abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 december 2019 @ 12:11:50 #76
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_190310549
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 11:41 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

[..]

Thnx, alsnog binnen ^O^
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_190310598
quote:
Top! Dankjewel man! 👍
pi_190310758
Hier ook gelukt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 7 december 2019 @ 12:44:32 #79
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_190310906
Damn.. ff met de kids bezig..2e concert gemist
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 8 december 2019 @ 12:55:42 #80
52513 whosvegas
The Trickster
pi_190326254
Wat vinden jullie van de prijs?

Voor het eerst laat ik een Pearl Jam voorbij gaan, omdat ik geen 95 euro wil betalen voor een concert.

De laatste jaren zijn de prijzen voor grote concerten enorm gestegen. In mijn ogen te veel.

Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die daar zo over denkt, beide shows zijn uitverkocht, dus de volgende keer kunnnen ze 110 euro voor een kaartje gaan vragen.
Are you nuts??
pi_190326451
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:55 schreef whosvegas het volgende:
Wat vinden jullie van de prijs?

Voor het eerst laat ik een Pearl Jam voorbij gaan, omdat ik geen 95 euro wil betalen voor een concert.

De laatste jaren zijn de prijzen voor grote concerten enorm gestegen. In mijn ogen te veel.

Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die daar zo over denkt, beide shows zijn uitverkocht, dus de volgende keer kunnnen ze 110 euro voor een kaartje gaan vragen.
Ten eerste wat je al zegt; marktwerking, ze verkopen met speels gemak 2x Ziggo uit, dus je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het inderdaad te 'goedkoop' is.

Ten tweede is er natuurlijk een ongelooflijke verschuiving in hoe artiesten hun geld verdienen, vroeger betaalde je 40 gulden voor een CD, en ging je touren om de CD verkoop te stimuleren. Nu maak je een CD zodat je weer een reden hebt te touren, want buiten de diehard fans koopt niemand meer fysiek muziek en moet je het doen met die 0,0001c die je overhoudt van een Spotify stream nadat alle andere belanghebbenden gevangen hebben.
  maandag 9 december 2019 @ 18:03:46 #82
52513 whosvegas
The Trickster
pi_190349031
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 13:05 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ten eerste wat je al zegt; marktwerking, ze verkopen met speels gemak 2x Ziggo uit, dus je zou zelfs kunnen beargumenteren dat het inderdaad te 'goedkoop' is.

Ten tweede is er natuurlijk een ongelooflijke verschuiving in hoe artiesten hun geld verdienen, vroeger betaalde je 40 gulden voor een CD, en ging je touren om de CD verkoop te stimuleren. Nu maak je een CD zodat je weer een reden hebt te touren, want buiten de diehard fans koopt niemand meer fysiek muziek en moet je het doen met die 0,0001c die je overhoudt van een Spotify stream nadat alle andere belanghebbenden gevangen hebben.
Daar heb je een (klein) punt
De verhouding begint een beetje zoek te raken, heb ik het idee.

Voor hetzelfdee geld ga je een dag naar een festival, krijg je meer voor je geld
Maar Peal Jam ilive, stijgt wel uit boven alles wat ik gezien heb
Al ik PJ nog nooit of een paar gezien zou hebben, zou het een ander verhaal worden (de teller staat op 8/9 keer ofzo)
Are you nuts??
  maandag 9 december 2019 @ 18:10:37 #83
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_190349145
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 18:03 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Daar heb je een (klein) punt
De verhouding begint een beetje zoek te raken, heb ik het idee.

Voor hetzelfdee geld ga je een dag naar een festival, krijg je meer voor je geld
Maar Peal Jam ilive, stijgt wel uit boven alles wat ik gezien heb
Al ik PJ nog nooit of een paar gezien zou hebben, zou het een ander verhaal worden (de teller staat op 8/9 keer ofzo)
Prijs gaat wel erg hard omhoog nu ja, hoewel ze voor een band die met speels gemak 2 keer ziggo uitverkoopt naar huidige maatstaven nog redelijk betaalbaar zijn. Dit was wel de eerste keer dat ik twijfelde moet ik zeggen, het is dat ik niet heel erg op mijn uitgaven hoef te letten.
Festivals en meer waar voor je geld ben ik het dan weer niet mee eens, headline indoor is voor mij echt van hele grote meerwaarde tov concerten op festivalweides. Maar dat is persoonlijk, vroeger keer ik er ook anders naar. Ben als oude lul gewoon klaar met die hele massale optredens, Ziggo Dome is wel het maximale en dat is dan ook nog voor een heel select groepje bands.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 9 december 2019 @ 18:53:40 #84
52513 whosvegas
The Trickster
pi_190349968
Dat van de massale optredens herken ik wel, ik ga regelmatig naar optredens in lokale pop podia, dan is het Ziggo dome wel heel massaal. En dat begint me langzaam ook een beetje tegen te staan. Vroeger boeide me dat totaal niet.

Wel tof, dat Pearl Jam altijd :2 keer in Nederland staatt, als ze door Europa gaan toeren.

Als je kijkt op setlist.fm is Nederland een leuk land om te wonen, wat concerten betreft :Y
Are you nuts??
  maandag 9 december 2019 @ 19:27:04 #85
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_190350621
Ik had ook niet echt de behoefte, dacht ik ga in 2022 wel weer. Zeker met die prijs ;) Maarja, het blijft PJ en vaders was toch bezig om tickets te regelen. Ik twijfel nog steeds, ticket krijg ik toch wel weer verkocht, dus geen probleem.

Haal tegenwoordig met een dagfestival zoals (bijvoorbeeld) Sonic Whip veel meer waar voor mijn geld (vind ik zelf). Maar goed, dat soort festivalletjes gooien er ook ieder jaar een paar tientjes bovenop, en dan is het weer tijd om een ander festivalletje te zoeken. :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_190350873
Ach, cd's verkopen nauwelijks meer, maar 100 euro per kaartje is wel nog altijd 1,7 miljoen aan inkomsten op één avondje Ziggo. En ik weet wel dat er heul veul van betaald moet worden, maar ik geloof niet dat we medelijden met PJ hoeven te hebben. En waarschijnlijk ook niet als het ticket, pak 'm beet, 70 euro was geweest.

Aan de andere kant, als je de kaartjes zo makkelijk verkoopt is er dus ook een grote groep die het blijkbaar geen probleem vindt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 9 december 2019 @ 19:50:33 #87
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_190351099
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 19:40 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ach, cd's verkopen nauwelijks meer, maar 100 euro per kaartje is wel nog altijd 1,7 miljoen aan inkomsten op één avondje Ziggo. En ik weet wel dat er heul veul van betaald moet worden, maar ik geloof niet dat we medelijden met PJ hoeven te hebben. En waarschijnlijk ook niet als het ticket, pak 'm beet, 70 euro was geweest.

Aan de andere kant, als je de kaartjes zo makkelijk verkoopt is er dus ook een grote groep die het blijkbaar geen probleem vindt.
1,7 miljoen is niet wat er netto binnenkomt. Deel er van gaat al exclusief naar ticketmaster, omzetbelasting er af. Producties zijn ook een stuk duurder geworden.
Uiteraard verdient ook PJ er dik aan en hoef je ook daar geen medelijden mee te hebben, maar ik vermoed dat die er anno nu niet veel beter van worden dan een paar jaar terug.
  maandag 9 december 2019 @ 20:04:11 #88
52513 whosvegas
The Trickster
pi_190351402
Wat ik zonde vindt, dat een bandje als Mozes and the Firstborn (wat ik persoonlijk een goed bandje vind) is gestopt (blijkbaar om financiele redenen):
https://3voor12.vpro.nl/u(...)atste-show-aan~.html

Dat terwijl aan de bovenkant miljoenen per tour wordt verdiend, met kwalitatief mindere acts (dan heb ik het dus niet over PJ)
Are you nuts??
  maandag 9 december 2019 @ 20:55:46 #89
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_190352517
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 20:04 schreef whosvegas het volgende:

