Ik vind dat je dan maar gewoon alle symfonieën los moet kopen met Bernard Haitink als dirigent voor ¤12,99. Die worden volgens mij algemeen wel geaccepteerd als superieur.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:31 schreef komrad het volgende:
maar seborik weet jij of er een goede verzamelbox is van shos symfonien
Ik ben ook geen Sjos-fanquote:
Grappig dat je dat vindt. Ik vind juist dat hij lekker veel variatie in zijn werk heeft. Ik ken niet heel erg veel van hem, maar de symphonieen die ik ken verschillen heel erg van elkaar imo. Zijn 2e begint bizar, en eindigt prachtig, zijn 9e vind ik vooral vrolijk (op het vierde deel na), en zijn 10e droevig en militair. Ik vind dat er veel variatie in zit.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:21 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Sjos-fan
Het is m'n minst favoriete Russische componist
Alles wat ie doet lijkt zó ontzettend op elkaar. Maar weinig werken van hem vind ik echt origineel.
De vijfde vind ik ook niet eens zo goed, alleen het derde deel daarvan is buitengewoon prachtig
Dat is echt zo'n geweldig stukjequote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:46 schreef Philosocles het volgende:
Het heeft een hoorn als tweede solist. Nou zit er een stukje in het eerste deel waarbij Shostakovich geniaal de veelzijdigheid van de cello etaleert: terwijl de hoorn de solo overneemt neemt de cello 'de rest van het orkest' voor zijn rekening, de basnoten en akkoorden door elkaar heen wevend. Je hoort alleen de cello en de hoorn.
Ik heb een opname van Quirine Viersen (promotiemateriaal), die doet het fenomenaal. Afgelopen zondag naar een uitvoering geweest (met het Symfonieorkest Vlaanderen), ze spelen het 13 oktober ook nog in Terneuzen.quote:Ik hou het dus maar bij Rostropovich, maar ik vermoed dat Misha Maisky 'm ook puik kan uitvoeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |