Nee, is niet zo. ben je soms een moslim?quote:
Maar wat zijn hiervoor nou precies je argumenten? Ik bedoel... los van het feit dat je het 1 wel gelooft en het ander niet. Het onderstreepte hoor ik in deze context vaak, maar dat lijkt mij geen argument voor wat dan ook.quote:Op maandag 9 juli 2018 12:32 schreef Onaniem het volgende:
Ik heb nooit geloofd in de opwarming van de aarde als gevolg van menselijk handelen. Het klimaat schommelt al sinds het begin der tijden.
Wat is echter steeds lastiger vindt om te ontkennen is dat het klimaat wel extremer lijkt te worden (en dan nog geloof ik niet dat dat door menselijk handelen komt maar dat het een cyclus is die nu nog lastig te herkennen is)
Is het klimaat extremer geworden? In welke periode? Want een paar warme zomers en een paar koude winters maakt nog niet dat je van klimaat kan spreken. Daarvoor moet je kijken naar zeer lange tijdsperioden.quote:Op maandag 9 juli 2018 12:32 schreef Onaniem het volgende:
Ik heb nooit geloofd in de opwarming van de aarde als gevolg van menselijk handelen. Het klimaat schommelt al sinds het begin der tijden.
Wat is echter steeds lastiger vindt om te ontkennen is dat het klimaat wel extremer lijkt te worden (en dan nog geloof ik niet dat dat door menselijk handelen komt maar dat het een cyclus is die nu nog lastig te herkennen is)
Dat laatste is het dus een beetje idd.quote:Op maandag 9 juli 2018 12:59 schreef Kamina het volgende:
[..]
Is het klimaat extremer geworden? In welke periode? Want een paar warme zomers en een paar koude winters maakt nog niet dat je van klimaat kan spreken. Daarvoor moet je kijken naar zeer lange tijdsperioden.
Met verdampen van water stijgen de temperaturen nog harder, wamt water is een véél sterker broeikasgas als bijvoorbeeld CO2.quote:Op maandag 9 juli 2018 13:07 schreef Onaniem het volgende:
[..]
Dat laatste is het dus een beetje idd.
Toch zijn er wel voorbeelden te noemen: ongewoon hoge temperaturen in Canada, ongewoon veel regen in Japan etc.
Waar ik nog altijd van uitga is dat, áls er echte opwarming zou zijn, dat dat dan gecompenseerd wordt door meer regen (de oceanen verdampen immers harder) waardoor Africa weer zal vergroenen en de CO2 gehaltes vanzelf weer dalen.
Het kost echter ook heel veel warmte om water te laten verdampen. Ik denk hierbij dan overigens aan meer en dikkere wolken die verder landinwaarts kunnen komen. Aan het begin van het proces zal het inderdaad wel even benauwd worden als de luchtvochtigheid aan het toenemen is bij gelijkblijvende of stijgende temperaturen.quote:Op maandag 9 juli 2018 13:13 schreef Kamina het volgende:
[..]
Met verdampen van water stijgen de temperaturen nog harder, wamt water is een véél sterker broeikasgas als bijvoorbeeld CO2.
Bovendien wordt CO2 voornamelijk door microorganismen in de zeeën omgezet naar O2. En die zeeën zijn we aan het verzuren helaas.
Canada heeft onlangs een koude winter gehad, en recent een lading onverwachte sneeuw:quote:Op maandag 9 juli 2018 13:07 schreef Onaniem het volgende:
[..]
Dat laatste is het dus een beetje idd.
Toch zijn er wel voorbeelden te noemen: ongewoon hoge temperaturen in Canada, ongewoon veel regen in Japan etc.
Waar ik nog altijd van uitga is dat, áls er echte opwarming zou zijn, dat dat dan gecompenseerd wordt door meer regen (de oceanen verdampen immers harder) waardoor Africa weer zal vergroenen en de CO2 gehaltes vanzelf weer dalen.
