abonnement Unibet Coolblue
pi_179900977
FNV wil inderdaad dolgraag de publieke opinie tegen zich hebben?

Laat mensen dan gratis meerijden. Ja, dat kost een half salaris. Maar dat kan de FNV dan bijpassen uit de stakingspot, zoals ze dat nu ook doen. (Als je staakt krijg je helemaal geen loon, en betaald FNV)

Lijkt mij dat als je halve salarisen noet uitbetalen, dit een stuk goedkoper is, en je dus, indien nodig, langer kan doorgaan met je acties...

Lijkt mij een win-win?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:47:33 #52
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_179901440
Ze hebben zeker een punt, maar op deze manier worden studenten zoals ik daar de dupe van midden in de tentamenperiode.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_179901443
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:32 schreef Shotty het volgende:
FNV wil inderdaad dolgraag de publieke opinie tegen zich hebben?

Laat mensen dan gratis meerijden. Ja, dat kost een half salaris. Maar dat kan de FNV dan bijpassen uit de stakingspot, zoals ze dat nu ook doen. (Als je staakt krijg je helemaal geen loon, en betaald FNV)

Lijkt mij dat als je halve salarisen noet uitbetalen, dit een stuk goedkoper is, en je dus, indien nodig, langer kan doorgaan met je acties...

Lijkt mij een win-win?
Nee dat wil de FNV niet, daarom hadden ze het waarschijnlijk ook wel gedaan als dat wettelijk gezien mogelijk was (zo'n vergezocht idee is het nou ook weer niet). Maar dat is het nou eenmaal niet.
pi_179901650
De 5e keer in minder dat een half jaar dat ze staken, terwijl er daarvoor al een akkoord lag die hun eigen onderhandelaars prima vonden, maar die sneuvelde bij een willen jullie meer of minder vergadering :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2018 18:55:56 ]
pi_179901894
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:55 schreef CrashO het volgende:
De 5e keer in minder dat een half jaar dat ze staken, terwijl er daarvoor al een akkoord lag die hun eigen onderhandelaars prima vonden, maar die sneuvelde bij een willen jullie meer of minder vergadering :')
En 8,7% loonsverhoging is te weinig :')
pi_179902104
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

En 8,7% loonsverhoging is te weinig :')
En dan willen ze ook nog een kwartier (doorbetaalde) pauze extra per dag. Komt ook neer op 5% kostenstijging voor de vervoerders. Dus defacto komen ze al boven de 13% _O-
*edit*
Even opgezocht, rond de 20% over 3 jaar als ze akkoord gaan met de eisen van de vakbonden :')


Maar oh wat zijn ze zielig.
Prima dat ze los allemaal dingen eisen. Keertje staken voor een extra pispauze. Maar als je al deze eisen tegelijk gaat stellen, met 15000 man dan snap je het ook niet helemaal. Een publiek vervoersbedrijf kan zulke bedragen ook niet uit zijn reet trekken. Want als ze nu akkoord gaan, kost dat ze tientallen miljoenen extra per jaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2018 19:23:29 ]
pi_179902445
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:17 schreef CrashO het volgende:

[..]

En dan willen ze ook nog een kwartier (doorbetaalde) pauze extra per dag. Komt ook neer op 5% kostenstijging voor de vervoerders. Dus defacto komen ze al boven de 13% _O-
*edit*
Even opgezocht, rond de 20% over 3 jaar als ze akkoord gaan met de eisen van de vakbonden :')

Maar oh wat zijn ze zielig.
Prima dat ze los allemaal dingen eisen. Keertje staken voor een extra pispauze. Maar als je al deze eisen tegelijk gaat stellen, met 15000 man dan snap je het ook niet helemaal. Een publiek vervoersbedrijf kan zulke bedragen ook niet uit zijn reet trekken. Want als ze nu akkoord gaan, kost dat ze tientallen miljoenen extra per jaar.
Exact, waarschijnlijk is het voor het bedrijf ook een kwestie van langzaamaan op faillissement afstevenen als ze hiermee akkoord gaan. Maar goed, hopen dat die omhooggevallen sjonnies snel weg geautomatiseerd worden door zelf rijdende voertuigen, nooit meer gezeik ermee.
pi_179902591
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:31 schreef Gunner het volgende:
8,3 procent loonsverhoging weigeren? Wow dan moeten ze het verder wel erg slecht hebben?
Zo'n beetje iedereen in de (semi) publieke sector die geen partijkartelbaantje heeft is er de afgelopen 10 jaar bijna niks op vooruitgegaan terwijl er wel inflatie was.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:48:50 #59
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_179902939
Geeft maar weer eens aan dat het stakingsrecht hard aan een herziening toe is. Te schandalig voor woorden dit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_179903068
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:17 schreef CrashO het volgende:

[..]

