abonnement Unibet Coolblue
pi_179798186
Hier een topic om alles rondom de selecties te bespreken, van voorselecties tot definitieve selecties, van geruchten tot feiten.
pi_179798244
Volgens L'Equipe is de ploeg van AG2R in grote lijnen bekend. Zeker zijn:

Romain Bardet
Silvan Dillier
Axel Domont
Tony Gallopin
Pierre Latour
Oliver Naesen

Als zijn test in de Route d'Occitanie goed verloopt, gaat ook Alexis Vuillermoz mee. Dat is nu nog een twijfelgeval omdat hij in de Dauphine al vroeg uitviel.

De laatste plaats gaat dan tussen:

Mathias Frank
Alexis Gougeard
Stijn Vandenbergh
Cyril Gautier
Ben Gastauer
Mikaël Cherel
Alexandre Geniez

Frank zou de grootste kans maken volgens L'Equipe, maar ook Gougeard en Vandenbergh zouden nog meedingen naar die plek.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:27:49 #3
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_179799636
Pat zou al zes man hebben aangewezen (Julian, Nando, Richeze, Jungels, Terpstra, Gilbert). Keisse kun je zo invullen, maar wie wordt de laatste. Lampie?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_179799722
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Pat zou al zes man hebben aangewezen (Julian, Nando, Richeze, Jungels, Terpstra, Gilbert). Keisse kun je zo invullen, maar wie wordt de laatste. Lampie?
Ik denk Lampaert inderdaad. Dat zou het meest logische zijn. Ze zoeken nog iemand om de hele dag op kop van het peloton te rijden.
pi_179799957
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:13 schreef TheArt het volgende:
Volgens L'Equipe is de ploeg van AG2R in grote lijnen bekend. Zeker zijn:

Romain Bardet
Silvan Dillier
Axel Domont
Tony Gallopin
Pierre Latour
Oliver Naesen

Als zijn test in de Route d'Occitanie goed verloopt, gaat ook Alexis Vuillermoz mee. Dat is nu nog een twijfelgeval omdat hij in de Dauphine al vroeg uitviel.

De laatste plaats gaat dan tussen:

Mathias Frank
Alexis Gougeard
Stijn Vandenbergh
Cyril Gautier
Ben Gastauer
Mikaël Cherel
Alexandre Geniez

Frank zou de grootste kans maken volgens L'Equipe, maar ook Gougeard en Vandenbergh zouden nog meedingen naar die plek.
Gougeard en Vandenbergh worden in het stuk niet eens genoemd.

Ik zie de toegevoegde waarde van Domont eigenlijk niet, of waarom wordt hij daar zo overdreven gewaardeerd?
pi_179800343
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:48 schreef showtimer het volgende:

[..]

Gougeard en Vandenbergh worden in het stuk niet eens genoemd.

Ik zie de toegevoegde waarde van Domont eigenlijk niet, of waarom wordt hij daar zo overdreven gewaardeerd?
Ik kan het stuk bij L'Equipe niet lezen, dus ging er vanuit dat wat ik op CyclismActu las wel zou kloppen.
pi_179803129
Definitief geen Pinot. Bij FDJ zijn er twee renners bevestigd: Démare en Gaudu.
pi_179803864
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:15 schreef TheArt het volgende:
Definitief geen Pinot. Bij FDJ zijn er twee renners bevestigd: Démare en Gaudu.
We kunnen Vichot, Sinkeldam, Guarnieri en Delage ook wel opschrijven neem ik aan?
Demain, on roule
pi_179803891
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:51 schreef Mykonos het volgende:

[..]

We kunnen Vichot, Sinkeldam, Guarnieri en Delage ook wel opschrijven neem ik aan?
Delage niet. Sinkeldam, Guarnieri en Le Gac voor Demare sowieso nog en Cimolai dan ook. Verder Molard sowieso. Laatste plek naar Vichot of Konovalovas ofzo.
pi_179821899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:52 schreef TheArt het volgende:

[..]

Delage niet. Sinkeldam, Guarnieri en Le Gac voor Demare sowieso nog en Cimolai dan ook. Verder Molard sowieso. Laatste plek naar Vichot of Konovalovas ofzo.
pi_179825578
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:34 schreef showtimer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik tel er 7 in dat bericht. Laatste plek gaat dan naar Molard want op de site van FDJ stond al meerdere malen dat hij aan het opbouwen was naar de Tour.
pi_179826711
Martens nummer 6 bij Lotto-Jumbo, zal Boom dus wel thuisblijven
pi_179867727
Voorselectie Wanty:

Frederik Backaert
Thomas Degand (*)
Timothy Dupont
Odd Eiking
Guillaume Martin (*)
Xandro Meurisse
Marco Minnaard (*)
Yoann Offredo (*)
Andrea Pasqualon (*)
Dion Smith
Pieter Vanspeybrouck
Guillaume Van Keirsbulck

De renners met een sterretje zijn al zeker van hun plaats. De overige drie plekken gaan tussen de rest, waarbij ik het vreemd vind dat Meurisse er überhaupt tussen staat, want hij zou de Tour al zeker niet gaan doen omdat hij vader wordt tijdens de Tour.
pi_179869396
quote:
Geen Xandro Meurisse in de Tour dus, tenzij…. “Ik de tricoloretrui pak op het BK in Binche, dan wil Hilaire (ploegleider Van der Schueren, red) mij absoluut meenemen. (lacht) Of als er in laatste instantie nog iemand zou uitvallen, moet ik misschien toch mee. Maar de ploeg wil graag in Parijs aankomen met 8 man, en ik wil graag naar huis als het zover is. Dat er wederzijds respect is, is alleen maar mooi.”
pi_179871467
En de eerste ploeg die compleet is, is zoals verwacht Lotto Jumbo:

