abonnement Unibet Coolblue
pi_179933545
quote:
Het Hongaarse parlement heeft een wet aangenomen die het strafbaar maakt om illegale immigranten te helpen.
Mensen die toch illegale migranten helpen, riskeren een celstraf.

De zogeheten Stop Soros-wet is in Europa omstreden. De Europese Unie en meerdere organisaties hebben Hongarije al gevraagd de wet niet aan te nemen.

De wet is genoemd naar de Amerikaanse miljardair George Soros die non-gouvernementele organisaties steunt die immigranten helpen. Hongarije zegt dat Soros zo Europa wil ondermijnen. Dat ontkent hij zelf.

"Het Hongaarse volk wil dat wij er alles aan doen om illegale immigratie tegen te houden en de hulp aan immigranten te stoppen", zei de Hongaarse minister van Binnenlandse Zaken Sandor Pinter. "We willen voorkomen dat Hongarije een migrantenland wordt."

De mensenrechtencommissie van de EU heeft al aangegeven op te treden tegen Hongarije. De mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties heeft stevige kritiek geuit op het Hongaarse beleid.

De Hongaarse premier Viktor Orban is al sinds hij acht jaar geleden verkozen werd bezig om migranten te weren. Na zijn verkiezingsoverwinning in april kondigde Orban al aan dat hij deze wet wilde gaan doorvoeren.

Ook is er een amendement in de grondwet aangenomen waarin staat dat een "vreemde bevolking" zich niet mag vestigen in het land.

Momenteel wonen er 3.555 vluchtelingen in Hongarije, 342 mensen hebben dit jaar asiel aangevraagd en 279 hebben dat gekregen.
Bron: https://www.nu.nl/buitenl(...)strafbaar-maakt.html

Game on!
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  woensdag 20 juni 2018 @ 22:52:40 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179933585
Goed nieuws, dat mogen de landen in West-Europa ook eens gaan invoeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179934105
Triest nieuws natuurlijk. Mensen in nood helpen, strafbaar stellen.
pi_179934243
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 23:13 schreef Chadi het volgende:
Triest nieuws natuurlijk. Mensen in nood helpen, strafbaar stellen.
Zijn het mensen in nood dan die in hun blitse armani outfit al bellend met de zonnebril op hier heen komen om vrouwen aan te randen?

Ja. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen dat je die niet mag helpen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179934341
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 23:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zijn het mensen in nood dan die in hun blitse armani outfit al bellend met de zonnebril op hier heen komen om vrouwen aan te randen?

Ja. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen dat je die niet mag helpen.
Ja joh voor de lol hun huizen achter gelaten. Die hele oorlog is een verzinsel.
pi_179935029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 23:13 schreef Chadi het volgende:
Triest nieuws natuurlijk. Mensen in nood helpen, strafbaar stellen.
Vluchtelingen mogen wel geholpen worden. Het gaat over illegale immigranten, die mogen niet geholpen worden.
  donderdag 21 juni 2018 @ 00:14:20 #7
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_179935157
Goede wet
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_179935279
Dit gaat schrijnende gevallen opleveren. Mensen die vast komen te zitten omdat ze een stervende zwerver onderdak bieden, dat soort ongein. Hongarije is een beetje de testcase voor rechts Europa. Let the games begin 14.gif
-nee-
  donderdag 21 juni 2018 @ 00:20:17 #9
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179935300
Hongarije was het eerste land dat stappen nam om het ijzeren gordijn te doorbreken en om een meerpartijenstelsel op te richten toen heel Oost Europa nog zuchtte onder het communistische juk.

https://historiek.net/doo(...)arije-herdacht/5079/

Het lijkt erop dat de Hongaren opnieuw een leidende rol zullen spelen om deze keer onder het Brusselse juk vandaan te komen.
Non possumus non loqui
  donderdag 21 juni 2018 @ 00:21:49 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179935332
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 00:08 schreef madam-april het volgende:
Vluchtelingen mogen wel geholpen worden.
Dat mag van mij ook bestraft worden. Het zijn er veel te veel.
Daar komt bij dat er geen echte vluchtelingen naar Europa komen, maar economische gelukzoekers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 21-06-2018 00:34:15 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179935414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 00:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat mag van mij ook bestraft worden. Het zijn er veel te veel.
Daar komt bij dat er geen echte vluchtelingen naar Nederland komen, maar economische gelukzoekers.
Bedankt voor de informatie, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
  donderdag 21 juni 2018 @ 00:28:45 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179935466
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 00:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
Dat deze wet niet alleen betrekking hoort te hebben op illegale immigranten. Maar dat het helpen van economische "vluchtelingen" ook ontmoedigd mag worden.

Het is nog steeds te soft, maar wel een stap in de goede richting.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179935528
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 00:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat deze wet niet alleen betrekking hoort te hebben op illegale immigranten. Maar dat het helpen van economische "vluchtelingen" ook ontmoedigd mag worden.

Het is nog steeds te soft, maar wel een stap in de goede richting.
'Daar komt bij dat er geen echte vluchtelingen naar Nederland komen, maar economische gelukzoekers.'

Dit topic gaat helemaal niet over Nederland..
  donderdag 21 juni 2018 @ 00:34:32 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179935576
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 00:31 schreef madam-april het volgende:

[..]

'Daar komt bij dat er geen echte vluchtelingen naar Nederland komen, maar economische gelukzoekers.'

Dit topic gaat helemaal niet over Nederland..
Heb het voor je aangepast.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179936271
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 00:20 schreef Knip het volgende:
Hongarije was het eerste land dat stappen nam om het ijzeren gordijn te doorbreken en om een meerpartijenstelsel op te richten toen heel Oost Europa nog zuchtte onder het communistische juk.
Wel een flinke domper dan dat ze zich hebben ingelaten met de Europese Unie, een monster minstens zo groot als het Warschau pact.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179936480
Alsof er ook maar een vluchteling naar een kansloos land als Hongarije of Polen wil emigreren. Hongarije en Polen hebben het hoog in de bol.

Hongarije hoeft zich geen zorgen te maken dat er moslims zich willen vestigen en Polen al helemaal niet. Geen vluchteling zit te wachten op een straatarm land waar mensen leven van varkensvet met rauwe ui en wodka en de bevolking zwaar racistisch is.

Spijtig voor de goedwillende Polen en Hongaren die nu ook dankzij hun nazi-landgenoten met heimwee naar de SS-Zeit, nu ook in een compleet gaar en achterlijk land moeten leven.

Van het Warschaupact naar neo-nazi-juk. Polen heeft nog concentratiekampen, die kunnen ze wellicht heropenen. Wat een sukkelregering ook.

Hun grote voorbeeld, die ene schilder en politicus die ook niet policor was en zeker geen 'Gutmensch', vond het Slavische volk echter 'untermenschen' die ook vernietigd moesten worden. Dat zijn veel Slavische volkeren (Hongarije is inderdaad geen Slavisch ras) weer een beetje vergeten.
pi_179936541
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 23:23 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja joh voor de lol hun huizen achter gelaten. Die hele oorlog is een verzinsel.
Ja hoor, daar gaan we weer, ze zijn allemaal op de vlucht voor oorlog. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179936548
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2018 02:20 schreef lao_tse het volgende:
Alsof er ook maar een vluchteling naar een kansloos land als Hongarije of Polen wil emigreren. Hongarije en Polen hebben het hoog in de bol.

Hongarije hoeft zich geen zorgen te maken dat er moslims zich willen vestigen en Polen al helemaal niet. Geen vluchteling zit te wachten op een straatarm land waar mensen leven van varkensvet met rauwe ui en wodka en de bevolking zwaar racistisch is.

Spijtig voor de goedwillende Polen en Hongaren die nu ook dankzij hun nazi-landgenoten met heimwee naar de SS-Zeit, nu ook in een compleet gaar en achterlijk land moeten leven.