En dan willen ze ook nog een kwartier (doorbetaalde) pauze extra per dag. Komt ook neer op 5% kostenstijging voor de vervoerders. Dus defacto komen ze al boven de 13% _O-
*edit*
Even opgezocht, rond de 20% over 3 jaar als ze akkoord gaan met de eisen van de vakbonden :')


Maar oh wat zijn ze zielig.
Prima dat ze los allemaal dingen eisen. Keertje staken voor een extra pispauze. Maar als je al deze eisen tegelijk gaat stellen, met 15000 man dan snap je het ook niet helemaal. Een publiek vervoersbedrijf kan zulke bedragen ook niet uit zijn reet trekken. Want als ze nu akkoord gaan, kost dat ze tientallen miljoenen extra per jaar.
Tja waarom kan het bij andere vervoerders wel? Maar ja goedkoop inschrijven om de klus te krijgen en personeel moet maar inleveren.
pi_179903159
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja waarom kan het bij andere vervoerders wel? Maar ja goedkoop inschrijven om de klus te krijgen en personeel moet maar inleveren.
Personeel van Arriva, Connexxion, EBS, Keolis en Qbuzz staken. Àlle streekvervoerders. Welke andere streekvervoerder kan het dan wel?

Ze hebben gewoon een gezamenlijke CAO Streekvervoer. Dus individuele inschrijvingen hebben er niks mee te maken :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2018 20:00:52 ]
pi_179903243
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:58 schreef CrashO het volgende:

[..]

Personeel van Arriva, Connexxion, EBS, Keolis en Qbuzz staken. Àlle streekvervoerders. Welke andere streekvervoerder kan het dan wel?
Het gaat ook om treinen en ander busvervoer. Het loon en arbeidsvoorwaarden van. bijvoorbeeld een NS machinist scheelt enorm. Voor het loon bij Arriva zou ik ook zou stoppen. Want ook het treinverkeer van Arriva gaat plat.

En waarom was men over Veolia wel tevreden. Het heeft wel degelijk met die marktwerking te maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 19-06-2018 20:15:32 ]
pi_179903710
Mooi zo, dat nog velen andere bedrijfstakken mogen volgen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 juni 2018 @ 20:37:00 #64
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179904400
Na het zuur kwam er geen zoet.

Dan worden mensen pissig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179904936
Zou leuk zijn als flixbus of anderen de markt kunnen ‘bestormen’ :). Beetje concurrentie is nooit verkeerd. Huidige situatie is ook niks met al die stakingen.
pi_179906640
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:58 schreef CrashO het volgende:

[..]

Personeel van Arriva, Connexxion, EBS, Keolis en Qbuzz staken. Àlle streekvervoerders. Welke andere streekvervoerder kan het dan wel?

Ze hebben gewoon een gezamenlijke CAO Streekvervoer. Dus individuele inschrijvingen hebben er niks mee te maken :')
Ze hebben tevens ook zeer verschillende werkomstandigheden. Heb ook bepaalde chauffeurs gehoord die genoeg pauze hebben en genoeg verdienen die helemaal niet willen staken, maar die moeten ook niet rijden.
pi_179906657
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi zo, dat nog velen andere bedrijfstakken mogen volgen....
Ja joh, geld voor iedereen, want het ligt voor het oprapen :')! Hoe simpel kan je zijn.
pi_179907319
Is iedereen hier op Fok een stalinist geworden ofzo :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_179907419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:47 schreef Eiwitshake het volgende:
Ze hebben zeker een punt, maar op deze manier worden studenten zoals ik daar de dupe van midden in de tentamenperiode.
En terecht, jij moet ook gewoon gaan demonstreren voor meer geld naar het onderwijs, onderzoek, studiefinanciering, lager collegegeld en beter huisvesting , dus niet zeiken :{w
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_179907560
Sowieso als die staking voor een week of meer is worden mensen helemaal gek
Edit: Inclusief ikzelf
pi_179907573
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:54 schreef Mathemaat het volgende:
Is iedereen hier op Fok een stalinist geworden ofzo :')
Als ik het niet eens ben met mijn salaris, zoek ik een andere baan. Dan ga ik niet elke maand de hele tent plat leggen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2018 22:06:23 ]
pi_179907657
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:04 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als ik het niet eens ben met mijn salaris, zoek ik andere baan. Dan ga ik niet elke maand de hele tent plat leggen
Dat snap ik. De meeste zijn hier hoog opgeleid en hebben schijnbaar geen gezin te onderhouden en keuzes maken is dan ook een makkie. Je hebt zo een andere baan.
pi_179907722
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat snap ik. De meeste zijn hier hoog opgeleid en hebben schijnbaar geen gezin te onderhouden en keuzes maken is dan ook een makkie. Je hebt zo een andere baan.
Er is werk genoeg hoor, ook ongeschoold wat buschauffeurs zijn.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:12:56 #74
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_179907773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:58 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

En terecht, jij moet ook gewoon gaan demonstreren voor meer geld naar het onderwijs, onderzoek, studiefinanciering, lager collegegeld en beter huisvesting , dus niet zeiken :{w
Ik mag pas demonstreren als ik belasting betaal en daadwerkelijk een bijdrage heb geleverd aan dit land. ;)
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_179907873
Één vervoerder voor heel NL ajb. In ieder geval op het spoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')