M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:41 |
24 Heures Du Mans 2018 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2017 en vooruitblik In 2017 waren we getuige van een geweldige editie met in de hoofdrol het gevecht tussen Toyota en Porsche. Vooraf was het al duidelijk: het LMP1 podium zou uit deze concurrenten bestaan, de enige vraag was in welke volgorde. Niets bleek echter minder waar, pech trof zowel Toyota als Porsche waardoor ze beiden achterop raakten. Met minder dan 2 uur te gaan haalde de Porsche #2 van Bernhard, Hartley en Bamber de dan leidende LMP2 wagen in. Uiteindelijk zouden dit jaar 2 LMP2 auto's op het overall podium eindigen. Ook in de andere klasses waren de gevechten spectaculair. Zowel in GTE als LMP2 waren de auto's sneller dan ooit te voren, hierdoor gingen bijna alle snelheidsrecords er aan. De hoogtepunten van 2017 kijk je hier in een korte video terug. Net als vorig jaar moeten hebben we dit jaar wederom te maken met het vertrek van een grootmacht in LMP1: na vier seizoenen nam Porsche afscheid. In LMP1 zijn er veel nieuwe teams bijgekomen waarbij Rebellion de voornaamste concurrent lijkt voor Toyota. Na het drama uit 2016 stellen we in 2018 wederom de vraag: gaat het Toyota dit jaar wel lukken om de overwinning in deze befaamde race te claimen? Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota TS050, 2017) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2017): Entry list 2018 (pdf) • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:16 (schatting) • 878kg (hybride), 833kg (non-hybride) • 35.2kg benzine per stint (hybride), 52.9kg benzine per stint (non-hybride) LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. Toyota is het enige grote fabrieksteam in deze klasse. Sinds vorig jaar zijn hier een aantal private teams bijgekomen. Waar de klasse voorheen specifiek werd opgesplitst tussen hybride en non-hybride is dat nu niet langer het geval. Een aantal regelwijzigingen moet ervoor zorgen dat de private teams het Toyota lastig kunnen maken voor de eindoverwinning. Toyota is het enige team met een hybride auto en en moet hierdoor minder brandstof verbruiken. Omdat de FIA hybride technologie wil promoten wordt in de regelementen meegerekend dat hybride auto's een 11% grotere afstand moeten kunnen afleggen dan non-hybride auto's, in de praktijk komt dit op Le Mans op één ronde uit. Toyota heeft op de testdag al bewezen snel te zijn en lijkt dus zowel op gebied van snelheid als zuinigheid het te kloppen team. In 2017 werd het kwalificatie ronde record vermorzeld door Kamui Kobayashi. Gaan we dit jaar wederom snelle rondes zien in de kwalificatie? Als we de rondetijden op Spa mogelijk geloven kunnen we ook dit jaar spektakel verwachten. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 op het spel. • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:31 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Daarnaast vinden we hier team Racing For Holland. • Witte koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:49 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we de grote fabrieksteams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette, Ford en sinds dit jaar ook BMW. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am • Witte koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Woensdag 13 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 14 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 16 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) • Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden (pdf) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand) Live Timing • Officiële live timing • Live timing inclusief sectors • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2018, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship IMSA championship Blancpain Endurance series | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:42 |
Moeten ze wel naar LMP1 voor die laatste groep (of GTE Pro) | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:42 |
Dragonspeed trouwens ook nog altijd in de pit... | |
sasquatsch | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:43 |
Dat mag dus niet in de LMP2. Minimaal 1 zilver of brons coureur. | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:43 |
het probleem is dat je in de LMP2 een coureur hebben die in een lagere categorie valt | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:44 |
een gaat net weer naar buiten (tweet is verouderd dus posities kloppen niet meer, oorzaak nog wel)
| |
vosss | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:46 |
Weer niks van kunnen zien dit jaar wegens omstandigheden Ik denk dat ik maar gewoon eens moet plannen dat we een weekend die kant op gaan of iets, want het is al jaren op rij dat ik dingen te doen heb waardoor ik niet kan kijken. Is het een beetje een spannende editie dit jaar, of moet het nog spannend gaan worden met straks de nacht in? Morgenvroeg kan ik hopelijk een paar uurtjes meepakken | |
heywoodu | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:48 |
Wat betreft de LMP1/overall-winst is het niet echt spannend, tenzij er een Toyota kapot gaat In de GTE Pro rijdt de nummer twee op een minuut of 2/3 van de leider, maar de nummers twee tot en met negen zitten allemaal binnen een goede handvol seconden van elkaar. | |
ShaoliN | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:50 |
De twee Toyota’s zitten iig nog dicht op elkaar toch? | |
heywoodu | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:50 |
Ja, al uren | |
heywoodu | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:51 |
Deukje in de Aston Martin #98 | |
TargaFlorio | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:51 |
Charlie Frijns Nee ik was even die regel vergeten. Maar goed er zijn natuurlijk genoeg zilver/bronzen coureurs die sneller zijn dan Van Eerd. | |
vosss | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:52 |
Thanks voor de update ":) | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:55 |
| |
Sinister-D- | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:56 |
Die Ford GT kermis edities | |
trein2000 | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:58 |
Is Jos nog gold? | |
sasquatsch | zaterdag 16 juni 2018 @ 21:59 |
Jan Lammers | |
Nattekat | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:09 |
Hoe gaat het er mee? | |
sasquatsch | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:15 |
Ja. Dat wordt pas zilver op zijn 50ste. | |
exile79 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:16 |
Button bijna van de laatste plek af. | |
heywoodu | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:18 |
Gelukt Nu nog even 49 rondjes terugpakken op de volgende. Mes tussen de tanden en gaan. | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:21 |
Le Mans bij invallende nacht | |
zoem | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:24 |
Onboardgenot | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:25 |
LMP1 vooraan blijft close, GTE Pro nog altijd de meest spannende gevechten. je mist een paar hele mooie beelden | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:25 |
dit | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:31 |
heywoodu | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:33 |
Onboardgenot zonder commentaar erdoor, prachtig | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:40 |
Lange stint van Button trouwens Jammer van de pech in het begin van de race | |
zoem | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:41 |
Een GTE Pro met rode koplampen is wel onhandig gekozen. De GTE Am is namelijk oranje. Dat was iig zo bij die Pink Porsche. | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:43 |
2e retirement
| |
Sinister-D- | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:45 |
Het volgende slachtoffer van de marker of doom | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:45 |
Unieke beelden zo met die heli nog op dit tijstip | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:47 |
Je kan er de klok op gelijk zetten. Reclame en er gebeurt weer wat | |
Oscar. | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:48 |
ja echt kut | |
Sinister-D- | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:48 |
Daar kreeg ik dus ook de schijt van, dus een stream gevonden van de officiele app die ik via de Chromecast kan gebruiken. Zonder reclame en Alan McNish 20s achter op ES. | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:49 |
Het valt me nog mee dat RTL de race uitzend. Snel naar de echte Eurosport. | |
kaasplankje | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:50 |
player pakken | |
THEFXR | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:50 |
was het een lekke band of de motor? | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:51 |
lek | |
THEFXR | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:53 |
di resta op rtl7 | |
zoem | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:55 |
Nieuwe achterkant met ander kleurtje | |
zoem | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:57 |
#17 exit | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:57 |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:58 |
mooie schuiver | |
zoem | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:58 |
17 kan toch nog verder? | |
Doler12 | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:58 |
Oei | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:59 |
De #90 deed even een 360 | |
THEFXR | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:59 |
hoe lang blijft het publiek wakker? | |
zoem | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:59 |
Lijkt erop dat-ie niet verder mag van de marshals? | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:01 |
ik denk eerder dat die auto wat meer aan de kant moet | |
zoem | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:01 |
Flauw hoor | |
trein2000 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:02 |
Gaan die daar over dan? Lijkt me toch niet | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:02 |
Hij gaat even met de pits bellen | |
Doler12 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:02 |
Ach ja even bellen! | |
THEFXR | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:02 |
dus takelen betekent niet altijd einde race? | |
trein2000 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:03 |
Als hij hem nog kan maken mag dat vgm, maar eerst die auto op een veilige plek ivm veiligheid. | |
sasquatsch | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:04 |
Nee. Zolang je op eigen kracht nog naar de pits kan is het goed. Achter de vangrails sleutelen en daarna hopelijk weer op weg. | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:04 |
Giedo heeft een plekje gewonnen | |
trein2000 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:05 |
Giedo is veruit de beste op die auto. En en van de betere binnen de lmp2 | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:06 |
De #37 heeft de auto weer wat gesloopt | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:06 |
Samen met Vergne snelste man op de baan in LMP2 momenteel | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:10 |
Een jaar geleden was dit trouwens een hele dikke crash geweest (toen stond de vangrail een stuk dichter bij de baan) | |
MrBanaan1 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:11 |
Stiekem hoop ik dat de Porsches pech krijgen. Zie liefst de BMW winnen | |
trein2000 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:15 |
Wat is het eigenlijk rustig hier, waar is NK? | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:16 |
Wat is dat met die slow zones? Is dat niet gewoon geel? | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:17 |
In het stuk waar de slow zone geldt is een maximum snelheid van 80km/u | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:17 |
die zit ergens zonder beelden dankzij niet hele goede planning | |
trein2000 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:17 |
Nee, op de pit-limiter door die zone. Soort plaatselijke vsc | |
trein2000 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:17 |
#nattekrant | |
Sinister-D- | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:17 |
Gele vlag is meestal op een marshall post, slow zone meerdere kilometers op pitlimiter., | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:20 |
Tung is met zijn auto de GTE Am's al voorbij | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:20 |
Dubbel geel dus. | |
THEFXR | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:22 |
godver, vol gas cross de pits in | |
exile79 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:23 |
Coronel aangeschoven bij rtl? Kijk nog liever reclame op ES | |
MrBanaan1 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:23 |
Heb al de gehele tijd Eurosport opstaan overigens. RTL had het toenstraks niet dus heb niet meer eraan gedacht weg te zappen. | |
Sinister-D- | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:23 |
Heeft ie het al zo kunnen draaien dat Max de snelste is vandaag? | |
THEFXR | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:24 |
het is Tom | |
trein2000 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:24 |
| |
exile79 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:25 |
ja daarom. | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:25 |
Tom rijdt tenminste nog 24 uurs races op een echt circuit | |
Oscar. | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:27 |
nog steeds aan het sleutelen | |
sasquatsch | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:28 |
Isaakyan is nog steeds aan het sleutelen | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:29 |
Nog 15,5 uur de tijd | |
zoem | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:31 |
#17 gaat weer | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:31 |
Rijden met dat hok! | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:32 |
Brand | |
