Om 15:00 maken we een uitstapje naar poule D. In de Otkrytije Arena van Moskou neemt Argentinië het op tegen IJsland. Onder aanvoering van Jorge Sampaoli (de coach van de Chileentjes vier jaar terug en van Sevilla twee seizoenen geleden) gaat Argentinië op jacht naar eer en succes, maar te vrezen valt dat dit plan al vroeg sneuvelt. Een volledig op Messi afgestemd elftal heeft op het middenveld en in de achterhoede een groot probleem, dus zal de overlevingsjacht een soort Jeckyll and Hyde worden. IJsland treedt aan als het bekende kleinduimpje wat faam maakte in Frankrijk twee jaar terug door Engeland in de achtste finales van het EK uit te schakelen.
Messi is Argentinië, Argentinië is Messi, soms iets teveel Messi. Er moesten ontslagen vallen en er moest tot op de laatste speeldag met de billen worden geknepen; maar daar was dan Lionel Messi die zijn land redde en naar het WK bracht. Om Messi heen zouden mensen het liefst Icardi en Dybala zien, maar dat gaat dan niet. Icardi is zelfs thuis, Dybala zit samen met zijn Juve-vriend Higuain op de bank. Zeker het eerste duel: de opstelling lijkt Caballero; Salvio, Otamendi, Rojo, Tagliafico; Biglia, Mascherano; Meza, Messi, Di Maria; Agüero te worden. De traagheid van de verdediging en het middenveld geeft te denken, een geïmproviseerde Salvio geeft te denken. Heel veel geeft te denken bij dit Argentinië. Gaan ze wel als eerste eindigen in hun poule? Kroatië is een uitdaging.
IJsland verbaasde iedereen op het EK2016 door de kwartfinale te halen. Met Lagerback als interimcoach en beoogde manager (nu daadwerkelijk de manager) Hallgrimsson kwam IJsland door haar poule met Oostenrijk, Portugal en Hongarije. De filmpjes met ingedaalde ballen-commentators zijn bekend, de Haka is bekend, 200.000 inwoners zijn bekend; IJsland heeft een bijzonder sterke organisatie, klinkt oersimpel, klinkt makkelijk maar zie het maar te doen. We gaan weer genieten van Finnbogason, Sigurdsson, Bjarnason, van alle hardwerkende gedisciplineerde IJslanders en misschien weten ze weer te stunten. Fantastisch.
TV Vanaf 14:11 is er Touzani’s WK warming up met TAGLIAFICO. Om 14:30 voorbeschouwing en om 15:00 live.
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo