abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juni 2018 @ 03:31:16 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179959805
Griekenland definitief uit Europees noodprogramma



Griekenland gaat op 20 augustus definitief uit het Europese noodprogramma. De Eurogroep, die bestaat uit ministers van Financiën van de eurolanden, zijn het vannacht in Luxemburg eens geworden over hoe de steun aan het land afgebouwd kan worden.

De Eurogroep en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) vinden dat Griekenland na acht jaar weer financieel op eigen benen kan staan. Het land krijgt een buffer van 15 miljard euro mee en schuldverlichting op langere termijn. De schuld wordt verlicht door looptijden van leningen met tien jaar te verlengen en zo'n 5 miljard euro in vervroegde aflossingen te steken.

De maatregelen moeten privé-investeerders voldoende vertrouwen geven om weer met Griekenland in zee te willen gaan.

Griekenland zal een aantal jaar onder verhoogde surveillance blijven om te zorgen dat het niet van het rechte pad afdwaalt of dat het maatregelen terugdraait. Het land zal vier keer per jaar worden gecontroleerd.
Afgewogen pakket

Na afloop sprak minister Wopke Hoekstra van Financiën over een afgewogen pakket. "Het land heeft spijkerhard gewerkt en indrukwekkende stappen gezet. Meer dan we twee of drie jaar geleden voor mogelijk hielden", aldus minister Hoekstra.

Sinds 2010 heeft Griekenland 273,7 miljard euro aan gunstige leningen. Daarvan is 241,6 euro afkomstig van de eurolanden en 32,1 van het IMF. In ruil daarvoor moeten de Grieken zwaar bezuinigen en vergaande hervormingen doorvoeren in onder meer hun belastingstelsel, pensioensysteem en de gezondheidszorg.

Volgens minister Hoekstra is van het derde steunprogramma, waarvan 86 miljard euro aan gunstige leningen van het Europese noodfonds ESM beschikbaar was, uiteindelijk 20 miljard niet gebruikt.
----------------------------------------------
Zet dat woordje definitief maar uit jullie hoofdjes. Net als Italië gaat die 2 nep EU landen een zware dobber krijgen zonder ECB infuus.

Serious, No fucking way dat een Greece met goverment/debt van 178 % bijna gezond is.

Gaat zeker nog lachen worden met het afbouwen van QE.
==================
Wat is dit voor een stupide goed nieuwsshow van de EU. ??? :r
  vrijdag 22 juni 2018 @ 03:43:30 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179959841
Technisch is alles boven de 130 % IMF materiaal. En met 178 % save. Give me a break. Ze hebben wel meer gedaan dan Italië. Maar of het genoeg is. Betwijfel het.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 04:03:10 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 04:12:34 #4
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_179959864
Nadat ze alle cruciale infrastructuur hebben verkocht aan buitenlandse investeerders. Alle staatseigendommen verpand aan Amerikaanse, Duitse, Chinese en Russische investeerders. Helemaal leeg getrokken. Eerst pompen ze het land jarenlang vol met schulden en daarna eisen ze alle assets op.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:36:40 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_179960786
Japan staat op 223% dus ja
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 22 juni 2018 @ 08:39:33 #6
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179960831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 04:12 schreef Jellereppe het volgende:
Nadat ze alle cruciale infrastructuur hebben verkocht aan buitenlandse investeerders. Alle staatseigendommen verpand aan Amerikaanse, Duitse, Chinese en Russische investeerders. Helemaal leeg getrokken. Eerst pompen ze het land jarenlang vol met schulden en daarna eisen ze alle assets op.
Dit vertelde je onderbuikje jou zodat je weer boos kan worden?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179960878
Zijn die miljarden al terug Rutte?
pi_179960879
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:36 schreef cherrycoke het volgende:
Japan staat op 223% dus ja
Japan kan bijprinten.
pi_179962185
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Zijn die miljarden al terug Rutte?
Hoezo? Hij had toch gezegd "geen cent meer naar Gr"?

Ik heb het ff gemist denk ik, is het dan TOCH WEL gebeurt????????!!!!!

:')
Weggegaan en opgerot
pi_179962352
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 04:12 schreef Jellereppe het volgende:
Nadat ze alle cruciale infrastructuur hebben verkocht aan buitenlandse investeerders. Alle staatseigendommen verpand aan Amerikaanse, Duitse, Chinese en Russische investeerders. Helemaal leeg getrokken. Eerst pompen ze het land jarenlang vol met schulden en daarna eisen ze alle assets op.
In 'ruil' voor belastinggeld dat alleen maar via Griekenland in de financiele sector is gepompt. Er zijn mensen voor minder door het gepeupel afgemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179965497
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:32 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Hoezo? Hij had toch gezegd "geen cent meer naar Gr"?

Ik heb het ff gemist denk ik, is het dan TOCH WEL gebeurt????????!!!!!

:')
Nadat hij zei geen miljarden meer naar Griekenland hebben ze toch nog minimaal één keer geld gegeven dacht ik. Maar het geld zou terugkomen, met rente. :')
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:40:00 #12
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_179965544
Met 15 miljard wil ik ook wel uit een programma vliegen, er zijn dagen dat ik minder op zak heb.
pi_179973358
Zolang Noord Europa blijft werken voor Zuid Europa, dan durft die Eurogroep dat wel aan.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')