THEFXR | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:32 |
fik | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:32 |
Hij rijdt. Niet soepel, maar toch | |
zoem | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:32 |
En hoe, de fik erin | |
Sinister-D- | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:32 |
halve #17 | |
Doler12 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:32 |
Jammer | |
Oscar. | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:32 |
gaat e het halen | |
sasquatsch | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:32 |
Isaakyan is weer onderweg. En blaast de motor op | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:32 |
Gaat niet helemaal goed | |
MrBanaan1 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:32 |
Och wat zonde. | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:33 |
spectaculair einde | |
Sinister-D- | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:33 |
Marker of Doom mag weer gaan werken | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:33 |
10 voor de poging | |
kaasplankje | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:33 |
kapot | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:33 |
Je stopt pas als de 24 u om zijn. | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:34 |
Retirement 3
| |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:36 |
Team manager car 17 to race control immediately | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:37 |
Waar zie je dat? | |
heywoodu | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:38 |
Die mogen we wel retirement 4 gaan noemen denk ik. | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:40 |
op de live timing die Ford streamt (zelf naar camera timing switchen, dat kan onderaan het scherm) | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:40 |
Yes | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:41 |
Ah oke. Heb vanmiddag even stream gekeken, maar ik blijk gewoon Eurosport HD op TV hebben | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:41 |
De #8 moet iets gas terug nemen | |
THEFXR | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:41 |
op yt vind je echt veel streams van le mans | |
TargaFlorio | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:44 |
Mooie motor plof van SMP Racing. | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:44 |
brake change in 59 seconden respect | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:46 |
Incl wiel vast & los? De remblokken zitten geklikt dus dat is vrij snel gebeurd, maar nog wel een zeer snelle tijd. | |
heywoodu | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:46 |
De #6 achteruit de pits in, nummer vijf in de race. | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:48 |
Jep, totale tijd in de pitlane was 1 minuut 15s | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:48 |
Slow zone speeds #8 & #9 under investigation vreemd bericht...ook weer heel snel verwijderd door race control | |
daNpy | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:49 |
Racing Team Nederland ca 7 tot 9 ronden achter op nummer 1 ? | |
Abdus18 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:49 |
blijft toch een mooi beeld zo in de nacht <3 | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:54 |
jep, een ronde over 3 achter lmp2 leader | |
Sinister-D- | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:54 |
| |
THEFXR | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:54 |
op rtl een uren overzicht | |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:54 |
M90 | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:55 |
Problemen voor Porsche #93 ondertussen | |
Peterselieman | zaterdag 16 juni 2018 @ 23:56 |
De #92 is al 40 tellen van zijn voorsprong kwijt | |
THEFXR | zondag 17 juni 2018 @ 00:00 |
vroeger met audi en peugot was het spannder | |
sasquatsch | zondag 17 juni 2018 @ 00:00 |
Fisichella rijdt behoorlijk in de weg. Verstoort het gevecht tussen de #91 en #81 | |
THEFXR | zondag 17 juni 2018 @ 00:02 |
die helm van kalff | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 00:02 |
Porsche #93 "problem in the electrical system" | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 00:03 |
heeft hij al enkele jaren | |
exile79 | zondag 17 juni 2018 @ 00:04 |
Fietshelm van z'n zoontje. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:06 |
Uit dat licht en Core kan naar huis en lekker gaan douchen ipv op tig ronden achterstand rond hobbelen. | |
exile79 | zondag 17 juni 2018 @ 00:10 |
Ik zap naar RTL vanwege de reclame en het eerste dat ik hoor is Tom 'ik heb tien keer Le mans gedaan'. | |
Nattekat | zondag 17 juni 2018 @ 00:15 |
Er is een Russisch kampvuur geweest begrijp ik | |
Nattekat | zondag 17 juni 2018 @ 00:16 |
| |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 00:16 |
Stop & go 60 seconden voor de #8 (speeding in a slow zone) | |
Nattekat | zondag 17 juni 2018 @ 00:18 |
Rip het laatste restje spanning. | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 00:18 |
er worden nu veel straffen uitgedeeld voor speeding | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:19 |
Kan in de slotfase onmogelijk nog fout gaan inderdaad. | |
Nattekat | zondag 17 juni 2018 @ 00:20 |
*verrassende situaties uitgezonderd | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 00:22 |
| |
MrBanaan1 | zondag 17 juni 2018 @ 00:22 |
Ja, of een probleempje of tijdstraf voor dn andere toyota. | |
THEFXR | zondag 17 juni 2018 @ 00:29 |
bedn benieuwd hoe alonso s'nachts rijd | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:33 |
Oei, Catsburg z'n auto in de problemen. | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 00:35 |
| |
PierreTT | zondag 17 juni 2018 @ 00:36 |
En weer terug | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 00:40 |
Kalm hier, normaal is het wel wat drukker tot een uur of 02.00 | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 00:41 |
dit jaar wel erg rustig hier inderdaad | |
MrBanaan1 | zondag 17 juni 2018 @ 00:41 |
Basketbal/korfbal | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 00:42 |
car 81 pit stop under investigation RLM zegt "damper issue" | |
PierreTT | zondag 17 juni 2018 @ 00:42 |
Klopt inderdaad. Even kijken wat ik het afgelopen uur heb gemist... | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:42 |
Hoi | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 00:42 |
De #81 verliest helaas veel zo ... | |
MrBanaan1 | zondag 17 juni 2018 @ 00:43 |
Eerlijk is eerlijk; het is dit jaar aanzienlijk minder spannend dan normaal... Lmp1 is nieteens een wedstrijd. Lmp2 is nooit echt de prioriteit. GtPro is Porsche dominant lijkt t. En GtAm is nu ook niet het hoogtepunt. Vorige jaren vermaakte ik me beter moet ik bekennen. | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 00:44 |
Zit wat in ja Al had ik ook wel gedacht dat Alonso wat bekijks zou trekken.... | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 00:44 |
Met name LMP2 valt mij wel echt heel erg tegen, daar zijn echt amper gevechten on track. GT AM ook minder dan normaal | |
dvdfreak | zondag 17 juni 2018 @ 00:44 |
ik ben geen auto race fan maar de nacht is altijd leuk om te kijken | |
PierreTT | zondag 17 juni 2018 @ 00:45 |
Klopt ook inderdaad. Ook voor mij de reden dat ik meer afwezig ben eerlijk gezegd. | |
trein2000 | zondag 17 juni 2018 @ 00:45 |
Ik heb al een paar keer weggezapt. Lig nu op bed, zie het morgen wel weer. | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 00:46 |
reclame bij RTL en er staat weer eentje stil | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 00:46 |
De #6 die al eerder problemen had staat nu achter de vangrails | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:46 |
Nou ja, die was overdag ook al te zien | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:47 |
Ach ja, 32e op een rondje of twintig. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:48 |
Ik pak er eens een Red Bull en wat Pringles bij | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 00:49 |
ik dop er nog eentje | |
THEFXR | zondag 17 juni 2018 @ 00:49 |
hoe is het eigenlijk met nl ex f1 coureur christian alberts? | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:52 |
Welterusten Nelson | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:52 |
Hugodver, Ronald van Dam komt eraan | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 00:53 |
wel goed denk ik, want hij heeft geld zat. Heeft onlangs nog een Bugatti Chiron geleverd gekregen | |
Doler12 | zondag 17 juni 2018 @ 00:55 |
Shit! | |
Oscar. | zondag 17 juni 2018 @ 00:55 |
wie gaat er de hele avond kijken? | |
PierreTT | zondag 17 juni 2018 @ 00:56 |
Normaliter wel, maar ik twijfel nu serieus | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:56 |
Ik wil het wel maar ga straks denk ik toch een uurtje of twee pitten, want vorig jaar werd ik ineens kotsmisselijk | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 00:56 |
Vraag genoemd | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 00:57 |
ik niet, was het al niet van plan maar als het nu een hele spannende editie was dan had ik het overwogen | |
trein2000 | zondag 17 juni 2018 @ 00:59 |
Dit | |
trein2000 | zondag 17 juni 2018 @ 01:00 |
Wat was het antwoord? | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:01 |
