen klachten gewoon door naar de webshops zodat de webshops deze zelf kunnen oplossen.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:14 schreef Elpis het volgende:
Heb je je klacht al bij Qshops gelegd? Die beweren bij klachten over hun leden te bemiddelen.
https://www.qshops.org/pages/klacht_melden
En daar zit het probleem. Op maat gemaakt producten hoeven ze niet terug te nemen. Slim om dat in de voorwaarden op te nemen.quote:De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden.
Komen ze niet mee weg.quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:26 schreef Speekselklier het volgende:
In de leveringsvoorwaarden staat:
[..]
En daar zit het probleem. Op maat gemaakt producten hoeven ze niet terug te nemen. Slim om dat in de voorwaarden op te nemen.
Maar:
Wanneer is een product op maat gemaakt?
Tja, je kan zoveel in de voorwaarden zettenquote:Op woensdag 18 juli 2018 13:26 schreef Speekselklier het volgende:
In de leveringsvoorwaarden staat:
[..]
En daar zit het probleem. Op maat gemaakt producten hoeven ze niet terug te nemen. Slim om dat in de voorwaarden op te nemen.
Maar:
Wanneer is een product op maat gemaakt?
zo zullen ze het wel bedoelen jaquote:Op woensdag 18 juli 2018 13:43 schreef xzaz het volgende:
Een zadel iets hoger zetten is dat op maat gemaakt?
Nee, als dat stellen gebeurt binnen de mogelijkheden die een specifieke scooter daartoe biedt, niet, nee.quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:43 schreef xzaz het volgende:
Een zadel iets hoger zetten is dat op maat gemaakt?
quote:
Ik las het zo. Je zegt TS geduld moet hebben. Dat hoeft niet, want TS wil (los van de levertijd) die scooter niet meer via die winkel afnemen. TS heeft zich bedacht en er is geen valide reden nodig om te herroepen - elke reden is een valide reden (ook 'daarom').quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je pakt me nu op een enkel woordje. Ik zeg alleen maar dat ik het eens ben met dat door de herroeping het niet relevant meer is en de winkel gewoon moet meewerken hieraan. Dat staat verder los van het gebrek aan geduld bij TS.
Dus die weg heb je al geprobeerd?quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:05 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Qshops is een joke. Die doen letterlijk helemaal niks; die sturen klachten gewoon door naar de webshops zodat de webshops deze zelf kunnen oplossen.
Jep.quote:
En je had het online gekocht toch?quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:32 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Jep.
En voor alle duidelijkheid: de scooter was geheel standaard! Ik heb geen extra's toegevoegd of wat dan ook. Zelfs de kenteken was nog niet op mijn naam geschreven omdat de scooter nooit aangekomen was.
Zelfs het toevoegen van opties en accesoires uit de aangeboden opties en accessoires maakt iets geen maatwerk.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:32 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Jep.
En voor alle duidelijkheid: de scooter was geheel standaard! Ik heb geen extra's toegevoegd of wat dan ook. Zelfs de kenteken was nog niet op mijn naam geschreven omdat de scooter nooit aangekomen was.
Ah, hij is dus zelfs nooit geleverd.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:32 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Jep.
En voor alle duidelijkheid: de scooter was geheel standaard! Ik heb geen extra's toegevoegd of wat dan ook. Zelfs de kenteken was nog niet op mijn naam geschreven omdat de scooter nooit aangekomen was.
Dat klopt..quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Komen ze niet mee weg.
Het zijn standaard voertuigen voor op de weg.
Tenzij TS allerlei extra's erop en eraan wilde hebben, dan is het op maat gemaakt of hebben ze een mogelijk hard te maken punt bij de rechter, als het zover komt.
Dat staat ook in de OP, toch?quote:Op woensdag 18 juli 2018 15:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, hij is dus zelfs nooit geleverd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |