abonnement Unibet Coolblue
pi_180112750
Europa: 10
Zuid Amerika:4
Centraal Amerika: 1
Azië: 1
pi_180121108
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat was het beste Braziliaanse elftal wat ik gezien heb.
Beetje jammer dat sindsdien iedereen blijft doen alsof ze mooi voetbal spelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180141665
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

Hmm ben ik het niet mee eens. Alle landen die je opnoemt hebben nog steeds kwaliteit(zelfs Nederland). Maar het Brazilië van 1982 dat weliswaar van Italië(werd in dat jaar wk winnaar)onterecht verloor was het mooiste team dat ik ooit gezien heb. Bovendien was die wedstrijd Brazilië - Italië een juweeltje van een wedstrijd waar Italië met drie counters meer was het niet ook drie maal scoorde. En een Brazilië constant in de aanval met prachtige combinaties met lat en paal etc ging ten onder. Die wedstrijd vergeet ik nooit meer.

Die maffe Rossi scoorde 3 maal.
Wordt toch echt tijd dat je die wedstrijd opnieuw ziet, want je herinnert je er duidelijk niets meer van :D

Hier is de integrale uitzending en zoals je kunt zien speelde Italië gewoon beter dan Brazilië en waren ze de terechte winnaar.

De score had ook hoger uit kunnen en moeten vallen, want een glaszuivere 4-2 door Antognoni werd ten onrechte afgekeurd wegens buitenspel (zie 1:43:28 en verder). Oh en Brazilië heeft géén paal en lat geraakt die wedstrijd.

Neemt niet weg dat het de mooiste wedstrijd is die ik ooit heb gezien én dat Brazilië toen het mooiste elftal ooit had. Maar net als West-Duitsland in 1974 terecht won van Nederland, won Italië in 1982 terecht van Brazilië.
pi_180141715
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:27 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Het beste Braziliaanse elftal wat ik ooit zag en bij blijf, is dat van 1982 tijdens het WK in Spanje en waar ze genaaid werden door Italie.
Niet echt. Italië werd genaaid door de scheidsrechter die de 4-2 van Antognoni ten onrechte wegens buitenspel afkeurde. Check de wedstrijd op 1:43:28.

pi_180142014
Wat is er dan te verwachten?

Zoveel heeft Zuid-Amerika niet te bieden.
Argentinie zit totaal in de greep van Messi die alles wil bepalen wat niet ten goede komt van het team. Presteert zelf ook niets.
Elftal is wel aardig maar ook niet top, finale vorige WK was ook echt een mirakel.

Brazilië heb je dan nog.
Altijd wel leuk elftal maar zo bijzonder zijn die ook al tijden niet meer.

Wat hebben ze verder nog te bieden wat echt competitie moet geven?
Chili, Peru, Uruguay, Colombia?
Landen die best leuk kunnen voetballen maar echt geen kampioen waardig zijn.

Europa heeft met Italie, Frankrijk, Spanje en Duitsland gewoon grootmachten. Zelfs al is Italie er wonderlijk genoeg nu niet bij.
Nederland en Engeland is ook beetje op en af, momenteel is NL dan echt helemaal niets kwalitatief.

En dan heb je nog landen die gewoon lastig zijn. Bv Belgie.
pi_180149044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 16:05 schreef Scribent het volgende:

[..]

Wordt toch echt tijd dat je die wedstrijd opnieuw ziet, want je herinnert je er duidelijk niets meer van :D

Hier is de integrale uitzending en zoals je kunt zien speelde Italië gewoon beter dan Brazilië en waren ze de terechte winnaar.

De score had ook hoger uit kunnen en moeten vallen, want een glaszuivere 4-2 door Antognoni werd ten onrechte afgekeurd wegens buitenspel (zie 1:43:28 en verder). Oh en Brazilië heeft géén paal en lat geraakt die wedstrijd.

Neemt niet weg dat het de mooiste wedstrijd is die ik ooit heb gezien én dat Brazilië toen het mooiste elftal ooit had. Maar net als West-Duitsland in 1974 terecht won van Nederland, won Italië in 1982 terecht van Brazilië.
Brazilië maakte het spel. Daarom dat ik dat de terechte winnaar wil noemen. Och neemt niet weg dat Italië slecht was. Het was een andere manier van voetbal waar ik destijds als neutrale kijker, 20 jaar was ik destijds niets mee had. Maar als Italië je favoriet was kan ik mij voorstellen dat je Italië de terechte winnaar vond.

Bovendien maar ik weet het niet zeker of het bij die wedstrijd was met Ruud Krol in de studio die ook vond dat Brazilië beter was. Het kan ook zijn geweest dat dat bij die wedstrijd was waar Brazilië van Argentinië verloor door die late goal van Caniggia.



Natuurlijk is het zo dat je kunt stellen dat de winnaar altijd beter is.

Maar gelukkig zijn we het wel eens dat dit ooit een van de beste wedstrijd is geweest op een wk.

Het Brazilië van nu kan mij niet meer zo bekoren als in die tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 30-06-2018 21:17:39 ]
pi_180158678
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 21:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

Brazilië maakte het spel. Daarom dat ik dat de terechte winnaar wil noemen. Och neemt niet weg dat Italië slecht was. Het was een andere manier van voetbal waar ik destijds als neutrale kijker, 20 jaar was ik destijds niets mee had. Maar als Italië je favoriet was kan ik mij voorstellen dat je Italië de terechte winnaar vond.

Bovendien maar ik weet het niet zeker of het bij die wedstrijd was met Ruud Krol in de studio die ook vond dat Brazilië beter was. Het kan ook zijn geweest dat dat bij die wedstrijd was waar Brazilië van Argentinië verloor door die late goal van Caniggia.
Dan haal je denk ik inderdaad wedstrijden door elkaar... In 1990 verloor Brazilië van Argentinië en dat was zeker niet terecht, en toen raakte Brazilië inderdaad wel paal en lat. Maar dat Braziliaanse team was heel onaantrekkelijk en geen vergelijking met 1982 of zelfs 1986.

En Argentinië was in 1990 ook totaal niet vergelijkbaar met Italië 1982.
pi_180158792
Vreemd topic na gisteren.
pi_180158867
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 10:58 schreef Bolasie het volgende:
Vreemd topic na gisteren.
Nou als 't een beetje mee zit dan is er in de kwartfinale maar één Zuid-Amerikaans land over.

Uruguay-Frankrijk
Mexico-België
Spanje-Kroatië
Zweden-Engeland
pi_180159126
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 10:53 schreef Scribent het volgende:

[..]

Dan haal je denk ik inderdaad wedstrijden door elkaar... In 1990 verloor Brazilië van Argentinië en dat was zeker niet terecht, en toen raakte Brazilië inderdaad wel paal en lat. Maar dat Braziliaanse team was heel onaantrekkelijk en geen vergelijking met 1982 of zelfs 1986.

En Argentinië was in 1990 ook totaal niet vergelijkbaar met Italië 1982.
In 1986 werd Brazilië door Frankrijk eruit gekegeld als ik mij goed kan herinneren.
Al met al vond ik het Brazilië van de jaren 80 en 90 aantrekkelijk om naar te kijken. Met als hoogte punt 1982. Vergeet niet dat Italië in 1982 ternauwernood de eerste poelfase had overleefd. 3 x een gelijk spel. Je had wel 2 poulefases. Dat was wel leuk.

Maar ik moet toegeven dat ik wel blij was dat Italië in de finale Duitsland versloeg.

Het is natuurlijk ook zo dat je die Zuid/Amerikaanse teams alleen tijdens het wk kon volgen. Dat maakte het wel bijzonder. Vandaag de dag kun je zowat elke competitie wereldwijd volgen. Dat was in de jaren 80/90 althans voor mij onmogelijk. Daar leefde je echt naar toe om dat weer te kunnen zien.
Nu ben je zo verzadigd dat dat steeds minder word.
  zondag 1 juli 2018 @ 12:30:05 #36
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180160261
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 11:01 schreef Nober het volgende:

[..]

Nou als 't een beetje mee zit dan is er in de kwartfinale maar één Zuid-Amerikaans land over.

Uruguay-Frankrijk
Mexico-België
Spanje-Kroatië
Zweden-Engeland
Het worden er 3
pi_180165557
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 16:05 schreef Scribent het volgende:

[..]

Wordt toch echt tijd dat je die wedstrijd opnieuw ziet, want je herinnert je er duidelijk niets meer van :D

Hier is de integrale uitzending en zoals je kunt zien speelde Italië gewoon beter dan Brazilië en waren ze de terechte winnaar.

De score had ook hoger uit kunnen en moeten vallen, want een glaszuivere 4-2 door Antognoni werd ten onrechte afgekeurd wegens buitenspel (zie 1:43:28 en verder). Oh en Brazilië heeft géén paal en lat geraakt die wedstrijd.

Neemt niet weg dat het de mooiste wedstrijd is die ik ooit heb gezien én dat Brazilië toen het mooiste elftal ooit had. Maar net als West-Duitsland in 1974 terecht won van Nederland, won Italië in 1982 terecht van Brazilië.
Brazilië speelde toen (1982) met name overweldigend voetbal in de poulefase, zoals tegen Schotland.
Italië deed toen wat gelijkspelletjes, en daarna kwam Rossi !!!
pi_180172399
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:53 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Brazilië speelde toen (1982) met name overweldigend voetbal in de poulefase, zoals tegen Schotland.
Italië deed toen wat gelijkspelletjes, en daarna kwam Rossi !!!
Klopt, al had Brazilië ook de grootste moeite om van de Sovjet-Unie te winnen. Maar tegen Brazilië kwam Italië niet alleen met Rossi maar met de hele ploeg, die geweldig goed en geconcentreerd speelde.
pi_180280898
Erop of eronder voor de landen met de euro vandaag. Tot nu toe heeft er wel minstens eentje in de finale gestaan...
pi_180391055
Halve finales volledig Europees, geen idee waarom de Zuid-Amerikaanse landen ineens zoveel minder zijn geworden. Argentinië die verliest van Kroatië, Brazilië van België, dat had niemand zich kunnen voorstellen twee decennia geleden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 11 juli 2018 @ 04:35:15 #41
186611 Haags
pi_180391082
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:36 schreef zakjapannertje het volgende:
Erop of eronder voor de landen met de euro vandaag. Tot nu toe heeft er wel minstens eentje in de finale gestaan...
en dit keer twee :)
Zonder wrijving geen glans
pi_180393441
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 04:33 schreef Shreyas het volgende:
Halve finales volledig Europees, geen idee waarom de Zuid-Amerikaanse landen ineens zoveel minder zijn geworden. Argentinië die verliest van Kroatië, Brazilië van België, dat had niemand zich kunnen voorstellen twee decennia geleden.
Heeft ook meer met beleid te maken dan kwaliteit.
  woensdag 11 juli 2018 @ 10:02:48 #43
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180393564
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 04:33 schreef Shreyas het volgende:
Halve finales volledig Europees, geen idee waarom de Zuid-Amerikaanse landen ineens zoveel minder zijn geworden. Argentinië die verliest van Kroatië, Brazilië van België, dat had niemand zich kunnen voorstellen twee decennia geleden.
Brazilië wint die wedstrijd meestal gewoon natuurlijk, kan niet zeggen dat dat een gebrek aan kwaliteit was. Uruguay presteert ook gewoon naar verwachting. Colombia haalde nog bijna de kwartfinale zonder hun sterspeler. Alleen Argentinië valt vies tegen eigenlijk.
  maandag 16 juli 2018 @ 22:21:42 #44
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180524603
Hier nog wat duiding van UEFA

UEFA twitterde op maandag 16-07-2018 om 15:06:11 With the #WorldCup going to Europe for the fourth time in a row, 6/8 European teams in the QF and 4/4 in the SF, we’ve been asked lots of questions about why we think European football has performed so well. This thread will hopefully answer a few of those questions… https://t.co/CHAUlHTn7o reageer retweet
Een beetje kijk ons eens goed zijn gepraat, maar denk niet dat CONMEBOL dit doet, laat staan andere confederaties.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')