Dat terwijl aan de bovenkant miljoenen per tour wordt verdiend, met kwalitatief mindere acts (dan heb ik het dus niet over PJ)
Ja, treurig. Sowieso: zoveel goeds in clubcircuit in half lege zalen ;(
pi_190352642
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 20:55 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ja dat gat is enorm, als je ook kijkt wat op een festival het spul verdient dat 2 a 3 acts voor de headliner staat, dan heb je het echt over 10-20k ofzo, terwijl beetje headliner al snel 1 - 1,5 miljoen+ is :')
  maandag 9 december 2019 @ 21:15:42 #91
52513 whosvegas
The Trickster
pi_190352958
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 20:55 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Die staan dan voor niks te spelen
Of er moet een subsidie opzitten, dat ze nog wat krijgen
Als beginnend bandje, heb je daar alles voor over, maar kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment ophoud.
Are you nuts??
  maandag 9 december 2019 @ 21:27:38 #92
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_190353200
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 21:15 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Die staan dan voor niks te spelen
Of er moet een subsidie opzitten, dat ze nog wat krijgen
Als beginnend bandje, heb je daar alles voor over, maar kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment ophoud.
Ben zelf bij een band betrokken (regionaal bekend), veel organisatoren/zaalhouders etc denken vooral dat je dankbaar mag zijn dat ze je uitnodigen en maar even gratis moet komen opdraven. Inmiddels genoeg naam om. alleen fatsoenlijk betaalde optredens te doen, maar tegen ieder optreden staan minstens 2 afwijzingen. En dan vinden dat soort mensen het vreemd dat je niet voor 250 euro komt opdraven met 6 bandleden, apparatuur en een geluidsman.
  maandag 9 december 2019 @ 21:51:26 #93
52513 whosvegas
The Trickster
pi_190353791
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 21:27 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ben zelf bij een band betrokken (regionaal bekend), veel organisatoren/zaalhouders etc denken vooral dat je dankbaar mag zijn dat ze je uitnodigen en maar even gratis moet komen opdraven. Inmiddels genoeg naam om. alleen fatsoenlijk betaalde optredens te doen, maar tegen ieder optreden staan minstens 2 afwijzingen. En dan vinden dat soort mensen het vreemd dat je niet voor 250 euro komt opdraven met 6 bandleden, apparatuur en een geluidsman.
Kan me voorstellen dat dat een lastig dilemma is, als je veel optredens doet (die je bijna voor niks doet), in de hoop dat je er op een gegeven moment aan kunt verdienen. Zoals bijv. tijdens de Popronde (oa Kensington is via de Popronde doorgebroken en nu doen ze een aantal show in het Ziggodome, waar ze waarschijnlijk wel goed aan verdienen).

Denk ook dat het een kwestie is, van geluk hebben (zoals met veel ander dingen in het leven :) )
Are you nuts??
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:07:55 #94
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_190358877
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 21:51 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat dat een lastig dilemma is, als je veel optredens doet (die je bijna voor niks doet), in de hoop dat je er op een gegeven moment aan kunt verdienen. Zoals bijv. tijdens de Popronde (oa Kensington is via de Popronde doorgebroken en nu doen ze een aantal show in het Ziggodome, waar ze waarschijnlijk wel goed aan verdienen).

Denk ook dat het een kwestie is, van geluk hebben (zoals met veel ander dingen in het leven :) )
Als je er van moet of wil leven lijkt het me helemaal lastig. Soms is spelen voor een hongerloon wellicht nog beter dan niets doen, maar wellicht verniel je je eigen markt er mee.
pi_191152839
Nieuwe Pearl Jam:

Wat een kutnummer ;(
  woensdag 22 januari 2020 @ 23:59:58 #96
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_191152896
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 23:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Nieuwe Pearl Jam:

Wat een kutnummer ;(
Pearl Bowie?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 23 januari 2020 @ 08:07:47 #97
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_191154631
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 23:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Nieuwe Pearl Jam:

Wat een kutnummer ;(
Nee, gaaf. Leuk Talk talk intro ook.
pi_191154768
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 08:07 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Nee, gaaf. Leuk Talk talk intro ook.
Als ik Talk Talk wil luisteren, luister ik naar Talk Talk.
Als ik Pearl Jam wil luisteren, wil ik Pearl Jam horen. Niet Talk Talk.
  donderdag 23 januari 2020 @ 09:06:24 #99
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_191155113
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 08:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Als ik Talk Talk wil luisteren, luister ik naar Talk Talk.
Als ik Pearl Jam wil luisteren, wil ik Pearl Jam horen. Niet Talk Talk.
Het is uiteindelijk gewoon een goed liedje, en ze durven het experiment aan, dat is altijd te prijzen.
Hele album zal PJ genoeg zijn.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 00:17:16 #100
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_191168107
Ik vind 'm best ok :Y
Robert Moog died for our synths
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')