Robert Gesink (NED)
Dylan Groenewegen (NED)
Amund Grondahl Jansen (NOO)
Steven Kruijswijk (NED)
Paul Martens (DUI)
Primoz Roglic (SLO)
Timo Roosen (NED)
Antwan Tolhoek (NED)
pi_179873012
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:02 schreef TheArt het volgende:
En de eerste ploeg die compleet is, is zoals verwacht Lotto Jumbo:

Robert Gesink (NED)
Dylan Groenewegen (NED)
Amund Grondahl Jansen (NOO)
Steven Kruijswijk (NED)
Paul Martens (DUI)
Primoz Roglic (SLO)
Timo Roosen (NED)
Antwan Tolhoek (NED)
Had liever Boom gezien ipv Martens, maar goed. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze nog een betrouwbare helper voor Groenewegen mee willen nemen. Ik vrees trouwens wel dat Kruijswijk voor de eerste Alpenrit al op een aardige achterstand staat. Kasseien en explosieve heuvels zijn niet echt iets voor hem en in de ploegentijdrit kunnen we met dit 8-tal denk ik ook geen wonderen verwachten.
pi_179876085
Ik begrijp niet dat Roglic zo ontzettend gedownplayed wordt door Lotto Jumbo. Ik zie hem veel verder komen dan krachtwijk en hij lijkt ook prima met druk om te kunnen gaan
pi_179877083
Roglic is een veel logischer kopman dan Kruijswijk. Ik denk dat in de praktijk Roglic ook de kopman zal blijken te zijn en Kruijswijk er doorheen zakt.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_179877414
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Roglic is een veel logischer kopman dan Kruijswijk. Ik denk dat in de praktijk Roglic ook de kopman zal blijken te zijn en Kruijswijk er doorheen zakt.
Kruijswijk heeft natuurlijk al wel meerdere keren laten zien dat hij goed is in koersen van 3 weken en meestal in week 3 op z’n best is.. Roglic moet dat allemaal nog bewijzen, die heeft 2 grote rondes gereden waarbij hij z’n etappes uit kon kiezen.

Verwacht hem ook wel heel goed in deze Tour, maar denk dat ze beiden starten als kopman en gedurende de Tour bekijken voor wie ze gaan. Misschien staan ze na de kasseienrit allebei al op een kwartier..
pi_179878663
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Roglic is een veel logischer kopman dan Kruijswijk. Ik denk dat in de praktijk Roglic ook de kopman zal blijken te zijn en Kruijswijk er doorheen zakt.
Hoezo zou Kruijswijk er doorheen zakken? Daar duidt echt helemaal niets op. Hij heeft dit jaar vier etappekoersen gereden en is vier keer in de top 10 van het eindklassement geëindigd. Ik zeg daarmee niet dat hij even top 10 in de Tour gaat rijden, maar er is ook geen enkele aanwijzing voor dat hij er zomaar even doorheen gaat zakken.
pi_179878773
Prima ploeg.
pi_179890304
AG2R

Romain Bardet (FRA)
Silvan Dillier (ZWI)
Axel Domont (FRA)
Tony Gallopin (FRA)
Alexandre Geniez (FRA)
Pierre Latour (FRA)
Oliver Naesen (FRA)
Alexis Vuillermoz (FRA)
pi_179891759
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:02 schreef TheArt het volgende:
En de eerste ploeg die compleet is, is zoals verwacht Lotto Jumbo:

Robert Gesink (NED)
Dylan Groenewegen (NED)
Amund Grondahl Jansen (NOO)
Steven Kruijswijk (NED)
Paul Martens (DUI)
Primoz Roglic (SLO)
Timo Roosen (NED)
Antwan Tolhoek (NED)
w/

Prima stel. Al rijdt Paul Martens alsof hij gestopt is met wielrennen en vrees wel voor te weinig ondersteuning voor Dielon.
Jack does it in real time...
pi_179892070
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 09:56 schreef TheArt het volgende:
AG2R

Romain Bardet (FRA)
Silvan Dillier (ZWI)
Axel Domont (FRA)
Tony Gallopin (FRA)
Alexandre Geniez (FRA)
Pierre Latour (FRA)
Oliver Naesen (FRA)
Alexis Vuillermoz (FRA)
Waarom Domont wel en Frank niet?
Demain, on roule
pi_179898116
Internationale persbureaus gaan er ook van uit dat Roglic de kopman is:

L'équipe Lotto NL présentera un groupe à deux têtes, avec le Néerlandais Dylan Groenewegen pour les sprints et le Slovène Primoz Roglic pour la montagne, dans le Tour de France qui débutera le 7 juillet en Vendée.

La formation néerlandaise alignera ses meilleurs éléments avec l'espoir Antwan Toelhoek, qui fera ses débuts dans le Tour, et Steven Kruijswijk, longtemps maillot rose du Giro 2016.

Roglic (28 ans), vainqueur d'étape l'an passé à Serre-Chevalier, courra pour la deuxième fois le Tour. Il a dominé le Tour de Slovénie dont il a enlevé dimanche le classement final après avoir remporté les deux dernières étapes dont le contre-la-montre terminal (21,5 km).
Het beste adres voor al uw primeurs!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')