quote:
Op woensdag 22 augustus 2018 06:30 schreef dedodo het volgende:M'n "umbrella" is klaar.

Zo'n pincet die 'andersom' werkt zou wel handig zijn. Ben de naam even kwijt. (//edit: Heet dus gewoon een knijppincet blijkbaar.

)
Zie ze in dit topic wel vaker.
[
afbeelding ]
Een zooitje wasknijpers werkt ook

zo'n pincet vind je trouwens in van die Kinzo setjes bij de Action of Cranenbroek, 8 pincetten voor 1,50 ofzo
Mijn nieuwe projectje is trouwens binnen, ik ga dit keer niet zeggen van te voren wat het is, ga gewoon foto's van de vordering plaatsen

Heb wel wat foto's van mijn gereedschap gemaakt wat ik gebruik,
voor die cute bee's/rooms heb je wel wat andere gereedschap nodig dan bij de normale modelbouw
Tangen, vooral die rondbek tang rechtsboven, voor het mooi buigen van de ijzerdraadjes:
Enorm scherpe platbektang rechtsonder
![mD1EaSv.jpg]()
Scherpe precisie mesjes:
![pYll7Ug.jpg]()
Lijmen die ik gebruik:
Houtlijm voor hout op hout en voor papier op hout en voor stof (beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, zelfs speciale stoffenlijm laat sporen achter op stof, houtlijm werkt onzichtbaar op stof)
Pritt voor de inhoud van boekjes (papier op papier)
De alom bekende Revell naald lijm voor plastic op plastic
Seconde lijm heel af en toe (erg oppassen want slaat gauw wit uit!)
Schilderstape soms om dingen tijdelijk bij elkaar te houden
![4z1XiEf.jpg]()
HAK dekseltjes om de lijm eerst in te doen, dan verdelen met tandenstokers en/of wattenstaafje
Plastic blanko 'creditcards' om houtlijm perfect te verdelen over grote oppervlakken, 1 voor nat en de ander voor droog het papier behang of vloer er op te stijken
![ULZNwPV.jpg]()
Speciale snijliniaal en geodriehoek om wandjes/stoelpoten 90graden te plaatsen
![YuP1frB.jpg]()
Onmisbaar:
vasthouden en dingen tegen elkaar te plaatsen terwijl de lijm droogt
![txhW9u6.jpg]()
Idem (niet echt nodig, maar kan handig zijn soms)
![4ICblSx.jpg]()
Lijmen op placemat, nooit op je snijmat
![LHgmdSG.jpg]()
Snijmat
![8z1EM3g.jpg]()
Verschillende pincetten en tools (goedkope setjes van de Action of Aliexpress
![vRgmIxR.jpg]()
Een speciale stoffen schaar (rechts)
Een normale schaar heeft heel veel moeite met die kleine lapjes stof, ik vond deze schaar bij de action voor 2 euro en gaat echt perfect door die kleine lapjes stof heen, waar ik bij het eerste huisje allemaal rafels kreeg
[ Bericht 7% gewijzigd door klabbakus op 24-09-2018 05:05:35 ]