Klimaatverandering is niet per se "opwarming van de aarde"... In de jaren '70 van de vorige eeuw bestond er nog vrees voor een nieuwe ijstijd...quote:Op maandag 9 juli 2018 13:44 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Canada heeft onlangs een koude winter gehad, en recent een lading onverwachte sneeuw:
https://www.theglobeandma(...)avy-rain-expected-2/
Er zijn altijd al extreme weersomstandigheden geweest. Zo heeft Nederland de St Felixvloed en de St Elisabethvloed gehad.Lang voordat de Shell bezig was.
De IPCC en daarna Al Gore kondigden al aan dat het aantal stormen zou toenemen; er was een daling.
En dit dan: sneeuw in zuidelijk Afrika, voor het eerst in 150 jaar:
https://www.iceagenow.inf(...)-south-africa-video/
Nou joepie zeg. Wat heeft dat precies met klimaat te maken?quote:Op maandag 9 juli 2018 13:44 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Canada heeft onlangs een koude winter gehad, en recent een lading onverwachte sneeuw:
https://www.theglobeandma(...)avy-rain-expected-2/
Er zijn altijd al extreme weersomstandigheden geweest. Zo heeft Nederland de St Felixvloed en de St Elisabethvloed gehad.Lang voordat de Shell bezig was.
De IPCC en daarna Al Gore kondigden al aan dat het aantal stormen zou toenemen; er was een daling.
En dit dan: sneeuw in zuidelijk Afrika, voor het eerst in 150 jaar:
https://www.iceagenow.inf(...)-south-africa-video/
Het ging over extreme wheather events. De IPCC en Al Gore stellen dat door de klimaatverandering er meer extreme wheather events zullen komen.quote:Op maandag 9 juli 2018 13:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou joepie zeg. Wat heeft dat precies met klimaat te maken?
Die kans is aanwezig ja.quote:Op maandag 9 juli 2018 14:12 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Het ging over extreme wheather events. De IPCC en Al Gore stellen dat door de klimaatverandering er meer extreme wheather events zullen komen.
Met het aantal hurricanes in ieder geval niet:quote:
Dus?quote:Op maandag 9 juli 2018 16:02 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Met het aantal hurricanes in ieder geval niet:
[ afbeelding ]
Terwijl er wel meer stormen aangekondigd waren door de IPCC, James Hansen en natuurlijk Al Gore.
Wat is eigenlijk de bron van dit plaatje, en dan met name van de data daarin?quote:Op maandag 9 juli 2018 16:02 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Met het aantal hurricanes in ieder geval niet:
[ afbeelding ]
Terwijl er wel meer stormen aangekondigd waren door de IPCC, James Hansen en natuurlijk Al Gore.
quote:Op maandag 9 juli 2018 17:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de bron van dit plaatje, en dan met name van de data daarin?
Dat dit grafiekje ophoudt bij 2004 is vast geen toeval. (Omdat er dan vrij weinig overblijft van het punt dat dit plaatje tracht te maken.)
Lastig om de jaartallen hier af te lezen, maar dat het eerste grafiekje stopt op 2004 lijkt inderdaad geen toeval.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 08:53 schreef MrRatio het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_hurricane
Happy now?
Die eerdere grafiek van ratio was per decade, wat sowieso een wat vreemde manier is om het te bekijken. Een (11 jarig) sliding window average lijkt me dan zinniger. En ik denk dat er in de rescaling van de svg idd wat mis is gegaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 10:29 schreef Molurus het volgende:
Ok, twee dingen vallen mij op:
1) de jaartalverdeling hierboven match niet met de thumbnail die daarvan werd gepost door MrRatio
2) ik zie geen match of verband tussen deze grafiek en de grafiek die eerder werd gepost door MrRatio (die met dat gele blok onderin)
Kortom, hebben we hier nu 3 totaal verschillende 'waarheden'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |