Thnx, alsnog binnenquote:
Top! Dankjewel man! 👍quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:43 schreef tompsv18 het volgende:
Hier: https://www.ticketmaster.nl/event/251957
Ten eerste wat je al zegt; marktwerking, ze verkopen met speels gemak 2x Ziggo uit, dus je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het inderdaad te 'goedkoop' is.quote:Op zondag 8 december 2019 12:55 schreef whosvegas het volgende:
Wat vinden jullie van de prijs?
Voor het eerst laat ik een Pearl Jam voorbij gaan, omdat ik geen 95 euro wil betalen voor een concert.
De laatste jaren zijn de prijzen voor grote concerten enorm gestegen. In mijn ogen te veel.
Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die daar zo over denkt, beide shows zijn uitverkocht, dus de volgende keer kunnnen ze 110 euro voor een kaartje gaan vragen.
Daar heb je een (klein) puntquote:Op zondag 8 december 2019 13:05 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Ten eerste wat je al zegt; marktwerking, ze verkopen met speels gemak 2x Ziggo uit, dus je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het inderdaad te 'goedkoop' is.
Ten tweede is er natuurlijk een ongelooflijke verschuiving in hoe artiesten hun geld verdienen, vroeger betaalde je 40 gulden voor een CD, en ging je touren om de CD verkoop te stimuleren. Nu maak je een CD zodat je weer een reden hebt te touren, want buiten de diehard fans koopt niemand meer fysiek muziek en moet je het doen met die 0,0001c die je overhoudt van een Spotify stream nadat alle andere belanghebbenden gevangen hebben.
Prijs gaat wel erg hard omhoog nu ja, hoewel ze voor een band die met speels gemak 2 keer ziggo uitverkoopt naar huidige maatstaven nog redelijk betaalbaar zijn. Dit was wel de eerste keer dat ik twijfelde moet ik zeggen, het is dat ik niet heel erg op mijn uitgaven hoef te letten.quote:Op maandag 9 december 2019 18:03 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Daar heb je een (klein) punt
De verhouding begint een beetje zoek te raken, heb ik het idee.
Voor hetzelfdee geld ga je een dag naar een festival, krijg je meer voor je geld
Maar Peal Jam ilive, stijgt wel uit boven alles wat ik gezien heb
Al ik PJ nog nooit of een paar gezien zou hebben, zou het een ander verhaal worden (de teller staat op 8/9 keer ofzo)
1,7 miljoen is niet wat er netto binnenkomt. Deel er van gaat al exclusief naar ticketmaster, omzetbelasting er af. Producties zijn ook een stuk duurder geworden.quote:Op maandag 9 december 2019 19:40 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ach, cd's verkopen nauwelijks meer, maar 100 euro per kaartje is wel nog altijd 1,7 miljoen aan inkomsten op één avondje Ziggo. En ik weet wel dat er heul veul van betaald moet worden, maar ik geloof niet dat we medelijden met PJ hoeven te hebben. En waarschijnlijk ook niet als het ticket, pak 'm beet, 70 euro was geweest.
Aan de andere kant, als je de kaartjes zo makkelijk verkoopt is er dus ook een grote groep die het blijkbaar geen probleem vindt.
Ja, treurig. Sowieso: zoveel goeds in clubcircuit in half lege zalenquote:Op maandag 9 december 2019 20:04 schreef whosvegas het volgende:
Dat terwijl aan de bovenkant miljoenen per tour wordt verdiend, met kwalitatief mindere acts (dan heb ik het dus niet over PJ)
Ja dat gat is enorm, als je ook kijkt wat op een festival het spul verdient dat 2 a 3 acts voor de headliner staat, dan heb je het echt over 10-20k ofzo, terwijl beetje headliner al snel 1 - 1,5 miljoen+ isquote:Op maandag 9 december 2019 20:55 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, treurig. Sowieso: zoveel goeds in clubcircuit in half lege zalen
Die staan dan voor niks te spelenquote:Op maandag 9 december 2019 20:55 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, treurig. Sowieso: zoveel goeds in clubcircuit in half lege zalen
Ben zelf bij een band betrokken (regionaal bekend), veel organisatoren/zaalhouders etc denken vooral dat je dankbaar mag zijn dat ze je uitnodigen en maar even gratis moet komen opdraven. Inmiddels genoeg naam om. alleen fatsoenlijk betaalde optredens te doen, maar tegen ieder optreden staan minstens 2 afwijzingen. En dan vinden dat soort mensen het vreemd dat je niet voor 250 euro komt opdraven met 6 bandleden, apparatuur en een geluidsman.quote:Op maandag 9 december 2019 21:15 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Die staan dan voor niks te spelen
Of er moet een subsidie opzitten, dat ze nog wat krijgen
Als beginnend bandje, heb je daar alles voor over, maar kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment ophoud.
Kan me voorstellen dat dat een lastig dilemma is, als je veel optredens doet (die je bijna voor niks doet), in de hoop dat je er op een gegeven moment aan kunt verdienen. Zoals bijv. tijdens de Popronde (oa Kensington is via de Popronde doorgebroken en nu doen ze een aantal show in het Ziggodome, waar ze waarschijnlijk wel goed aan verdienen).quote:Op maandag 9 december 2019 21:27 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ben zelf bij een band betrokken (regionaal bekend), veel organisatoren/zaalhouders etc denken vooral dat je dankbaar mag zijn dat ze je uitnodigen en maar even gratis moet komen opdraven. Inmiddels genoeg naam om. alleen fatsoenlijk betaalde optredens te doen, maar tegen ieder optreden staan minstens 2 afwijzingen. En dan vinden dat soort mensen het vreemd dat je niet voor 250 euro komt opdraven met 6 bandleden, apparatuur en een geluidsman.
Als je er van moet of wil leven lijkt het me helemaal lastig. Soms is spelen voor een hongerloon wellicht nog beter dan niets doen, maar wellicht verniel je je eigen markt er mee.quote:Op maandag 9 december 2019 21:51 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat dat een lastig dilemma is, als je veel optredens doet (die je bijna voor niks doet), in de hoop dat je er op een gegeven moment aan kunt verdienen. Zoals bijv. tijdens de Popronde (oa Kensington is via de Popronde doorgebroken en nu doen ze een aantal show in het Ziggodome, waar ze waarschijnlijk wel goed aan verdienen).
Denk ook dat het een kwestie is, van geluk hebben (zoals met veel ander dingen in het leven)
Pearl Bowie?quote:Op woensdag 22 januari 2020 23:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Nieuwe Pearl Jam:
Wat een kutnummer
Nee, gaaf. Leuk Talk talk intro ook.quote:Op woensdag 22 januari 2020 23:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Nieuwe Pearl Jam:
Wat een kutnummer
Als ik Talk Talk wil luisteren, luister ik naar Talk Talk.quote:Op donderdag 23 januari 2020 08:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nee, gaaf. Leuk Talk talk intro ook.
Het is uiteindelijk gewoon een goed liedje, en ze durven het experiment aan, dat is altijd te prijzen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 08:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als ik Talk Talk wil luisteren, luister ik naar Talk Talk.
Als ik Pearl Jam wil luisteren, wil ik Pearl Jam horen. Niet Talk Talk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |