abonnement Unibet Coolblue
pi_179778344
quote:
Jan de Groot uit Veenendaal heeft een christelijke variant van Airbnb bedacht: Diskoffer. Op zondag wordt er niet in- en uitgecheckt.

,,Voor sommige mensen is het financieel gezien nodig om hun eigen huis te verhuren om zelf op vakantie te kunnen’’, zegt De Groot, eigenaar van Autobedrijf De Groot. ,,Dan moet je maar net iemand vinden die in dezelfde periode op vakantie wil als jij. Via een advertentie in de krant lukt dat niet altijd.’’ Zo werd zijn idee geboren voor Diskoffer. Via deze dienst kunnen mensen zowel een huis huren als hun eigen huis verhuren.

Niet op zondag
Dat kan ook al op Airbnb, dat wereldwijd opereert. Waarom dan een christelijk tintje? ,,Er zijn christenen die geen gebruik maken van Airbnb, omdat je ook op zondag bij een huis moet kunnen aankomen en een sleuteloverdracht moet kunnen doen. Dat willen ze niet altijd.’’

Daarnaast is het voor veel christenen fijn om hun huis te verhuren aan mensen met dezelfde achtergrond, zegt hij. ,,Dat wil niet zeggen dat het concept specifiek voor christenen is. Maar omdat we mikken op dezelfde doelgroep, merken we dat mensen het concept waarderen.’’

Kerken in de buurt
Doordat er op zondag niet in- en uitgecheckt wordt, heeft de zondagsrust een belangrijke plaats bij Diskoffer. ,,Ook staat er onderaan bij elk huis op de website een kaartje met de nabijgelegen kerken aangegeven.’’

De website is nu anderhalve maand in de lucht. ,,We hebben er nu al ruim 30 huizen op staan uit heel Nederland. De boekingen beginnen al te lopen. Boven verwachting zelfs, ik had niet verwacht dat het zo snel al druk zo zijn.’’
Bron
pi_179778375
Een God die op zondag moest rusten is niet almachtig.
pi_179778383
En wat vindt TS er van?
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:25:59 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179778418
Ik ben inmiddels overleden
pi_179778448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En wat vindt TS er van?
Ze mogen het lekker zelf weten. Er zal markt voor zijn.
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:34:10 #6
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_179778496
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:28 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Ze mogen het lekker zelf weten. Er zal markt voor zijn.
Ik denk niet dat er een markt voor is. Het zal vast slechter en duurder zijn dan airbnb dus ze maken geen kans.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_179778540
Zat toevallig afgelopen weekend in een airbnb ding in Zeeland, en die eigenaar was ook Christelijk. Ze runde ook zo'n tweedehandswinkel waar de opbrengst dan naar een Christelijke goed doel ging.

Ze had gewoon zo'n sleutelkastje met code, zodat zij lekker naar de kerk kon gaan en gasten toch in- en uit konden checken.

Einde anecdote.
pi_179779256
Je kunt je huis toch gewoon niet verhuren op zondag? Ik maak zelf principeel geen gebruik van AirBNB maar ik neem aan dat je daar wel ergens kan instellen op welke datums je huis beschikbaar is.

Verder moet kortdurige verhuur van woonruimte vergunningsplichtig worden en een eventuele online veiling van dergelijke ruimte moet worden genationaliseerd.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:44:06 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179779400
quote:
9s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:22 schreef TheJanitor het volgende:
Een God die op zondag moest rusten is niet almachtig.
God rust toch niet op zondag?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179779446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

God rust toch niet op zondag?
Jij denkt dat je gelijk bent aan God? Indien ja schep even je eigen planeet en ga daar veder rondtrollen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:49:35 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179779463
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:47 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Jij denkt dat je gelijk bent aan God? Indien ja schep even je eigen planeet en ga daar veder rondtrollen.
Heh? God rust niet op zondag, hij verwacht dat van de mensen. Dat heeft dus niks met zijn almachtigheid te maken?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179779505
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Heh? God rust niet op zondag,
Dat deed hij wel toen hij de aarde schiep.
quote:
Dat heeft dus niks met zijn almachtigheid te maken?
Dat is jouw hypothese.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:54:52 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179779529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat deed hij wel toen hij de aarde schiep.

[..]

