abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36501330
en welke van de shostakovich sympfonien vind je het beste seborik??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_36501447
Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Het is wel wat standaard om bijvoorbeeld 8 te noemen, maar die is dan ook zo gigantisch goed. Neem nu bijvoorbeeld 10 eens, of de eerste paar wat kortere....soms nog vol van hysterie, of die mooie koor-symfonieën.
pi_36501493
ben ik raar als ik 5 de mooiste vind ( die ik goed ken dan)

vooral de opening van deel 1 en deel 3 zijn om te smullen maar 2 en 4 (met de orginele naam: finale ) mogen er ook zijn
pi_36501508
maar seborik weet jij of er een goede verzamelbox is van shos symfonien
pi_36501541
Nah, uiteraard niet. Ik heb trouwens ook eens een mooi boxje gekocht (al een tijdje terug) van Philips met alle concerten er in. Ik had ze al, maar het ging me dan ook vooral om de uitvoering. Eigenlijk ben ik wel meer een concertenfan.
pi_36501661
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 19:31 schreef komrad het volgende:
maar seborik weet jij of er een goede verzamelbox is van shos symfonien
Ik vind dat je dan maar gewoon alle symfonieën los moet kopen met Bernard Haitink als dirigent voor ¤12,99. Die worden volgens mij algemeen wel geaccepteerd als superieur.

En ik heb net even gegoogled, en die zijn er ook als boxje. Het boxje is 100 euro. ongeveer.
pi_36501675
maar van welk orkest + dirigent is de beste uitvoering of is dat, zoals verwacht, gewoon KCO + haitink?
pi_36501766
Ik vind van wel.
pi_36501852
en is die in boxvorm te krijgen???
pi_36502045
Niet dat ik weet, ik kon ze ook niet allemaal vinden met het KCO.

Ga anders voor deze: Ook briljant
pi_36502329
ziet er wel erg goed uit maar een paar KCO uitvoeringen, wel Haitink
pi_36518273
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 18:22 schreef komrad het volgende:
nepfan
Ik ben ook geen Sjos-fan

Het is m'n minst favoriete Russische componist

Alles wat ie doet lijkt zó ontzettend op elkaar. Maar weinig werken van hem vind ik echt origineel.

De vijfde vind ik ook niet eens zo goed, alleen het derde deel daarvan is buitengewoon prachtig
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_36546632
iig nog iets positiefs, bah MS valt me van je tegen
pi_36554081
Ik bén ook een tegenvaller
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_36810364
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:21 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Ik ben ook geen Sjos-fan

Het is m'n minst favoriete Russische componist

Alles wat ie doet lijkt zó ontzettend op elkaar. Maar weinig werken van hem vind ik echt origineel.

De vijfde vind ik ook niet eens zo goed, alleen het derde deel daarvan is buitengewoon prachtig
Grappig dat je dat vindt. Ik vind juist dat hij lekker veel variatie in zijn werk heeft. Ik ken niet heel erg veel van hem, maar de symphonieen die ik ken verschillen heel erg van elkaar imo. Zijn 2e begint bizar, en eindigt prachtig, zijn 9e vind ik vooral vrolijk (op het vierde deel na), en zijn 10e droevig en militair. Ik vind dat er veel variatie in zit.
pi_36827770
en we hebben nog een sjos fan
  donderdag 13 april 2006 @ 10:36:48 #67
45321 Hugo_
join the resistance
pi_36914028
Laatst naar Shostakovitsj' concert voor piano, trompet en stijkersensemble geweest . Vrij redelijk uniek. Tweede deel was prachtig mooi maar er zaten passages is waarmee ik helemaal niets kon, het deed me soms een beetje denken aan Tom& Jerry zeg maar, hoop effecten weinig sfeer en melodie. Pianist liep helemaal te flippen op z'n vleugel . Het tweede, middendeel, was het enige rustige en was juist heel melodieus... Ik zag niet echt in waarom deze drie delen enig verband met elkaar hadden, maar dat zie ik wel vaker niet
pi_42375362
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:46 schreef Philosocles het volgende:
Het heeft een hoorn als tweede solist. Nou zit er een stukje in het eerste deel waarbij Shostakovich geniaal de veelzijdigheid van de cello etaleert: terwijl de hoorn de solo overneemt neemt de cello 'de rest van het orkest' voor zijn rekening, de basnoten en akkoorden door elkaar heen wevend. Je hoort alleen de cello en de hoorn.
Dat is echt zo'n geweldig stukje . Nu ja, het hele concert is waanzinnig.
quote:
Ik hou het dus maar bij Rostropovich, maar ik vermoed dat Misha Maisky 'm ook puik kan uitvoeren.
Ik heb een opname van Quirine Viersen (promotiemateriaal), die doet het fenomenaal. Afgelopen zondag naar een uitvoering geweest (met het Symfonieorkest Vlaanderen), ze spelen het 13 oktober ook nog in Terneuzen.

De symfonieën (KCO, Haitink) en strijkkwartetten (Borodin Quartet) staan in de kast maar moet ik nog leren kennen. Het Eerste Vioolconcert (LSO (Rostropovich), Vengerov) vind ik ook uitzonderlijk mooi.
Your mom is hot, your dad is crazy
pi_56314711
Ik praat lekker verder tegen mezelf.

Twee weken geleden bij een uitvoering van de Elfde geweest, die ik nog niet kende. Onbeschrijflijk. Dat geweld in het tweede deel inderdaad, en dan het laatste, met een ram op de tamtam en grote trom waarna je hoort dat de strijkers pianissimo het beginakkoord spelen. Het slot, met alle trommen, en dan die plaatklokken erdoorheen. Onwaarschijnlijk .
pi_56315124
goede kick

BTW wie voerde de 11e uit?
pi_56334074
't Nederlands Philharmonisch Orkest, met Yakov Kreizberg.
pi_56348252
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')