Van het Warschaupact naar neo-nazi-juk. Polen heeft nog concentratiekampen, die kunnen ze wellicht heropenen. Wat een sukkelregering ook.

Hun grote voorbeeld, die ene schilder en politicus die ook niet policor was en zeker geen 'Gutmensch', vond het Slavische volk echter 'untermenschen' die ook vernietigd moesten worden. Dat zijn veel Slavische volkeren (Hongarije is inderdaad geen Slavisch ras) weer een beetje vergeten.
Leuk verhaaltje hoor, maar die eerste regel in je betoog zegt het al precies correct...geen enkele "vluchteling" wil naar dat soort landen "emigreren". Zie je nou zelf niet hoe fokking retarded dit is? Een vluchteling emigreert niet, die vlucht naar de dichtstbijzijnde zone waar het veilig is, die heeft geen tijd om eens op zijn gemakje uit te pluizen waar de woonlocaties het leukst zijn en de uitkeringen het hoogst. Daarom willen die "vluchtelingen" niet naar oost Europa, omdat ze daar wel zo verstandig zijn om die uitvreters niet te faciliteren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 21 juni 2018 @ 06:50:48 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_179937081
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2018 02:20 schreef lao_tse het volgende:
Alsof er ook maar een vluchteling naar een kansloos land als Hongarije of Polen wil emigreren.
Ik geloof niet dat je het zo bedoelde, maar dit is wél het punt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_179937177
Het lijkt me dat het helpen in nood (een illegale drenkeling uit het water halen, reanimeren of helpen acute medische zorg te verschaffen) nog wel mag hoor.
Maar bootjes voor de kust oppikken of illegaal laten werken of wonen is vast een ander verhaal en daar kan ik me best wat bij voorstellen.
pi_179937323
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 23:13 schreef Chadi het volgende:
Triest nieuws natuurlijk. Mensen in nood helpen, strafbaar stellen.
migranten zijn geen vluchtelingen
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 21 juni 2018 @ 07:47:43 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179937350
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 23:23 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja joh voor de lol hun huizen achter gelaten. Die hele oorlog is een verzinsel.
Er is geen reden het goed te praten dat vrouwen worden aangerand, verkracht en vermoord. Ook niet dat de rest wordt overreden tijdens het winkelen of worden neergemaaid tijdens een concert of terrasjepakken.

Allemaal 'vluchtelingen'.

En dan heb ik het niet eens gehad over de parasieten die hier de sociale stelsels komen uithollen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 21 juni 2018 @ 08:03:46 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179937506
Als je het heel sec neemt, is het een overbodige wet. Een illegale immigrant is een crimineel en een crimineel helpen is sowieso al een strafbaar feit.

Overigens heeft Spanje in 2014 al een wet aangenomen waarin staat:
"criminal sanctions to be applied to the facilitation of illegal immigration."

Dit is toegevoegd om mensensmokkelaars aan te kunnen pakken, maar stel dat jij een 'illegal immigrant' werk geeft of een verblijfplaats, dan kan dit artikel daar in de basis ook op los gelaten worden.

In Nederland is in 2012 'ergens illegaal verblijven' als strafbaar feit vastgelegd. Dus ook hier geldt, dat als jij een illegaal 'helpt' (uitgezonderd humanitaire hulp....da's wel een beetje een grijs gebied), je een strafbaar feit pleegt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 21 juni 2018 @ 08:06:06 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179937523
Nee, in Nederland is dankzij de PvdA illegaliteit nooit strafbaar geworden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 21 juni 2018 @ 08:14:50 #25
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179937591
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 06:57 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ah het is oorlog in Marokko, Nigeria, Pakistan, Ivoorkust, Algerije etc?

Ga toch weg. Pure illegale migratie dit en terecht dat de verraders gestraft worden. Moeten ze hier ook invoeren.
Volgens mij is het oorlog in het hoofd van elke belijdende moslim. Die moet immers een (interne) Jihad voeren
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jihad
Non possumus non loqui
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')