Dat is jouw hypothese.
Er word ook gewoon gebeden op zondag. Wat zeg ik, dan worden de drukst bezochte diensten gehouden. Daar zal God vast mee aan de slag zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179779627
Mensen die hun leven laten leiden door een boek dat meerdere malen "nogal vrij" vertaald is en samengesteld uit een aantal perkamentrollen waar selectief in geshopt is.
pi_179779787
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:00 schreef MaGNeT het volgende:
Mensen die hun leven laten leiden door een boek dat meerdere malen "nogal vrij" vertaald is en samengesteld uit een aantal perkamentrollen waar selectief in geshopt is.
Tja zolang dat mensen 'steun' en 'kracht' geeft prima toch? Maar dring het anderen niet op.
pi_179780788
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:34 schreef oranjevogel1 het volgende:
Je kunt je huis toch gewoon niet verhuren op zondag? Ik maak zelf principeel geen gebruik van AirBNB maar ik neem aan dat je daar wel ergens kan instellen op welke datums je huis beschikbaar is.
Dan kan niemand er verblijven van zaterdag tot en met maandag bijvoorbeeld. Een optie dat mensen alleen niet mogen aankomen op een specifieke dag is er niet.
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 12:51:47 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179781197
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er word ook gewoon gebeden op zondag. Wat zeg ik, dan worden de drukst bezochte diensten gehouden. Daar zal God vast mee aan de slag zijn.
das wel een aparte idd, heeft de man een keer vrij gaan al zijn fans aan zijn kop lopen zeiken ... die zal lekker luisteren dan :')

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179782660
Ze zijn gewoon lui.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 14 juni 2018 @ 15:42:58 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179784078
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:47 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Jij denkt dat je gelijk bent aan God? Indien ja schep even je eigen planeet en ga daar veder rondtrollen.
Ik wist het wel. Elon Musk wordt de nieuwe God als hij Mars gaat transformeren naar een groene planeet vol leven. (wat hij uiteraard zal schapen naar zijn evenbeeld).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179800922
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Heh? God rust niet op zondag, hij verwacht dat van de mensen. Dat heeft dus niks met zijn almachtigheid te maken?
Waar denk je dat die rustdag (zondag) vandaan komt?

quote:
Toen God op de zevende dag het werk voltooid had, dat Hij gemaakt had, rustte Hij op de zevende dag van al het werk, dat Hij gemaakt had
Genesis 2:2
pi_179807634
Helaas is de rustdag de Sabbath of te wel de zaterdag.

Zondag is geen christelijke rustdag. Ik ben zelf geen christen, maar ik ken de bijbel redelijk en de zondagsrust is helemaal misplaatst.

Het zou handig zijn wanneer mensen die zich christen noemen ook eens zelf de bijbel gingen lezen. Behoorlijk dik werk, maar ik ben er ook door gekomen, dus het is te doen.

Als je de christelijke god wenst te eren, zou ik de zaterdagrust gaan beoefenen, stoppen met het eten van vlees (een van de tien geboden, Adam en Eva aten ook geen vlees) en naakt rond gaan rennen (Genesis nog een keer goed lezen). Champignons mag je ook niet meer consumeren (die exacte tekst ben ik even kwijt, ergens in de voedingswetten) en gebruik maken van internet en het kijken naar televisie is ook uit den boze (deels terecht me dunkt).

Dus christelijke airbnb is een goed idee: maar lees de bijbel nog eens en de sleuteloverdracht kan prima zondags plaatsvinden, maar niet zaterdags en dient naakt te geschieden en je dient geen WiFi aan te bieden en je televisie uit huis te halen en ondertussen geniet je van een vegetarische maaltijd en kan je nadien psalmen gaan zingen.

:D
pi_179811165
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:21 schreef lao_tse het volgende:
Ik ben zelf geen christen
Ben jij toevallig lid van de Hare Krishna beweging?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:44:44 #23
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179812917
Ik zie het probleem niet, als de bnb eigenaar het van tevoren aankondigt is het meteen duidelijk.
Het zou wel een probleem zijn als de christen vernielingen gaat aanrichten bij de niet-christelijken die dan wel open zijn.
Het christendom is nu eenmaal geen islam.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_179823390
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:21 schreef lao_tse het volgende:
Helaas is de rustdag de Sabbath of te wel de zaterdag.

Zondag is geen christelijke rustdag. Ik ben zelf geen christen, maar ik ken de bijbel redelijk en de zondagsrust is helemaal misplaatst.

:D
Ligt eraan hoe je "de zevende dag" interpreteert, oftewel wat voor weekkalender je gebruikt :P
pi_179828729
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:37 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ben jij toevallig lid van de Hare Krishna beweging?
Nee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')