Hotel in de buurt, waar ze een paar kamers hebben. Ik had gedacht dat het misschien iets praktischer was om een matras neer te mikken in een hok naast de studio | |
trein2000 | zondag 17 juni 2018 @ 01:01 |
Leek mij ook het meest logisch... | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 01:03 |
denk dat ik rond 0200 wel even ga maffen..... | |
Oscar. | zondag 17 juni 2018 @ 01:03 |
ow het plasverhaal | |
Oscar. | zondag 17 juni 2018 @ 01:03 |
ja en dan om 6 uur op voor zonsopgang | |
potjecreme | zondag 17 juni 2018 @ 01:06 |
Welke plek staat team Holland? | |
MrBanaan1 | zondag 17 juni 2018 @ 01:06 |
Ik zit nog wat op de pc maar ga binnen een uur toch lekker naar bedje. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:07 |
11e in de klasse. | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 01:08 |
Jan stond niet helemaal lekker in de pits | |
potjecreme | zondag 17 juni 2018 @ 01:09 |
tnx | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 01:13 |
Paul Dalla Lana zou nog aan zijn AMR #98 het werken zijn die 3 uur geleden gecrasht is | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:14 |
Slapeloosheid ftw | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 01:14 |
| |
Doler12 | zondag 17 juni 2018 @ 01:14 |
Dit is geen Ronald van Dam | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:16 |
Nee, die zou komen toen Nelson er vandoor ging. De twee die er nu zitten vonden het wat lang duren en hebben nu het vermoeden dat Van Dam z'n wekker is vergeten te zetten. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:16 |
Oh daar komt Ronald nu toch echt | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 01:17 |
Drive-through voor de #81 - pit stop infringement (refuelling on the skates) | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:17 |
Nou, daar gaat de winst. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:19 |
Jinxer | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 01:25 |
Het is rustig, ook qua verschillen. Weinig close battles momenteel | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:26 |
Plek zes in de GTE-Pro, plek elf in de GTE-Am, plek negen in de LMP2, daar zitten de gaten binnen een seconde of tien. Spannend. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:30 |
Alonso erin. | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 01:31 |
Benieuwd hoe hij het gaat doen in de nacht. in de eerste stint was hij vrij agressief in verkeer | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:32 |
Ik knijp de billen alvast samen, gaan we gewoon doen alsof het spannend is. | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 01:33 |
als dit maar goed gaat zo met Alonso | |
TargaFlorio | zondag 17 juni 2018 @ 01:39 |
erik ten hag: it ain't over till it's over | |
THEFXR | zondag 17 juni 2018 @ 01:41 |
ga nu escape plan 2 kijken, daarna le mans dan naar bed | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 01:41 |
de vlammetjes bij de #17 krijgen een 5 op de schaal van Coronel | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:44 |
Alonso stampt lekker door. | |
MrBanaan1 | zondag 17 juni 2018 @ 01:45 |
Shiiiit komt er een deel 2!? Niceee. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:46 |
Sterker nog, dat is er denk ik al, getuige het feit dat hij het nu gaat kijken. | |
MrBanaan1 | zondag 17 juni 2018 @ 01:46 |
Goed ik ga lekker indutten dus tot ziens mensen :w | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 01:46 |
| |
THEFXR | zondag 17 juni 2018 @ 01:47 |
deel 3 is ook al opgenomen, Stallone is een melk expert, Rambo 5 komt ook uit | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 01:52 |
Slechtste editie van dit decennium. Krohn is nog niet gespind | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 01:55 |
Even wachten tot hij het stuur overneemt straks. | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 02:02 |
Conway lijkt het tempo ook iets op te voeren | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 02:04 |
De #25 stond niet helemaal in de goede richting | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 02:21 |
nou ik vind 't wel weer mooi voor nu, even wat slaap pakken tot straks ergens | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 02:32 |
Alonso knabbelt serieus tijd van zijn achterstand af | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 03:13 |
Inmiddels over de helft. Lopez gaat hard in de 7. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 03:21 |
De 26 met Vergne had een kleine hapering bij het uitrijden van de pits, spanning en sensatie. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 03:30 |
Rebellion #3 in de problemen | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 03:39 |
Alonso ondertussen binnen de minuut van Lopez. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 03:49 |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 03:49 |
Vlammen op het rechte stuk bij Racing Team Nederland zo te zien | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 03:57 |
G-Drive gecrashed, maar wel de #40 die achtste lag ipv de leider Gutierrez is eruit, die is klaar. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 04:20 |
Uitlaatprobleempje voor RTN. Na elf minuten in de pits inmiddels weer op weg. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 04:27 |
De Maleisische Jackie Chan Racing (37) staat bij de Porsche Curves naast de baan. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 04:36 |
Nakajima in de 8 inmiddels op tien seconden van Lopez in de 7. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 04:38 |
Zeven seconden nog. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 04:47 |
Happy Hour gaat beginnen, 3:27.807 en snelste LMP2-raceronde voor Duval in de #28. | |
Bluurgh | zondag 17 juni 2018 @ 04:53 |
Ah ze rijden nog in het donker, hier is het alweer helemaal licht. | |
Bluurgh | zondag 17 juni 2018 @ 04:58 |
Maar Toyota +7 laps op de rest, dat is dus gewoon rustig naar de finish. | |
Sphinxxx | zondag 17 juni 2018 @ 05:07 |
#7 en #8 in een shot, vet hoor | |
THEFXR | zondag 17 juni 2018 @ 05:09 |
THEFXR | zondag 17 juni 2018 @ 05:10 |
Alonso reed het gat kleiner, toen pitstops en nu rijd 7 weer weg van 8 | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 05:23 |
"Ook bij de Porsche 94 is flink gesleuteld en daar ziet het er eigenlijk niet heel best uit." Die ligt jandorie 140 ronden achter, nee, dat ziet er niet heel best uit nee Bedankt, RTL7. | |
twiFight | zondag 17 juni 2018 @ 05:25 |
Ze zetten natuurlijk niet de beste mensen achter de mic om 5 uur 's nachts he | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 05:31 |
Tijd om even een uiltje te knappen, er gebeurt werkelijk niks. | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 05:59 |
Ah, je eerste Le Mans. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 07:19 |
Ah, nu krijgen we dit. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 07:21 |
Dragonspeed (de LMP1) stevig de banden in. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 07:26 |
De 8 weer op kop inmiddels. | |
Bonobo11 | zondag 17 juni 2018 @ 07:37 |
Stop & Go voor de 7 en 8 | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 07:41 |
was om 0600 terug wakker, maar weer in slap gevallen [ Bericht 28% gewijzigd door Sinister-D- op 17-06-2018 07:47:05 ] | |
Burner82 | zondag 17 juni 2018 @ 07:49 |
Tijd voor meer koffie dan | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 07:51 |
zover was ik nog niet eens daarstraks | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 07:57 |
Precies op tijd voor de Krohn spin. | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 07:58 |
Daar was Krohn, eindelijk is deze LM24 compleet | |
exile79 | zondag 17 juni 2018 @ 08:03 |
Niet veel gemist geloof ik | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 08:04 |
Ik heb toch 4 wagens kunnen wegstrepen daarnet..... geen idee wat er met die 4 gebeurt is, kan weinig op twitter terug vinden | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 08:05 |
Welke 4 dan? | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 08:08 |
#40 G-Drive #34 Jackie Chan DC #88 Dempsey #82 BMW staan op de livetimg als retired. Maar ik hoor nu net dat de Dempsey 1ste ligt in de GTam dus die kan al niet gestopt zijn | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 08:09 |
Was het Hedman die de 10 afschreef? | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 08:10 |
Dat is de 77 Dempsey, al een eeuwigheid De 40 ging dankzij Gutierrez met flinke vaart achteruit tegen de banden. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 08:11 |
Hanley. | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 08:12 |
Och godver nog geen slok koffie gehad hè | |
Nattekat | zondag 17 juni 2018 @ 08:16 |
Wat gemist? | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 08:16 |
EN nog eentje eruit Van Der Zande | |
exile79 | zondag 17 juni 2018 @ 08:18 |
Waarom staat die wagen van ByKolles nog niet als retired in de timing? | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 08:19 |
Nog niet officieel retired. | |
exile79 | zondag 17 juni 2018 @ 08:22 |
Ja ok. Waarom is de wagen van ByKolles nog niet officieel retired? | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 08:22 |
Dat weet niemand. Misschien hopen ze nog te rijden. | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 08:23 |
Ik denk dat zolang het team geen officiële statement geeft dat ze altijd nog de garage mogen uitrijden. Sommige teams sturen hun wagen later in de race nog weleens naar buiten om de finish mee te maken, ondanks dat ze al veel te lang in de garage stonden en ze niet geklasseerd worden. Dat mag dan weer niet als ze retired zijn. Dat gezegd hebbende, de #4 staat niet in de garage. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 08:25 |
| |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 08:44 |
De #5, inmiddels op 65 ronden van de leider, gaat straks nog naar buiten. | |
Fer | zondag 17 juni 2018 @ 08:45 |
Wel een beetje saai zo zonder Porsche en Audi | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 08:48 |
Nee hoor. | |
kaasplankje | zondag 17 juni 2018 @ 08:49 |
En de rest, ieder toonaangevend merk zou toch moeten kunnen deelnemen met een team. Het is al veel langer mis. Peug, VW, Mercedes, etc. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 08:54 |
Lotterer inmiddels binnen een halve minuut van Beche in de Rebellion-strijd om P3. | |
kaasplankje | zondag 17 juni 2018 @ 08:59 |
Volgens dit artikel is dieselgate mede oorzaak voor het terugtrekken van Audi en Porsche. Die volgens eigen zeggen een budget van 170 miljoen per jaar hadden. https://www.autobahn.eu/2(...)n-audi-lmp1-dat-kan/
| |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 09:02 |
Uhm ja, dacht dat dat wel zo een beetje algemeen bekend was..... | |
Burner82 | zondag 17 juni 2018 @ 09:06 |
Hij wil de beer niet verkopen voordat de huid geschoten is??? Volgens mij zijn ze op Eurosport ook toe aan een kop koffie | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 09:06 |
Gewoon kapotschieten die huid. | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 09:11 |
Safety car | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 09:11 |
Waarom nou weer SC. Bah. | |
kaasplankje | zondag 17 juni 2018 @ 09:11 |
Wat ik niet zo snap is dat ze het zover hebben laten komen, met maar 1 team ad start in lmp1, het zou toch niet van VAG alleen af moeten hangen of de hoofdklasse in Le Mans competatief is? | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 09:12 |
Toyota's gesplit door safety car. verschil plus 30sec | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 09:12 |
Ligt de boel zo een kwartier stil om een putdeksel | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 09:12 |
Gat tussen de Toyotas nu ook weer groter geworden. Godver. | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 09:15 |
| |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 09:18 |
Problemen voor Aston #97 Maar beetje vreemd dat dit via een safety car moest? | |
Fer | zondag 17 juni 2018 @ 09:24 |
Waarom parkeren ze geen auto voor die put, zodat de anderen naar rects moeten ipv vlak langs die werkers. | |
TjjWester | zondag 17 juni 2018 @ 09:26 |
Ze hebben geen fatsoenlijke bedden | |
chufi | zondag 17 juni 2018 @ 09:28 |
Metselen ze nu aan de weg in de hoop dat het nog droog wordt ? | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 09:29 |
Ik ga er dan ook vanuit dat dat sneldrogende cement is.... | |
Tarado | zondag 17 juni 2018 @ 09:32 |
jammer dat die Toyota's nog heel zijn | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 09:44 |
Gas erop | |
zoem | zondag 17 juni 2018 @ 09:48 |
Een slowzone is best lang als het om slechts een gerepareerd putdeksel gaat | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 09:49 |
Rot op. | |
Tarado | zondag 17 juni 2018 @ 09:50 |
ook goeiemorgen | |
zoem | zondag 17 juni 2018 @ 09:56 |
De 50 strompelt naar de pitstraat | |
heywoodu | zondag 17 juni 2018 @ 10:01 |
Di Resta er hard af | |
zoem | zondag 17 juni 2018 @ 10:01 |
Oei | |
Nattekat | zondag 17 juni 2018 @ 10:01 |
Dat die Toyota's nog heel zijn joh... | |
Nattekat | zondag 17 juni 2018 @ 10:02 |
Koude bandjes... | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 10:02 |
safety car | |
zoem | zondag 17 juni 2018 @ 10:03 |
Valt me tegen van Di Resta | |
daNpy | zondag 17 juni 2018 @ 10:03 |
Ajajajaj die muur is hard. | |
Sinister-D- | zondag 17 juni 2018 @ 10:03 |
Dat is dus de Marker of Doom weer | |
Fir3fly | zondag 17 juni 2018 @ 10:04 |
Deze SCs verpesten het einde van de race nogal. Het ging juist zo goed tijdens de nacht. | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 10:05 |
ik schakel net in en zie direct Di Resta crashen | |
daNpy | zondag 17 juni 2018 @ 10:08 |
Vind de SC-s en slow zones inderdaad nogal afbreuk doen aan de race. | |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 10:16 |
Corvette #64 retired
| |
M90 | zondag 17 juni 2018 @ 10:16 |
dicht |